Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kairos

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:11

'Er zit minimaal 4 uur tussen bestellen en afhalen.' Hoe ga je dat bewijzen dan? Want ik neem aan dat de boa's je niet mogen verplichten je telefoongeschiedenis te tonen, want privacywetgeving.

Ik vind eerst zorg en dan beginnen met de ouderen een goede zaak en dan gewoon mensen met medische geschiedenis. Ik zou niks voelen voor voorrang voor het onderwijs. Kennis is leraar en die is ook ontzettend blij dat hij weer voor de klas mag staan binnenkort.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:12

Ik denk ook dat werkend NL (of welk land) enten nu zinloos is. Er is nog niet volledig zeker wat het doet op de besmettelijkheid en op de zkh opnames doet het al helemaal weinig. Daarnaast zijn er ook nog veel te weinig vaccins voor zo'n stap. Zonde van de vaccins.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:37

Oh 8)7 die vragenstellers wat een agressie en gedram. Er wordt gezegd we weten niet alles en de vragen waarom .....? Zucht. -O-

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:46

Dit zijn journalisten hé, moet je daar een opleiding voor hebben? Want die vragen zijn soms zo dom.
Of elke keer dezelfde vraag maar dan anders verwoordt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:48

friezenfan2 schreef:
Dit zijn journalisten hé, moet je daar een opleiding voor hebben? Want die vragen zijn soms zo dom.

Dat is waarschijnlijk psychologisch bedacht

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:54

friezenfan2 schreef:

Ze kunnen beter dit topic gebruiken om vragen te bedenken.
Denk dat we hier boeiendere vragen hebben iig. Haha

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:56

Dat is niet eens een slecht idee :P
Tijdens die speciale uitzendingen Corona feiten en fabels konden we vragen insturen.
Misschien voor de volgende kunnen we ze bundelen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 21:28

friezenfan2 schreef:

Dat komt omdat het doel van dat vragenuurtje ook niet is dat het uitgezonden wordt. Dat zijn journalisten die voor hun eigen programma een vraag stellen. Elk journaal en actualiteitenprogramma geeft aandacht aan die persconferentie, maar zendt hem niet helemaal uit. Wat ze wel uitzenden is de vraag van hun eigen journalist, met het verhaal dat ze daar omheen hebben gemaakt. Daarom kunnen ze ook niet de vraag gebruiken van een ander nieuwsprogramma gebruiken, want ze hebben gewoon hun eigen quote nodig en dat zorgt ervoor dat je vaak dezelfde vraag krijgt. En omdat ze vaak om die vraag heen hun verhaal maken, is die vraag vaak vragen naar de bekende weg. Die vragen zijn niet bedoeld om live mee te luisteren en op het moment dat je ze in de context van de eigen uitzending van dat nieuwsprogramma hoort, dan klinkt het opeens veel logischer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 21:50

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:32

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 08:36

pien_2010 schreef:
purny schreef:
https://nos.nl/artikel/2367055-britse-coronaheld-captain-tom-overleden.html
Captain Tom is overleden, de man die 32.8 miljoen pond ophaalde voor corona door rondjes achter zijn rollator te lopen. Hij is gestorven aan corona.

Geweldige leeftijd en dan vorig jaar nog die aktie. Ik teken ervoor!

Ja dat dacht ik ook. Doe mij ook maar.
Maar op zich wel sneu dat hij precies net aan Corona is overleden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:34

Triest inderdaad dat hij dan ook nog een corona moest overlijden.
Hij was de voorbije weken wat ziek geweest en daarmee kon zijn vaccinatie nog niet doorgaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:55

Pandora2 schreef:
Hij was de voorbije weken wat ziek geweest en daarmee kon zijn vaccinatie nog niet doorgaan.

Misschien moest het ook wel zo zijn. Dat weet je nooit.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:57

Pandora2 schreef:

Zeker triest...
Dat mensen dood gaat is een feit. Helemaal op zo’n oude leeftijd. Maar dan liever omringd door de mensen van wie je houdt en dat is lastig met deze besmettelijke ziekte. Ik hoop dat hij in rust is gegaan. Was een bijzondere man.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:59

Moest dus zijn ' aan corona overlijden ' uiteraard . Ik lees nu mijn blunder :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:08

Hij zal niet snel vergeten worden. Hoeveel mensen halen nu de voorpagina na hun overlijden?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:06

Mooi eerbetoon voor de man nog <3

Ik erger me trouwens aan de clubs en dicotheken reacties. De overheid houdt geen rekening met ons, maar hoe hadden ze dat dan in gedachte? Disco open waar dan iedereen zijn eigen luchtband om zich heeft van 1,5 m of zo? Ja het is uitermate ellendig voor ze maar open is gewoon voorlopig niet te doen. Overheid kan moeilijk zeggen ja in mei mogen jullie open. Want als dat dan niet lukt krijg je daar weer drama van. -O-

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:08

Hier dezelfde ergernis, ik gun echt alle ondernemers dat hun bedrijf of zaak weer zo snel mogelijk open kan, maar inderdaad wel pas als het verantwoord is.

Popstra

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:11

Ja ach, je zou maar in hun schoenen moeten staan. Zijn al bijna een jaar dicht.
Die mensen betalen vaak heel veel huur of pacht en moeten ook eten...gezin onderhouden.
Denk dat jullie dan ook wel gaan klagen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:13

Ik begrijp ook dat het ellendig is, maar open is gewoon geen optie. Hoe zuur ook. :(:) Enige dan is stop je zaak. Kost het je ook geen huur meer en als alles weer toegestaan is opnieuw opstarten. Geld blijven stoppen in iets dat voorlopig nog onmogelijk is is ook niet heel realistisch. Naar ja maar op gegeven moment houdt het op. De overheid kan ook niet toveren of zo

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:16

Ik snap ze heel goed. Er zou perspectief gegeven worden in de vorm van een nieuwe routekaart. Maar daar komt de horeca er heel bekaaid vanaf. Het is heel complex. Maar de focus ligt na bijna een jaar nog steeds alleen op het remmen van de besmettingen om de zorg overeind te houden. Ik kan me goed voorstellen dat mensen inmiddels wel meer verwachten. Uitgestelde zorg, leerlingen met fikse achterstanden die hun eindexamen niet gaan halen, bedrijven die bij bosjes om gaan vallen nu. De nevenschade wordt steeds groter en groter.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:16

karuna schreef:
Ik begrijp ook dat het ellendig is, maar open is gewoon geen optie. Hoe zuur ook. :(:) Enige dan is stop je zaak. Kost het je ook geen huur meer en als alles weer toegestaan is opnieuw opstarten. Geld blijven stoppen in iets dat voorlopig nog onmogelijk is is ook niet heel realistisch. Naar ja maar op gegeven moment houdt het op. De overheid kan ook niet toveren of zo

Dat gaat ook niet zomaar. Dat kan betekenen dat sommige mensen letterlijk hun hebben en houwen moeten verkopen vanwege het faillissement. Dat wil je ook niet.

Ik heb gisteravond bij mijn stamkroeg maar weer een bierpakketje besteld. Doe dat sinds het kan elke maand. Het is iets. Vrijdag haal ik bij de kapsalon een verfpakketje op en ook daar gaat wat extra geld heen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:17

Stop je zaak en dan? Werk ligt nu ook niet voor het oprapen en zeker niet als je al wat ouder bent. Hypotheek moet ook door betaald worden. En een nieuw bedrijf moet je ook vermogen voor hebben om op te starten. Velen zitten nu al in een schuld door de sluiting.
Snap niet dat je zo makkelijk kan denken

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:24

Ik draai het om. Er is nu geen inkomen alleen maar heel veel kosten voor geen idee hoe lang nog. Die kosten vallen groot deel weg als je stopt. Geen faillissement geen extra kosten en narigheid nog. Er is ergens eind vorig jaar een dame geweest die bedrijven begeleid in stoppen. Zij zei precies het zelfde. Soms is het wijzer te stoppen dan blijven spartelen met alle stress van dien. Hoe vervelend en verdrietig dat ook is.

Ik denk niet gemakkelijk. Kom uit een familie met eigen winkel en bedrijfjes. En weet wat er achter kan zitten.

De "nevenschade" zoals het nu genoemd wordt is nog veel groter als de besmettingen enorm oplopen. Dan loopt het zorgpersoneel traumas op misschien en werken zich helemaal kapot. Ouderen die weer opgesloten komen en eenzaam moeten sterven. Anderen die blijvende restschade oplopen en geen geld meer kunnen uitgeven royaal of kunnen werken. Waardoor bedrijven ook aan gort gaan. Dat is ook geen optie.

Ik blijf erbij als iedereen ipv fixeren op wat allemaal niet kan gekeken wordt naar wat wel kan de negatieve gedachtes wat minder worden en de kwaliteit van leven een stuk beter daardoor. En het is nog beter voor je gezondheid ook.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:28

Bloodymary schreef:
secricible schreef:

Welke bron gebruik je?
Want volgens ourworldindata zit Bulgarije op 41.000 vaccins en NL zit op 343.000.....

Het gaat er om per 100 personen. Dagelijks een update over van de WHO.

[ [url=m/Xx1BvI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik snap dus echt officieel niks meer van die 7-day rolling. Maar blijkbaar hebben we daarmee nu ook België ingehaald :')

Afbeelding