Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:25

JAMAAR JE KRIJGT ER ZOOOOOVEEL VOOR TERUG! O:)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:32

Magrathea schreef:
Wacht maar tot je de ware tegenkomt. _O-
En meer van dat soort ongein.

Thanks but no thanks. :+
Dat wordt dan die ware een kind laten baren en blijven latten tot het kind op zichzelf woont. _O-

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:34

Maar jullie ware wil toch ook geen kinderen :)*

lor1_1984

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:36

Geen idee, degene waarvan ik dacht dat het de ware was wilde ze op zich wel maar wist ook dat het geen optie was ivm psychische instabiliteit.
Die stond er hetzelfde in als ik.

Hoe een toekomstige partner erover denkt heb ik geen idee van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:06

Ik heb me voorgenomen dat ik lekker alleen blijf :D Later wil ik een paard en dat vind ik naast een fulltime baan wel genoeg tijdrovend. Maar daar krijg je ook heeeeel veel voor terug natuurlijk :Y)

En luiers.. bah bah bah. Zo vies, maarja ik vind dingen al gauw vies, het liefst leen ik niet eens mijn pen uit. Of toetsenborden van computers die door meerdere mensen gebruikt worden.. Mensen die na het bezoeken van de toilet niet hun handen wassen enzo

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:23

Ik ven al 5,5 jaar alleen en heel af en toe mis ik het om 's avonds samen op de bank te ploffen ofzo maar meestal vind ik het meer dan prima. :D

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:00

En dan mis je wat.
Tja, zo is het leven.
Soms maak je keuzes die je achteraf betreurt.
Voordeel van kinderloosheid is dan wel dat er geen kind is dat daar schade van heeft.
En dat terwijl je er als ukkie echt onder lijdt als je ouders bij nader inzien kinderen toch teveel gedoe vonden en je van tienhoog naar beneden gooien.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:16

Een vriendin kwam laatst ook van ja je leert zoveel meer te waarderen als je een kind hebt. (met nadruk op een avondje rust)

Ik kan de rust nu ook goed waarderen hoor. :7

Rusig met mijn paard bezig zijn zonder ergens rekening mee te hoeven houden, gewoon lekker op de bank gamen of tv kijken zonder gestoord te worden, een huis wat ik niet vaak hoef schoon te maken omdat je met 2 werkende volwassenen gewoon niet veel troep maken. (vind opruimen en schoonmaken niet erg maar vind wat ik nu doe eigenlijk wel vaak genoeg voor mijn zin. :+ )

Nee krijg daar echt kriebels van als ik niet meer lekker rustig mijn dingen kan doen, dus op dat vlak buiten alle andere 1000 redenen vind ik mezelf al ongeschikt.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:25

Ik stond deze ochtend van 9 tot 1 achter de kassa. Man man man, ik wist niet dat luchtalarmen ook loeiden op zaterdag %)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:29

RoosG schreef:
En die luiers kunnen/moeten toch vaak bij de gemeente apart worden gedumpt? Of is dat alleen in de gemeente waar mijn kind-hebbende vriendinnen wonen?

Bij ons moet het gewoon in de vuilnisbak. Als die vol zit leggen ze de luiers er gewoon bovenop :r

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:33

Brainfail schreef:
Een vriendin kwam laatst ook van ja je leert zoveel meer te waarderen als je een kind hebt. (met nadruk op een avondje rust)

Dat soort eigenschappen worden heel snel en onterecht toegekend aan kinderen krijgen. Het zijn meer eigenschappen die met een ontwikkeling komen en als je kinderen krijgt ga je wellicht wel sneller door die ontwikkeling. Daarnaast natuurlijk karakter, als kind zwierf ik ook graag alleen bij de paarden rond of buiten.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:35

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 15:06

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 15:51

Brainfail schreef:

Ik kan de rust nu ook goed waarderen hoor. :7

Rusig met mijn paard bezig zijn zonder ergens rekening mee te hoeven houden, gewoon lekker op de bank gamen of tv kijken zonder gestoord te worden, een huis wat ik niet vaak hoef schoon te maken omdat je met 2 werkende volwassenen gewoon niet veel troep maken. (vind opruimen en schoonmaken niet erg maar vind wat ik nu doe eigenlijk wel vaak genoeg voor mijn zin. :+ )

Nee krijg daar echt kriebels van als ik niet meer lekker rustig mijn dingen kan doen, dus op dat vlak buiten alle andere 1000 redenen vind ik mezelf al ongeschikt.

Ik snap dat dus ook niet hè. Dat is net zoals dat iemand die in de bijstand zit de kleine dingetjes gaat waarderen, zoals een keertje luxe kunnen eten omdat er luxe producten in je voedselpakket zitten. Dat maakt het niet ineens leuk om in de bijstand te zitten toch? :') ('Niet erg' of 'minder erg' kan zeker, maar toch is het niet iets wat iemand voor diens lol doet toch?)

Gisteren was ik in het kattencafé waar ik werk, als bezoeker met mijn ouders. En toen viel me toch iets op... Er zaten twee vrouwen (ik vermoedde dochter en moeder) en een jong meisje van een jaar of 3-4. Beide vrouwen kwamen echt niet als softe moeders op me over, als het kindje iets deed wat niet mocht werd ze snel terecht gewezen en ze hoefde ook niet te dreinen of zeuren want dat werd gelijk afgekapt. Prima, top van hen. Maar ondanks dat zag je toch dat het meisje constant wegliep of katten lastig ging vallen als haar moeder en (vermoedelijk) oma een keer met elkaar in gesprek waren of een kat aan het knuffelen waren oid. Ze moesten constant opletten wat dat meisje aan het doen was.
Dan denk ik ook: je kan nog zulke goeie intenties hebben (ik twijfel er niet aan dat deze vrouwen zich ook ergeren aan ongeleide Stormpjes en Vlindertjes die gilwedstrijdjes houden en constant lopen zeuren en jengelen) maar kinderen zijn gewoon zo. Tenzij je echt super veel geluk hebt denk ik. :')
Dus ja, moraal van het verhaal: als je je ergert aan kinderen maar toch besluit ze te willen dan zullen die van jou óók vervelend worden :j

Oja ik zat vandaag trouwens een patatje te eten aan de voet van een standbeeld in de binnenstad, gezin aan weerszijden van mij. De eerste hield een soort staring contest met mijn zakje en begon met haar stepje tegen mijn voet te bonken (toen sleepte haar moeder haar snel weg), aan de andere kant gingen ze klimmen op het standbeeld en viel er tot twee keer toe eentje bijna op mijn hoofd :\
Leuk joh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:03

Wij zijn nu op rondreis door Noors en Fins Lapland. Nog maar weinig kinderen tegengekomen en het merendeel gedraagt zich prima.
Tot vanochtend. Een Nederlands koppel en Duits koppel met elk minstens 2 kinderen, allen jonger dan 6. Er zit een rendierparkje naast het hotel.
Gillen, rennen, krijsen, op de omheining klimmen, nog meer krijsen en 1 ouder wilde een kind over het hek bij de rendieren zetten al staat er in 4 talen dat toegang absoluut verboden is. Want kindje wou rendier aaien.
(Rendieren zijn best klein en dus ook laag hek). Meneer werd er gelijk door Noors gezin op aangesproken in het Engels dat dit absoluut niet kon en dat ze iemand zouden halen als dit zo doorging.
Gezin droop gelijk af met -uiteraard- krijsend kind.

Wij zijn ook maar gelijk uit het parkje vertrokken. Was gewoon niet uit te houden met de andere gillers die er nog rond raceten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:03

Dat filmpje :')

Liep even door de winkelstraat maar werd al direct gek :') , kind wou wat hebben en moeders van heb geen centjes nee dus en kind maar gillen dat ze dat wel had en ze dat en dat wou hebben :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:51

Voor een ieder die echt een hekel aan poep heeft van katten en kattenbak scheppen, kan ik een Litter Robot open air aanbevelen! Ik heb er twee en ze zijn echt zo ontzettend fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:53

Dat gaat mijn bange kat en gok mijn portemonnee niet leuk vinden haha

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:59

WoW, er zijn echt mensen die zo een dingen in huis hebben? Zit altijd naar zo een filmpjes te kijken van ‘wie zou dat nou kopen?’ Vraag opgelost!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:11

Vind het wel een goed idee, ik heb een (oude) kat die na 1x gebruik de bak vies vindt en er pas weer opgaat als ik het klontje eruit heb gehaald. Dus staan er 4 bakken in huis. Zo'n robot zou een interessant idee zijn, mits ze er natuurlijk in wil 8-)

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:27

Omdat ik dit topic al even volg en ik het advies kreeg om dezelfde vraag hier eens te stellen, toch ook hier m'n topic delen.

Reageren mag in mijn topic, hier of via pb. Maar ik ben dus echt oprecht geïnteresseerd in jullie uiteindelijk "zetje" om niet voor kinderen te kiezen.

[MWS] Wanneer besluit wel/geen kinderen?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:37

Voor mij was de reden om geen kinderen te krijgen dat ik een erfelijke aandoening heb en daarnaast psychisch niet stabiel genoeg ben om een kind een goede, stabiele basis te geven.
In eerste instantie wilde ik er voor gaan mits ik de juiste partner trof, maar toen ik op mijn 26e borstkanker kreeg en in een zware depressie zat werd ik even goed met mijn neus op de feiten gedrukt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 23:00

Ik heb nooit een zetje nodig gehad. Was voor mij van jongs af al helder dat ik ze niet wil. Is ook niks in veranderd toen ik mn man leerde kennen en ging settelen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 23:05

Mars schreef:
Ik heb nooit een zetje nodig gehad. Was voor mij van jongs af al helder dat ik ze niet wil. Is ook niks in veranderd toen ik mn man leerde kennen en ging settelen.

Idem hier.
De afgelopen 2 jaar mocht ik ook nog eens niet vanwege ziekte. Dat heeft ook weer wat stomme vragen de mond gesnoerd.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 23:14

Ik heb ook geen twijfels.
Ook niet voordat ik arbeidsongeschikt werd.
Ik heb simpelweg geen drijfveer om kinderen te krijgen. Ik vind ze niet leuk en heb bijvoorbeeld geen verliefde gevoelens als ik een baby zie (wel voor puppy's, kittens en andere babydieren). Daarnaast wil ik ook mijn leven niet aanpassen, ik wil mijn vrijheid en zelfstandigheid behouden. En mijn tijd en geld. Ik vind mijn hond al genoeg om voor te zorgen :)
Tot slot weet ik niet of ik wel een kind op deze wereld zou willen zetten, maar dat is niet de hoofdreden om geen kinderen te willen. Het is vooral dat ik ze niet wil.