Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 19:35

In Frankrijk is Macron van plan om het te verlengen, hier werkt het nog niet eens.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 19:36

Ik wou net vragen wanneer hadden de eerst gevaccineerde moeten overlijden? Maar in juni dus al :') .

Wel grappig , toen ik een jaar of 14/15 was werd er bij mij in de klas door een aantal waar ik mee omging gesproken over de 'illuminatie'. Een groep die de wereld over zou nemen , en allerlei artiesten waren daarbij betrokken zoals Beyonce ( zij was dan de 'queen' van de Illuminatie) , lady Gaga , Rihanna en wie niet? En waarom? Want ze lieten allemaal in video clips driehoeken zien of dingen die te maken hadden met het alziend oog? ( moet weer even diep graven). En een overtuiging was geboren bij mij , en ik mij maar slimmer vinden want ik wist door YouTube en Google wat er aan de hand was en wat ze van plan waren. Het ging zelfs zo ver dat een klasgenoot er niet teveel of hardop over wou praten , want dat hoorden 'ze' en dan werd je opgezocht er vermoord. En als je teveel van die filmpjes keek werd je op den duur een beetje raar in je kop... Ook niet zo gek met al die ontzettend vreemde complotten.

Goh als ik er zo aan terug denk , wat het vooral een leuk tijdverdrijf voor onder de lessen :') Toen was ik ook een beetje complotgek om het zo maar te zeggen. Maar op die leeftijd zijn je hersenen nu eenmaal nog niet volledig ontwikkeld , en is wat anderen doen of denken heel interessant en ga je daar gemakkelijk in mee. Net als dat we ooit met geesten gingen praten , met potloden ( geen sneer naar mensen die erin geloven , want dat doe ik ook nog steeds wel). Op den duur kwam ik op een website waar een gruwelijk verhaal over het koningshuis stond. Het koningshuis zou een eigen bos hebben ( denk dat dat gaat over dat bos wat laatst in het nieuws was , waar de koning zelf voor zou moeten betalen) dat daar kinderen opgesloten zaten en voor de lol werden afgeschoten door koningin Beatrix en haar familie. Toen ben ik acuut gestopt met het opzoeken , en kwam het besef hoe idioot ik bezig was hiermee en hoe diep ik al aan het zoeken was. En voorspellingen , wat heb ik daar al een hoop van gezien met als toppunt 2012 het moment dat de wereld zou vergaan. Oh wat was ik bang! En dat allemaal voor niks :')

Je kan dus nog genezen , al betwijfel ik wel of dat nog gebeurd als je hersenen wel volledig ontwikkeld zouden moeten zijn :').

Zoals een vriend van mij laatst zei , voor mensen die niet zo goed tegen veranderingen kunnen , is corona een heel lastig iets om te begrijpen. En daar was ik het helemaal mee eens....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 19:37

bigone schreef:
Och, op Twitter kwam de datum 11 september voorbij dat alle gevaccineerden dood zouden gaan. Dit jaar en ik tik nog.
Toch eens vragen of ik geen placebo heb gehad }> .

Ik denk dat ze dat gelijk met t tribunaal steeds doorschuiven…
Of kan dat pas doorgang vinden als iedereen z’n Corona pas heeft ? :+

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 20:00

Marije_jiplover schreef:
ruitje schreef:
Ik hoorde vandaag op de radio iets over dat de Jonge nu al aangaf dat de coronpas ingezet blijft( ipv stopt in november) omdat het zo goed werkt, ik ben aan het googelen maar kan niks vinden: heeft iemand anders dit gehoord/een nieuwsbericht?

De coronapas werkt nog niet, want die is is vanaf aankomend weekend verplicht, dus hoezo werkt die zo goed?

Dat weet ik, daarom zoek ik naar een nieuwsbericht. Heel vervelend als er zo 1 zin word genoemd terwijl je in de auto zit en het al voorbij is voor je aangehaakt bent. En misschien heb ik precies 1 woord gemist en zei hij juist dat het 1 november afgeschaft :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 20:08

Weet je zeker dat het over de jonge ging?

Er is namelijk vandaag wel aangekondigd mat Macron de pass sanitaire verlengt na november omdat het zo goed werkt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 20:14

Discussie over corona-extremisme in Duitsland verhardt na mondkapjesmoord - https://nos.nl/l/2398844

Social media is dus geen goede raadgevende
In en in triest dit

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 20:16

Ik was net in Duitsland en naast dat er iemand geen mondkapje opdeed na het vragen hoefde ik binnen in een restaurant niet mijn code te laten zien. Ze vroegen of we gevaccineerd waren en toen zeiden we “ja” en verder gebeurde er niks. :+

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 20:16

Spenk schreef:
Weet je zeker dat het over de jonge ging?

Er is namelijk vandaag wel aangekondigd mat Macron de pass sanitaire verlengt na november omdat het zo goed werkt.

Ja bingo!

Citaat:
Het coronabewijs, of de pass sanitaire zoals die in Frankrijk wordt genoemd, was een van de maatregelen die president Macron afgelopen zomer afkondigde om het virus in Frankrijk terug te dringen. Volgens de woordvoerder is dat een efficiënt middel gebleken. Zonder dit bewijs hadden veel instellingen de deuren moeten sluiten, zei hij.

Kon het mij al niet voorstellen en dacht huh hoe dan :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 20:19

Ah dat kan ik me best voorstellen Macron en de Jonge als je dat snel uitspreekt en je hoort het half. Dan kan je dat best verwarren!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 20:20

Spenk schreef:
Ah dat kan ik me best voorstellen Macron en de Jonge als je dat snel uitspreekt en je hoort het half. Dan kan je dat best verwarren!

Nou, voel me nu bijna een fake news verspreider :') . Niet mijn bedoeling :o

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 22:26

Marije_jiplover schreef:
Long covid is geen longaandoening (meer), maar een chronische vorm van covid.
Waarbij er geen tot zeer weinig fysiek aantoonbare aanwijzingen op scans ed te vinden zijn, maar waarbij die mensen wel ontiegelijk veel lichamelijke klachten hebben.
Geen uithoudingsvermogen, geen kracht, bij normaal fysiotherapie programma komen die mensen geen steek verder.
Fysiotherapeuten geven aan dat ze met de patiënten die op de IC gelegen hebben met Covid, sneller en gemakkelijker vooruitgang boeken dan met de mensen die slechts milde klachten hadden maar daar vervolgens niet van herstellen.

Maar nee, als t niet aantoonbaar is, dan komt t vast dat al deze mensen klachten houden omdat er zoveel over gesproken wordt. Natuurlijk...

Vriendin van mij worstelt hier al 10 maanden mee. Ze is lerares, werkt nu gedeeltelijk maar kan dit eigenlijk nog niet aan. Krijgt fysio en ergotherapie en is nog steeds zeer regelmatig bekaf. Ze kan ook niet tegen teveel geluiden, in de pauze moet ze zich minstens 10 minuten afzonderen op een rustige plek om weer bij te komen. Haar man werkt nu 2 dagen per week thuis om ook extra bij te springen.
Het is echt verschrikkelijk die 'long covid'.
(overigens betreft het iemand van midden 30, met een prima gewicht en geen onderliggende ziektes oid)

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 08:02

Zak mij benieuwen hoeveel horeca zaken daadwerkelijk controleren op de qr code.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 11:53

OleJon schreef:
Zak mij benieuwen hoeveel horeca zaken daadwerkelijk controleren op de qr code.

Mijn cursussen worden vaak georganiseerd in wijkcentra met een horecavoorziening. Die hebben allemaal al aangegeven vanaf komende week te gaan controleren. Ook mijn favoriete restaurant en de kroeg naast stal gaan het gewoon doen. Ik ben er eigenlijk nog geen tegengekomen die het niet doen.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 12:03

Mijn man zit in de horeca en bij hem en concullega's doen ze het ook allemaal.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 12:13

Ik ben benieuwd hoe bedrijven het gaan doen, met hun werknemers en eventuele controle...

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 12:29

Cer schreef:
Ik ben benieuwd hoe bedrijven het gaan doen, met hun werknemers en eventuele controle...

Ik lees dat bedrijfskantines niet onder de horecamaatregelen vallen.
https://www.erasmusmagazine.nl/2021/09/ ... van-vitam/

Zal er wel mee te maken hebben dat een werkgever niet naar de vaccinatiestatus enz van een medewerker mag vragen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 12:37

Ik zie toch stiekem hier en daar bedrijven die tests of QRcodes vragen voordat een medewerker naar binnen mag... (of nou ja, als ze dat niet willen laten zien, hoeven ze niet naar kantoor... ) is daar nog geen rechtzaak over eigenlijk?

En het wordt handel voor vrijmibo's .. :')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 12:49

Cer schreef:
Ik zie toch stiekem hier en daar bedrijven die tests of QRcodes vragen voordat een medewerker naar binnen mag... (of nou ja, als ze dat niet willen laten zien, hoeven ze niet naar kantoor... ) is daar nog geen rechtzaak over eigenlijk?

En het wordt handel voor vrijmibo's .. :')

Je eerste punt weet ik niet. Bij ons niet in elk geval.
Het tweede punt: dat zal dan in een horecagelegenheid zijn? Denk ik dan? Bij ons is op het fabrieksterrein geldt een algeheel verbod op alcoholische drank (en drugs). Wij werken ook gewoon op vrijdagmiddag, daar worden we voor betaald. Borrelen moeten we doen in onze eigen tijd. Vind ik ook hele normaal trouwens.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 12:56

Nou walibi gaat er niet op controleren. En nog veel meer honderden horeca ondernemingen.
Die werken niet mee aan de verdeeldheid *\o/* *\o/*

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-21 13:00

Swah schreef:

Mijn vriend ook, en bij hem en meerdere om hem heen gaan ze het niet doen.
Zie oa. :
Facebook groep 'Horeca toegankelijk voor iedereen'
Veel zetten het uiteraard niet online ivm controles, maar hier gaat 9vd10 niet actief controleren bij binnenkomst.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 13:01

OleJon schreef:
Nou walibi gaat er niet op controleren. En nog veel meer honderden horeca ondernemingen.

...verdeeldheid.... :roll:

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 13:03

Dimphyl schreef:
Swah schreef:

Mijn vriend ook, en bij hem en meerdere om hem heen gaan ze het niet doen.
Zie oa. :
Facebook groep 'Horeca toegankelijk voor iedereen'
Veel zetten het uiteraard niet online ivm controles, maar hier gaat 9vd10 niet actief controleren bij binnenkomst.

Nou inderdaad, deze groep had ik ook gezien. Als er zoveel mensen achter staan dat het te ver gaat. Zegt genoeg toch?

OleJon

Cer schreef:
OleJon schreef:

...verdeeldheid.... :roll:

Hoe wil jij het dan noemen?

Exitium

Bij alle werkgevers waar ik gewerkt heb was/is de vrijmibo gewoon in de kantine, dus intern en geen code nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 13:04

OleJon schreef:

Verdeeldheid die je zelf veroorzaakt.