Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:29

_Ilsee_ schreef:
Inderdaad, weegschaal op 1 plek laten of een nieuwe :')
Jaimy dat ontbijt lijkt mij heerlijk!

Mijn lijstje *schaaam* en dan is dit nog een van de betere.
O: 3 broodjes, jam, ei en pindakaas en wat papaya
T: Banaan
L: tosti pesto met champignon, een mini worstenbroodje en een gek dubbel geslagen ding wat op een enchiladas leek, maar het was veeeel kleiner (op school)
T: Appel
A: Nasi ayam of mie ayam of fou yong hai met rijst nog geeen idee. ??

Ik heb nog +-500cal over voor avondeten, maar alles wordt hier redelijk vet bereid dus ik denk niet dat ik het haal. Wéér niet.

En al die foto's die zo mooi hadden kunnen (moeten) zijn ik ben zo verschrikkelijk :( Ik kan er echt zo down van worden, maar ja dan had ik maar eerder moeten beginnen.

Morgen wordt waarschijnlijk iets van:

O: 3 broodjes, jam, ei, boter en fruit
T: Banaan
L: Noodle dingen (350cal) of ik ga uit lunchen bij zo'n health cafe, super leuk maar de calorieën zijn echt om te janken.
A: zelfde als vandaag, indo, maar nog geen idee wat.

Al ben ik wel blij dat ik vandaag geen gekke eetbui heb gekregen.

Wat is je doel eigenlijk? (per dag aantal kcal)
Misschien kunnen we je helpen om er efficiënter mee om te gaan?

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:43

Mijn doel is tussen de 1.600-1.750 cal. en dan 50% khd. 20%eiwit en 30%vet.
Maar "helaas" heb ik hier niet zo heel veel keus..

Mijn ontbijt is standaard elke dag het zelfde ivm het hotel wat het voorschotelt. Ik kan natuurlijk wel een broodje minder nemen, daar over na denkend, misschien moet ik dat sowieso maar doen.
Neem wel standaard een ei voor de eiwitten aangezien ik hier moeilijk aan eiwitten kan komen, vlees, vis en kaas is hier gewoon weg niet te krijgen (of niet echt, wel wat maar als je nasi ayam heb heb je drie stukjes kip dat idee)

In de winkel hebben ze ook niet heel veel, wat ze wel hebben zijn crackers, pindakaas, noten (maar die zin dan weer extreem duur 7,- per 250gram) appels, en ongezonde rotzooi wat ik dus al snel nam. en Pop mie, dat is die soort van noodles, eventueel voor lunch wel handig.

Er is ook niet echt iets wat je voor lunch kan preppen. Het is dan of die Pop mie, of brood. En mijn khd zijn dus ook standaard te hoog. Misschien dat ik wat duurder kan doen, en fitbars kan bestellen en die als lunch kan gaan eten. Of af en toe een juice kan nemen, kost ook wat meer, zit wat minder in maar misschien wel goed voor de macro's.

En savonds "moeten" we uiteten aangezien wij zelf geen kookgelegenheid hebben. Dus vaak Indonesisch, wat dan nasi, mie, fou yong hai, cap cay (groente!), zoet zure kip (ook 3 stukjes) rijst en allemaal dat soort dingen. Of pasta's wat ze ook nog wel op veel plekken hebben. En ik heb afgelopen weken ook al een paar keer 2 maiskolven gehaald om als avondeten te eten, voor de vezels, en om lager in calorieën te komen.

Als jullie kunnen helpen graag!
Ik moet zeggen dat ik sinds ik hier zit het mentaal ook erg zwaar heb met afvallen. Ik kan gewoon niet in een ritme komen wat voor mij werkt, en ik is ook niet blijvend. Ook dagen gehad dat ik dan maar alleen ontbijt en avondeten at, 1000cal maar toen sloeg ik dus 180 graden om en eindig nu altijd veel te hoog. Oke ik merk ook dat ik hier over blijf klagen sorry :+
Ik merk wel dat dit uitschrijven ook al een beetje werkt. Rustig blijven, en opstaan en afvallen haha!

Thaanks alvast!
Laatst bijgewerkt door _Ilsee_ op 20-03-17 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

jaimy10

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:48

Sorry denk dat ik het helemaal gemist heb. Waar ben je? Vakantie of??

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:52

Ah sorry ja ik praat ook veel te veel over onzin haha. Ik studeer momenteel in het buitenland! Voor 6 maand in totaal. Zit nu nog een maand in Indonesië, dan een weekje vakantie en ga dan door naar Bangkok waar alles weer anders gaat zijn :)

Heel tof en heel leuk! Maar ik had een soort van ritme en dat is helemaal weg. En normaal als ik een week/ 2weken op vakantie ging dan was dat ook zo, maar dan was het maar tijdelijk. Nu ben ik qua ritme helemaal van slag haha.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:54

Maar als k je lunch zie zie ik 3 best vullende producten, hoezo 3? Net als je ontbijt.. ik zou eerst je kcal even goed tellen en dat onder controle kijken dan pas verder naar je macros!

Wel super gaaf hoor!! :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:57

Ik zou dan het broodje met jam weglaten. Heel goed dat je dat ei neemt inderdaad.
Maar jam = veel suikers, dus dan zit je met dat suikerspiegel verhaal en dat je snel weer wat gaat eten. En je haalt waarschijnlijk al genoeg uit het brood. En nu ik er over nadenk, broodjes zijn neem ik aan geen boterhammen?

Lastig dat je geen eigen kookgelegenheid hebt, maar ik zou dan de nasi/mie tot een minimum beperken en voornamelijk groenten gaan eten, natuurlijk met vlees. Indien mogelijk natuurlijk.

En misschien is het goed om de focus van de calorieën af te halen, maar elders te leggen. Bijvoorbeeld bij hoeveel je hebt bewogen, of bij het maken van keuzes. Je moet iets voor jezelf hebben om trots op te zijn, dat maakt het makkelijker. Dus heb je veel bewogen op een dag? Hou het bij (S Health bijvoorbeeld) en neem even een momentje om daar trots over te zijn. Hetzelfde geld voor het maken van keuzes. Wanneer je bij de lunch hebt gekozen voor water in plaats van... Of toch niet een donut hebt genomen (of wat dan ook).

Klagen maakt voor ons niets uit, maar het helpt jezelf niet uit die negatieve vicieuze cirkel.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:10

Jaimy, die vullende producten, waren helaas niet zo vullend, ook niet heel rijk belegd of groot maar ik geef je groot gelijk ik moet het beperken. Strenger zijn inderdaad.

Oh, ja broodjes zijn wel boterhammen! Ja de jam moet ik dan maar laten staan inderdaad, "dat suikerspiegel verhaal" heb ik even gemist, ga zo even researchen!
Bewegen is hier ook erg lastig, de sportscholen zijn niet zo als thuis, en zwemmen bij het hotel zit er ook niet echt in haha, in neem wel trots de trap elke keer ipv de lift die naast mijn deur zit haha. En lopen is hier gewoon gevaarlijk haha.

Over die donut trouwens, die lagen er bij de lunch ook haha, maar die heb ik overgelagen! Achteraf was die gekke flap het ook niet waard. De tosti wel, en het worstenbroodje ook wel, maar die sla ik de volgende keer maar over.

Oh lichtpuntje, in Bangkok zit er een sportschool in het appartementen complex!

Dankjewel Janine dit had ik even nodig! Ik moet die cirkel waar ik nu al een maand in zit uit en snel ook.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:15

Wel gaaf Ilse! :D
Ben een beetje jaloers.

Mijn lijstje vandaag:
O: drie happen Skyr vanille, twee meergranen crackers met hummus
T: mueslireep light zomerfruit
L: gekookt ei, twee donker meergranen boterhammen met huttenkase, runderrookvlees en tomaat
T: twee appels, twee crackers met paturain light en komkommer.
A: broccoli, runder chipolata worstjes en quinoa
T: stukje pure chocolade

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:18

_Ilsee_ schreef:
Jaimy, die vullende producten, waren helaas niet zo vullend, ook niet heel rijk belegd of groot maar ik geef je groot gelijk ik moet het beperken. Strenger zijn inderdaad.

Oh, ja broodjes zijn wel boterhammen! Ja de jam moet ik dan maar laten staan inderdaad, "dat suikerspiegel verhaal" heb ik even gemist, ga zo even researchen!
Bewegen is hier ook erg lastig, de sportscholen zijn niet zo als thuis, en zwemmen bij het hotel zit er ook niet echt in haha, in neem wel trots de trap elke keer ipv de lift die naast mijn deur zit haha. En lopen is hier gewoon gevaarlijk haha.

Over die donut trouwens, die lagen er bij de lunch ook haha, maar die heb ik overgelagen! Achteraf was die gekke flap het ook niet waard. De tosti wel, en het worstenbroodje ook wel, maar die sla ik de volgende keer maar over.

Dankjewel Janine dit had ik even nodig! Ik moet die cirkel waar ik nu al een maand in zit uit en snel ook.

Dat die producten niet vullend waren, komt denk ik door een vrij hoog khd-gehalte. Worstenbroodje is volgens mij van 'wit' deeg. Enchilada spul is ook van 'wit' deeg volgens mij.
Tosti klinkt waanzinnig :~ Ik doe zelf niets met wit brood, maar ik kan me voorstellen dat deze weer van wit brood was.

En dan kom je weer op die 'snelle' koolhydraten, daar heeft Emma geloof ik onlangs wat over uitgelegd (ook toen ik weer kwam met de benaming 'snelle' koolhydraten). Is ook weer dat bloedsuikerspiegel verhaal.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:21

_Ilsee_ schreef:
Oh, ja broodjes zijn wel boterhammen!

Dus in plaats van 3 broodjes eet je 's ochtends 3 boterhammen? Kan je dan niet iets van brood meenemen ofzo? Een broodje wordt vaak vergeleken met een halve boterham, dus als je 's ochtends 3 broodjes opeet is dat best wel veel.
Wat nou als je overgaat naar 2 boterhammen met 2 gekookte eieren en dan zonder boter (of met minimaal boter)? Dan heb je extra eiwitten en je zit echt langer vol, doordat je meer eiwitten eet.

_Ilsee_ schreef:

Bangkok is geweldig <3 . Ik vond het eten in Bangkok helemaal niet vet overkomen eigenlijk. Pad thai is best wel mager qua kcal en er zijn veel groentegerechten mogelijk. Ook heb je bepaalde soepen met veel groentes en bijvoorbeeld kokosmelk, dus als je dat lekker vind kan dat ook nog!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:29

Sannens schreef:
_Ilsee_ schreef:
Oh, ja broodjes zijn wel boterhammen!

Dus in plaats van 3 broodjes eet je 's ochtends 3 boterhammen? Kan je dan niet iets van brood meenemen ofzo? Een broodje wordt vaak vergeleken met een halve boterham, dus als je 's ochtends 3 broodjes opeet is dat best wel veel.
Wat nou als je overgaat naar 2 boterhammen met 2 gekookte eieren en dan zonder boter (of met minimaal boter)? Dan heb je extra eiwitten en je zit echt langer vol, doordat je meer eiwitten eet.

_Ilsee_ schreef:

Bangkok is geweldig <3 . Ik vond het eten in Bangkok helemaal niet vet overkomen eigenlijk. Pad thai is best wel mager qua kcal en er zijn veel groentegerechten mogelijk. Ook heb je bepaalde soepen met veel groentes en bijvoorbeeld kokosmelk, dus als je dat lekker vind kan dat ook nog!

Eén broodje = halve boterham?
Ik weet het niet, maar bij mij valt een afbakbroodje, kaiserbroodje etc. onder een broodje
Een boterham is een plakje brood van nog geen cm dik.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:34

Volgens mij is het juist andersom, een broodje (afbakbroodje oid) staat voor 2 boterhammen, niet een halve boterham. In dieten die ik eerder volgde, mocht ik 1 broodje of 2 boterhammen

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:13

Ik gok dat ze dat ook bedoeld, gezien ze zegt dat 3 broodjes dan best wel veel is, en als ze echt een halve boterham zou bedoelen dan zou het maar 1,5 boterham zijn en dat is helemaal niet veel haha :))

Zo, net weer gewogen en ben in 2 weken ruim een kilo kwijt dus ik ben tevreden :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:42

Daar heb je een punt :j

Netjes!!

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:15

Oeps, ik bedoelde echt van die 1cm boterhammen.
Net cap cay gegeten, dat zijn allemaal groenten (wortel, paksoy, broccoli) bij elkaar, met wat rijst en minimale kip.

Navatu, wat fijn! Een ruime kilo in twee weken is netjes!
Sannens dat klinkt goed! Echt alles wat je opnoemt hoor ik van iedereen! Kijk er echt naar uit! Gekookte eieren hebben ze niet, alleen gebakken dus. Maar ik eet mijn broodje met ei niet nog met extra boter, het zijn drie losse broodjes waarvan 1 met alleen boter, en een met alleen ei, en dus de jam die ik nu ga verbannen haha.

De tosti was wel van bruin brood! Maar ik begrijp je punt volledig Janine, en ga het morgen over een andere boeg gooien.

2 boterhammen waarvan eentje met een eitje en eentje met alleen boter. En fruit.
tussendoor heb ik een appel en later op de dag nog een banaan. Evt ook biscuitjes.
Als lunch ga ik denk ik de pop mie eten, en savond naar een tentje waar ik nog niet eerder ben geweest, maar schijnt iets westerser te zijn, dus misschien wel een goed stuk (kip)vlees!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:23

Ik reken ook een sandwich/ pistolet als twee boterhammen.
Een volledig belegd broodje (dus half stokbrood met groentjes ed) zit zelfs rond de acht belegde boterhammen denk ik.

Lijstje van zaterdag en zondag plaats ik maar niet.
Alcohol en snacks en dat was zondagmiddag al te zien. Het jurkje dat zaterdag prima paste liet zondag een buikje zien en t was de familie zelfs opgevallen!
Het was denk ik wel gewoon opgeblazen staan :j
Vandaag dus maar even rustig aan, veel drinken om alles te zuiveren.
Pony is al gelongeerd vandaag en nu maar even lekker poetsen. Telt dat ook als activiteit?

Ilse: wat tof zo in het buitenland!
Ik probeer het momenteel ook wat of/ of te doen.
Ja, wel een broodje ipv crackers maar dan geen chocolade.
Die snoeppot blijft ook mooi toe ... voorlopig

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:48

Optiwolk schreef:
Ik reken ook een sandwich/ pistolet als twee boterhammen.
Een volledig belegd broodje (dus half stokbrood met groentjes ed) zit zelfs rond de acht belegde boterhammen denk ik.

Lijstje van zaterdag en zondag plaats ik maar niet.
Alcohol en snacks en dat was zondagmiddag al te zien. Het jurkje dat zaterdag prima paste liet zondag een buikje zien en t was de familie zelfs opgevallen!
Het was denk ik wel gewoon opgeblazen staan :j
Vandaag dus maar even rustig aan, veel drinken om alles te zuiveren.
Pony is al gelongeerd vandaag en nu maar even lekker poetsen. Telt dat ook als activiteit?

Ilse: wat tof zo in het buitenland!
Ik probeer het momenteel ook wat of/ of te doen.
Ja, wel een broodje ipv crackers maar dan geen chocolade.
Die snoeppot blijft ook mooi toe ... voorlopig

8??

Als een broodje twee boterhammen is, ga ik bij een half stokje uit van 2,5 broodje... Dus eerder 5 boterhammen... Of je moet enorme stokbroden voor je zien natuurlijk ;) Die dingen worden nogal variabel in grootte gebakken. En de inhoud verschilt ook nogal... (ik heb het over die ter grote van 2 pistoletjes)

Verder hangt het natuurlijk af van je beleg... Beleg je met kipfilet en groenten en gebruik je geen saus? Of ben je meer fan van eiersalade en bacon?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:55

Ik had het dan over een belegd broodje van een broodjeszaak, dus dat is makkelijk en boter en mayo of een ander sausje, vlees en/of vette kaas + groentjes.

Ik heb het echt over een half Frans stokbrood in twee gesneden.

Iig probeer ik dat zo weinig mogelijk te eten.
Ik ken mezelf: dat is dan eigenlijk veel te veel, maar weggooien is ook zo zonde dus dan gaat t maar in t mondje.
Heb dat eigenlijk met restjes aan tafel ook: als vriendlief zijn portie niet opkrijgt smikkel ik dat gerust binnen. Heel slecht.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:57

Bij de broodjeszaak kan je ook dingen weglaten of er extra op doen natuurlijk ;)

Stokbrood is voor mij sowieso gewoon een pure lekkernij, eet ik nauwelijks. Maar ik smacht naar eentje met gyros, sla en nootjes <3

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:29

Net lijstje maanlicht! :)
En Ilse, vervelend dat je zo uit je ritme bent... Maar probeer te relativeren! Het is een half jaar van je hele leven, een kans die je wsl niet snel nog eens krijgt... Vervelend dat het qua eten niet hetzelfde is als hier, maar probeer ook een beetje te genieten! Doe wat je kan (en dat vind ik al knap! ), maar niet te veel over inzitten en down gaan voelen. :(:) Dat is het niet waard!

Optiwolk: als je een lastig paard hebt dan kan poetsen best inspannend zijn /3

Hier vandaag wel een oké lijstje:
O: 200 gram griekse yoghurt 0% vet met 3 el superfood muesli en wat chiazaad, lijnzaad en kokos
T: appel, 1khd arme cracker
L: 1 koolhydraatarme boterham met kipfilet, omelet van 1 ei+1eiwit met champignons en spinazie, klein bakje rauwkost (komkommer, tomaat, ui, walnoten, kool)
T: komkommer met houmous zongedroogde tomaat (ben benieuwd! :9 )
T2 (voor sporten): 150 gram magere kwark met wat bosbessen, kontje koolhydraatarmbrood met mixed nut butter
A: 100 gram tilapia, 150 gram sperziebonen
T: smart bar crunchy

B: uur sporten (denk half cardio en half kracht)
D: thee, water, slimpie

78g khd ( *D ook voor het eerst onder de 140 sinds lange tijd), 46 gram vet, 109 gram eiwit
Als ik vanavond nou nog snaaizin krijg dan pak ik een handje druiven! Die heb ik in portiezakjes in de vriezer gelegd, heerlijk tussendoortje, ook voor in de zomer straks denk ik :j .

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:38

Waar haal je die boterhammen Cheetahfan? En hoe doe je dat met het ei? Je houdt 1 eigeel over?

En wat is mixed nut butter? :~

Hier toch nog even wat van de kantine gehaald vanmiddag. Een beetje salade van de saladbar. Waarbij ze dus kipsate met bosui hadden gemixt. Daar heb ik twee kleine beetje van gepakt, als dressing. LEKKER!! Echt een aanrader! Lekker met tomaat en komkommer! (en sla natuurlijk)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:44

Ziet er goed uit Laura!
En Ilse, wat Cheetahfan zegt, vergeet niet de genieten van de tijd die je daar bent! Het is een prachtige kans met prachtige ervaringen. :)

Wij hadden met de boodschappen een gratis pak alpro soja-achtige-yoghurt gekregen met havervlokken er doorheen. Nou die heb ik vanochtend geprobeerd en die was mij toch smerig!
Ik had nog nooit eerder soja op, maar yuk :')

Dus, hier mijn lijstje voor vandaag:

O: Wit puntje met Johma boeren kip salade en een glas drinkyoghurt
T: Smerige Alpro mild&creamy, zelf nog 25 gram havermout toegevoegd om het eetbaar te maken :Y)
L: Zelfgemaakte courgettesoep met een cracker met zelfgemaakte eiersalade
A: Aardappelen met spinazie à la crème en een stukje verse worst
T: Schaaltje Boer'n yoghurt aardbei <3

B: Hond uitgelaten en 30 min krachttraining

Ik kom uit op 1600 kcal :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:45

Hoe maak jij je eiersalade Annikoe?
Jammer van de soya yoghurt! Ik vind het wel lekker (zonder de vlokken, die heb ik nooit gehad), maar ik vind soya sowieso wel lekker :j

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:59

Janine1990 schreef:
Hoe maak jij je eiersalade Annikoe?
Jammer van de soya yoghurt! Ik vind het wel lekker (zonder de vlokken, die heb ik nooit gehad), maar ik vind soya sowieso wel lekker :j

Eieren koken, en dan samen met mayonaise, augurkjes, lenteui, kruiden, deze keer ook stukjes zongedroogde tomaat. :)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:12

Janine: Gewoon bij de ah! Je hebt ze van AH zelf en ook van Atkins en Tasty Basics.
Ik heb een flesje met losse eiwitten! Ook van de ah, merk is Two Chicks.
Mixed Nut butter is pindakaas! Maar dan de 'gezondere' bio versie en met verschillende soorten noten, ik heb hem van BioToday maar je hebt heel veel soorten. :j
Je salade klinkt lekker! Wij hebben ook een saladebar op de uni, echt ideaal. Voor 1,50 euro een lekker bakje met rauwkost bij je saaie broodjes. :))

Annikoe: is dat die nieuwe van alpro? <3 Lekker met kaneel en stukjes appel of met bosbessen! En heeft ook fijne macro's. :j