[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 00:13

@Tytonidae, dank voor de tip! Fijn dat er nog een tevreden gebruiker is van L'anza producten. Vind het eigenlijk te duur maar wellicht wil ik het toch ook proberen. :)

Van Lush wordt mijn haar stro. De jungle conditioner is trouwens wel oke. :)

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:55

Heeft iemand hier granny grey hair?
Ik ben nu rood en het begint me na 3 weken al aardig te vervelen
Ik zit nu stiekem weer met grijs in mn hoofd
Alleen alle stappen er naar toe
Pfffff

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:35

Mijn haar is nu een paar weken witblond geverfd, was even heel erg wennen maar nu ik een paar milimeter donkere uitgroei heb, vind ik het zooooo geweldig :D Het past ook goed bij mijn huid en ik ben er echt helemaal verliefd op <3

Foto van vandaag:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:39

<3 <3 <3

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:43

:j <3 <3

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:44

Heel erg gaaf!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 01:51

Prachtig!

Hebben jullie tips hoe ik m haar leuk vast kan dragen?
Heb nu regelmatig dit maar dat wordt ook wat gewoon
Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:01

Heel mooi Yasmine!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:06

Hoi! Hoe doen jullie dat met paarden lucht? Ik wil weer terug naar 3 x per week wassen maar met paardenlucht is het bijna geen doen. Hebben jullie er speciale parfum voor of iets? Droogschampoo werkt helaas niet bij mij.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:55

Suus, op mijn werk moet al het haar wat de kraag van de blouse raakt ook vast. De meest gedragen haartstijlen zijn:

Een lage bun:
Afbeelding

French twist:
Afbeelding

Headband roll:
Afbeelding

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:56

Yenni schreef:
Hoi! Hoe doen jullie dat met paarden lucht? Ik wil weer terug naar 3 x per week wassen maar met paardenlucht is het bijna geen doen. Hebben jullie er speciale parfum voor of iets? Droogschampoo werkt helaas niet bij mij.

Misschien moet je je cap(voering) eens wassen. Mijn haar stinkt nooit echt als ik van de paarden kom.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:36

Ik heb ook geen last van stinkend haar eigenlijk..

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:50

Hier verschrikkelijk. Hoef zo meteen maar 10 minuutjes de stal te mesten en dan ruikt alles naar paard.
Ik zet meestal een muts op, kan met dit weer nog net en dan ruikt minder snel. Werkt wel niet in de zomer

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:11

Het klinkt gek maar het ligt er echt aan op welke stal je komt, als ik naar mn ene pony ga, daar op de stallen hangt sowieso een minder penetrante paardenlucht. (Vraag me niet hoe)

En als ik naar mn bijrijdpaard ga stink ik daarna altijd ookal ben ik er maar 5 minuten geweest. De lucht die daar hangt is vele malen sterker.

Dus daardoor was ik mn haar ook nog redelijk vaak..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:16

Ik deed m'n haar altijd in een strakke knot als ik naar de paarden ging, en dan stonk het eigenlijk nooit. Ook niet toen het nog tot m'n heupen kwam. Des noods even wat spul erin als ik thuis kwam.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:56

Capvoering ga ik eens wassen :j knot is ook een goede :))

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:04

Knot is in mijn geval een ramp! Heb heel veel en redelijk dik haar dus dan voelt het alsof mijn hele hoofd naar achter wordt getrokken! Zelf stinkt mijn haar ook gewoon naar paard als ik het in een vlecht doe en dan niet ga rijden maar alleen naar de paarden ga, helaas.. Dus het ligt misschien een beetje eraan per persoon!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:15

Het is vind ik heel afhankelijk van de stal en wat je er doet. Toen ik stage liep en echt stallen aan het uitmesten was stonk mijn haar echt heel erg naar paard. Als ik nu gewoon even naar mijn paard ga of even ga rijden dan is er niks aan de hand. Ook vind ik dat wanneer je op een stal komt waar ze kuil voeren wat zuur ruikt je zelf ook heel snel gaat stinken.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:03

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 01:02

Wil mijn haar ook graag granny grey of asblond laten verven. Heb zelf donkerblond haar en vorig jaar asblonde highlights laten doen die al helemaal uitgegroeid en vervaagd zijn. Maar dat valt niet erg op. Als ik het haar helemaal laat verven gaat dat natuurlijk wel opvallen. Dat is het enigste dat mij tegenhoudt eigenlijk. Ik heb de kapper om advies gevraagd en die zei dat ze het eerst wel 3 keer moeten ontkleuren en dan pas verven. Dat kan een hele middag duren en kost €160.
Met olaplex verf, schijnt niet schadelijk te zijn voor het haar...
Ben alleen even vergeten te vragen of elke uitgroei behandeling ook evenveel kost en het dus helemaal overnieuw moet.
Meer mensen die van donker naar heel licht zijn gegaan, hoe houden jullie de uitgroei bij?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 10:46

Gucci, ik was ook donkerblond en heb mijn haar heel licht asblond/wit geverfd (op de deze pagina bovenaan staat een foto). Ik heb 5u gezeten en 3 ontkleuringen gehad. Het is natuurlijk niet fantastisch voor je haar en de structuur van je haar na het ontkleuren is best droog, maar het is vooral belangrijk om dan iedere keer een masker op te doen als je het wast.

Bijwerken kost veel minder omdat ze alleen op je uitgroei product moeten aanbrengen. Je ziet de uitgroei natuurlijk wel meteen (op de foto zie je uitgroei van 1 maand) maar ik vind dat persoonlijk niet zo erg.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:12

Wat een leuk topic, ik meld me hier ook even.
Vroeger in mijn pubertijd (12-15) enorm veel haarstijlen en kleuren gehad van kort paars naar middellang groen. Nu jaren braaf geweest en nu toch weer de stoute schoenen aangetrokken met dit als resultaat:

Afbeelding

Het is even wennen maar ik ben er heel blij mee. Ik wilde al zolang rood haar!
Gelukkig is mijn zusje kapster want het is eerst twee keer goed mis gegaagn. Mijn haar reageert altijd heel vreemd op verf. Het is van paars naar zuurstok-roze gegaan maar toen uiteindelijk toch rood!

Daarnaast is er ook nog een enorm stuk van mijn haren af gegaan en heb ik nu een lange bob.

Edit: nog even een vergelijking. Vind dat het rode haar mijn gezicht wat meer uitstraling geeft.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:43

Yasmine schreef:
Gucci, ik was ook donkerblond en heb mijn haar heel licht asblond/wit geverfd (op de deze pagina bovenaan staat een foto). Ik heb 5u gezeten en 3 ontkleuringen gehad. Het is natuurlijk niet fantastisch voor je haar en de structuur van je haar na het ontkleuren is best droog, maar het is vooral belangrijk om dan iedere keer een masker op te doen als je het wast.

Bijwerken kost veel minder omdat ze alleen op je uitgroei product moeten aanbrengen. Je ziet de uitgroei natuurlijk wel meteen (op de foto zie je uitgroei van 1 maand) maar ik vind dat persoonlijk niet zo erg.

Ziet er wel erg mooi uit!
Dus toch alleen de uitgroei moeten ze dan verven, dat valt mee gelukkig. Ik dacht eerst elke keer het hele haar weer. Die kapper waar ik het wil laten doen gebruikt olaplex, dat is niet schadelijk

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:43

Wel gedurft maar ik vind het blonde je mooier staan. Maar ieder zijn mening :o

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:45

Hoi!

Mijn haar is nu 2 x geverft. (Donkerblond naar donker bruin)
Maar nu wil ik weer 1 x per week gaan zwemmen maar zou de verf er dan helemaal uit gaan door het cloor? Daar ben ik wel bang voor.