Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anne_bento schreef:Joman schreef:Je mag je altijd ziek melden.
En waar staat dat hij zich alleen mag ziekmelden met koorts? Zelf bedachte regel?
Gewoon zeggen dat je koorts hebt. Groetjes!
Ja een mail vanuit de werkgever naar alle medewerkers (gaat over een behoorlijk groot bedrijf maar veel grote winkels), daarin staat heel duidelijk vermeld: geen koorts = geen ziek melding. Echt belachelijk. Maar als ze volgende maand zijn salaris inhouden moeten we wel een poot hebben om op te staan.
Mede door dit soort dingen mogen ze wat mij betreft alles gaan sluiten, dan is het maar duidelijk.
Joman schreef:PSvanLot schreef:Omdat er heel veel emotionele keuzes gemaakt worden in plaats van rationeel.
Ik kan het ergens wel begrijpen als je hier tijden naar uitgekeken hebt. Niet dat ik het goedkeur natuurlijk
Nou ik toch wat minder; heb jij straks de dag van je leven, liggen er 3 weken later bruiloft gasten aan de beademing of onder de grond. Dan heb je echt een dag gehad om nooit te vergeten denk ik...
Stral schreef:Mensen zijn domme beesten, dus die Belgen zijn niet slim bezig. Maar jullie zitten in een land waar mensen zich afvragen of ze nu wel of niet moeten gaan werken met een verkoudheid, die bewustwording werd er hier vorige week al in gestampt door onze niet-bestaande regering, ik snap absoluut niet dat het zo lang duurt tot ze bij jullie met hardere maatregelen komen. Je ziet dat mensen er niet naar luisteren als ze er zijn, laat staan als ze er niét zijn...
PSvanLot schreef:Joman schreef:
Nou ik toch wat minder; heb jij straks de dag van je leven, liggen er 3 weken later bruiloft gasten aan de beademing of onder de grond. Dan heb je echt een dag gehad om nooit te vergeten denk ik...
Maar niet iedereen denkt zoals jij Joman. Waarom zaten de restaurants in Tilburg helemaal anders helemaal vol?
Dat is de plaats waar het gestart is en de meeste gevallen tot op heden bekend zijn.
Overigens wordt er in heel veel situaties vanuit emotie gehandeld. Dat is gewon menselijk.
juval schreef:Joman schreef:Je mag je altijd ziek melden.
En waar staat dat hij zich alleen mag ziekmelden met koorts? Zelf bedachte regel?
Gewoon zeggen dat je koorts hebt. Groetjes!
ik zou die mail even lekker doorsturen naar de vakbond/krant/regering/gemeente oid.. wat denken ze wel. dat zo'n bedrijf zelf de regels mag bepalen?
als je man ziek is en zijn verantwoording neemt om geen anderen te willen besmetten is dat zijn goed recht! ziekmelden dus. Laat ze maar bewijzen dat hij niet ziek is. Je staat juridisch sterk!
moonsparkle schreef:Chocopasta schreef:Als ze zoveel minder testen, kan je er dan vanuit gaan dat alle nieuwe bevestigde gevallen ernstige klachten hebben? Of hoe zit dat?
Daar ga ik wel vanuit
moonsparkle schreef:Chocopasta schreef:Als ze zoveel minder testen, kan je er dan vanuit gaan dat alle nieuwe bevestigde gevallen ernstige klachten hebben? Of hoe zit dat?
Daar ga ik wel vanuit
PSvanLot schreef:Maar Joman, niet iedereen is zoals jij toch?
Mensen handelen uit angst in 2 totaal verschillende emoties:
* Ik blijf binnen en zorg dat ik niemand kan besmetten, dat lukt me wel voorlopig.
* Binnen blijven? Bestaat de kans dat straks alles gaat sluiten zoals in Belgie? Wat gaat me dat kosten, wat gaat er gebeuren? Ik ga nog snel dit weekend wat doen voordat het niet meer mag!!
Ik snap ook niet maar ik kan het gedrag van mensen wel begrijpen. We zijn sociale dieren en we zijn enorm verwend in ons doen en laten.
PSvanLot schreef:Chubby schreef:De terrasjes op de grensstreek Be/ Nl zaten gisteren vol met Belgen![]()
Daar ga je dan met alle goede bedoelingen he. De dommen 'regeren' wat dat betreft.
In Tilburg zaten alle restaurants ook vol. Geen restaurant zal een mindere avond gedraaid hebben denk ik.
lenaa_tje schreef:moonsparkle schreef:
Daar ga ik wel vanuit
Hier schreef rtv noord dat ze risico groepen met klachten testen (zelfs groepen die griepprik ontvangen) en zorgmedewerkers.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/219999/G ... ieuwe-fase
Jullie conclusie vind ik dus wel wat kort door de bocht.
sureido schreef:PSvanLot schreef:
In Tilburg zaten alle restaurants ook vol. Geen restaurant zal een mindere avond gedraaid hebben denk ik.
Denk dat vele denken ‘dit zal de laatste keer zijn dat we kunnen gaan’.
Zag ook foto’s op ED van lege winkelstraten in Eindhoven en dat was ook dikke onzin, was iets minder druk dan anders maar zeker niet rustig.
sureido schreef:PSvanLot schreef:
Denk dat vele denken ‘dit zal de laatste keer zijn dat we kunnen gaan’.
Zag ook foto’s op ED van lege winkelstraten in Eindhoven en dat was ook dikke onzin, was iets minder druk dan anders maar zeker niet rustig.
Iris82 schreef:Nee en hier in de straat zeker niet. Er wonen helaas hier 3 kinderen met zeer complexe gedragsproblemen met een verstandelijke beperking en lijkt me niet een gewenste situatie om die allemaal bij elkaar te voegen inclusief mijn zoontje die er nog geen 10 minuten mee kan spelen buiten zonder huilend thuis te komen.
Air schreef:Vergeet even niet dat niet alle mensen op een forum meelezen of zelf verder research doen, dus dan kom je op de maatregelen die er genoemd zijn:
Evenementen met meer dan 100 mensen gaan niet door.
Scholen zijn nog niet dicht.
Blijf thuis bij klachten.
Ik denk oprecht dat er veel mensen zijn die dan ook niet beter weten.