Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 14:34

Ja echt, beste broeken die ik ooit heb gehad! Heb 1 lange en 1 korte, want vind ze te duur voor 2 stuks, maar zodra die in d3 was zitten en ik een andere aan moet, mis ik ze meteen hahaha.

De trainingsloop viel wat tegen.... We liepen met de 5:45 groep. Maar de pacers dachten dat 5:35 wel een mooi tempo was de eertse 5km... Dat is voor ons toch echt wel iets te snel. Vervolgens ging het 4,5km goed (5:42/5:45) om daarna weer te versnellen naar 5:30/5:35 ja dat teokken we helaas niet... Zijn bij de 11km afgehaakt en zijn toen zelf door gaan lopen op 5:45, wat prima ging. 1 vd pacers kwam toen even bij ons en gaf aan dat ze bewust sneller lopen, om de tijd die je verliest bij het drinken goed te maken. Okee, snap ik, maar 10 seconden is best veel speling vonden we. Want hoeveel tijd heb je nou echt nodig bij een drinkpost op elke 5km? Nog geen 30 seconden? Dan heb je genoeg aan 5/6 seconde sneller en geen 10. Achteraf heb ik nagevraagd bij degenen die wel bleven lopen; 5:39/5:40 gemiddeld. Dus inddd 5/6 seconde "speling" was genoeg geweest. Volgende keer sluiten we wel aan bij de 6:00

MilesNF

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 15:10

Montana balen zeg, hopelijk een snel en ongecompliceerd herstel.
Marije, ik heb voor mezelf de stelregel om niet te lopen als ik me niet fit voel. Wel lekker wandelen of iets dergelijks en op tijd naar bed. In de hoop zo snel mogelijk te herstellen.
Iris, dat is idd niet helemaal wat je verwacht idd en elke 5km drinken is imo ook wat veel met deze temperaturen, maar misschien is de andere groep dan idd beter passend.

Hier lekker in de duinen gelopen, dat lukte de laatste tijd niet. Wilde ook tempo’s lopen, maar het ging niet heel snel, wel de juiste intensiteit behaald.

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 15:12

Pacers nemen dat soort dingen inderdaad mee. Ook als er heuvels zijn zullen ze het compenseren. Je kunt er niet vanuit gaan dat ze de hele tijd hetzelfde tempo aanhouden.

Hier 25km getraild. Was erg zwaar door de sneeuw en het ijs op sommige plekken, maar ook doordat gisteravond een dierbaar iemand overleden is, waar we gelukkig gisterochtend nog afscheid van hebben kunnen nemen.
Onderweg wel edelherten en damherten gezien.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 15:58

Sterkte SV. Heel verdrietig.

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 19:25

Supervixen gecondoleerd. :(:)

M ontana au! Wat balen!

Marije ik sport niet als ik echt heel verkouden ben. Bij mij lopen mijn longen dan gelijk vol met snot.

Niets zo persoonlijk als kleding. Gisterochtend vroeg gelopen. 8 km in 6.10 gemiddeld. Had een lange dikke fusion tight aan. Lange sokken. Dunne basis layer korte mouw, dun shirt lange mouw en een windvanger van Gore. Verder muts en dunne handschoenen. Had het qua temperatuur precies goed.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 19:45

Sterkte SV :(:)

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 19:51

Gecondoleerd SV

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 19:53

Heel veel sterkte SV :knuffel: Fijn dat jullie afscheid hebben kunnen nemen, verdrietig dat het nodig was. Ik hoop dat het lopen de zinnen wat verzet.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 20:02

Dank jullie wel.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 23:26

Sterkte SV.

Fusion, ik ga het merk zeker onthouden. heb nog ergens een bon liggen dus dan nog een kleine bijdrage vanuit mezelf, en dan heb ik een mooie broek voor als het straks warmer wordt.

Hier nog steeds verkouden, maar wil morgen eigenlijk wel weer beginnen met lopen. Ik doe denk ik gewoon een klein rondje, en dan zien we van de week wel weer wanneer ik een interval en een lange run kan inplannen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 08:46

Sterkte sv.

Ik ga dat merk ook onthouden. Maar ze zijn inderdaad duur. Het probleem is dat ik ze online wel kan vinden, maar ik wil ze eigenlijk even passen.
Ik heb nog een bon voor een paar fysieke winkels om in te leveren, en daar zit de Daka bijvoorbeeld ook bij. Dan moet ik nog steeds flink bijbetalen, maar dan is het wel minder slikken bij zo'n broek. Dus ik zou eens moeten kijken of die dat merk dan ook hebben bijvoorbeeld. Want met online bestellen is er een risico dat het en niet past en als ik m'n handen in de zakken steek dat ik denk, nee, dit is het niet. Dus ik wil fysiek passen.
Daka en Decathlon zitten hier tegenover elkaar, dus ik zal eens kijken of ik volgende maand een gaatje kan vinden. Bij de decathlon is mijn kortingsbon niet geldig, maar broeken van de Decathlon zijn goedkoper zonder bijbetaling dan 1 fusion met bijbetaling. En ik wil eigenlijk geen zwarte broek.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 08:48

De lange fusion c3 is er ook in het donkerblauw. De run2day heeft ze bij ons hangen.
Als je veel loopt, wil je gewoon fijne kleding.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 10:52

Ik bespaar inderdaad niet op kleding, als je langere afstanden loopt wil je de kans op irritatie zo klein mogelijk houden. En als je er goed op past dan gaat alles best lang mee.

Goed om een keer te oefenen met pacers, dat is een kunst op zich. Drinken is nu misschien niet nodig in die frequentie, maar dat is ook goed om te oefenen. Ik vond het in het begin best heel lastig om af te remmen en weer op te trekken.

Ik heb zaterdag een klein rondje 8km gelopen, hartslag was gelukkig weer iets lager, maar nog steeds aan de hoge kant. Gisteren hebben we in een voor ons nieuw gebied een hm getraild, was ook nog steeds niet op normaal niveau, maar wel lekker gelopen en nu heb ik 2 dagen herstel. Ik plan voor woensdag denk ik maar een 'heuveltraining' voor de deur in, ik krijg een punthoofd van deze wind....

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 11:17

Intersport verkoopt ook Fusion in de winkels :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 12:16

Supervixen schreef:
De lange fusion c3 is er ook in het donkerblauw. De run2day heeft ze bij ons hangen.
Als je veel loopt, wil je gewoon fijne kleding.

run2day zit in Assen volgens mij. Daar kom ik heel af en toe ook nog wel.
Donkerblauw is misschien wel goed, maar ik wil gewoon geen te donkere broek.
Op de foto heeft de Decathlon ook een mooie broek, maar je moet inderdaad gaan passen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 13:04

Waarom niet? Al die lichte kleuren zie je vaak enorm goed zweetplekken in. Vind ik zelf geen gezicht.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:27

oeh, binnenkort eens naar de intersport dan om te passen. hier helaas geen hardlopen vandaag. vandaag weer aan het werk gegaan na een paar dagen ziek en merkte aan het eind van de dag dat ik echt wel moe was. plus nog steeds hoesten. ik kan beter even mijn rust pakken, hoe graag ik ook wil. wel echt lastig!! dan dus ondertussen maar oriënteren op de fusion voor afleiding :D

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:40

Ik vond het met de trainingsloop vooral irritant dat ze bij de drinkposten ook echt gingen stilstaan.... Ik dacht echt, wat is dit!?!? :+ Ik ben gewoon om op zn monst te blijven wandelen, maar meestal gewoon tempo terug, wat slokjes en weer door...

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:43

Sunshine, Runpoint in Leeuwarden verkoopt ook Fusion volgens mij. Fijne winkel. Of Loperscompany in Heerenveen, kleine winkel, geweldige service.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:50

iirrssjjee schreef:
Ik vond het met de trainingsloop vooral irritant dat ze bij de drinkposten ook echt gingen stilstaan.... Ik dacht echt, wat is dit!?!? :+ Ik ben gewoon om op zn monst te blijven wandelen, maar meestal gewoon tempo terug, wat slokjes en weer door...

Haha bij lange trails zijn de vp's juist een feestje. Lekker even staan, een babbeltje maken met de vrijwilligers en andere deelnemers, even wat eten, drinken rustig bijvullen en dan verder.

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 17:38

Vandaag het sport medische onderzoek gedaan. Uitgebreide anamnese en lichamelijk onderzoek. Aangevuld met bloed(Hb en cholesterol) en urine onderzoek(eiwit en glucose). Hartfilmpje en longfunctie onderzoek. Als laatste een inspanningtest op de loopband met ademgasanalyse op lactaat. Helemaal gezond en goede adviezen gekregen. Blij mee!

Afbeelding

Voor de duidelijkheid bovenstaande hartslag zones zijn specifiek voor mij!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 17:54

Interessant joh! Waar heb je dit gedaan? En welke adviezen kreeg je mee? Of bedoel je daarmee de oefeningen die worden beschreven?

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 18:40

Gedaan bij sportmedische centra Plemper. https://www.sportkeuring.nl in Baarn en Purmerend hebben ze een loopband.
Ik kreeg ook trainings advies. En toch weer werken aan die 1,5kg te veel aan vet :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 20:12

Super interessant!
Heel leuk om te zien en ook grappig dat je een indeling krijgt van 6 hartslagzones.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 20:19

Leuk om te zien, ben je ook van plan meer op hartslag te trainen?