3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:00

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:19

Thanks! Kom er nu achter dat Ik eigelijk wel wat meer kcal moet (mag?) eten. 1840 volgens die berekening. Hoe hebben jullie de macros staan? Die site geeft 40 40 20, maar ik had eerst 50 20 30

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:24

Idd mag, je moet helemaal niks!
Mijn macro's zijn bepaald door mijn "coach", ik at eerder te weinig vetten. Echter werkt het voor iedereen weer anders, geen enkel lichaam is hetzelfde. Gewoon mee spelen :)
Zelf zit ik nu op 1550kcal (minimaal), heb een 40-urige kantoorbaan en maak elke dag een pauzewandelingetje + doe 4 workouts per week (krachttraining en sinds deze week ook hiitcircuitjes).
Niet heel actief (meer, had voorheen een actievere baan) en ik val hiermee netjes af.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:29

Ik zit op niet trainingsdagen op 1685 en op trainingsdagen op 1771. Mijn macro's zijn ca. 40% khd, 20% vet en 40% eiwit. Eerder had ik iets minder khd en meer vet, maar dat werkte voor mij niet zo lekker, dus toen heb ik het laten aanpassen. :)
Ik werk 40 uur op kantoor, ga met de fiets naar werk en sport momenteel maar 1 of 2 keer per week. Hiermee viel ik flink af. :j
Maar dat hangt natuurlijk van veel dingen af. Zo ben ik bijvoorbeeld 1.80m. dus dat scheelt misschien ook wel flink t.o.v. iemand die bijvoorbeeld 1.65m, is.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:34

Ja, en wat ook meetelt is je spiermassa. Hoe meer spiermassa hoe meer je verbrand.
Als jij afvalt zonder spierbehoud (sporten) en dus ook in spier afvalt wordt je kcalbehoefte alleen maar lager :j

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:35

Maar hoe kom je dan aan je eiwitten? Want ik doe eiwitpoeder door mijn havermout, eet kipfilet, eiwitrepen maar zelfs nu zit ik er nog ver onder. Nu is deze keer mijn avondeten natuurlijk ook wel een beetje gek, maar alsnog vind ik het best lastig. Ik heb nog wat kwark toegevoegd aangezien ik nog meer kcal mag, maar alsnog kom ik niet in de buurt.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:37

Vera96 schreef:
Maar hoe kom je dan aan je eiwitten? Want ik doe eiwitpoeder door mijn havermout, eet kipfilet, eiwitrepen maar zelfs nu zit ik er nog ver onder. Nu is deze keer mijn avondeten natuurlijk ook wel een beetje gek, maar alsnog vind ik het best lastig. Ik heb nog wat kwark toegevoegd aangezien ik nog meer kcal mag, maar alsnog kom ik niet in de buurt.

Hoeveel gram "moet" jij binnen krijgen dan?
Ik moet tussen de 120-150gr binnen krijgen en heb dat met mijn eetlijstje echt netjes binnen/tegen de bovengrens aan (145gr).
Zonder eiwitpoeders of repen :=
In champignons, boontjes, pindakaas (100%)en zaden, noten etc. zitten ook veel eiwitten.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:38

@Vera: Ik eet veel kwark, peulvruchten, kip, biefstuk, hüttenkäse, noten etc. en voeg eigenlijk vrijwel nooit poeders of iets toe. ik red 130 gram (mijn doel per dag) in de meeste gevallen prima per dag.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:40

Ik eet veganistisch, zit dagelijks rond de 100 gram := heb er niet echt moeite mee eerlijk gezegd. Gebruik wel eiwitpoeder en soms eiwitrepen

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:42

Ik heb hem nu op 150 staan en zit vaak rond de 80/90/100 op een normale dag. Pindakaas 100% kan ik wel meer eten, ik was echt verslaafd dus ik ben daar even heel resoluut mee gestopt maar wel slim dan inderdaad. Zaden eet ik nooit, wat voor iets eet jij? En noten mijd ik meestal door de kcal, maar eigenlijk wel slim om dat wat meer los te laten en te eten. Ik zit nu altijd eigenlijk toch wel echt onder de 1600/1700 kcal terwijl ik 1800 kcal zou kunnen eten.

edit: zie nu de andere posts, ik ga dat meenemen in mn voeding thanks!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:46

Ik eet pompoenpitten en lijnzaad en een mueslimix van zonnatura door mijn kwark :) Vind ik persoonlijk erg lekker! Je kunt ook (ongezouten en ongebrande) walnoten door je kwark snipperen :9
Weet niet hoeveel lijstjes ik hier in het topic heb gepost, maar als je even zoekt op mijn berichten van afgelopen 2 maanden dan vind je lijstjes terug van rond de 1600kcal max en met tussen de 120 en 150kcal aan eiwitten :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:49

Hennepzaad werkt ook wel lekker mee voor je eiwitten en geeft een lekkere smaak aan kwark etc. vind ik :j Er zit alleen ook wel wat vet in, dus als je echt op je macro's wilt letten misschien even opletten dat je dan niet een dag vol met avocado, pindakaas en hennepzaad hebt. :D (Spreekt uit ervaring :)) )
Dan zit ik rond de lunch al over mijn vetinname heen, haha.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:50

Frummels schreef:
Hennepzaad werkt ook wel lekker mee voor je eiwitten en geeft een lekkere smaak aan kwark etc. vind ik :j Er zit alleen ook wel wat vet in, dus als je echt op je macro's wilt letten misschien even opletten dat je dan niet een dag vol met avocado, pindakaas en hennepzaad hebt. :D (Spreekt uit ervaring :)) )
Dan zit ik rond de lunch al over mijn vetinname heen, haha.

Ik haal mijn vetinname vaak niet eens := moet op ong. 68gr zitten.
Heb heel lang laag in vetten gezeten, maar dat werkte voor mij niet helemaal.
Maar daarom, lekker spelen met eten, kcal en macro's :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:53

Oh ja, ik zit aan 58 gram en daar zit ik al heel snel overheen. :+ Als ik dus een dag heb met musli, nootjes, hennepzaad, een boterham met pindakaas en sla met avocado dan zit ik er al overheen en dan is het pas half 12 :)) Voorheen zat ik aan 68 gram en dat beviel me beter, maar voor mij werkte minder vet en meer khd beter. Dus inderdaad gewoon een beetje mee schuiven en spelen en dan zie je vanzelf wat werkt :j

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 17:32

Ik heb echt een prutdag.. Het is weer die tijd van de maand, normaal heb ik dan niet echt cravings, maar dit keer wel en dan driedubbel, en ik moet overal om huilen, gaat lekker hier, haha. Ik stond net in de supermarkt en ik moest me echt inhouden om geen donuts en M&M's en Ben&Jerry's en chips en en en en mee te nemen.

O: Snickers (twee van die kleintjes), chocolademelk uit de koffieautomaat
L: broodje kip tandoori
T: 10 autodropjes
A: salade van tonijn, cannellini bonen, gekookt ei, kappertjes, rode ui, bleekselderij en augurk
T: citroenijsje, handje wasabinootjes

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 19:04

Knuffel, Maanlicht :(:) wees trots, je hebt het niet meegenomen en je dag valt echt nog reuze mee. <3

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 19:14

Wow wat zitten jullie hoog in eiwitten! Ik zit rond de 100-120 gram meestal maar ik ben ook klein (en weeg dus minder) dus dat scheelt op zich wel veel natuurlijk. Ik eet vooral veel kip, kalkoen, skyr, Griekse yoghurt en zo. Tegenwoordig eigenlijk nooit meer whey etc.

Maar met zulke lage calorieën zou Ik een stuk lastiger aan 150 gram eiwitten komen hoor, knap! Zelfs tijdens mijn bikini prep at ik niet minder dan 1800.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 19:20

Eulogy schreef:
Wow wat zitten jullie hoog in eiwitten! Ik zit rond de 100-120 gram meestal maar ik ben ook klein (en weeg dus minder) dus dat scheelt op zich wel veel natuurlijk. Ik eet vooral veel kip, kalkoen, skyr, Griekse yoghurt en zo. Tegenwoordig eigenlijk nooit meer whey etc.

Maar met zulke lage calorieën zou Ik een stuk lastiger aan 150 gram eiwitten komen hoor, knap! Zelfs tijdens mijn bikini prep at ik niet minder dan 1800.

Ik zit ook 'maar' rond de 100 gram hoor. En zelfs nu heb ik nog last van een opgezette buik := met 150 gram eiwitten heb ik echt veel last

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 19:22

Maanlicht schreef:
Ik heb echt een prutdag.. Het is weer die tijd van de maand, normaal heb ik dan niet echt cravings, maar dit keer wel en dan driedubbel, en ik moet overal om huilen, gaat lekker hier, haha. Ik stond net in de supermarkt en ik moest me echt inhouden om geen donuts en M&M's en Ben&Jerry's en chips en en en en mee te nemen.

A: salade van tonijn, cannellini bonen, gekookt ei, kappertjes, rode ui, bleekselderij en augurk
T: citroenijsje, handje wasabinootjes

Balen Maanlicht, maar super goed van je dat je niks meegenomen hebt! Geniet van je citroenijsje!

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 19:54

Oeps ik zit maar rond 80 gr eiwit en soms maar 44 en ik heb dagelijks last van een opgezette buik.

O: 4 wasa crackers met babaganoush en komkommer
M: 4 wasa crackers met zoete aardappelspread en kommetje salade met 100 kippen blokjes
A: pizza gemaakt met naanbrood.

Ongeveer 1530 kcal

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 20:23

Ik houd nu mijn macro's niet meer bij, maar vermoed dat ik qua eiwitten nog steeds wel ok zit, eet regelmatig griekse yoghurt, skyr, kip, ei, vis. Zat altijd rond de 90/100 gram pd.

Maanlicht :(:)

Vandaag lekker geshopt met mn man, en heerlijk geluncht! Was echt ff fijne dag, en goed geslaagd voor paar shirtjes, een bloes en een jurk. Voor het eerst in tijden was ik best tevreden met.mij spiegelbeeld :-)

O: mugcake van ei, banaan, volkorenmeel, cacao en bakpoeder. Daarbij paar frambozen en flinke eetlepel griekse yoghurt
L: salade met allerlei soorten vis, was heeeeerlijk!
T: paar plakjes gerookte kip
A: spaghetti en courgetti met beetje demi creme fraiche, kipreepjes en grana padano (de rest had spaghetti carbonara :') )
T: 3 glazen droge witte wijn

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 20:29

Fijn dat je tevreden was :D

Ik moet morgen eigenlijk voor een meting naar Breda, maar ik durf niet := Ben bang dat t heel erg tegen valt en ik me weer dagenlang k*t voel

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 20:39

Dilan93 wie weet wordt het super en schrik je van het positief resultaat? ;) Ook mogelijk, toch?

De kracht van positief denken. :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 09:47

Ik kijk eigenlijk nooit naar macro's :') Zou ik misschien wel moeten doen, maar zo zonder gaat het me ook prima af.
Het is enige dat ik weet, is dat ik echt van koolhydraten hou, daarom zit ik ook altijd hoog in koolhydraten haha!

Ook een knuffel van mij Maanlicht :(:) Supergoed dat je niks meegenomen hebt!

Laura, wat fijn dat je tevreden was!

Dilan, het zal vast wel meevallen, zeker als ik zie hoe je altijd bezig bent! En anders heb je gewoon weer iets om voor te werken toch?

Gisteren me niet helemaal aan mijn vooraf bedachte lijstje gehouden, maar niet eens zo slecht uitgekomen qua kcal.
O: havermoutpap met halfvolle melk, banaan, kaneel en daarbij geprobeerd zelf appelsap te maken, was heel vies, dus na een half glas weggegooid. (446)
T: een krentenbol en een peer. (182)
L: een haring, twee boterhammen en een korstje met surimi krab salade, zalm en 100% pindakaas naturel, een beker halfvolle melk. (705)
A: een stamppot van zoete aardappel en wortels, zelfgemaakte appelmoes erbij en gebakken kabeljauw. (631)
T: ipv kwark drie koekjes bij het theater. (165)
B: 18.000 stappen en 50 minuten fietsen (oeps, ik had bedacht dat dit een rustdagje werd met weinig beweging :') )
Totaal kcal: 2130.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 11:02

Maanlicht schreef:

A: salade van tonijn, cannellini bonen, gekookt ei, kappertjes, rode ui, bleekselderij en augurk pizza met garnalen
T: citroenijsje McFlurry M&M, handje wasabinootjes, twee glazen wijn, twee gin-tonics

:+

Moet kunnen voor een keer. Zometeen hardlopen, dan hebben we in ieder geval wat autodropjes gecompenseerd :')

Super lekker lijstje Laura!