Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 10:52

Ik heb deze foamroller. Is op zich prima, maar ik zou de volgende keer er eerder een met een kleinere diameter nemen.

Bekijk TriggerPoint - The Grid 1.0 Foam Roller - 33cm - Mint - Schuim - Massage Roller - Yoga - Pilates - Fitness op: https://www.bol.com/nl/p/triggerpoint-t ... 0031255005

Nilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 10:54

Hoe gebruiken jullie die foamroller? Ik kan me daar niet echt een beeld van maken

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 11:22

Ik heb een massage gun maar gebruik m niet zo vaak.

Weet niet meer wie het vroeg maar het gaat nog niet zo geweldig. Voelt allemaal nog niet optimaal, ga vanavond test rondje lopen.
Had gisteren nog contact met sportarts en ga daar nog even langs. Net gebeld, en kan maandag al terecht.
Denk dat ik morgen de cross maar ga skippen.

Lekker muppet, het is inderdaad lekker loop weer als het zonnetje schijnt!

Fijn Goof, die massage! Hoe is het met de spierpijn nu?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 13:30

Ik gebruik geen foamroller dus geen advies van mijn kant.
Vervelend dat het nog steeds niet goed voelt Samantha, wel fijn dat je weer zo snel terecht kan. Misschien heeft het even at meer tijd nodig/nog een extra behandeling? Soms als het zo vast heeft gezeten moet het lijf er even op schakelen. Ben benieuwd hoe het met lopen voelt vanavond.

Goof heeft het nachtje slapen al iets opgeleverd? :+ Ze lopen niet weg he en vaak is er last minute ook nog wel een ticket te krijgen.

muppetmayo ja lopen in de zon is zoveel fijner en geeft zoveel meer energie.

Gister dus naar de loop analyse geweest. Hij was 15 minuten te laat en toen kreeg ik een sensor om geknoopt in de vorm van een gordel. Daarna buiten 2 filmpjes gemaakt en toen mocht ik 20 min gaan lopen buiten. 15 min op 10km tempo en 5min op hogere snelheid.
Eenmaal terug leest hij die sensor uit en kijkt even naar het filmpje. En daar kwam toch wel echt nuttige informatie uit. Hij meet 3 hoofdfactoren. Dynamische stabiliteit, symmetrie en impact verwerking. Met rapportcijfer was een 27 uit de mogelijke 100 schrok ik wel een beetje. (ik weet dat mijn looptechniek niet ideaal is maar dit had ik toch ook niet helemaal verwacht).
Ik ga het proberen uit te leggen. Het komt erop neer dat ik mijn bekken roteer. Als ik links neerzet, roteert mijn bekken rechts omhoog. Dit moet stabiel blijven/zijn. Doordat mijn bekken rechts hoog is, moet dat eerst omlaag, voordat ik mijn linkervoet kan optillen en mijn bekken daar kan roteren in het verplaatsen van mijn voet. Hierdoor wordt mijn grondcontact hoger en ga ik meer stuwend lopen ipv verend. Wat mijn impact verwerking weer niet ten goede komt.
Daarna gaf hij in 5 minuten 4 oefeningen mee die hij op de laptop liet zien (ik heb ze dus nog niet gedaan of gevoeld!) en kon ik weer gaan. 15 minuten binnen, 1 uur afrekenen… Maar goed, wel met nuttige informatie naar buiten.
De oefeningen moet ik nu om de dag doen voor 3 weken en dan terug. Dan gaan we samen in de oefenhal kijken of we ze kunnen verzwaren en dan 5 weken later terug voor een 2de analyse om te kijken of het verbeterd is.
Hij was erg verbaasd met deze uitslag gezien mijn tempo en volume. Dus zijn positieve boodschap was, als je dit verbeterd, wordt je snelheid en uithoudingsvermogen nog veel beter. Het zal mij benieuwen.

Net 12 km gelopen en ik merk dat ik nu dus heel erg zoekende ben en allemaal gekke passen ga maken :') . Geen idee of dat helpt of niet dus dat gaat zeker op mijn lijstje met vragen, hoe ik het in het lopen zelf actief zou kunnen verbeteren. Maar wat is het koud zeg :brr: Kan nu al niet wachten tot de lente.
Het was wel weer prachtig met alle herfstkleuren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-25 14:19

Wat interessant leonie, maar kun je nagaan hoeveel je nog kunt verbeteren en je loopt al als een raket!
Wel schandalig dat je een uur kunt aftikken voor een kwartier werk. Heb je daar niks van gezegd?

Ik vind dit weer fantastisch, graag de hele winter van dit.

Wij hebben een massagegun, mijn vriend gebruikt hem, ik nooit.

Zo ook met de foamroller, die hebben we van de decathlon, gebruik ik ook nooit :=.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 14:26

O dit had ik ook echt niet verwacht Leonie, jij loopt al zo makkelijk en super snel!

Wel balen dat het maar 15 min was zeg. Ik ben toen bij Running solutions geweest.

M’n schema voor marathon staat in TP. Of in elk geval de eerste 3 weken.
Wel leuk hij heeft er dus ook krachttraining ingezet.
En trappen training, weet even niet hoe ik dat moet doen in het donker haha.
En of ik helemaal snap wat hij nu bedoelt:
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-25 17:29

Lijkt aardig duidelijk, wat is onduidelijk voor jou?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 18:21

Supervixen schreef:
Wat interessant leonie, maar kun je nagaan hoeveel je nog kunt verbeteren en je loopt al als een raket!
Wel schandalig dat je een uur kunt aftikken voor een kwartier werk. Heb je daar niks van gezegd?

Ik vind dit weer fantastisch, graag de hele winter van dit.

haha ja als het dan toch winter moet zijn, dan graag dit weer!

Ik wil zeker even de receptie hierover bellen, kwam er vandaag alleen niet van, want vind dit wel echt slecht. Het word denk ik allemaal vergoed (weet het niet zeker) maar dan nog...

Met paardrijden deed ik al 13 jaar flexchair omdat mijn bekken een eigen leven lijd, dus ik ben heel benieuwd hoeveel ik daadwerkelijk kan verbeteren. Ik heb al het nodige geprobeerd op dat vlak zeg maar. Dus ik ben voorzichtig optimistisch over de vooruitgang die ik eventueel kan boeken.
Merk wel bij de oefeningen een duidelijk verschil met links en rechts (rechts minder sterk) dus dat is wel een bevestiging.

Ik vind het ook vrij duidelijk Samantha.
Snel omhoog tree voor tree (skipping). kort contact
Rustig omhoog 2 tredes tegelijkertijd om je kracht te trainen
Omlaag op het gemak, tree voor tree. Leuke toevoeging kan nog zijn (Als er een leuning is) om op 1 been naar beneden te springen tree voor tree. En ook omhoog kan je dit met 1 been doen.
Ik doe dit bv gewoon in het dorp bij de bibliotheek met de bootcamp groep. is een trap van 10 tredes ofzo maar wel leuk om mee te nemen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 19:07

Goh Leonie, wel heel boeiend zeg. Ben benieuwd hoe je zoiets aanpakt en ook wat het je straks oplevert.
Prachtige foto's, voor mij is dit het beste weer om in te lopen. Ik vind het heerlijk en ga er goed op.

Samantha, balen joh. Goed dat je naar die sportarts gaat.

Voor wat betreft mijn massage; ik ben echt behoorlijk beurs ja. Ik ben vanmiddag uit werk nog even gaan lopen voordat het donker werd, want hwt was zulk mooi meer, maar ik had beter nog even 1 of 2 dagen kunnen wachten eigenlijk. Het was erg gevoelig en doet nu eigenlijk gewoon zeer :')
Beetje jammer. Maar goed, ik heb wel een lekker rondje van 7km gelopen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 19:49

Ja dan lees ik m toch goed inderdaad.
Op 1 been Leonie, haha dat is voor gevorderde want ik val al met 2 benen :')

Balen dat je nog zo beurs bent Goof. Hopelijk morgen beter.

Ik heb ook een rondje gelopen, test rondje voor morgen. Heb ook wat gewandeld want sommige stukken waren zo donker.

Afbeelding

Dit is trouwens de kracht in mn schema:

Afbeelding

Ik snap deze wel, alleen die crunches zie ik nog niet voor me. En bij de bridge het inveren met de heupen?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 11:33

Ik heb toch de boscross gelopen net. Ging op zich wel ok, heb m wel rustiger gelopen. Was ook best glad, vooral eerste stuk op de baan maar in het bos ook op meerdere plekken.
Heb 3 rondjes gelopen, vooraf nog ingelopen dus totaal zo’n 9 km.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 14:31

Morgen de chocolademelk loop toch, Samantha? Ik wilde eerst meedoen met de dochter van een vriendin, maar kom morgen pas terug van vakantie.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 14:59

Toch goed gedaan. Heb je nog last (gehad)?

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 15:36

Fijne vakantie nog even Tiggs! Heb je ook gelopen daar?

Gefeliciteerd met je eerste 5km Eefsel. Lekker hoor! Op naar de volgende mijlpaal!

Krijg je alweer wat meer energie sv?

Bijzonder zo'n test Leonie. Klinkt wel als een man met heel veel ervaring. Ben echt heel benieuwd wat het je gaat brengen.
Jouw agenda loopt wel héél vol al.

Denk dat de krachttraining je veel gaat helpen met het hardlopen Samantha. Ik moet het eigenlijk ook weer oppakken, maar ik verzin steeds iets waardoor ik er geen tijd voor over heb

Is je rug nu weer beter Germie?

Toch nog lekker een stukje gelopen Goof!
Ik was net te laat gaan lopen. Was precies donker toen ik vertrok.
Ik heb een pittige intervaltraining gelopen, maar kon het tempo niet echt halen. Heeft misschien ook nog te maken met het feit dat ik afgelopen dinsdag bloed gegeven heb op de bloedbank.
Ging het een en ander mis waardoor ik wat meer ml verloren ben daar. Dat zal ook wel iets langer herstel vragen.
Moest 5 blokken van 4 minuten op 5'/km maar dat was echt wat te snel nu. Ik vond het wel best koud. Ik vertrok met +3 en kwam thuis bij -2 graden. Ik vind het echt weer wennen, en merkte dat ik flink hard afkoelde bij de wandelstukjes.

Toch nog een mooi stukje gelopen Samantha.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 17:54

Samantha, ik moet wel eerst googlen wat burpees zijn, haha. Maar dat van die trap is me wel weer duidelijk.
Hoe vaak moet je zo'n krachtsessie herhalen? Of is het echt gewoon alleen dit? Want dan ben je toch snel klaar?

Ik ben ook geen fan van krachttraining, moet het eigenlijk ook meer doen. Dus BusyMissy, wij kunnen elkaar de hand schudden.

En Goof, toch weer 7km op de teller.

Ik heb vandaag een echte Germie loop gehad. De rug voelde goed, ook na het uitmesten van 3 stallen. Maar wat was het KOUD. Ik had gewoon enorm bevroren tenen, wel op mijn eigen paard even 25 minuten gereden, maar de voeten deden gewoon pijn. Daarna de ruin in de bak losgehad en even goed laten uitracen, maar ik was letterlijk te koud om te rijden. Daarna samen met de stalhouder de paarden in de wei gezet en toen bij hen naar binnen voor thee om op te warmen. Nou, het was daar in huis 15 graden, en kennelijk deed daar de verwarming het niet. De vloerverwarming was koud en ook de radiatoren waren koud. Warm water kwam er wel uit de kraan. Na wat op knopjes gedrukt te hebben van de thermostaat kwam er in ieder geval weer warm water in de radiatoren. Maar toen ik een uur later wegging was het nog maar 15.5 graad in huis daar, dus het lijkt toch echt op een storing in het systeem. Zij gingen dus verder op zoek.
En ik had besloten te gaan hardlopen. Eerst wilde ik vanaf stal, maar wegens de enorm koude wind besloten om even richting Zeegse te gaan. Kom ik daar, ships, mijn jasje vergeten voor het hardlopen. Dat ik geen trailschoenen bij me had wist ik, want ik was immers van plan vanaf stal te gaan. Dus met mijn gewone hardloopschoenen en een fleecetrui over m'n hardloopshirt op pad. Ik had niet geparkeerd bij Zeegse, maar bij de Garsterse Duinen, dan kun je ook zo doorsteken naar Schipborg, of Zeegse en dan via Oude Molen terug. Mijn ene schema had gezegd 8km rustig, maar ik heb een schema ingelezen van Kiprun en die had een MAS-test op het programma staan. Dan moet je 30 minuten inlopen, dan 6 minuten zo hard als je kunt en dan weer 10 minuten uitlopen. Kiprun had al een MAS berekend, en omdat ik nu in het bos zou gaan lopen had ik niets in m'n hoofd zitten met die MAS-test, ik wilde gewoon lopen en dan minstens 8km, maar liever 10.
Dus met steenklomptenen en ijskoude handen begonnen. Na 2km begon m'n romp warm te worden, dus ik wist dat dan de handen ook binnen 2km weer warm zijn. Tenen volgen uiteindelijk ook wel. Heel toevallig kwam ik na 25 minuten op een verhard fietspad uit en besloot toen dat fietspad te volgen om toch voor de MAS te gaan, want ik liep eigenlijk gemakkelijk. Ik moest 8.30min/km lopen en zat daar gewoon onder en dat in het bos. De MAS moest tussen de 6.40 en 7.02min/km uitkomen en ik weet niet wat ik had, maar heb dus echt het helemaal volgehouden en zat op 6.52min/km. En dan was het ook nog dat ik misschien zelfs wel iets sneller gekund had, maar dan ben ik slecht in krachten verdelen. Want ik kon echt 3 minuten lopen zonder op m'n horloge te kijken en daarna was het ineens maar 45 seconden meer. De 10 minuten herstel kon ik ook doorlopen en eigenlijk mag je dan naar 9.30min/km, maar ik zat weer onder de 8.30min/km. Dus het ging fijn. En pas na de herstelloop waren m'n tenen weer echt op temperatuur. En toen kwam ik in dubio. Ik had gezien dat een stuk Pieterpad was afgesloten, en daar had ik eigenlijk langs terug gewild, maar dat zou niet kunnen. Keer ik om en loop hetzelfde stuk terug, dan kom ik als ik later een iets andere weg neem op ongeveer 10km uit, of loop ik door? Dan wordt de ronde 10-14km, want dan wordt het voor mij gokken waar ik langs kan, maar ik heb een redelijk goed richtingsgevoel, dus dat is geen probleem. Besloten door te lopen, want het ging na die 46 minuten gewoon nog heerlijk. Na ongeveer 6.8km werd het zwaar. Ja, ook wel logisch, want ik had m'n training natuurlijk er al op zitten. Maar gewoon doorgegaan, had geen haast, geen tijd dat ik terug moest zijn, dus alles maakte me niet uit.
Ik moest bij Zeegse nog een stuk om omdat ik anders weer op een afgesloten stuk kwam, maar het is me gelukt om voor 95% onverhard te blijven en na 12.8km was ik weer bij de auto.
Zo zou het altijd moeten gaan, geen tijdsdruk, de training die 'moet' eenvoudig afwerken en dan nog even door. Ik was natuurlijk vanaf de 8km wel langzamer hoor. Maar dat vond ik niet erg. Had 10km in 87 minuten en dat dus met die MAS en in het bos, dus ga niet klagen. Ik heb in die eerste 46 minuten alleen gewandeld voor een paar foto's en om m'n trui om m'n middel te knopen. Die heb ik later nog een paar keer weer aangedaan en weer uit en weer aan. Tegen de wind in was het te koud zonder en met de wind mee of echt in het bos kon die weer uit. Toch blij dat ik gewoon gegaan ben, ondanks de verkeerde kleding (en schoenen). Maar ad hoc het bos in gaan is wel leuk.

Daarna nog batterijen bij Ikea gehaald, mijn vriend had me dat gevraagd. En ik hoef er niet echt voor om te rijden. Dus mijn ergernis zaterdagmiddagdrukte heb ik ook weer gehad. Maar zelfs dat stoorde me dit keer niet, ik liep eigenlijk met een heerlijk gevoel in m'n loopkloffie door de Ikea. :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo'n loopanalyses klinkt interessant. Ik kom vast op 1 van de 100 punten uit. :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 17:59

Ik vind het knap dat je tijdens het lopen al die details kan onthouden. Maar lekker rondje.

Ik ga in de kerstvakantie een paar dagen naar Orvelte, Drenthe om lekker te wandelen en hard te lopen. Als iemand tips voor routes of locaties heeft zijn ze welkom :j

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 21:35

Lekker Germie! Inderdaad dat je al die details kan onthouden haha.

Leuk Goof, Orvelte is mooi!

Ja klopt Tiggs, de chocolademelk loop. Jammer dat je niet mee kan.

O muppet, het is wennen he, die kou. Zou zomaar kunnen dat het niet lukte door het bloed geven. Maar ik vind 5’ best snel klinken?

De krachttraining is dit 2x per week Germie, 15 min. Maar ik ga even vragen of ik met dagen kan schuiven, ik doe nu al krachttraining 2x per week en dan een uur ongeveer. Ik ben dus iemand die krachttraining wel leuk vind haha.

Ik had na het lopen wel last. Heb de hele middag geslenterd en geshopt in Den Bosch, net thuis. Dus het is er niet beter op geworden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 21:36

Ah, 15 minuten per keer? Dat klinkt vol te houden. :D

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 13:33

Mooi tempo op de 10 km, Busymissy! Wat is je streeftijd voor de halve?
Het vosje was onderdeel van het kabouterpad. Rondom een vennetje/plasje staan allemaal van die beeldjes.
Pittige interval gisteren, zeker als je dinsdag meer bloed hebt gegeven dan de bedoeling was. :=

Sterkte met de drukte, WenK! Kom gerust eens aanwaaien!

Wat jammer van de chaos bij de start van de TT-run, Germie. Mooie medaille.
Jammer dat je zo’n spierpijn had maar toch weer even lekker in beweging geweest!
Heerlijke loop gisteren zo te zien. Wat fijn dat je zo genoten hebt!

Knap dat je nog zo’n tempo kunt halen ondanks de buikpijn, Leonie. Leuke foto’s!
Leuk die baantraining. Altijd leuk als je elkaar kunt uitdagen. :))
Wat een gave planning heb je!
Ondanks een korte loopanalyse dus een hoop wijzer geworden! Klinkt wel een beetje alsof ie het afgeraffeld heeft. Ook niet zo netjes dat ie een kwartier te laat was. :=

Ook al bezig met een schema om sneller te worden, mooi doel, Muppetmayo! Wat jammer dat het lopen niet zo lekker ging van de week. Dat gevoel alsof je sportbh te strak zit herken ik wel een beetje. Dat heb ik vaak als ik te warm gekleed ben.

Welkom Eulogy, je bent maar fanatiek met zes keer per week sporten!

Komt vanzelf, Nilda! Je bent lekker bezig met opbouwen.

Oh ja, dat is ook zo, jij loopt Enschede ook Samantha. Wie weet treffen we elkaar wel, zou leuk zijn!
Hebben jullie ook loopscholing met de groep of is het warmlopen en dan intervallen?
Wat gaaf dat je ook krachttraining en trappentraining in je schema hebt! Voor welke tijd ga je?

Suikerbrood is volgens mij ook typisch iets Noordelijks/Fries, Suliko. Krijg het ook niet zo vaak maar het is wel lekker.
Qua marathon heb ik eigenlijk maar een doel en dat is lekker lopen. Als ik dan m’n 4:41 van vorig jaar kan verbeteren is het mooi meegenomen maar ik verwacht wel dat het gaat lukken. Ik heb als verwachte eindtijd 4:30 opgegeven.
Die UHUT100 gaat helemaal goedkomen, je hebt zo’n goede conditie!
Hoe is het met je enkel ondertussen?

Pittig, van die lange dagen, SV! Mooie intervaltraining.

Heerlijk, 2 dagen gelopen, Goof. Balen dat je zo’n korte nacht had. Dat helpt ook niet bij het herstel. :=
Inmiddels alweer gelopen na de massage. Hoe voel je je nu?

Mooie afstanden weer, Eefsel! Lekker bezig!

Zwitserland, heerlijk Tiggs! Veel plezier!

Mijn foamroller is mijn grote vriend. Hierdoor heb ik het hele jaar nog geen fysio nodig gehad.
Ik gebruik ‘m als volgt: https://share.google/TtN4I65F6TFguVtgq
Als ik de bovenkant van m’n bovenbeen wil doen, draai ik een kwartslag.
Ik heb ook zo’n massagegun, eentje van de Lidl maar ik heb het idee dat die niet diep genoeg komt.

Afgelopen dinsdag helaas natgeregend met de loopgroep. Niet goed op de weersvoorspelling gekeken. := Wel een leuke intervaltraining gehad waarbij we telkens van pion naar pion moesten lopen op een rondje. En de trainer verplaatste telkens de pionnen. Laatste ronde natuurlijk helemaal op tempo. :))
Donderdag lekker rustig 8 km door de stad gelopen met m’n collega.
Gisterochtend een lange duurloop gehad als voorbereiding op de Devil’s Trail. Het was koud, her en der wat glad maar het was gelukkig wel droog! Gezellig met buuf gelopen. M’n partner heeft het eerste stuk ook meegelopen maar ging voor een kortere afstand.

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-25 14:10

Dat is een flink eind Puera, goed bezig zeg!

Hoe gaat het nu met de pijntjes Samantha?

Mooi gebied om in te lopen Germie. Ik vind het ook knap dat je al die details onthoudt.

Goof geen tips voor Orvelte, maar het is wel een schitterend gebied om te lopen. Mooi vooruitzicht.

Pittige interval Busy, ik snap wel dat je die niet helemaal kon volhouden.

Ik ben vanmorgen lekker het bos in geweest en het was prachtig. Een halve marathon getraild met 329 hoogtemeters. Mijn vriend had erg last van maagzuur en hij was vergeten om een rennie in zijn zak te doen (heeft hij meestal standaard bij zich), dus we moesten af en toe even wandelen om het zuur te laten zakken.
Ik heb best lekker gelopen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 15:07

Oh wat mooi SV. Zelfs wat sneeuw ook. Balen voor je vriend, lijkt me vervelend om last van te hebben.
Bevalt je auto??

Puera, wat een afstand zeg. Lekker gelopen.

Ik heb net ook gelopen en waar ik het normaal altijd (te) warm heb, had ik het nu echt te koud ondanks de 1e keer dit jaar in lang/ lang met hemdje eronder.
Het waaide ijzig en hard, op gegeven moment ging het regenen en dat veranderde in natte sneeuw. Ik was nat en had het ijskoud en op een km of 7 liep ik langs een klein informatiepunt bij het arboretum (prachtige tuin trouwens als alles bloeit) en ik ben naar binnen gegaan. Daar zat een bejaarde vrijwilligster en toen ik zei:"Ik wil eigenlijk even schuilen voor de regen als dat mag", was haar reactie:" Meid, kom binnen, wil je koffie?".
En dat leidde ertoe dat we ruim een half uur koffie hebben zitten drinken samen en het was echt heel leuk <3
Maar goed, toen moest ik dus weer de kou in. Heb het tempo iets opgevoerd, maar de wind was vreselijk.
13km totaal, ik heb wel heel lekker en soepel gelopen ondanks mijn natte kloffie en soppende schoenen.

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-25 15:40

Wat gezellig Goof. Ondanks de kou heb je toch lekkere kilometers weggetikt. De wind was zó koud ja! Wij hadden een klein stukje over de hei en daar werd je ook weggeblazen.
Als je dan ook nog nat wordt is het helemaal afzien.
Mijn auto is heerlijk, ik moet echt nog van een aantal dingen goed uitzoeken hoe ze werken. Er zitten zoveel opties op!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 16:25

Puera, ja zou leuk zijn om elkaar even te spotten in Enschede. Mijn doel is uitlopen, en het liefst iets sneller dan de vorige 2 marathons.
We doen ook loop scholing ja. We lopen meestal 1-2 km in, en dan allerlei oefeningen, daarna begint de training.
Ik ga je linkje even bekijken!
Wat een flinke afstand heb je gelopen zeg, knap!

Ook al zo’n mooie afstand SV. Balen dat hij zo’n last had van maagzuur.

Ja koud je Goof. Wat leuk dat je even binnen mocht opwarmen en koffie drinken!

Ik heb vanochtend de chocolademelk loop gedaan. Het was erg koud, maar prima loopje. Ik had me een beetje verkeken op hoeveel kinderen er mee liepen, er was een 1 en 2 km kids run, dus ik had bij de 5 wel wat kinderen verwacht maar niet zoveel. En die lopen mega in de weg. :D
Zat me dood te irriteren, want ze lopen rustig met z’n 2-en naast papa, en van links naar rechts en net als je dan er voorbij wilt schieten ze weer naar links. Het was een route door het bos met ook veel smalle paadjes, dus inhalen kon ook niet overal.
Ik ben door al die drukte dus langzaam gestart en heb eens in een wedstrijd progressief gelopen haha.
Afbeelding
Weet niet of ik m nog een keer doe, is best grappig loopje maar vooral op gezinnen gericht.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 17:57

Oh, dat zou zoooo niks voor mij zijn. Ik zou omkeren en weer naar huis rijden geloof ik :o

Guur he SV, ik heb dus nergens beschut kunnen lopen, dus echt 13km in de wind. Bah.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 20:07

Wat een hoop kilometers Puera! Wel lekker dat je dat met je buuf kunt lopen. Loopt zij de Devils Trail ook?

Ik hoop de halve marathon binnen 2 uur te gaan lopen. Ik kon dat 10 jaar geleden ook. Moet geen probleem zijn dan, toch? O:)

Wat een mooie plaatjes zo in de sneeuw sv . Hier was het vanochtend zo slecht dat we het wekelijkse rondje te paard maar over hebben geslagen. Veel wind, regen, sneeuw, hagel. Na het verzorgen van de paarden waren mijn vingers helemaal bevroren. Mijn jonkie liep gisteravond flink kreupel (of eigenlijk wilde ze helemaal niet lopen) er was een weidepaal uitgelopen dus ik verwacht dat dat de oorzaak was. Vandaag liep ze wel maar ze sleept met 1 voorhoef over de grond, dus ik vrees dat ze een fikse tik op een zenuw heeft gehad. Dosis metacam erin en dan maar even kijken of het morgen weer wat verder hersteld is.

Wat een leuke anekdote zo Goof. En toch een mooi stuk gelopen. Ik heb een vergelijkbaar rondje gedaan.

Gewacht tot het een beetje droog werd, maar toen was het om half 5 al donker.
Wel weer door het bos gelopen. Eerste half uur onverhard, naar daarna zag ik echt niks meer, dus over de fietspaden verder.
Afbeelding
Afbeelding