Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Bloodymary schreef:https://www.youtube.com/watch?v=P_1fUDRdxIc
Niet kijken als je niet van sarcasme houdt of al depressief bent.
Electra63 schreef:Cer schreef:Directeuren houden zich over het algemeen niet bezig met wat er op de vloer gebeurd.. wat doen ze dan wel? Andere dingen, kan je je best iets bij voorstellen denk
Dat kan Shadow helaas niet weten.
Die schreeuwt alleen maar vanaf de zijkant hoe veel die directeuren en managers wel niet verdienen![]()
En hoe zielig mensen zijn, die niet willen of kunnen werken.
Shadow0 schreef:Wat een bizar onredelijke opmerking Electra! Maar ook ten onrechte: ik weet juist dat een goede directeur heel veel uitmaakt, zoals ook een goede minister of hoge ambtenaar heel veel uit kan maken.
Ik ben niet degene die zegt dat er niets te veranderen is. IK vind dat we juist veel meer kwaliteit mogen verwachten van mensen op ministersposten en andere verantwoordelijke plekken, en dat we ze ook daadwerkelijk verantwoordelijk mogen houden voor een gebrek aan kwaliteit.
Het is je eigen argument (en dat van Cer) dat de mensen op hoge plekken toch weinig invloed hebben op hoe dingen verlopen. Mij lijkt dat onzin, maar als ze zo onbelangrijk zijn voor de kwaliteit van ons beleid, dan zou ik zeggen dat we er niet zoveel geld aan hoeven te besteden.
Wat ik vooral heel vaak zie is dat het begrip 'Verantwoordelijkheid' zo abstract lijkt te zijn. Het maakt mensen heel belangrijk - maar vervolgens doet het er niet toe als ze slecht werk leveren want dat ligt aan alles maar niet aan hun eigen kwaliteiten?
Het beleid en de uitvoering (van bv het vaccineren en daarvoor het testen en BCO) zijn gewoon prutswerk. Daar zouden we de verantwoordelijken verantwoordelijk voor moeten houden, en nog belangrijker: ik zou zo graag wat beters willen want ik wil dat we toewerken naar een situatie waar we veilig meer kunnen er niet zoveel mensen ziek zijn of in onzekerheid hoeven te leven. Dat kan, we kunnen daar op elk moment mee beginnen, maar dan moet je wel bereid zijn om onderscheid te maken tussen goed beleid en slecht beleid, tussen goede uitvoeringen en slechte.
Met alleen maar blijven doen wat we doen komen we de situatie echt niet uit.
Shadow0 schreef:IK vind dat we juist veel meer kwaliteit mogen verwachten van mensen op ministersposten en andere verantwoordelijke plekken, en dat we ze ook daadwerkelijk verantwoordelijk mogen houden voor een gebrek aan kwaliteit.
Het is je eigen argument (en dat van Cer) dat de mensen op hoge plekken toch weinig invloed hebben op hoe dingen verlopen. Mij lijkt dat onzin, maar als ze zo onbelangrijk zijn voor de kwaliteit van ons beleid, dan zou ik zeggen dat we er niet zoveel geld aan hoeven te besteden.
Wat ik vooral heel vaak zie is dat het begrip 'Verantwoordelijkheid' zo abstract lijkt te zijn. Het maakt mensen heel belangrijk - maar vervolgens doet het er niet toe als ze slecht werk leveren want dat ligt aan alles maar niet aan hun eigen kwaliteiten?
bigone schreef:Ik hoop het voor de mensen waar het zwaar voor is, gewoon één gezin kiezen waar je mee in de bubbel blijft lijkt me veel prettiger.
pien_2010 schreef:Joh........dan gaan toch de ouderen achteraan de rij......
Vind jij niet hoor HC maar het begint bizarre proporties aan te nemen al die mensen die meer recht zouden hebben.
Citaat:De Zorg die werkt op covid-19 afdelingen, ja die wel. En verder gewoon op leeftijd in de rij gaan staan is mijn opvatting.
pien_2010 schreef:Bloodymary schreef:In Engeland is nu een mutatie van de Britse mutatie geconstateerd...
joh je meent het
Dit is dus voorlopig niet klaar! Enten die hap...
Needje schreef:secricible schreef:sporters als privilegegroep, daar vind ik dan wel weer wat van, met al hun privileges die ze al hebben
Daar vind ik ook wat van ja![]()
Als ik zou mogen kiezen wie na de zorg geënt zou worden zou ik kiezen voor werkend NL.
Dan kan de economie weer gaan draaien.