Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:52

Ik heb deze foamroller. Is op zich prima, maar ik zou de volgende keer er eerder een met een kleinere diameter nemen.

Bekijk TriggerPoint - The Grid 1.0 Foam Roller - 33cm - Mint - Schuim - Massage Roller - Yoga - Pilates - Fitness op: https://www.bol.com/nl/p/triggerpoint-t ... 0031255005

Nilda

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:54

Hoe gebruiken jullie die foamroller? Ik kan me daar niet echt een beeld van maken

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:22

Ik heb een massage gun maar gebruik m niet zo vaak.

Weet niet meer wie het vroeg maar het gaat nog niet zo geweldig. Voelt allemaal nog niet optimaal, ga vanavond test rondje lopen.
Had gisteren nog contact met sportarts en ga daar nog even langs. Net gebeld, en kan maandag al terecht.
Denk dat ik morgen de cross maar ga skippen.

Lekker muppet, het is inderdaad lekker loop weer als het zonnetje schijnt!

Fijn Goof, die massage! Hoe is het met de spierpijn nu?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24 min geleden

Ik gebruik geen foamroller dus geen advies van mijn kant.
Vervelend dat het nog steeds niet goed voelt Samantha, wel fijn dat je weer zo snel terecht kan. Misschien heeft het even at meer tijd nodig/nog een extra behandeling? Soms als het zo vast heeft gezeten moet het lijf er even op schakelen. Ben benieuwd hoe het met lopen voelt vanavond.

Goof heeft het nachtje slapen al iets opgeleverd? :+ Ze lopen niet weg he en vaak is er last minute ook nog wel een ticket te krijgen.

muppetmayo ja lopen in de zon is zoveel fijner en geeft zoveel meer energie.

Gister dus naar de loop analyse geweest. Hij was 15 minuten te laat en toen kreeg ik een sensor om geknoopt in de vorm van een gordel. Daarna buiten 2 filmpjes gemaakt en toen mocht ik 20 min gaan lopen buiten. 15 min op 10km tempo en 5min op hogere snelheid.
Eenmaal terug leest hij die sensor uit en kijkt even naar het filmpje. En daar kwam toch wel echt nuttige informatie uit. Hij meet 3 hoofdfactoren. Dynamische stabiliteit, symmetrie en impact verwerking. Met rapportcijfer was een 27 uit de mogelijke 100 schrok ik wel een beetje. (ik weet dat mijn looptechniek niet ideaal is maar dit had ik toch ook niet helemaal verwacht).
Ik ga het proberen uit te leggen. Het komt erop neer dat ik mijn bekken roteer. Als ik links neerzet, roteert mijn bekken rechts omhoog. Dit moet stabiel blijven/zijn. Doordat mijn bekken rechts hoog is, moet dat eerst omlaag, voordat ik mijn linkervoet kan optillen en mijn bekken daar kan roteren in het verplaatsen van mijn voet. Hierdoor wordt mijn grondcontact hoger en ga ik meer stuwend lopen ipv verend. Wat mijn impact verwerking weer niet ten goede komt.
Daarna gaf hij in 5 minuten 4 oefeningen mee die hij op de laptop liet zien (ik heb ze dus nog niet gedaan of gevoeld!) en kon ik weer gaan. 15 minuten binnen, 1 uur afrekenen… Maar goed, wel met nuttige informatie naar buiten.
De oefeningen moet ik nu om de dag doen voor 3 weken en dan terug. Dan gaan we samen in de oefenhal kijken of we ze kunnen verzwaren en dan 5 weken later terug voor een 2de analyse om te kijken of het verbeterd is.
Hij was erg verbaasd met deze uitslag gezien mijn tempo en volume. Dus zijn positieve boodschap was, als je dit verbeterd, wordt je snelheid en uithoudingsvermogen nog veel beter. Het zal mij benieuwen.

Net 12 km gelopen en ik merk dat ik nu dus heel erg zoekende ben en allemaal gekke passen ga maken :') . Geen idee of dat helpt of niet dus dat gaat zeker op mijn lijstje met vragen, hoe ik het in het lopen zelf actief zou kunnen verbeteren. Maar wat is het koud zeg :brr: Kan nu al niet wachten tot de lente.
Het was wel weer prachtig met alle herfstkleuren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding