Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 20:31

Ach Goof misschien heb je het nog verder los gelopen :Y)
Voor routes in Orvelte kan je op komoot of garmin kijken wat andere hebben gedaan. Op komoot geven ze ook scores hoe leuk ze zijn. Misschien heb je daar wat aan?
wat leuk van die vrouw om je even binnen uit te nodigen met een kop koffie! Even opwarmen dus. Bijzonder hoe zo, mooie ontmoetingen kunnen ontstaan.

Samantha haha jij bent ook niet te stoppen he. Ik ga niet lopen hoor, ow toch wel :+
Was het leuk die cross?
2x 15 min krachttraining is goed erbij te doen.
wat vervelend van die 5km. echt een gezinsrun dus :') Super leuk maar niet handig als jij tempo wil lopen. Achja ,weet je dat ook weer voor de volgende keer.

BusyMissy ja bloed geven kan wel even impact hebben. Wel mooi dat je het doet.
Dapper hoor zo in het donker door het bos. Hopelijk knapt je jonkie snel op!

Puera respect voor je bijleespost. Weer lekker loopweekje achter de rug. Alleen nat regenen is niet zo fijn. Klinkt wel als een leuke training zo met die pionen. En wat een pittige afstand vandaag! hoeveel km ga je lopen bij de devilstrail?

Sv weer mooi rondje, wel vervelend dat je vriend last had van maagzuur. Dan had je nog een behoorlijk tempo over! En weer hele mooie plaatjes <3

Gister spinningles gegeven en daarna nog wat kracht gedaan voor mijn armen en mijn oefeningen. En vandaag, voor het eerst helemaal alleen, gelopen in Berg en Dal. De laatste tijd echt super weinig hoogtemeters gemaakt en over 2 weken heb ik een serieuze uitdaging in zowel afstand als hoogtemeters dus het leek me een goed idee om in ieder geval nog 1x te trainen.
Dan merk je wel hoeveel steun je hebt als je met zijn 2-en of 3-en bent (en de andere loper ook nog eens sterker is en jou dus motiveert). Ik vond het lastig om het tempo er echt in te houden als het wat steiler omhoog ging. Daarbij ging het omlaag ook niet heel snel, de paden waren echt vol blad en modder. Het was glad en soms ook gewoon echt heel lastig om het pad te vinden waardoor ik meermaals verkeerd liep :+ . De laatste 30 minuten echt vol in de sneeuw gelopen waardoor ik toch wel wat koud en nat werd. Daarom even een short cut naar mijn auto genomen. Maar toch weer fijn getraind in dit prachtige gebied. En garmin vind me nog steeds niet productief :')

Afbeelding
Afbeelding
Zoek het pad...
Afbeelding
Afbeelding
De kabouterboom
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Verbaas me er telkens weer over dat dit Nederland is :')
Afbeelding

Afbeelding
trappen en heuvels genoeg hier!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 23-11-25 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-25 20:39

Zo dat is even een heftige training zeg, respect. En nog een flink tempo voor zulke hoogtemeters.

Busy mag je daar bij jou in het bos lopen in het donker? Dat mag hier nergens.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 20:44

Na zonsondergang mag je niet meer in het bos lopen, maar het was vandaag al donker voor zonsondergang. Er worden een aantal fietspaden gedoogd omdat dat een heel veel kortere verbinding is tussen een aantal dorpen. Dat zijn de paden die wij lopen in het donker, daar is tot midden in de nacht ook veel fietsverkeer.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 20:46

Volgens mij heeft Nijmegen de meeste hoogtemeters van Nederland.

Hier mag je wel in het bos lopen in het donker SV. Maar het bos waar ik woon is niet heel groot.

Verder was ik blij dat ik gisteren gelopen heb en niet vandaag. Die wind was ZOOOO GUUR. Ik heb vanmorgen eerst gedoken, had een skibroek aan, snowboots en natuurlijk een goede winterjas. In het water was het lekker, want het water was nog 8 graden. Heb iemand geholpen met een sidemountrebreather, die heeft daar vandaag z'n eerste duik mee gemaakt. Maar ja, na de duik moet je je omkleden en hoewel we met droogpak duiken heb je toch nat haar en in mijn geval ook natte handschoenen. Dus dan moet je heel snel zijn met omkleden zodat je snel handschoenen aan kunt doen.
Daarna nog paard gereden en dat was wel te doen gelukkig.

Wij hadden nog geen sneeuw in de ochtend en middag zoals jij SV, maar pas vanavond echt sneeuw. Heb dus vanavond nog 3km in een sneeuwbui gewandeld. Dat vind ik wel even lekker. Maar ik ben nu gewoon nog rozig van de kou.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 22:10

Brr, duiken met dit weer. :brr: Moet er niet aan denken. Ik was ook erg blij dat ik gisteren al gelopen had.

Wat een prachtige omgeving, Leonie! Genieten! <3
Ik ga de 30 km doen, dat leek me wel een mooie uitdaging.

Ook al zo genieten, SV! Fijn dat je best lekker gelopen hebt. Wat sneu dat je vriend zo’n last van maagzuur had.

Wat lief dat je koffie kreeg, Goof! Toch nog een mooie afstand ondanks de regen.

Oef, balen dat er bij de 5 km ook zoveel kinderen waren, Samantha. Klinkt wel als een leuke loop, de Chocolademelkloop. :))

Dapper dat je er nog op uit bent geweest, Busymissy! Ook al zo’n mooie score qua kilometers!
Beterschap voor je jonkie, hopelijk valt het wat mee.
Mooi doel qua tijd! Dat moet zeker lukken!
Buuf loopt de Devil’s Trail niet mee, die heeft andere dingen op de planning. Ik denk dat ik ‘m alleen moet lopen, verder gaan er ook geen andere bekenden mee. Hopelijk is het wat mooi weer die dag, dan loopt het sowieso een stuk makkelijker.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 00:04

Ik had jouw post even niet gezien Leonie.Ik herken heel veel van wat jij ook zegt over dat alleen hardlopen.ik vind dat ook veel moeilijker.
Het bos waar je hebt gelopen was echt prachtig nu en je hebt er weer flink wat hoogtemeters bij. Laat Garmin maar lekker kletsen, dat doet ie wel vaker.

Brrr Germie, duiken met dit weer. Ik vind het nu al moeilijk om gewoon al naar buiten te gaan om te wandelen. Het is maar goed dat we weer een hond hebben die het heel leuk vindt om mee te gaan, anders zat ik veel meer binnen nu.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 10:59

Wauw super gedaan Leonie! En knap in je eentje. Ik heb tot voor kort altijd alleen gelopen maar merk inderdaad verschil met in groepje lopen.

Brrr Germie duiken met dit weer! Knap!

Top gedaan Busy zo in het donker.
Wat sneu van je jonkie, hoe gaat het nu?

Ik ben net bij de sportarts geweest, het is weer precies zoals een half jaar geleden. M’n bekken stond weer scheef, op dezelfde manier.
Hij heeft het weer recht geslagen haha.
Over 3 weken terug, mag vanaf woensdag weer rustig aan lopen.
Hij heeft nog een testje gedaan, en mijn gluteus medius heeft dus 0 kracht, links ietsje maar rechts niks, dat merk ik ook vaak bij bijv walking lunges, dan val ik zowat om. Nu dus voorzichtig krachttraining zonder extra gewicht, alleen op techniek. En veel trappen. Denk wel dat ik er deze keer op tijd bij was, vorige keer heb ik maanden doorgelopen. Het is nooit helemaal pijnvrij geweest maar dat het echt veel pijn doet is ong 2 weken.
Op zich positief dat we nog niet gestart zijn met marathon training, die begint volgende week maar heel rustig.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 12:38

Supervixen schreef:
Zo dat is even een heftige training zeg, respect. En nog een flink tempo voor zulke hoogtemeters.
Ik vond het dus heel langzaam gaan. Ook het looptempo er omheen. Deze ronde (iets langer) had ik wel al 2 keer gelopen. Is erg mooi en leuk maar idd ook echt wel pittig!

Ah mooie uitdaging idd Puera met 30km *\o/* Komt vast helemaal goed.

BusyMissy ik trek me ook zeker niks aan van garmin, maar vind het altijd wel bijzonder. De traininglast was optimaal (en wat aan de hoge kant) en toch vind ie dat je niet productief bent. Ik kreeg ook maar 36 herstel uren voor deze run. Te langzaam gelopen :+ De impact van hoogtemeters snapt garmin niet helemaal :') (net als krachtraining en hiken overigens).
En idd, ik loop ook bijna altijd alleen. En ik heb echt genoten, het was heerlijk, maar je gaat gewoon net wat minder vlot als dat je met iemand anders samen zou doen.

Dat is op tijd dat jij met je marathon training start Samantha. Wel fijn dat de sportarts direct kon ingrijpen en hopelijk dus nu goed vinger aan de pols houden dat het niet weer zo vast/scheef loopt. Mijn bekken staat ook standaard scheef, vanavond weer fysio. Maar we kunnen elkaar iig de hand schudde in de oefeningen haha. Hoewel ik hele andere heb gekregen is het wel met het ook op het versterken van de bil/heupen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 12:48

Zo jullie hebben lekker gekletst afgelopen weekend :D

Samantha_ Wat jammer dat de chocolademelkloop toch een beetje tegenviel met alle kinderen die in de weg liepen, klonk wel echt als een leuke loop! En toch ook maar wel de cross gedaan, knap!
Gelukkig was je nu met je heup/bil er wat sneller bij. Die opmerking dat de arts hem weer recht geslagen heeft := Een paar dagen niet trainen is nog te overzien, woensdag gelukkig alweer een beetje lopen. Ik ben benieuwd of de techniek oefeningen verbetering gaan brengen.

leonie87 wat bijzonder van die analyse, dat had ik niet verwacht met jouw afstanden en snelheden :wow: Klinkt wel of het allemaal een beetje makkelijk en gehaast was, had je er nog over gebeld?
Wat een mooie herfstfoto's <3 Wat een afstand ook gister weer trouwens, hoe kan Garmin jou nou niet productief vinden := Goed en knap dat je toch alleen bent gegaan ook.

Supervixen jullie hebben er weer een flinke loop op zitten dit weekend. Wat vervelend van je vriend en het maagzuur. Wel echt fantastische foto's zo met de sneeuw <3
Ik moest nog aan je denken gister! Afgelopen weekend hebben een paar hier voor het goede doel een marathon gelopen op een rotonde:
https://www.omroepwest.nl/sport/5039371 ... lag-gemist
Daar heb jij het ook weleens over gehad, je bent dus niet de enige hihi :D

Goof ze hebben je goed te pakken gehad met de massage zo te horen met het beurs zijn. En wat een mooie onverwachte ontmoeting zo gister! Bikkel dat je hebt gelopen in die regen, ik vond het maar koud :brr: Toffe schoenen heb je overigens! Je koffietje heb je gister weer dik verdiend!

Busymissy ook al zo in de kou gelopen :brr: Klinkt wel als een pittig interval tempo. En mooi dat je bloed geeft, wel jammer dat het nu meer was dan gepland.
Hoe is het inmiddels met je jonkie? Al iets minder kreupel?
Knap dat je gister in het donker toch nog bent gaan lopen, behoorlijke afstand ook.

Germie fijn dat het zo lekker ging ondanks dat je je andere schoenen niet aan had. Mooie omgeving! Ook ik vind het knap dat je al die details kan onthouden hihi.
En Brrrrr dat duiken en omkleden daarna :brr:

Puera wat een bijlees post weer! Je triggert wel iets met je opmerking over te warm zijn en dat gevoel van een te strakke bh.. Ik was bang voor de regen en had mijn hardloop jasje aan. De vorige keer met mijn jasje aan had ik ook het gevoel of ik mijn warmte slechter kwijt kon. Dat zou het best eens kunnen zijn, had ik zelf nog niet aan gedacht, dankjewel! En jij maakt ook echt behoorlijke kilometers zeg, knap! Dat natgeregend dinsdag klinkt dan weer iets minder fijn hihi.

Zowaar lukte het hier om vrijdag (iets) eerder weg te gaan van werk, nog even in het zonnetje kunnen lopen <3 Was fijn! Vond het wel wat zwaar met de intervallen, maar ik denk dat dat ook was omdat ik gelijk weer te snel en te veel wil...
Met alle regen en kou van het weekend had ik maar besloten dat ik na het weekend wel weer ga trainen ipv nog een training in de regen, had er echt geen zin in :') Vind jullie maar stoere bikkels hoor, gewoon gaan in de kou, regen en wind.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 21:12

muppetmayo, ik kwam vorige week op Facebook een andere post tegen. 2 lopers hadden een ronde in een Lidl supermarkt uitgemeten en daar een marathon hardgelopen. Je moet er maar zin in hebben. :D

Hier vanavond weer in het donker gelopen. En eindelijk kan ik eens een egopost schrijven.
Doel was 20 minuten inlopen met 8.30 per km, dan 12 keer 1 min interval met 7.10 minuut per km met 90 seconden rust en dan 10 minuten uitlopen met 8.30 min/km
Ik begon dus veel te snel zonder dat ik het zelf doorhad. Eerste km op 7.50. Dus toen even stukje wandelen, tempo terug en toen zat ik de 2e km op 8.22, maar over die 20 minuten zat ik op 8.05min/km. Dus echt te snel, maar ja, ik voelde me prima.
Daarna de intervallen. Ik heb werkelijk alle 12 keer ruimschoots onder de onder die 7.10 minuut per km gelopen, namelijk zo rond de 6.10 min/km. Vraag me niet hoe het kan, maar het is me gelukt. Ik werd wel na 5 keer al moe, maar heb het vol gehouden.
Met uitlopen zat ik ook weer op 7.50 min/km en heb dus daarna maar 2 minuten gewandeld.
7.40km in een uur met 8.09 min/km en dat inclusief dus de wandelpauzes.

Dus dat was echt fijn, ik haal zelden de gehele training binnen de tijd, maar dit keer lukte het gewoon. En dan nog sneller ook. :D

Garmin gaf een hartslag van 173 aan. Zo hoog heb ik met hardlopen eigenlijk nooit gehad. Maar het is wel precies steeds op die pieken van die intervallen. Dus het zou kunnen kloppen. En normaal train ik nooit in zone 5 (het lukt me gewoon niet), maar nu kon ik dus wel het volhouden. Dus ergens denk ik wel dat het klopt. De grafiek was verder wel heel mooi.
En de prestatieconditie was +5, dus dat klopt ook eens een keer met mijn gevoel.

Het was overigens wel iets mistig en op sommige stukken op het fietspad wat glad.

SV, jij hebt echt mazzel dat je niet alleen hoeft te lopen. Mijn vriend zegt tegen mij altijd 'joh, sla toch over, je conditie is niet na 1 keer niet gaan weg'. En dan sla ik over, en dan nog een keer en dan nog een keer en hij zal nooit zeggen 'je moet weer eens gaan'. Haha. Dus ik moet het echt zelf doen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-25 06:33

Goed gedaan Germie, fijn dat de training lekker ging!

Ik vind alleen lopen heerlijk en soms fijner dan samen, omdat ik dan mijn eigen plan kan trekken. Ik loop sowieso de helft van mijn trainingen alleen. Maar samen is ook wel gezellig hoor, zeker als we een nieuw gebied gaan ontdekken.

Muppet zo fijn dat je in dat mooie weer hebt kunnen lopen.

Samantha komt het door je techniek dat je lijf elke keer zo vast zit of ligt het aan dat gebrek aan kracht? Of is het een het gevolg van het ander?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 11:03

Lekker Germie!

Ik vind alleen lopen ook wel lekker ja. Lekker met m’n eigen gedachten en niet hoeven kletsen.

Ik heb eigenlijk geen idee SV. Ik denk dat dat scheef staan al veel langer is, voor ik ben gaan lopen. Maar hoe en wat? Misschien is het begonnen na een val of ben ik gewoon scheef gegroeid? Zal het hem eens vragen.

Ik zie net wat ik nu mag van de arts. Dacht gisteren dat ik m niet goed verstond maar het is echt zo.
10x 1:30 hardlopen, 0:30 wandelen. En dat om de dag. Voorafgaand oefeningen.
In elk geval tot de 15e want dan moet ik terug naar hem.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 16:49

Dat is een beperkt loopje Samantha, maar je mag in ieder geval op pad.

Germie, fijn dat het goed ging.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 18:31

ow ik loop ook graag alleen hoor! Heerlijk lekker in mijn eigen hoofd of luisterboekje/podcast. En idd, gewoon je eigen tempo. Alleen met deze hoogtemeters is het wel motiverend met iemand samen ~~}>

muppetmayo ah veel leuker in de zon dan in het donker. En nog veel leuker dan in de regen. Hier was het helemaal niet zo slecht weer dit weekend. Heb je gister of vandaag nog lekker gelopen dan?

Ik heb idd nog gebeld en krijg 30 minuten terug/ hoef ik niet af te rekenen. Vond het heel netjes, gister gebeld, vandaag teruggebeld door de directeur die oprecht luisterde en ook mijn tips ter harte nam van dit ga eens bespreken want dit zijn wel goede ideeën. Ook wel echt duidelijk mee gegeven van joh, ik ben heel blij met het advies en het hoe er word doorgepakt om toch een oorzaak te vinden, het is meer dat ik niet helemaal netjes vond. Als iedereen toch zo met klachten en klanten om zou gaan he.

Samantha ah je mag toch even de hort op. Denk dat Sv wel goede vragen stelt want als je de oorzaak kan vinden, kun je die wellicht aanpakken. Ik ben ook scheef sinds mijn auto-ongeluk op mijn 18de en ga hiervoor dus zeer regelmatig naar fysio/osteo/craniosacrale behandelingen om het goed te houden. het komt me dus totaal niet onverwacht dat er een verschil is en ik wat scheef ben. :+ en ik heb niet de illusie dat ik het ooit helemaal ga oplossen. Maar als ik het iig wat efficiënter kan krijgen. Wie weet wat er bij jou aan de oorsprong ligt en wat er nog te halen valt daarmee.

ik wilde gister mijn oefeningen doen maar had stiekem toch best een beetje spierpijn in mijn benen dus dat ging niet heel soepel := vanmorgen in de sportschool alleen armen en buikspier gedaan. En zo lekker op de baan trainen. Zal geen volle bak worden met mijn benen nu maar ach, even lekker eruit :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-25 19:52

Netjes opgelost inderdaad.
Lekker getraind op de baan?

Ik heb een korte intervaltraining gedaan van bijna 7km.
3x600m en 6x30sec sprint.
Ging wel lekker.

Afbeelding

Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 20:20

Oh dat is wel netjes Leonie! Daar kunnen andere bedrijven idd nog wat van leren :j Je hebt weer flink getraind als ik dat zo hoor met je spierpijn.
Ik moest nu al grinniken om je baan opmerking, geen volle bak. Ik ben benieuwd hoe enorm snel je vandaag weer was :')

Korte interval training noem je dat dan Supervixen :') Zo grappig blijf ik dat vinden, voor jullie allemaal "kort" en dan denk ik, jeetje wat ver en wat snel!
Lekker gelopen, snel ook weer! Gaat nou je prestatie conditie naar beneden? :oo Die Garmin verzint steeds weer wat nieuws... Ik kan het me bijna niet voorstellen, net als niet productieve Leonie

Samantha heb je nog erg last van de behandeling? En het is iig iets wat je mag lopen.. Heb je nog een bepaald tempo meegekregen of gewoon wat jij fijn vindt?

Germie goed gedaan! Fijn dat je weer in een positieve flow lijkt te komen :)

Ik moest vanmiddag naar de tandarts en ben daarna thuis gaan werken. Toen ik het zonnetje even zag schijnen heb ik snel mijn hardloopschoenen aangetrokken voor een rondje, ik had toch geen meetings meer. Gelijk maar besloten om de "lange" interval ronde te gaan doen. In mijn schema staan alleen hartslagzones en geen tempo's bepaald, dat vind ik toch wel lastig merk ik. Vandaag stond 5x4 minuten op de planning (met 15 min inlopen en 15 uitlopen). Ik dacht, als ik die intervallen dan rond de 6.30-6.45 min/km doe zit ik wel goed. Mijn standaard tempo ligt rond de 7.15 a 7.30 min/km. Maar blijkbaar had ik het een beetje verkeerd ingeschat want uiteindelijk heb ik ze allemaal rond de 6.15-6.20 gelopen. Nouja, weten we ook weer dat dat kan :') Ik had zelfs nog genoeg energie over om het laatste stuk wat sneller te lopen ook, rond de 7.06.
Het lijkt wel echt of ik beter loop als ik het niet zo enorm warm heb. Vandaag wel in lang-lang gelopen, maar een shirt met lange mouwen ipv mijn jasje. Het liep gelijk veel prettiger. Vind het maar bizar dat dat zoveel scheelt in gevoel. Achteraf gezien heb ik steeds als ik niet lekker liep de laatste paar keren, mijn jasje aangehad ivm regen en kon ik blijkbaar toch mijn warmte niet helemaal lekker kwijt. Tnx nog Puera voor de opmerking over dat te warm hebben en dat beklemmende gevoel!
Na het rondje wel braaf mijn werk uren afgemaakt. Ik had er nog niet eerder zo aan gedacht, maar misschien moet ik vaker kijken of het tussen werk door kan en ik nog even zonlicht zie :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-25 21:54

Mijn prestatieconditie zit het hele loopje in de plus en ook best hoog in de plus. En zo voelde het ook, het ging lekker.
Meestal bij een pittigere interval begint hij in de plus en eindigt hij in de min, omdat het tegen het eind toe steeds zwaarder wordt. Maar deze hield ik makkelijk vol. Dus blij mee.

Hartstikke goed dat je die intervallen zo vlot liep! Ik loop ook veel makkelijker in de koelte.
Jasjes vind ik vervelend, heb ik nooit aan. Bij hele hoge uitzondering mijn dure regenjasje, maar dat is denk ik twee of drie keer gebeurd. Liever een shirt.
Wat heerlijk dat je zo tussendoor kunt gaan, ben ik echt jaloers op.
Wat voor werk doe je?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 22:01

Balen dat je bekken weer scheef staat, Samantha maar gelukkig dat je er nu zo snel bij bent.
Even een stapje terug nu. Hopelijk helpt het voldoende en kun je straks lekker met je marathonschema beginnen.

Een marathon op een rotonde? Wat knap! Lijkt me heel zwaar. %) Of in de Lidl… heel bijzonder! :=

Fijn dat je vrijdag nog hebt kunnen lopen, Muppetmayo. Afgelopen zondag was het inderdaad prutweer. Snap best dat je ‘t overgeslagen hebt.
Groot gelijk dat je vanmiddag nog even de hardloopschoenen aangetrokken hebt!
Het is even uitvogelen wel tempo bij welke hartslag hoort maar het werkt wel fijn, vind ik. Langzaam lopen om duurvermogen op te bouwen. Moet echt wennen maar ik vind het fijn.

Wat super dat je zo fijn gelopen hebt, Germie! *\o/*

Netjes dat je een deel terugkrijgt, Leonie. Het was ook wel erg afgeraffeld, afgaande op jouw verhaal.
Heb je nog lekker op de baan getraind?

Mooie kammetjes weer, SV. Fijn dat je stukje bij beetje weer lekkerder gaat lopen.

Vanavond weer met de loopgroep getraind. Viel me niks tegen na die afstand van zaterdag. Kon de intervallen ook lekker op tempo lopen. Eerst inlopen en wat loopscholing. Daarna intervallen: 2x 3’, 3x 2’ en 4x 1’ met telkens 1’ rust. Alleen de rust tussen de twee eerste intervallen ging even de mist in, hadden we het fluitje gemist. :+
Maarrrrr Garmin vindt me weer productief. *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 22:10

Aaahhh dan heb ik m gewoon verkeerd gelezen.. ik had blijkbaar ook maar half gekeken want je tijd van je training staat er gewoon onder ook :roll: ik dacht dat het over langere tijd ging. Ik dacht je gaat juist zo lekker hoe kan er nou een blokje af gaan ineens.
Tussen werk door trainen kan hier niet altijd helaas ;) Ik ben projectmanager bij een bedrijf wat artikelen levert voor sanitaire hygiene (iets minder chique gezegd, ik zorg er bij grote, veelal landelijke, klanten voor dat iedereen zijn kont kan afvegen en zijn handen kan wassen :+ )
Veel op pad of op kantoor, maar zo af en toe kan ik wat tussendoor plannen :D

Puera wat een leuke training zo, klinkt lekker afwisselend! Ik zie nu ook direct wat supervixen bedoelt met dat negatieve prestatieconditie en intervallen, dank :D Jij bent ook al zo super snel, tof!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 08:43

Ik heb even een hele grote egopost, ben op zoek naar meningen. Reageer later weer op jullie posts.

Offtopic misschien, maar er zit wel een hardloop stukje in:
Ik had via Trusted Housesitters een oppas geregeld voor onze paarden en huisdieren voor de week dat wij op wintersport gaan.
Koppel uit België, waren bij ons komen kijken wat het allemaal inhield en wilden de verzorging wel op zich nemen.
Paar weken terug hebben zij de "sit" gecanceld omdat een vriend van hen een ernstig ongeluk had gehad met een paard welke hij al jarenlang verzorgde. Ze bedachten zich dat ze toch niet genoeg ervaring hadden en dat ze het niet meer aandurfden. Ik baalde enorm, maar februari duurt nog even, dus aanvraag weer open gezet.
Na een tijdje reageert er een man uit Turkije die graag wat meer van de wereld wil zien (58 jaar)en die in die week wel wil komen. Afgesproken dat hij een paar dagen eerder komt, zodat hij een paar dagen mee kan lopen met de verzorging van de paarden.
Vanaf dan een prettig contact gehad via app contact. Hij liet zien waar hij werkt (hij is forest engineer) en hoe hij leeft met zijn gezin. Hij spreekt niet zo goed Engels, maar dat is opgelost met een vraag wat anders opnieuw stellen en het overall gevoel dat hij geeft is goed en eerlijk.
Hij blijkt ook hard te lopen, laat zijn zondagochtend run op de baan zien, hoort dat ik wil proberen om een hele marathon te gaan lopen volgend jaar en zegt dat hem dat een leuke uitdaging lijkt en dat hij dit ook wil gaan trainen in Turkije.
Als het dan een beetje klikt tijdens zijn komst in februari wil hij in oktober nog een keer deze kant op komen en samen met mij (en waarschijnlijk ook met mijn zoon) de marathon lopen. Mits alles naar wens verloopt natuurlijk.
Hij boekt gisterochtend een vliegticket voor februari naar Nederland.
Dezelfde dag krijg ik van hem een appje met de vraag waarom ik de sit geannuleerd heb? Dat heb ik niet gedaan. Bij navraag bij Trusted Housesitters blijk ik inmiddels een 'urgent email' gehad te hebben waarin zij zeggen dat ze hem vanwege gegronde redenen hebben geschorst uit hun systeem.
De Turkse man zegt mij dat er een misverstand is geweest in januari. Een vrouw uit Oslo wilde dat hij een maand kwam voor een sit en zij wilde daarna een maand terug met hem naar Turkije. Hij kreeg het idee dat ze avances maakte en heeft gezegd dat hij een vrouw en gezin heeft en dus de sit niet meer wilde doen.
De vrouw heeft hierop een klacht ingediend bij Trusted Housesitters.
Ik heb TH wederom gemaild met de vraag hoe gedegen hun onderzoek is geweest na deze klacht en op welke specifieke grond hij is geschorst (bv verbaal, slechte verzorging huis of dier, diefstal etc) en dat ze daar verder natuurlijk niet over in detail hoeven te treden.(Ik wacht nog op antwoord hierop).
Ik wil checken in hoeverre het verhaal van "mijn" sitter klopt. Want als je op 1 klacht van iemand al geschorst kan worden, zonder onderzoek en zonder mogelijkheid tot het geven van verweer, dan vind ik dat een hele schadelijk zaak voor de benadeelde.
Anderzijds zoek ik juist via een organisatie als TH om in een veiligere omgeving een sitter te kunnen vinden.
De Turkse man lijkt nu echt op zijn ziel getrapt en in zijn hele wezen geraakt en vernederd.
Heb afgesproken dat ik met een vriendin van mijn zoon (zij is Turkse en met een collega/vriend van mijn zoon getrouwd en woont in Nederland) een telefoon gesprek met hem en mij (en zij als tolk) ga hebben, zodat hij in zijn eigen taal zijn verhaal kan doen en zij het kan vertalen voor mij.
Kijken hoe het gevoel daarna is.
Ik ga hem ook "life" spreken met videobellen op zijn werk, zodat daar ook een beeld van hem gegeven kan worden door zijn collega's.
Ik krijg zó enorm het gevoel dat hij de dupe is van het systeem.
Zijn Engels is zodanig "slecht" dat je dingen bij niet goed doorvragen inderdaad verkeerd op zou kunnen pakken, maar ik blijf het diepe gevoel houden dat het een eerlijke, vriendelijke man is met oprechte bedoelingen.
Wat zouden jullie doen en hebben jullie misschien nog tips wat ik verder zou kunnen doen?
Ik wil niet iemand afwijzen die dat niet verdient.
Maar ik wil ook niet in een val lopen van iemand met mooie praatjes.
TH zegt dat ik hem gewoon gebruiken kan als sitter, maar dat dat dan niet via hun organisatie gaat. Mag ik dan aannemen dat het "vergrijp" waarop hij geschorst is dan niet zo ernstig is? Heel extreem voorbeeld: als hij iemand vermoord zou hebben, mag ik dan verwachten dat zij mij waarschuwen dat hij gevaarlijk is en dat ik hem zeker niet als sitter moet nemen, ook niet buiten hun organisatie om?
Ik vind dit echt heel moeilijk. Heb intuïtief altijd heel vlug door hoe mensen echt zijn, durf daar dan ook altijd op te vertrouwen. Maar dit gaat via geschreven contact. Word ik voor de gek gehouden? Ik kan het mij maar moeilijk voorstellen, of ligt daar mijn valkuil?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 09:17

Mooie grafiekjes weer Sv. Weer lekker stabiel gelopen.

MM wat goed dat het zo goed ging. Zeker lekker doen, overdag lopen als dat soms past. Zoveel fijner en meer motiverend dan in het donker en de kou. Echt een enorme luxe <3

Puera ook weer lekker met de loopgroep. En zelfs garmin is het met je eens }> Dat fluitje gemist hahaha. Oeps.

Lastig BM. Ik ken het systeem helemaal niet. Kun je daar gewoon gaan housesitten over de hele wereld? En is dat dan gewoon een "gratis" dienst? Wel lastig als er een taal barrière is. Lijkt me slim om idd gewoon eens te bellen met hem met iemand die zijn taal spreekt. Dan zal het wel duidelijk worden denk ik.

muppetmayo schreef:
Oh dat is wel netjes Leonie! Daar kunnen andere bedrijven idd nog wat van leren :j Je hebt weer flink getraind als ik dat zo hoor met je spierpijn.
Ik moest nu al grinniken om je baan opmerking, geen volle bak. Ik ben benieuwd hoe enorm snel je vandaag weer was :')
:') :Y) Ging inderdaad wel weer echt prima :+ ondanks de spierpijn. Programma was vrij simpel, 5x 1000 op je omslagpunt. Aangezien ik dit weekend een 5km heb, voor mij een goede training om te kijken welke snelheid handig zou zijn. Wilde 4:20 proberen aan te houden en dat ging me eigenlijk best oke af. Ik begin alleen standaard te hard. :o
Afbeelding

Afbeelding

En over niet productief zijn. ik weet zelf ook niet echt waarom ik dat niet bent volgens garmin haha. ik snap het algoritme niet maar ach.
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 10:48

BusyMissy, ik zou afwachten wat die trusted houssitters terugmailt, en ook hoe het gesprek met je 'tolk' verloopt. Het lijkt mij ook dat je niet na 1 klacht er uit gegooid wordt. Maar het is wel lastig.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-25 13:02

Wat een verhaal Busy, ik durf je hier geen tips voor te geven, behalve dat ik denk dat je op je gevoel af moet gaan. Als het voor jou goed voelt, geef het een kans.

Wat een mooie training leonie, 4.20 hallo zeg. Jij gaat als een raket! Welke 5km ga je lopen?

Vanmorgen was ik rond half 9 in het bos en toen ik zo'n 6km had gelopen liep ik een pad op en stond oog in oog met een WOLF! Ik denk zo'n 10 meter van me af.
Hij had me niet verwacht, bleef stilstaan en er ging van alles door mijn hoofd. Ik ben gaan stilstaan en mijn telefoon gepakt om hem te filmen. Toen leek het heel even dat hij naar me toe kwam, maar hij ging toch het bos in. Daarna stond ik een aantal minuten te trillen van de adrenaline.
Filmpje staat in mijn insta stories.
Het was fantastisch en een beetje spannend tegelijk, ook omdat ik helemaal alleen was.
Hier ga ik nog even van nagenieten!
Verder wel redelijk lekker gelopen, totaal 24km.

Afbeelding
Afbeelding

Screenshot uit mijn filmpje.

Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 15:40

Bedankt voor jullie meningen, ik neem ze mee.De organisatie zwijgt in alle talen en dat voelt niet correct, want zij cancellen ineens mijn afspraken zonder overleg. Het is inderdaad een gratis dienst (je betaalt wel beide aan de organisatie), jij stelt dan je huis ter beschikking in ruil voor de zorg van je dieren. Gaat echt wereldwijd. Je kunt het zien als een fijn vakantie adres met dierverzorging als betaling.
Ik ga alle gesprekken deze week aan en neem dan mijn beslissing. Zojuist de man via videochat gesproken en hij lijkt echt aangedaan.

Pittig Samantha dat je nu zover terug moet in training, maar zou superfijn zijn als dit helpt, dan kun je weer volle bak verder straks.
Mijn paard lijkt goed te herstellen, dus dat is weer met een sisser afgelopen gelukkig.

Netjes opgelost van de organisatie Leonie! Wanneer moet je weer terug?

Fijn dat je de oorzaak hebt gevonden van het beklemmende gevoel op je borst mm. Lijkt een eenvoudige oplossing zo zonder jasje. Ik vond het toch een beetje een "eng" verhaal van je.

Aah, in ieder geval nog 1 iemand die productief aan het trainen is! Leuke training weer zo Puera!

Je hebt echt goed gelopen zo Germie. Wat voelt dat fijn dan he?

Oeh sv, dit is echt een geval van kicken en schrikken.
Mooi dier om tegen te komen, gelukkig liep hij gewoon weg, anders was het ook wel erg spannend geweest lijkt me.
En "gewoon" weer even 24km gelopen met, hoe kan het ook anders, weer hele toffe foto's. Heb je filmpje even op je insta bekeken. Ondanks mijn gemengde gevoelens over de wolf is dit wel een gave ontmoeting.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 17:07

Leonie, wat bizar van je sporttest, zowel dat je blijkbaar nog zoveel kunt verbeteren als hoe het verlopen is. De terugbetaling is wel netjes.

Mooie loopjes iedereen weer hoor!

Busymissy, wat een vervelende situatie! Wel een mooi concept, maar ik hoop dat je gevoel iig overtuigd gaat zijn als je een beslissing neemt en de uitkomst daar ook bij gaat passen.

Wat fijn dat je je motivatie weer een beetje gevonden hebt Germie!

Bijzondere (en spannende) ontmoeting zo Supervixen!

Hier nog altijd weinig tijd/gelegenheid tot hardlopen, waar t kan ga ik even en de rest komt wel weer. Heb wel even genoten van die fantastische natuur vandaag met hond uitlaten. Dan zou ik daar het liefst hardlopend van genieten, maar zolang wil mn zoontje niet mee.

Afbeelding

Afbeelding