Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tirzasarah10

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 15:53

Amandavd,ik trek hardlopen ook niet hoor haha. Als kind al niet en met mijn pech lijf is het onmogelijk..

Om 1 uur werd het tijdelijke rijpaard afgeleverd *\%/*
Nouja paard mag eerst even bijkomen van de reis en mijn terror kudde. Paard mag wel zo een 150kg zeker kwijt.... De eerste kg zijn er van het zweet van af :+
Mijn kudde is heel energiek en speelt het liefst de hele dag door, met een stranger in de groep gaan ze helemaal los.

Dinsdag maar eens kijken hoe we gaan beginnen :D

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 20:07

@tirza. Gezellig paardje erbij. Veel plezier met hem zo lang je hem erbij hebt.

@Roosch. Hoe en wat weet ik er ook niet van maar kan me voorstellen dat er bij bepaalde producten bij een genetische aanleg je stofwisseling veel minder efficiënt met bepaalde nutriënten om gaat dan “normaal” en er dus minder efficiënt verbrand wordt en meer vet aan gezet wordt. Anders weet ik het ook niet. Info was nog wat summier.
Moet woensdag naar de huisarts om te wegen of ik door mag met saxenda. Dan kan ik haar vragen of ze er wat van weet. Anders ga ik die coach van de gli nog wel mailen voor meer info. Houd jullie wel op de hoogte over het hoe en wat.

@amanda. Naam van de test weet ik niet. Ga de komende week wel achter meer info aan.
En dank je. GLi moet ik wel van de zorgverzekeraar doen omdat ik saxenda gebruik. Hoewel ik sterk m’n twijfels heb bij van die groepssessies wil ik het wel een eerlijke kans geven en m’n best ervoor doen.

Succes bij de diëtiste purny.

Wat fijn wiwabalia. Hopelijk het begin van vele kilo’s.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 21:24

Hier voor mijn idee een redelijk balans weekend achter de rug. Genoten van lekker eten, maar na vrijdagavond verder wel redelijk maat gehouden en veel bewogen.

En ik heb weer een bijrijdpaard *\o/*

Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 21:37

Oh wat leuk! Fijn dat het wat geworden is!

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 09:54

Ik moet weer even op gang komen. Vorige week op vakantie geweest, en bijna alles wat eraf was, zit er ook weer aan. Dacht zaterdag de boel weer op te pakken. Heeft m’n vriend uiteten gereserveerd om de vakantie leuk af te sluiten. Heel lief, maar ik baalde er ergens ook van. Had zo graag doorgezet.
Nu maar weer verder, straks even een goed half uur zwemmen. Het demotiveert me wel dat het er zo snel weer aanzit.
Maar ik word vreselijk onzeker van m’n lijf zoals het nu is, en word daar geen leukere partner van.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:03

Wat leuk Thirzasarah en Gaucho weer een paard om te rijden, veel plezier beide!

Na mijn niet zo goede weekend (eigenlijk vanaf donderdag al := ) en waarbij ik gisteren echt teveel koolhydraten heb gegeten. Leek het mij geen goed idee om vanmorgen te wegen. Maar de nieuwsgierigheid won het en tot mijn verbazing stond er een kleine min op de weegschaal. Dat was dus een meevaller :) . Waarschijnlijk heeft alle beweging toch genoeg gecompenseerd.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:11

Als je nou een lekker smoothie ontbijt voor jezelf maakt he, met een goede verhouding in voedingsstoffen en alles keurig afgemeten. En je flikkert vervolgens je beker over het aanrecht heen en je mist nu een deel. Hoe bereken je dan je inname?

Grapje natuurlijk :') gevalletje 'ik ga terug naar bed' was dit.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:19

gewoonmarie schreef:
Ik moet weer even op gang komen. Vorige week op vakantie geweest, en bijna alles wat eraf was, zit er ook weer aan. Dacht zaterdag de boel weer op te pakken. Heeft m’n vriend uiteten gereserveerd om de vakantie leuk af te sluiten. Heel lief, maar ik baalde er ergens ook van. Had zo graag doorgezet.
Nu maar weer verder, straks even een goed half uur zwemmen. Het demotiveert me wel dat het er zo snel weer aanzit.
Maar ik word vreselijk onzeker van m’n lijf zoals het nu is, en word daar geen leukere partner van.

Je bent goed zoals je bent he! :(:)

Ook met extra kilo’s.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:22

Ik had eigenlijk mezelf voorgenomen onder de 100 weer een rustig kort stapritje op mn paard te mogen doen, voelde toch niet goed dus niet gedaan toen.

Nu was ik onder de 95 dus als beloning half uurtje gestapt, paard leek er niet om te geven, bedacht dat ik met iedere kilo minder ietsjes op ga bouwen, voor mn gevoel moet ik voor een uur normaal rijden onder de 85 kilo zitten. We moeten toch allebei weer wennen en spierpijn motiveert mij ook niet.

Vanochtend gewogen en een onverwachte dikke min, ik wacht weer even op vrijdag of het er echt af is want het fluctueert nogal.

10.000 stappen(telefoon telt fietsen en paardrijden ook mee maar dat is prima) gaat goed. Kcal inname gaat ook goed. Iets kleinere porties en alles goed bijhouden kan ik prima mee uit de voeten.

:= misschien ga ik dan toch mij doel voor dit jaar halen. Zie in ieder geval mn buikje al slinken in de spiegel dus dat is super fijn.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:25

Ik heb m'n fietsding voor onder het bureau in gebruik. Het is niet optimaal maar hey iedere minuut dat ik m'n benen beweeg zal meehelpen toch. :+

Gewoonmarie, ik snap je idee van "ik had door willen pakken", maar je vriend bedoelt het lief en vandaag is weer een nieuwe dag. Ik merk dat als ik steeds blijf "zeuren" over afvallen m'n vriend ook gaat zuchten. Simpelweg omdat ie het niet begrijpt en zelf nooit hiermee te maken heeft moeten hebben want gezegend met een fantastisch metabolisme.

Je kunt alsnog gaan uit eten en wellicht iets gezondere keuzes maken en tóch gezelligheid hebben.

En dan nieuwe week, nieuwe kansen. :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:33

Ik ga mee met Roosch :j

Vind een manier om uit eten gaan en genieten in te passen in je afvallen, en je vooral er achteraf niet schuldig over te voelen. Dat kan door gezondere keuzes tijdens het eten (of geen alcohol, of geen frietjes, mager vlees/vis vega, of geen dessert...) in ieder geval niet en en en. Bedenk wat je echt lekker vind, en geniet daar echt van. Ik slaap tegenwoordig ook een stuk beter zonder overvolle buik :D. Je kan ook wat compenseren met de andere maaltijden, of andere dagen. En extra beweging. Onderaan de streep - als je 3500 kilocalorieën minder eet dan je behoefte over de week verdeeld val je gewoon een kilo af.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:36

Gewoon bewuste keuzes maken. Ik doe bijvoorbeeld niet en en.
Als ik nasi of pasta maak dan eet ik in de middag een salade. Zodat ik niet in de middag meer kh eet en in de avond.
Alleen vanavond heb ik witte rijst. Maar ik ga morgen toch weer een stevige wandeling in het bos maken.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:05

Hier ook vaak onbegrip van mijn man, al doet hij wel zijn best om me te steunen. Maar ook hij heeft zelf geen moeite om op gewicht te blijven en het maakt hem niet uit als ik zwaarder ben. Ze denken er dan gewoon niet bij na. De opmerkingen hier in het topic, dat wij gewoon de Shetlanders en labradors onder de mensen zijn helpt wel wat. Als hij weer eens een voor mij, slechte keuze voorstelt, zeg ik dat over die shetten en labradors en dan snapt hij het wel :') .

Verder helemaal eens met dat je moet proberen een weg te vinden om met etentjes, feestjes en vakanties om te gaan. Die dingen vermijden kan en wil je niet, gezondere keuzes, compenseren met beweging en/of je andere maaltijden is de manier. Jezelf alles ontzeggen houd niemand vol!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:19

Zo, even een poging tot bijlezen doen!

@tirzasarah: ik mag het vanwege mijn knie ook niet dus ik vind het niet erg. :')
Veel plezier gewenst met je tijdelijke bijrijpaard! Kunnen jullie samen afvallen :d :')

@moi: mocht je binnenkort meer weten dan hoor ik het graag!

@gaucho, wat een leuk dier! Gefeliciteerd!

@gewoonmarie, ik herken die gedachten helemaal. Maar jij bent goed zoals je bent en ook je lijf is goed zoals het is. Jij mag er zijn!

@Sharani, dat is nog eens fijn op de weegschaal staan ondanks een wat minder weekend! Mijn man heeft wel moeite met zijn gewicht maar is veel makkelijker in het dingen laten etc. Heeft ook niet zo'n aandrang tot snoepen etc. zoals ik.

@Snippergroen, omg, daar zou mij de zin ook echt van overgaan :')

@corinep, wat goed zeg!! En dat opbouwen met paardrijden lijkt mij echt niet verkeerd zolang jij en je paard het aankunnen. Hoeveel ben je tot nu toe kwijt als ik vragen mag?

@Roosch en gaucho, helemaal mee eens met jullie posts maar ik moet dat ook echt nog leren :+ vooral het niet meteen denken dat je alles verprutst hebt als je eens wat lekkers pakt.

@purny, goed advies denk ik zo!

---------------------------

Hier ga ik morgen weer wegen. Vanaf deze week ga ik toch weer iets meer sporten door 2x in de week een workout thuis erbij te pakken die mijn PT klaar zet. Het water drinken gaat sinds een week echt een stuk beter, ik ben best wel trots dat mij dat nu lukt na al die 1000 pogingen. Ik hoop alleen dat het mij op het werk ook gaat lukken. Ik werk in het onderwijs en ik vergeet dan vaak gewoon te drinken. Ik zet mijn fles water wel altijd op het bureau maar dan staat die daar ter decoratie. :')

Ik probeer ook meer groenten te eten op een dag maar merk dat ik het toch wel moeilijk vind om dat te verwerken in mijn eetpatroon. Hebben jullie nog tips/receptjes etc?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:26

Eet vooral ook groente bij je lunch en als tussendoortje, dat telt dan ongemerkt flink aan in de grammen die per dag binnen krijgt. En zelf vind ik het vooral bij mijn lunch echt een toevoeging. Eet daar eigenlijk altijd rauwkost of een soepje bij.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:30

Oh wat een lieve reacties. Ik heb ook er niet over gezeurd hoor, dat we onverwacht uit eten gingen. Wou hem geen rot gevoel erbij geven, want het was inderdaad gewoon heel lief. Heb inderdaad geen wijn genomen en geen toetje. We een voor gerecht.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:31

Sharani schreef:
Eet vooral ook groente bij je lunch en als tussendoortje, dat telt dan ongemerkt flink aan in de grammen die per dag binnen krijgt. En zelf vind ik het vooral bij mijn lunch echt een toevoeging. Eet daar eigenlijk altijd rauwkost of een soepje bij.

Wat voor rauwkost maak je dan? Want dat is wel idd gewoon een simpele oplossing naast bijv. een salade, soepje, boterham, omelet etc.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:32

Mijn vriend snapt mij gelukkig heel goed; en ook dat het wel eens lastig is voor mij dat we heel anders moeten eten. Hij heeft een maagverkleining gehad met diverse complicaties en nog wat andere buikoperaties. Hij moet dus juist heel calorierijk eten, en heel vaak. Best lastig voor mij als hij s avonds op de bank nog kaasjes en nootjes zit te eten :') Kan hem moeilijk vragen dat niet te doen. Meestal maakt hij voor mij dan wat komkommer, geeft me een stukje kaas en vraagt dan of ik echt zeker weten nog meer wil. Hebben we het wel over moeten hebben, hij weet dat ik heel blij wordt van eten dus meestal stond er als ik thuis kwam een heel snackplateau.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:33

Snacktomaatjes in een kommetje op tafel. Ik kan zo een heel bakje weg eten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:35

Die balans vinden is gewoon heel lastig.. Je wil genieten, maar wel met mate. En vooral die met mate is lastig :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:38

ik houd echt van groente, dus ik zit makkelijk op 500 gram groente per dag :o

smoothie gaat makkelijk groente in; (spinazie / pompoen / wortel, rode biet / boerenkool / bleekselderij....); maar pompoen of wortel in havermout, overnight oats of een muffin is ook echt lekker.

tussendoor of bij de lunch: komkommer / tomaat / paprika / radijs / wortel... Ook lekker als extra beleg op cracker of rijstwafel.
Ik eet als lunch ook vaak soep of een salade.

Avondeten sowieso veel groente, ik eet meer groente / minder koolhydraten. Dat kun je al doen doot bijvoorbeeld in nasi de helft van de rijst rte vervangen door bloemkoolrijst, pasta door courgette spaghetti etc. Ik eet ook vrijwel altijd extra rauwkost of een salade bij het eten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:39

Ik eet helemaal geen rijst bij mijn kip en wokgroente

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:41

bij mij hangt het er van af hoe mijn sporten er uit ziet. Wenig beweging = geen rijst, ga ik de volgende dag bijvoorbeeld meer dan 10 kilometer hardlopen kan mijn lijf die koolhydraten wel goed gebruiken.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:59

@Amanda, ik ben het afgelopen jaar ongeveer 10 kilo afgevallen zonder op te letten(zwangerschapskilo's maar ze is al 1,5 := )

19/8 96,3
26/8 95,8

Dus 1e week -0,5, probeer nu steeds op vrijdag te wegen want per dag fluctueert het heel veel.

Heb even terug gekeken, in 2019 ben ik 12,9 kilo afgevallen in 4 maanden, toen ging ik van 91,3 naar 78,4. Alleen 10.000 stappen per dag, geen calorieën tellen.

Ik wil nu voor het eind van dit jaar onder de 85 zitten en dan sowieso weer onder de 80 komen en als het even wil onder de 75.

Ik ben 1,73 trouwens dus zou pas een gezond bmi hebben onder de 75 maar vond mezelf rond de 80 eigenlijk al wel prima.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 12:55

Ik zou zo graag willen dat ik van groente hield.. ik ben daarin heel kieskeurig.. ik kom best een eind hoor per dag, maar het is niet heel gevarieerd. Ik ben wel gek op peulvruchten dus die eet ik vaak. En ik maak voor 's middags een snackzakje met afwisselend cherrytomaatjes, komkommer, paprika en/of wortel. Of ik eet gebakken ei met roerbakgroente, maar verder maak je me er niet heel erg blij mee :') ik probeer daarom zoveel mogelijk groenten te verwerken op een 'ongemerkte' manier. Dus soepen en sauzen van enkel verse ingrediënten.

Uiteten is best een uitdaging, maar goed een mouw aan te passen. Ik wil wel lekker kunnen eten waar ik zin in heb (en in mijn geval dus geen patat vervangen voor groente :') ), maar ik maak wel keuzes. Ik eet meestal alleen een hoofdgerecht en kies dan graag vis (liefst vissalade of sliptong), of ik eet een hamburger zonder het broodje. Met broodje vult voor mij teveel en naar mijn mening gaat de smaak van de burger met garnering teveel verloren door de smaak van brood. Het liefst zou ik alleen de onderkant van het broodje eten, maar ik vind het zonde dat er dan een deel wordt weggegooid. Waar sommigen een extra maag hebben voor deserts, heb ik een extra maag voor patat. Ik vraag vrijwel altijd een halve portie. Laten staan vind ik namelijk heel moeilijk en zo kan ik toch lekker van patatjes genieten.

Als ik in een gezelschap ben die een drie gangen menu neemt, eet ik twee voorgerechten en dan een kop thee na.

Op deze manieren heb ik niet het gevoel mezelf iets te ontzeggen en overeet ik ook niet :)