[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:46

Wollie: tuurlijk kun je dan nog meepraten! Ik klets ook nog gezellig mee :D Ik zit nu op een gewicht wat ik gewoon vast wil houden, als er wat af gaat dan is dat leuk, zo niet ook prima. Zolang ik maar niet aankom :)
Diëten doe ik niet echt, ik wil gewoon graag gezond eten en sporten en jullie motiveren me altijd zo <3 Dus ik noem het dan geen dieet maar levensstijl :D
Leuk naar Scheveningen, daar werkt mijn vriend, hihi.

Naoom: Zwarte markt is heel leuk! Wel makkelijke schoenen aantrekken want het is echt super groot haha. Ben er twee maanden geleden ook geweest! :)

Madeira: Super goed gedaan! :D

Edit: zit weer met mn neus te lezen :o
Laatst bijgewerkt door Frummels op 05-05-13 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:00

Ik hoop dat ik hier ook welkom ben, ik moet zo'n 10kg kwijt en zoek steun. Ik heb nog nooit op een dieet gezeten en heb het ook nooit nodig gehad. Nu zit de kans erin dat ik aan de slag kan als jockey en dat lijkt me toch wel een enorm gave ervaring en om die reden wil ik me daar dus langzaam op voor gaan bereiden. Nu weet ik niet of ik het gewicht (49-52kg) aan kan, dus ik ga het proberen en dan zien we het vanzelf :) Mocht ik het uiteindelijk niet halen kan ik best wat kilos missen en een gezondere levensstijl gebruiken, dus dat is mooi meegenomen haha.

Winner91

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:04

Frummels, die post is denk voor Wollie!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:14

Haha ja klopt, stom! Komt omdat ze reageerde op jou haha. :D

Colorado: Welkom! :) Hoe lang ben je en wat weeg je nu?
Het gewicht van een jockey is idd wel weinig (afhankelijk van je lengte natuurlijk) Wat een gave ervaring lijkt dat me! Het proberen wel waard en wat je zegt, als het niet lukt hou je er in ieder geval een gezond gewicht en levensstijl aan over :)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:17

Ik heb het niet meegekregen hoor! ;)

Welkom Colorado!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:20

Ik ben redelijk lang en zit daarmee ook op een prima gewicht wat het lastig zal maken, 1.72 met 59kg :)

Bedankt allebei overigens!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:34

Wauw ik zie dat je in Australië bent, wat gaaaaaaf!!!! Ik wil ook!!!

Dat lijkt me wel een moeilijke opgave ja, je bent met 59 kilo denk ik voor normaal niet echt te zwaar toch? Hmmm en jockeys zijn normaal wel vaak klein... Ik hoop dat het je gaat lukken!
Ik denk dat een gezonde levensstijl wel al veel gaat doen voor je.
Weet je al een beetje hoe je het gaat aanpakken?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:35

Dan is 50 kg inderdaad wel een uitdaging := en misschien ook niet op een gezonde manier te bereiken?
Ik weet natuurlijk niet wat je nu eet, maar 59 kg met jouw lengte lijkt het mij dat je al heel slank bent? :)
Heb je al een idee hoe je dit wilt bereiken?

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:36

Haha Frummels :') ik was lekker eerder! :P

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:50

Haha Verdorie! _-:( :D

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:54

Haha ja ik zit in australie en ik vind het geweldig!

Ik zou voor de mooi best wat been en buik kwijt mogen, maar na die 3/4(?) kilo wordt het inderdaad dun.

Aangezien het nog geen concreet plan is en ik eerst wat trackervaring op zal moeten doen begin ik voorlopig met niet meer eten dan ik nodig heb (langzamer eten en stoppen wanneer het genoeg is, niet snoepen etc) en dus gezonder eten (geen luie afhaalzooi, minder suiker, kaas, voorgemaakte sausjes, boter, pasta etc) en beweging krijg ik al redelijk op het werk, maar wil daarnaast ook een abbo nemen op de sportschool hier (en een fiets aanschaffen zodat ik met mijn camera op pad kan in de bergen en heuvels :D )

Wat zijn nog meer dingen om te vermijden of door iets anders te vervangen? Mijn ontbijt bestaat uit yoghurt, creusli, 2 stukken fruit en orange juice/melk/thee. Lunch en avondeten verschilt, wil overigens ook brood zoveel mogelijk gaan vermijden.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 12:03

Lijkt me wel ontzettend gaaf daar in australie! Mazzelaar..
Gezonder eten is altijd goed inderdaad!
cruesli kun je het beste vervangen door musli omdat cruesli over het algemeen veel suiker bevat :)
Brood kun je vervangen door crackers (bv Wasa, weet niet of je dat daar ook hebt of iets soortgelijks?)

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 12:17

gaaf hoor australie,

denk dat je er een flinke uitdaging aan hebt om dat gewicht te gaan krijgen.

ben hier flink in de tuin bezig, meelezen doe ik zo af en toen

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 12:21

Haha, ach, als je wilt kan het. Mijn collega's zijn net met 3 jonge kinderen overgekomen vanuit Ierland!

Ok, bedankt! creusli (7.1 gram per serve, even op t pak gekeken, zogenaamd health and wellbeing creusli, dus was nieuwsgierig geworden haha) wordt dan inderdaad vervangen door meusli, en mocht ik zin krijgen in brood vervang ik het bij deze door zo'n soort cracker (geen idee of we hier wasa hebben).

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 12:39

Gaaf Colorado! Mijn neef is nu even thuis, maar is 2 jaar geleden ook naar Australië vertrokken als backpacker. Inmiddels regelt hij hier nu de boel datie naar daar emigreert. Ben stront jaloers op 'm als ik z'n foto's bekijk! <3

Hier ontzettend druk! Gisteren op de weegschaal gestaan, na het ontbijt en met ondergoed en hempje/t-shirt... 75,4. Na het avond eten nog eens naakt en toen 75,8. Morgenochtend weer fris en fruitig zonder ontbijt wegen... Ben zo benieuwd! Hoop dat ik onder de 75,5 zit, dan is er weer meer dan 2,5 af! *\%/*

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 12:46

Colorado schreef:
Haha, ach, als je wilt kan het. Mijn collega's zijn net met 3 jonge kinderen overgekomen vanuit Ierland!

Ok, bedankt! creusli (7.1 gram per serve, even op t pak gekeken, zogenaamd health and wellbeing creusli, dus was nieuwsgierig geworden haha) wordt dan inderdaad vervangen door meusli, en mocht ik zin krijgen in brood vervang ik het bij deze door zo'n soort cracker (geen idee of we hier wasa hebben).

Ja die healthy en light versies zijn ook niet alles. Ik heb het heel lang gegeten tot iemand hier in dit topic hetzelfde zei. Toen ik op de doos keek was ik meteen afgekickt haha. :o
Je hebt hier ook Wasa crackers met allerlei pitjes en zaden en zelfs met pompoenpitten en rozijnen, die zijn echt heerlijk en vullen goed vind ik :j doet in ieder geval niet onder voor een boterham :D

Ik heb opeens zin om allemaal lekkere dingen te maken!
Mijn dag gaat er zo uitzien:
O: magere kwark met banaan, lijnzaad en honing.
T: halve appel (was nog over van de salade gisteren).
L: ijsbergsla met lente ui, groene appel en feta (ook allemaal over van gisteren)
T: 1 rijstwafel met zuivelspread en rauwkost en een cracker met zuivelspread en tomaat.
A: Gevulde vleestomaat met het restantje feta, lenteui en gebakken champignons met italiaanse kruiden en knoflook met daarbij een koude couscous met cherrytomaatjes, citroensap en de andere halve appel. Als ik veel trek heb maak ik er nog een stukje vis bij :)

Bewegen zit er vandaag niet in, ik zit heel de dag met mijn neus in de boeken -O-
Een vriend van me is net verhuisd van Leiden naar Den Haag dus misschien dat ik daar vanavond even heen ga, kan ik meteen lekker op de fiets!
Wil niet heel de dag binnen zitten met dit prachtige weer..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 12:52

Ook ik spiek hier om het hoekje voor steun en tips.
Na dat weegschaal gister 72 kg aangaf is mijn grens bereikt (wilde niet in de 70 wegen).
Ik ben rond de 1.78. Streefgewicht is 65 kg,maar wil niet overmoedig zijn rond 68 ben ik ook tevreden.
Minder snoepen en snaaien (suikerverslaafd) en gezonder eten,meer water drinken.
Ben benieuwd.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:23

Ahh ik leef met je mee Frummels, ik heb ook net 3 uur aan een project voor school zitten werken. Maar ben niet ontevreden met het resultaat, al ben ik nog lang niet klaar...

Ik ga zo lekker lunchen en dan eens op de fiets naar peerd! Zij en pony krijgen vandaag een lekker lange poets en wasbeurt (hopelijk die winterharen eens verbannen!)

Welkom Tomokyana!
Snoepen en snaaien achterwege laten scheelt al zoveel!!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:31

Timokyana, welkom!
Snoepen en snaaien scheelt inderdaad al een heleboel! We zijn bijna even lang en wegen hetzelfde trouwens :D (1.80 en 72.2 kg).

Veel plezier wollie! die van mij zit ook nog aardig in zn wintervacht (staat het hele jaar zonder deken).
Ga ik hem morgen ook maar even mee helpen!
En bedankt, ik moet ook echt nog heel veel en ben ook nog lang niet klaar helaas -O-

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 14:59

Welkom timokyana! Ik zou een moord doen voor jouw gewicht nu := (ben 1.80)
Ik mag morgen weer meten en wegen *\o/*

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 15:54

Colorado schreef:
Ik ben redelijk lang en zit daarmee ook op een prima gewicht wat het lastig zal maken, 1.72 met 59kg :)

Bedankt allebei overigens!

Als ik dat in verhouding zou wegen, dammmm dan zou ik echt janken van blijdschap haha :Y)

Welkom, timokyana; als je stopt met snoepen/snaaien en net wat meer beweegt, kom je vaak al een heel eind!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 16:28

Wouw Colorado, wat een mooie kans! Maar ik kan mij niet zoveel voorstellen hoe iemand eruit ziet met 49/52 kg en een lengte van 1,72, haha.. dus kan er niet zoveel over zeggen.. maar ik hoop dat je je kans wel kan pakken! :D

Goed bezig PassoaJus_! Hoe groot ben jij als ik vragen mag? :D

Welkom Timokyana :)

Mijn ouders moesten onverwachts weg, we gaan dus vanavond niet BBQ'en moet even kijken wat ik ga eten.. heb alleen zowat niets in huis.. mmm...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 16:39

Jammer van de BBQ Madeira -O-

Wat heb je allemaal in huis? Misschien heeft iemand een leuk/lekker idee :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 16:42

Nou eh.......

Brood (maar ik wil niet weer brood eten, haha), wel genoeg groente en een vegetarische burger wat ik denk ik ga klaarmaken.. :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 16:44

Haha, dat is niet zoveel nee, brood...
Groente en een burger is prima toch? Klinkt lekker!
Als je dichtbij had gewoon had je hier mogen eten want ik heb veel te veel :D