Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 13:18

Blue_Eyes schreef:
Zou wel de stomste actie ooit zijn, de volgzamen uitroeien en de rebellen overhouden :')

Daarom blijven juist de gevaccineerde over.
Straks komt er een ernstige ziekte (waarvoor je stiekem ook bent gevaccineerd via de corona enting) die alle volgzame mensen (dus de gevaccineerde) laten overleven en de rest gaat dood.
:j

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 13:18

loriene schreef:
loriene schreef:

Ik heb geen idee maar vindt zulke dingen best wel een eng idee.

En dan zeggen dat de gevaccineerden angstig zijn. Maar volgens mij zit er juist veel angst bij de anti vaccinaties

Dat zijn jou woorden niet de mijne.
Denk dat zulks iedereen aangaat ,wel of niet geprikt.[/quote]

Ik maak me geen zorgen om mijn toekomst in de zin van dat er een totalitair regime komt. Ik maak me meer zorgen om de gezondheid van onze aarde, maar dat is weer een ander verhaal. ;)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 13:21

Ze zijn niks 'van plan.

https://bilderbergmeetings.org/
Citaat:
Since its inaugural Meeting in 1954, the annual Bilderberg Meeting has been a forum for informal discussions to foster dialogue between Europe and North America. Every year, approx. 130 political leaders and experts from industry, finance, labour, academia and the media are invited to take part in the Meeting. About two thirds of the participants come from Europe and the rest from North America; one third from politics and government and the rest from other fields. The Meeting is a forum for informal discussions about major issues. The Meetings are held under the Chatham House Rule, which states that participants are free to use the information received, but neither the identity nor the affiliation of the speaker(s) nor of any other participant may be revealed. Thanks to the private nature of the Meeting, the participants take part as individuals rather than in any official capacity, and hence are not bound by the conventions of their office or by pre-agreed positions. As such, they can take time to listen, reflect and gather insights. There is no detailed agenda, no resolutions are proposed, no votes are taken, and no policy statements are issued.

Het geheime karakter is zodat men vrijuit kan spreken zonder angst voor consequenties. Zonder angst dat media het verkeerd oppakt. Zo kunnen ze onderwerpen bespreken en kunnen belangrijke mensen vrijuit spreken en discussieren. Op zich zie ik daar de voordelen van in omdat leiders onderling zo ideeën kunnen uitwisselen en kunnen peilen hoe anderen erover denken, maar het is natuurlijk makkelijk voer voor conspiracy theories juist vanwege die geheimhouding. Een 'new world order', tja. Theoretisch zou het kunnen, maar dan zou je al die 150 leden met de neuzen dezelfde kant op moeten krijgen. Dat krijgen we in Nederland niet eens voor mekaar, laat staan wereldwijd en mensen van verschillende achtergronden (politici, wetenschap).

wikipedia schreef:
Deze politieke conferenties hadden een zeer geheim karakter. Daardoor zouden mensen van verschillend allooi en verschillende opvatting eerder geneigd zijn om deel te nemen.

NOS schreef:
Het feit dat er niets over bekend wordt, zorgt volgens De Vries namelijk voor betere discussies. "Er zijn genoeg internationale conferenties die wel openbaar zijn. En daar zie je dat men vaak erg in het eigen gelijk blijft. Mensen praten dan vaak alleen in clichés. Mensen met belangrijke banen in het bedrijfsleven zitten er soms niet op te wachten om hun opvattingen terug te lezen in de krant. Daarom is het buitengewoon nuttig om ook eens zonder publiek te discussiëren."

Cer

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 13:29

Ohhh nu heeft Loriene het nog niet zelf op hoeven zoeken... -O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 13:31

loriene schreef:
bigone schreef:
Natuurlijk weet ik precies wat de bilderberg groep is, bestaat al 75 jaar. Maar vraag me af wat Loriene denkt wat het is.

Maar dat is toch geweldig nieuws *\o/*
Nu proberen uit te vinden wat ze van plan zijn.

‘Het plan’ in zoverre het een plan is, is toch niet geheim van de Bilderberg groep :?
Wat denk je dat ze daar doen dan?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 13:37

Cer schreef:
Ohhh nu heeft Loriene het nog niet zelf op hoeven zoeken... -O-

He chips, zit ik haar werk gewoon voor dr te doen :') !

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 13:38

En ik maar denken dat jullie het over de hotelketen hadden :o

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 13:40

Fitzroy schreef:

Daar is het gewoon naar vernoemd, de eerste bijeenkomst was in het Bilderberg hotel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 14:05

Fitzroy schreef:

P

Zo leer je nog eens wat op Bokt.
:D

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 14:10

Oh en ik die net de overheid verdedigde. Daarmee bedoel ik niet dat ze geen vreselijke fouten maken ( op het gebied van privacy ) . Maar verreweg de meesten doen gewoon hun stinkende best ( eikels heb je overal uiteraard ). ik zie dus geen complotten, maar vooral onkunde.

toeslagen affaire is mede "onze schuld".
Al die frauderende Bulgaren , en al die toeslagen fraude die er plaatsvond, dat moest maar een harder aangepakt worden.
En dat hebben ze gedaan. Dat het vervolgens volledig uit de hand loopt is natuurlijk rampzalig.

Maar " be carefull what you wish for " met : criminelen en uitkeringsfraudeurs harder aanpakken. Dat gaat vaak ook ten koste van een heleboel goede mensen.
Iedereen die maar roept : we zijn te soft, we straffen niet genoeg, we moeten harder aanpakken enz enz enz.
Daar is dit oa het gevolg van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 14:11

Helemaal mee eens!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 14:18

Was het met die toeslagen ook niet dat ze een klein beetje moeite hadden om toe te geven dat het mis gaat?

Overigens, "foutjes" die mensen in een failissement storten en daarna een eeuwigheid duren voordat het gefixt is, vind ik wel heel wat kwalijker dan onkunde....
Hoe kan dat ten koste van een heleboel goede mensen gaan?? ..hoe dan.. -O-

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 14:29

Cer schreef:
Was het met die toeslagen ook niet dat ze een klein beetje moeite hadden om toe te geven dat het mis gaat?

Overigens, "foutjes" die mensen in een failissement storten en daarna een eeuwigheid duren voordat het gefixt is, vind ik wel heel wat kwalijker dan onkunde....
Hoe kan dat ten koste van een heleboel goede mensen gaan?? ..hoe dan.. -O-

https://nl.wikipedia.org/wiki/Toeslagenaffaire
Onkunde x onkunde x druk van de overheid = onkunde tot de macht 3

Er was extreem veel druk op de belastingdienst op fraude beter op te sporen.
Ik praat het niet goed he.

Er is wat mij betreft een heel groot verschil tussen begrijpen ( niet begrip hebben ) waarom dit zo gegaan is en het goed praten.
Maar als je niet weet en begrijpt waarom dingen als deze gebeuren kun je ook geen actie nemen om ze te voorkomen.

er is (bijna ) niemand geweest die dacht : leuk burgertjes net zolang pesten tot ze niet meer willen leven. En toch is het gebeurd. Dat moeten we proberen te begrijpen om te voorkomen dat het ooit nog een keer gebeurd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 14:48

ja dat ben ik met je eens..
maar ik meende dat in de debatten erover het heel lastig was om alles boven te krijgen.
hoe lang waren de mensen zelf aan de bel aan het trekken en hoe lang was Omzigt bezig?

Dat bedoel ik meer... Als er dan iets misgaat dan is het een ENORME toestand voordat het weer rechtgetrokken is, en dan zijn er levens kapot.. (Dat is niet een beetje onkunde). Ze hebben namelijk altijd gelijk (de belastingdienst cq de overheid... en de mensen die daar werken zijn meestal (gelukkig niet allemaal) ook nogal ... stug.. )

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 16:43

mysa schreef:
Niet alleen de presidenten, kanseliers en mp's, maar ook al hun partijleden, alle Kamerleden, het ambtenarenapparaat, de rechterlijke macht en ga zo maar door. Om maar niet te spreken over de deskundigen per werkveld, die zullen omgekocht moeten worden.
Zoals nu met het virus 76.000 van de ruim 77.000 Nederlandse artsen blijkbaar zijn omgekocht. (gokje die 1000 die het niet met het beleid eens zijn)

ik ben ambtenaar....kom maar door met die poen!! :D :+

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 17:41

Weetje wat ik hoorde dat ze goedje erin hebben gedaan waardoor alle brave mensen dood gaan binnen 20 jaar en alle eigenwijze, schijt aan alles mensen blijven leven daardoor gaat de wereld over een aantal jaar er heel anders uitzien. Ja, en ik ben gevaccineerd dus ik ga zeker weten dood. Dit is me door iemand verteld die daar heilig in geloofde. Behalve dat stukje schijt aan alles want dat zag hij juist als de slimme mens.
Dat ik dood ga binnen 20 jaar zou best kunnen. De rest waanzinnig als dit waar is. Ik geloof dat ik dan niet eens meer wil leven!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 17:54

Och, op Twitter kwam de datum 11 september voorbij dat alle gevaccineerden dood zouden gaan. Dit jaar en ik tik nog.
Toch eens vragen of ik geen placebo heb gehad }> .

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 17:58

Ik wilde ook nog even inhaken op de discussie van The Great Reset. Hier thuis hebben we het er ook wel eens over en daarom heb ik er even onderzoek naar gedaan. Er wordt veel gezegd dat The Great Reset vooral vanuit Klaus Swab kwam, maar er zijn meer stemmen die hierover luiden.

De zin "You'll own nothing and you'll be happy." wordt vaak op internet gedeeld. Dit zijn echter niet de woorden van Klaus Swab maar van een vrouwelijke politici (uit welk land ze precies kwam dat kan ik mij niet meer herinneren. Dit staat ergens in de bron die ik hieronder deel.) Net zoals Klaus Swab en vele anderen die over The Great Reset spraken, was het voornamelijk een soort voorstelling over hoe zij 2030 voor zich zagen. Net zoals die vervelende vraag "Waar zie je jezelf over 10 jaar?" Dit is dus geen plan maar meer een perspectief om over te discussiëren. Dit werd door veel mensen helemaal uit elkaar getrokken en er werd een compleet ander verhaal van gemaakt. Zo begint een complot artikel meestal met iets wat echt is, maar dat gaat snel over op hun eigen inbreng met weinig standpunten die ze kunnen onderbouwen. Zo ziet het er allemaal heel erg eng en werkelijk uit, maar uiteindelijk is The Great Reset geen plan maar een perspectief om een gesprek te beginnen over de toekomst.

Bron: https://www.reuters.com/article/uk-fact ... SKBN2AP2T0

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 18:00

Spenk schreef:
Ik ben zo benieuwd hoe de mensen die in de complotten geloven het voor zich zien? De gevaccineerden gaan allemaal dood en de overheden blijven achter om de regeren over de mensen die niet wouden? Zoiets?

Dat zou wel de omgekeerde wereld zijn want dan houden de overheden alleen maar 'niet volgzame' mensen over. Volgens die theorie zou de overheid denk ik liever willen dat de niet gevaccineerden zouden dood gaan :') . Dus die theorie klinkt onlogisch :+

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 18:13

Eleeke schreef:
Oh en ik die net de overheid verdedigde. Daarmee bedoel ik niet dat ze geen vreselijke fouten maken ( op het gebied van privacy ) . Maar verreweg de meesten doen gewoon hun stinkende best ( eikels heb je overal uiteraard ). ik zie dus geen complotten, maar vooral onkunde.

toeslagen affaire is mede "onze schuld".
Al die frauderende Bulgaren , en al die toeslagen fraude die er plaatsvond, dat moest maar een harder aangepakt worden.
En dat hebben ze gedaan. Dat het vervolgens volledig uit de hand loopt is natuurlijk rampzalig.

Maar " be carefull what you wish for " met : criminelen en uitkeringsfraudeurs harder aanpakken. Dat gaat vaak ook ten koste van een heleboel goede mensen.
Iedereen die maar roept : we zijn te soft, we straffen niet genoeg, we moeten harder aanpakken enz enz enz.
Daar is dit oa het gevolg van.

Dit vind ik vreemd.
Je koppelt nu dingen aan elkaar die niks met elkaar te maken horen te hebben. Dus omdat ik vind dat fraudeurs aangepakt moeten worden is het een logisch gevolg dat onschuldige mensen de dupe worden?

Ik hoorde vandaag op de radio iets over dat de Jonge nu al aangaf dat de coronpas ingezet blijft( ipv stopt in november) omdat het zo goed werkt, ik ben aan het googelen maar kan niks vinden: heeft iemand anders dit gehoord/een nieuwsbericht?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 18:13

ruitje schreef:
...Dus die theorie klinkt onlogisch :+

Dat maakt die complottheorieën ook zo plausibel. Ze klinken onlogisch, maar alleen als je echt ontzettend ontwaakt de weg kwijt bent, dan begrijp je ze pas.
Wij 'sheeple' hebben de kracht nog niet ontdekt van het loslaten van rationeel denken, en wat voor verhelderende inzichten waanideeën dat kan creëren.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 18:15

Dat is een belangrijk stukje info Movement, bedankt voor het delen.
Ben benieuwd wat degenen hier die in 'the great reset' geloven ervan vinden

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 18:20

bigone schreef:
Och, op Twitter kwam de datum 11 september voorbij dat alle gevaccineerden dood zouden gaan. Dit jaar en ik tik nog.

Ik ben van de allereerste lichting gevaccineerden en had in juni al dood moeten gaan. :=

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 19:14

verootjoo schreef:
bigone schreef:

Ik ben van de allereerste lichting gevaccineerden en had in juni al dood moeten gaan. :=
Ik denk dat we zombies zijn geworden zonder het door te hebben.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 19:33

ruitje schreef:
Ik hoorde vandaag op de radio iets over dat de Jonge nu al aangaf dat de coronpas ingezet blijft( ipv stopt in november) omdat het zo goed werkt, ik ben aan het googelen maar kan niks vinden: heeft iemand anders dit gehoord/een nieuwsbericht?

De coronapas werkt nog niet, want die is is vanaf aankomend weekend verplicht, dus hoezo werkt die zo goed?