Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 01:33

Ik loop met inlegzolen van mysole, omdat ik een erg holle voet heb. Hierdoor komt er anders teveel druk op de bal van mijn voet. Rechts is dit gewicht wat versleten, waardoor ik er meteen last van heb bij teveel druk. Ik kan ook geen hakken aan die hoger zijn dan een centimeter of vier. Dan komt er ook teveel druk op.

Mijn broeken zijn van leontien, die zitten me goed. Ik heb ook een fijne dunne van athlete, van de scapino.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:42

Vandaag bij een andere hardloopzaak geweest. Resultaat van de analyse kwam op hetzelfde uit. Gelukkig voor mij hadden ze schoenen die scherp afgeprijsd waren! Met zooltjes er in liep dat super fijn. Dus voor onder de €80 heb ik weer goed spul 8)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:07

Mooi zo! Meteen al uitgeprobeerd?

Ik heb gisteren les 1 van Evy gelopen maar die viel mij erg zwaar. Door alle omstandigheden heb ik echt 0,0 conditie. -O-

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:09

Hoi allemaal,

Ik wil me hier graag even melden.
Omdat ik graag iets aan mijn conditie wil doen ben ik recent begonnen met hardlopen. Nu merk ik dat ik elke keer als ik klaar ben rugpijn heb in mijn onderrug.
Het voelt echt als pijn, niet als spierpijn. Een soort erge 'blauwe plek' pijn precies in het midden van mijn onderrug.

Ik heb heel lang niets aan sport gedaan (behalve paardrijden natuurlijk), maar dit had ik niet verwacht. Komt dit omdat ik misschien te hard van stapel loop? Ik ren met 'Hardlopen met Evy', maar dit gaat me redelijk goed af. Of zou dit door mijn schoenen komen? Ik ren nu op Nike Roshe Run. Ik weet dat dit geen hardloopschoenen zijn, maar wou hierop beginnen (had ik toch al).

Iemand die mij iets meer kan vertellen over dit soort pijn? Ik wil sowieso vrijdag even langs een hardloopzaak gaan.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:38

Ik ben opzoek naar goede hardloopschoenen maar niet te duur. Iemand een idee ?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:42

Dechatlon is dan ideaal Winsel! Ik heb ze daar ook gekocht en loop er echt prima op!

Ik heb heel soms ook last van mijn onderrug. De eerste km is dan echt hel en daarna word het steeds beter juist. En dan achteraf voel ik het ook wel. Maar bij mij is dat gewoon mijn zwakke plek helaas.
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 08-03-16 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:42

Nandos schreef:
Hoi allemaal,

Ik wil me hier graag even melden.
Omdat ik graag iets aan mijn conditie wil doen ben ik recent begonnen met hardlopen. Nu merk ik dat ik elke keer als ik klaar ben rugpijn heb in mijn onderrug.
Het voelt echt als pijn, niet als spierpijn. Een soort erge 'blauwe plek' pijn precies in het midden van mijn onderrug.

Ik heb heel lang niets aan sport gedaan (behalve paardrijden natuurlijk), maar dit had ik niet verwacht. Komt dit omdat ik misschien te hard van stapel loop? Ik ren met 'Hardlopen met Evy', maar dit gaat me redelijk goed af. Of zou dit door mijn schoenen komen? Ik ren nu op Nike Roshe Run. Ik weet dat dit geen hardloopschoenen zijn, maar wou hierop beginnen (had ik toch al).

Iemand die mij iets meer kan vertellen over dit soort pijn? Ik wil sowieso vrijdag even langs een hardloopzaak gaan.

Ik heb ook de roshe run (niet om hard te lopen), maar als ik het zo aanvoel denk ik dat daar te weinig demping in zit. Misschien komt het daardoor. Of je hebt een verkeerde houding tijdens het lopen.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 21:10

Demping is zooo belangrijk. Heb je een holle rug van nature? Ik weet van mijzelf dat ik een holle rug heb en daar soms onbewust extra spanning in trek.

Nieuwe schoenen nog niet geprobeerd. Volgens man in de winkel moet ik eerst wachten tot ik weer pijnvrij ben. Maar ik doe ze denk ik vast aan met gewoon wandelen ofzo, zodat mn voeten vast kunnen wennen!

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 21:15

Ja ik kreeg veel opmerkingen in mijn omgeving inderdaad over houding en schoenen. Heb ook het idee dat ik in die Nike's niet voldoende steun heb omdat het een vrij dunne stof is, dus mijn voeten zijn niet echt 'omsloten'. Misschien dat ik daardoor 'onstabiel' ren? Ik voelde het vandaag ook rijdens het rennen, elke keer als ik mijn voeten neerzet voel ik druk in mijn onderrug.

Op internet las ik vanalles over een SI-gewricht. Zou het dat kunnen zijn?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:30

Daar heb ik echt te weinig kennis voor haha. Misschien eens een loopanalyse laten doen bij een speciaalzaak?

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:33

Hee allemaal, ik wil ook graag hardlopen maar ik durf niet zo goed omdat ik bang ben dat iedereen naar me kijkt, iemand tips om dat af te sluitend

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 23:03

annikeee19 schreef:
Hee allemaal, ik wil ook graag hardlopen maar ik durf niet zo goed omdat ik bang ben dat iedereen naar me kijkt, iemand tips om dat af te sluitend

Als ik iemand zie hardlopen, hoe die persoon ook loopt of eruit ziet, kan ik alleen maar denken: goed bezig, je had even goed in je luie zetel kunnen zitten en dat doe je niet! You go girl! :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 23:10

Of gewoon 's avonds in het donker hardlopen :D Dan herkent toch niemand je :))

Nandos, kan van alles zijn, SI, verkeerde houding. Je zou je een keer helemaal kunnen laten checken, bijvoorbeeld bij Jannet van www.ruiterfysio.nl Dat is mijn wondermens :D
Rugklachten kunnen nl ook vanuit de enkel of een verschuiven kuitbeen komen. Of het SI, scheve wervel, enz. Zij kan dat super goed uitzoeken en oplossen. Als ik maar iets heb ga ik naar haar.
Ik weet niet of ze een beetje in de buurt zit voor jou, maar ik heb er de 40-70minten reistijd (afh of ik van huis uit kom of uit werk) graag voor over.

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:11

Helaas is dat wat te ver voor mij, ik woon helemaal in het zuiden :)

Lijkt me zo raar (en een beetje eng) als ik gelijk al begin met zo iets heftigs. Denk dus eerst dat ik maar eens naar een hardloopzaak ga voor wat advies over schoenen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 15:02

Gek, ik zo probleemloos 5 km achter elkaar hardlopen. Maar van de week heb ik 2 x vlak achter elkaar een parcours gesprongen (te paard uiteraard) en ik was echt compleet buiten adem. Hou zou dat komen, verkeerde ademhaling of zo?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:22

Kan maar zo. Als jij met paardrijden veel hoger lijft in je ademhaling krijg je relatief weinig zuurstof binnen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:28

Bloodymary schreef:
Gek, ik zo probleemloos 5 km achter elkaar hardlopen. Maar van de week heb ik 2 x vlak achter elkaar een parcours gesprongen (te paard uiteraard) en ik was echt compleet buiten adem. Hou zou dat komen, verkeerde ademhaling of zo?

Een concentratie. Waarschijnlijk adem je dan verkeerd. Ik heb dat ook wel eens gehad.

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:50

Vanavond heb ik met andere schoenen gelopen. Helemaal geen rugpijn! In het weekend dus maar even echte hardloopschoenen kopen *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:56

Oh fijn!!

Ik doe zondag mee met de Stevensloop in Nijmegen. Hoop dat ik een goede tijd kan neerzetten. Van de week ging het lopen erg slecht, ik was steeds moe door van alles en nog wat.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:28

Gisteren bij dit heerlijk weertje weer 8 km gelopen en het tempo ging weer omhoog :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:23

Nandos wat fijn!
Supervixen, balen van afgelopen week, maar succes zondag!

En TrIjNie ook 8km gedaan. Was idd geweldig weer!
Ik heb ook 8km gedaan, trailrun over de Hoge Veluwe. Met ruim 2km mul zand en aan het einde korte steile heuveltjes, pittig! Maar genoten

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:16

Jaa heel fijn! Ik ben trouwens de nieuwe eigenaar van hele leuke schoentjes: Nike Vomero 10!
Knalroze met groene zool haha, lekker opvallend :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:45

Ben vandaag mezelf heel hard tegen gekomen #)

Doel was 4,5 km tussen de 5.50 en 6.00 te lopen en dat doe ik vaker met succes. Ik had de afgelopen dagen al wat last van een stijve nek en schouders. Wegens mijn behoorlijke voorgevel (E/F) heb ik een stevige sportbh en met dat model loop ik al jaren zonder problemen. Het lopen was vandaag pittig (ben geen ochtendmens), lag goed op schema maar kreeg wel steeds meer pijn in mn schouders. Op 3,5 km moest ik even wachten bij een stoplicht en toen ging bij mij ook ineens bijna het licht uit -O- . Duizelig, sterretjes en misselijk worden. Ben daar iets langer blijven staan tot ik weer op eigen benen kon staan en daarna rustiger door gegaan (heuvel af gelukkig). Maar met 4km en een tijd van 6.01 heb ik toch de handdoek in de ring moeten gooien en heb heel langzaam het laatste stukje naar huis gewandeld.

Ik vermoed dat door de combi stijve schouders en de constructie van mn bh met fors gewicht erin de bloedtoevoer naar mn hersenen niet goed is geweest en ik daardoor in de problemen kwam. Heeft iemand hier ook ervaring mee en wat kan ik er tegen doen?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:35

Oh dat heb ik heel vaak als ik echt pittig train of een wedstrijd loop en dan gelijk bij het eindigen van het tempo blok of het bereiken van de finish stil blijf staan. Ik denk dat met name plotselinge bloeddrukdaling een rol speelt in deze. Gemakkelijk te voorkomen door niet plots stil te blijven staan maar door te dribbelen (in het geval van het stoplicht dan gewoon een stukje terugdraaien).
Maar met wedstrijden lukt mij dat vaak ook niet hoor. Blijf ik gelijk over de finish aan het hek hangen. En ja dan is het foute boel. Meestal blijft het beperkt tot kokhalsneigingen ipv echt overgeven, maar dan moet ik dus echt oppassen niet tegen de vlakte te gaan. Terwijl als ik mij wel kan vermannen om na de finish gewoon in beweging te blijven er niets aan de hand is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:25

Bedankt voor je reactie :) . Ja het was voor mijn gevoel ook heel pittig terwijl ik vaker deze afstand in deze tijd loop. Maar was blijkbaar niet fit genoeg om meteen in de ochtend zo te lopen en heb mezelf teveel gepushed. Dribbelen is misschien wel beter om te doen maar dan stopt mn runkeeper niet altijd en krijg je van die rare resultaten.

Vandaag probleemloos 4,55 km in 5.58 gelopen.