Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:54

karuna
Drukke kabouter

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:57

Dat is toch het zelfde nieuws als gister?. Gewoon hup 3 versoepelingen in een keer en dan hopen dat het niet fout gaat. Die avondklok is al best gewend beter die laten zitten. Scheelt een hoop gezeur dan.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:58

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:29

Bloodymary schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=P_1fUDRdxIc

_O- Niet kijken als je niet van sarcasme houdt of al depressief bent.

_O- _O- Ik hou hier van, heerlijk echt fantastisch _O- _O- Dank je wel voor het plaatsen. Ik lig helemaal in een deuk van het lachen.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 18:04

karuna schreef:
Dat is toch het zelfde nieuws als gister?. Gewoon hup 3 versoepelingen in een keer en dan hopen dat het niet fout gaat. Die avondklok is al best gewend beter die laten zitten. Scheelt een hoop gezeur dan.

Ik snap het probleem dat de meesten met de avondklok hebben ook niet idd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 18:07

Electra63 schreef:
Cer schreef:
Directeuren houden zich over het algemeen niet bezig met wat er op de vloer gebeurd.. wat doen ze dan wel? Andere dingen, kan je je best iets bij voorstellen denk :j

Dat kan Shadow helaas niet weten.

Die schreeuwt alleen maar vanaf de zijkant hoe veel die directeuren en managers wel niet verdienen :D
En hoe zielig mensen zijn, die niet willen of kunnen werken.

Wat een bizar onredelijke opmerking Electra! Maar ook ten onrechte: ik weet juist dat een goede directeur heel veel uitmaakt, zoals ook een goede minister of hoge ambtenaar heel veel uit kan maken.
Ik ben niet degene die zegt dat er niets te veranderen is. IK vind dat we juist veel meer kwaliteit mogen verwachten van mensen op ministersposten en andere verantwoordelijke plekken, en dat we ze ook daadwerkelijk verantwoordelijk mogen houden voor een gebrek aan kwaliteit.

Het is je eigen argument (en dat van Cer) dat de mensen op hoge plekken toch weinig invloed hebben op hoe dingen verlopen. Mij lijkt dat onzin, maar als ze zo onbelangrijk zijn voor de kwaliteit van ons beleid, dan zou ik zeggen dat we er niet zoveel geld aan hoeven te besteden.

Wat ik vooral heel vaak zie is dat het begrip 'Verantwoordelijkheid' zo abstract lijkt te zijn. Het maakt mensen heel belangrijk - maar vervolgens doet het er niet toe als ze slecht werk leveren want dat ligt aan alles maar niet aan hun eigen kwaliteiten?

Het beleid en de uitvoering (van bv het vaccineren en daarvoor het testen en BCO) zijn gewoon prutswerk. Daar zouden we de verantwoordelijken verantwoordelijk voor moeten houden, en nog belangrijker: ik zou zo graag wat beters willen want ik wil dat we toewerken naar een situatie waar we veilig meer kunnen er niet zoveel mensen ziek zijn of in onzekerheid hoeven te leven. Dat kan, we kunnen daar op elk moment mee beginnen, maar dan moet je wel bereid zijn om onderscheid te maken tussen goed beleid en slecht beleid, tussen goede uitvoeringen en slechte.

Met alleen maar blijven doen wat we doen komen we de situatie echt niet uit.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 18:12

Ik ben benieuwd naar die van 2 pers naar 1 pers regel voor bezoek. Gaat die er misschien 10 febr samen met de avondklok mee af? In het nieuws meerdere keren aangehaald dat veel mensen daar eigenlijk grotere problemen mee hadden dan met de avondklok. Maar je hoort er zo weinig over. Alles gaat over de avondklok, maar zelf vind ik die 1 persoon regel zo zwaar. Ik hoop niet dat die er straks stilletjes maanden in blijft.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 18:18

Shadow0 schreef:
Wat een bizar onredelijke opmerking Electra! Maar ook ten onrechte: ik weet juist dat een goede directeur heel veel uitmaakt, zoals ook een goede minister of hoge ambtenaar heel veel uit kan maken.
Ik ben niet degene die zegt dat er niets te veranderen is. IK vind dat we juist veel meer kwaliteit mogen verwachten van mensen op ministersposten en andere verantwoordelijke plekken, en dat we ze ook daadwerkelijk verantwoordelijk mogen houden voor een gebrek aan kwaliteit.

Het is je eigen argument (en dat van Cer) dat de mensen op hoge plekken toch weinig invloed hebben op hoe dingen verlopen. Mij lijkt dat onzin, maar als ze zo onbelangrijk zijn voor de kwaliteit van ons beleid, dan zou ik zeggen dat we er niet zoveel geld aan hoeven te besteden.

Wat ik vooral heel vaak zie is dat het begrip 'Verantwoordelijkheid' zo abstract lijkt te zijn. Het maakt mensen heel belangrijk - maar vervolgens doet het er niet toe als ze slecht werk leveren want dat ligt aan alles maar niet aan hun eigen kwaliteiten?

Het beleid en de uitvoering (van bv het vaccineren en daarvoor het testen en BCO) zijn gewoon prutswerk. Daar zouden we de verantwoordelijken verantwoordelijk voor moeten houden, en nog belangrijker: ik zou zo graag wat beters willen want ik wil dat we toewerken naar een situatie waar we veilig meer kunnen er niet zoveel mensen ziek zijn of in onzekerheid hoeven te leven. Dat kan, we kunnen daar op elk moment mee beginnen, maar dan moet je wel bereid zijn om onderscheid te maken tussen goed beleid en slecht beleid, tussen goede uitvoeringen en slechte.

Met alleen maar blijven doen wat we doen komen we de situatie echt niet uit.

Je hebt gelijk, het was een onredelijke, onaardige opmerking van mij, maar of die onterecht was?

Soms is het onmogelijk om nog objectief naar berichten van sommige bokkers of mensen in het algemeen te kijken of te luisteren. Dan heb je teveel berichten in het verleden gezien en trek je misschien een voorbarige conclusie.

Ik probeer gewoon om er niet meer op in te gaan, lijkt mij het beste.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 02-02-21 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 18:19

Ik hoop het voor de mensen waar het zwaar voor is, gewoon één gezin kiezen waar je mee in de bubbel blijft lijkt me veel prettiger.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 18:31

Shadow0 schreef:
IK vind dat we juist veel meer kwaliteit mogen verwachten van mensen op ministersposten en andere verantwoordelijke plekken, en dat we ze ook daadwerkelijk verantwoordelijk mogen houden voor een gebrek aan kwaliteit.

Nou, dat is niet helemaal wat IK zeg, in ieder geval niet wat ik bedoel.
als een directeur een papier onder zn neus geschoven krijgt met daarop getallen van bijv het aantal mensen wat een inenting gehad heeft, maar die getallen zijn niet juist omdat een medewerker niet kan rekenen, vraag ik hoe hij dat moet weten? Ergens moet je erop vertrouwen dat de mensen je de juiste informatie geven. En zo niet, dan moeten ze wieberen..

In het geval van de gegevens van de GGD zou ik beginnen bij de pipo die die medewerkers heeft aangenomen en waarom hij/zij dacht dat zij geschikt waren. Want ja blijkbaar kon iedereen erbij, maar alleen díe twee besloten om de boel door te verkopen. Aan wie ligt het dan?
En, er moest als de wiedeweerga opgeschaald worden, dus wellicht ging het sollicatieproces te snel? Maar ja as je dat degelijk uitvoert, duurt het even voordat er iemand op die plek zit, en dán ben je dus weer te langzaam.

Ik ben het ermee eens dat er een hoop incompetente mensen zitten te werken, maar hoe ga je die allemaal zo snel saneren? Misschien werkt t grootste gedeelte al 100 jaar op een plek, en die krijg je dan niet zomaar weg.

Als een minister zegt " ik wil een brief uit doen met die en die informatie erin' en de secretaresse vergeet de helft, wat dan? Moet ie alles zelf na gaan kijken?
Ik kan me voorstellen dat een minister op grote lijnen kijkt, afspraken maakt, onderhandelingen doet, andere minsters spreekt, midden in de nacht zit te vergaderen en vervolgens orders uitdeelt die goed uitgevoerd moeten worden? Maar goed, ik zit niet in de politiek en ik denk dat daarom nogal wat mensen uit het bedrijfsleven om die reden misschien niet de politiek in gaan.. ? Ik zou er ook niet tussen willen zitten, en daarom pretendeer ik ook niet dat ik het beter weet...

Laatst was het toch met het aantal te verdelen vaccins... die blonde dame (ik vergeet haar naam steeds) stond boos tegen DeJonge te tetteren dat een bepaalde groep toch echt gevaccineerd moet worden.Maar goed, die vaccins waren er niet. HIj zegt ' ja ik kan de verzorgingshuizen bellen en zeggen dat die dan dus niet geprikt worden'.. maar nee dat was ook niet de bedoeling volgens mevrouw. Maar die groep moest WEL perse geprikt worden.. ja tuurlijk, met water ofzo?

Kuipers is ook zo handig.. die zegt dat het prikken in de ziekenhuizen te langzaam gaat omdat personeel selfies maakt... HIj is toch van een coordinerend orgaan, dan zegt hij toch dat ze dat niet moeten doen? Nee dat doet ie niet. HIj zegt wel dat de cijfers die ze aanleveren juist zijn... ja, als het goed is dan komt t wel van hem, en als t niet goed gaat niet... zo wil ik mn werk ook wel kiezen :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:10

Ach...die 100 jarige veteraan uit de UK die vorig jaar zoveel geld inzamelde voor de zorg is aan corona overleden ;(

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:12

bigone schreef:
Ik hoop het voor de mensen waar het zwaar voor is, gewoon één gezin kiezen waar je mee in de bubbel blijft lijkt me veel prettiger.

Oefffff.
In principe ja, doch dat is dan wel gelijk een nood´gedwongen´ samenlevingsuitdaging.
Gedwongen tussen aanhalingtekens want je ´kiest´.
Kiest tussen aanhalingstekens want het zijn de noodmaatrgelen die een keuze opleggen.

Vandaag van bubbel gewisseld. Had afspraak met fysio in buurdorp waar gevaccineerde vriendin woont. Is een gevaccineerde bubbel.

Ook gelijk een leuke voor als we grotere gevaccineerde groepen compleet met certificaat krijgen. Het is onzin om die of je daarvan te isoleren en wat dan nóg lastiger te controleren verplaatsen en samenkomen oplevert.
Dat dan bíj de toeristen die wel en locals die niet mogen verplaatsen. Ok, die uit bejaardencentra wel, maar ouders met kinderen niet...

We gaan nog een hoop sociale onrust krijgen over ongelijkheden:
Vandaag een politicus in Madrid die taxi chaffeurs als risico groep in het entschema wil. Ja, en wij dan? zegt personeel van essentiële winkels.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:17

Joh........dan gaan toch de ouderen achteraan de rij......

Vind jij niet hoor HC maar het begint bizarre proporties aan te nemen al die mensen die meer recht zouden hebben.

De Zorg die werkt op covid-19 afdelingen, ja die wel. En verder gewoon op leeftijd in de rij gaan staan is mijn opvatting.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:21

SusanH schreef:
Ach...die 100 jarige veteraan uit de UK die vorig jaar zoveel geld inzamelde voor de zorg is aan corona overleden ;(

|( Ik hoorde het, hij mocht niet geent worden helaas ivm medicatie die hij had. Zo verdrietig |(

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:29

pien_2010 schreef:
Joh........dan gaan toch de ouderen achteraan de rij......

Vind jij niet hoor HC maar het begint bizarre proporties aan te nemen al die mensen die meer recht zouden hebben.

Het zijn allemaal problemen zonder goede oplossing, alleen minder slechte.
Het uitlopen van de vaccinaties maakt het scherper; doordat het langer duurt dus de mensen het steeds moeilijker hebben en de verschillen daardoor scherper worden. Daar komt dan de zomer nog eens bíj.

Citaat:
De Zorg die werkt op covid-19 afdelingen, ja die wel. En verder gewoon op leeftijd in de rij gaan staan is mijn opvatting.

Tja...
Kan ik me wel in vinden doch het huidige schema is opgesteld om het probleem voor de gezondheidszorg dus de noodzaak voor beperkingen zo snel mogelijk te reduceren.
Dat geeft éérst bejaardencentra voor schoolpersoneel en ouders met kinderen bijvoorbeeld.
Wát een taak voor de politici -O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:35

Het geeft voor mij vooral de noodzaak van vaccineren nodig. Voor iedere groep is het urgent dat dit eindigt. Het is een beetje als brood uitdelen onder de hongerigen. Er zullen er vast een paar meer hongerig zijn, maar voor (bijna) alles is wat te zeggen

sporters als privilegegroep, daar vind ik dan wel weer wat van, met al hun privileges die ze al hebben

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:44

In Engeland is nu een mutatie van de Britse mutatie geconstateerd...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:47

Bloodymary schreef:

_O- joh je meent het _O-

Dit is dus voorlopig niet klaar! Enten die hap...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:50

Ja, ik hoorde het ook. Men is bang dat de vaccinatie hiertegen ook minder beschermd, schijnt met de zuid-afrikaanse variant ook zo te zijn, 47% meende ik te horen op BBC nieuws.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:57

pien_2010 schreef:
Bloodymary schreef:

_O- joh je meent het _O-

Dit is dus voorlopig niet klaar! Enten die hap...

Inderdaad , zo snel mogelijk die spuit er in, zo voorkom je dat er steeds weer mutaties ontstaan. Verspreiding moet gestopt worden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:01

secricible schreef:
sporters als privilegegroep, daar vind ik dan wel weer wat van, met al hun privileges die ze al hebben

Daar vind ik ook wat van ja :Y)

Als ik zou mogen kiezen wie na de zorg geënt zou worden zou ik kiezen voor werkend NL.
Dan kan de economie weer gaan draaien.
:o

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:03

Rutte beweert dat nu 2/3 Brits is... hoe dan?!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:05

Zat ik er met morgen 80% toch niet zo ver vanaf :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:07

Nee *\%/*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:07

Needje schreef:
secricible schreef:

Daar vind ik ook wat van ja :Y)

Als ik zou mogen kiezen wie na de zorg geënt zou worden zou ik kiezen voor werkend NL.
Dan kan de economie weer gaan draaien.
:o

Daar mag jij best van blozen, zie je eigen :o . Heel veel jonge mensen zoals mijn kinderen werken gewoon normaal door en dat al maanden. Hun risico op besmettingen is laag en dat blijkt ookuit de cijfers. Zowel zij als hun vrienden zijn niet besmet (ik heb het niet over de zorg!).
Ouderen vallen bij bosjes .

Enten die hap en wel zsm. En van 85+ naar beneden. Dus voor nu zorg, 75++/ 85++, en iedereen ongeacht leeftijd met bepaalde omschreven ziektes.
Vervolgens leeftijd verlagen per groep. Dat is de enige manier en daarin ben ik het eens met de WHO.

De anderen ideeën worden vooral ingegeven door eigen belang cq niet op de hoogte zijn van de echte risico's horende bij bepaalde groepen.