Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 07:28

Succes vandaag supervixen!

Wij krijgen van de hardloop trainer ook kracht oefeningen.

Ik heb ze alleen in mijn email staan als iemand ze wilt hebben kan ik ze doorsturen.

Verder afgelopen week over pas frequentie gehad.

Ik loop nu al 6 minuten hard.
Aankomende dinsdag gaan we 7 minuten hard lopen.

Vandaag ga ik weer evy lopen.
Ga wel wat lessen overslaan want het komt niet overeen met mijn huiswerk van de hardloop training.

Evy bouwt langzamer op. Ik loop liever via evy dan dat ik zelf moet timen en via evy gelijk muziek en een stem.

Hoe timen andere beginners?
Stellen jullie dan steeds je timer weer opnieuw in?
Met je telefoon in je hand?

Huiswerk
Zaterdag/zondag         4 min 4 min 6 min 6min  met tussendoor 2 min wandelen.

In de huiswerk email stond ook nog wat over een hartslag meter.
Maar die heb ik niet.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 13-03-16 07:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 07:40

Het is al gelukt

Gedeelte van de tekst erbij:

Als we de wandel training doen kunnen we tussen het wandelen door

heel goed wat oefeningen doen.  Even stilstaan (30 sec )met de knie omhoog en de balans zien te vinden is een prima oefening om romp en been spieren te versterken.

Als je onderweg een bankje of een boomstronk tegen komt even stoppen en ga met één been op en afstappen 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 10:51

In de app Runkeeper kan je vooraf een training invoeren! Die timet dan voor je.
Ik heb ook een poos getimed met mijn hartslagmeter. Nu klok ik op mijn Polar horloge. Opbouw van de training heb ik vaak wel in mijn hoofd :).

Gisteren heb ik een halve marathon gelopen en zaterdag wil ik knallen op de 10K. Zit een beetje in dubio hoe ik komende week qua training indeel. Nu mijn schema klaar is moet ik weer zelf nadenken. Ik denk dat het dinsdag een intervaltraining van een uurtje wordt, maar tips/ideeën zijn welkom :)!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 14:36

Net de Stevensloop gelopen in Nijmegen. Wat een heerlijk hardloopweer!! Mijn zusje liep me echt te snel, ik heb zelf 27.25 gelopen. De 5 km. Er zat nog een pittige klim in.

Anoniem

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:38

Netjes, ik heb hem ook gelopen! Ik vind het een erg fijne loop.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:43

Zeker!! Mijn zusje liep hem in 24.30.. pff dat haal ik nooit!

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:12

Gefeliciteerd iedereen die goed gelopen heeft! Ik heb vandaag 20 kilometer met bepakking gelopen wel een drinkpauze in het bos gedaan ook voor de hond fijn. Merk wel dat ik op zoek moet naar een nieuwe rugtas deze wiebelt te veel.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:25

Wat voor bepakking heb je nodig? Het is inderdaad wel belangrijk dat een rugzak heel stabiel op je rug ligt want anders gaat het enorm irriteren. Ik had zaterdag met 77km hardlopen geen enkel last gehad van mijn rugzak. Merk gewoon niet dat ik hem om heb. Maar ja het gewicht heeft natuurlijk wel invloed dus ik probeer altijd zo minimaal mogelijk mee te nemen. Ik heb een rugzakje van nathan.
Zelf vind ik de zakjes aan de voorkant wel heel belangrijk zodat ik alleen voor nood of voor het bijvullen van de waterzak mijn rugzak maar af hoef te doen.

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:21

Bepakking is wellicht wat overdreven, ik had drinken voor de hond en mezelf bij me een uitvouwbaar bakje waar de hond uit kan drinken wat dextro en mijn telefoon. Heb ook gekeken naar heupbanden voor het water en dan misschien een band voor mijn telefoon aan mijn arm maar ik wil in principe de hond al een heupband vastmaken dus dat wordt dan moeilijk. Ook draadloze oordoppen staan nog op het verlanglijstje. Binnenkort sowieso naar de sportwinkel voor zomerspullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:28

Supervixen schreef:
Zeker!! Mijn zusje liep hem in 24.30.. pff dat haal ik nooit!

Vast wel! Ik begon met een tijd van 40 minuten en mijn PR is ook 24:57. Komt vast goed!

Ostra: ik loop met een rugzak van nathan, en voel hem amper zitten tijdens het lopen. Ben er erg tevreden over. :j

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:20

Lopen met een rugzakje, wat neem je daar zoal in mee? Kan me er weinig bij voorstellen hehe.

Mijn nieuwe loopschoenen lijken de perfecte oplossing! Ze slippen heel lichtjes aan de achterkant, dus ik plak mn hakken preventief af tegen blaren. Maar kleiner of veters strakker wil niet omdat ik een hoge wreef heb en het dan gaat knellen.

Voorgaande keren bij les 2/3 pijn in mn knieën. Heb net les 2 pijnvrij gelopen *\o/*

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:23

Fijn dat je nieuwe schoenen minder klachten geven! Dat loopt meteen zóveel fijner dan :)

Ik heb nu ook zo'n Nathan rugzakje, maar wel maar iets van 5 of 6ltr inhoud (en dat is best klein :+). Kan dus eigenlijk niet zoveel in. Een regenjackje ofzo en wat te snacken voor onderweg. En er zitten 2 drinkflesjes in de schouderbanden en optie voor 1ltr waterzak in het rugzakje zelf. Eerdaags maar eens testen, maar voor Rondje NL komende zondag heb ik hem niet nodig dus daarna maar eens een trail trainen en testen :)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:59

Deze voormiddag had ik geen school, dus lekker gaan hardlopen :D 8,85 km gedaan met tempo 6:15. Het is de mooiste tijd van het jaar om te lopen vind ik, de natuur die weer wakker wordt na de winter <3

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 18:15

Ja heerlijk hè! Heb zo'n zin om hard te lopen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:27

Ik vind het ook een fijne tijd. Lekker temperatuurtje, weinig wind en de fluitende vogels. Ook wat meer licht 's avonds.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:28

Hoi! Ik meld mij.

In het verleden wel eens hardlopen maar nooit echt doorgezet. Nu weer begonnen. Gelukkig ligt het niet aan m'n conditie: heb al een flinke conditie van baantjes zwemmen! :D (gemiddeld 50 baantjes elke week)

Ik wil het rustig opbouwen om blessures te voorkomen. Ik ga dus nog niet te ver, ik denk nu 3/4 kilometer. Al 2 keer geweest. Doe hier nu iets van 20 minuten over.

De volgorde warmlopen-stretchen-hardlopen is goed, toch? Verder drink ik niet tijdens het hardlopen, alleen ervoor en erna.

En ik gebruik m'n badmintonschoenen. Ze lijken op hardloopschoenen. Ik loop er heel fijn op!

Mijn hondje gaat ook altijd mee :D

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 14:02

Isa ik zo toch echt een paar goede passende hardloopschoenen aanschaffen. Schoenen voor badminton zijn tenslotte voor een geheel andere doelstelling en voor hardlopen nu niet het meest geschikte schoeisel.
Echt stretchen doe ik nooit voor of na het lopen. (wel los van de hardlooptrainingen). ik beperk mij altijd tot een kwartiertje warmlopen en eventueel wat oefeningen.
Gezellig dat je hondje mee gaat. Hier mag de hond alleen mee op de rustige trainingen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 17:21

Vandaag mijn 1e 5k gelopen in 32.13 :) Liep met spierpijn na renbaantraining met paard gisteren dus ik klaag niet :D

Rondje NL van Openluchtmuseum was leuk!

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:21

Djilna schreef:
Vandaag mijn 1e 5k gelopen in 32.13 :) Liep met spierpijn na renbaantraining met paard gisteren dus ik klaag niet :D

Rondje NL van Openluchtmuseum was leuk!

Zo mooie tijd, zeker met spierpijn! :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:48

Was het goed georganiseerd? En was de hele weg verhard? Ik heb hem zelf toch maar niet gelopen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:50

Prima georganiseerd! Ruimte genoeg, tijd genoeg en bijna overal kon je gewoon inhalen/ingehaald worden. Ik denk dat 1/4e ongeveer verhard was? Rest was grindpad en stevig bospad.

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:19

Gefeliciteerd Djilna leuk :-)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:22

Wie hebben er vandaag nog meer de circuitrun gelopen ? Was mn eerste keer voor die run maar zeker voor herhaling vatbaar

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:04

Ik heb de circuitrun gelopen vandaag. Was een leuke run, maar het strand was echt loeizwaar -O- #)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:05

Strand was inderdaad aardig pittig :D Ben ook grote delen door t water gegaan zodat het iig wat minder mul was.