Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 16:38

Wat een heerlijk bericht Gamova, uiteindelijk draait het daar om :j

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 17:44

Arabella, wat een leuk hondje ook <3

Musli, lekker bezig geweest en handig dat je met zo’n kar dan lekker kan hardlopen.

Gamova, heerlijk bericht en daar gaat het idd om! Je ziet er idd goed uit :D

Ik ging sporten vanmorgen en kwam aanlopen zegt mijn pt; zo, volgend mij ben je weer afgevallen of niet? (Heb hem 1,5 week niet gezien :') ) dus dat was wel grappig.

purny

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 19:47

Ik ben vandaag gestopt met de mysimba. Ik had zo verschrikkelijk veel bijwerkingen die helemaal niet grappig waren dat ik het niet meer zag zitten om verder te gaan.

Ik heb wel lekker gewandeld in het bos met mijn buurvrouw, leuke heuveltjes op en af...

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 20:39

Mooie prestatie @Gamova. En leuke foto ook! Varen was vast geen straf met dat weer...

Dat zijn leuke complimenten @Moniek :j

Balen @Purny dat de medicijnen zoveel bijwerkingen hebben en dat je hebt moeten stoppen. Hopelijk vind je een manier die wel voor je werkt...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 20:46

MuSLi schreef:
Mooie prestatie @Gamova. En leuke foto ook! Varen was vast geen straf met dat weer...

Dat zijn leuke complimenten @Moniek :j

Balen @Purny dat de medicijnen zoveel bijwerkingen hebben en dat je hebt moeten stoppen. Hopelijk vind je een manier die wel voor je werkt...

Ik heb zelf aangegeven dat ik er niet mee verder wilde. Het was gewoon niet te doen.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 23:16

Vanaf welk gewicht vinden jullie het terug oke om op het paard te kruipen :+ ?

Momenteel is er hier al -20,8 kg vanaf, en ik heb een bepaald streefgewicht in gedachten (los van het paardrijden). Maar een vriendin geeft aan dat ik geen 18 meer ben, en niet moet overdrijven :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 23:19

Volgens mij houden de meeste maneges een kg of 90 aan. :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 10:02

Ik heb voor mijzelf 90 aangehouden

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 11:33

Wat mij betreft ook erg afhankelijk van het paard en je lengte bij het gewicht. Ik zou zelf met mijn 1.80m met 90kg nog in proporties zijn. Een groot en sterk paard kan me dan prima tillen. Ben je klein en 90kg, ligt de balans anders. Plus dat je dan ook op een groot en sterk paard zou moeten stappen wat mij betreft.

Ik vind persoonlijk voor mezelf 80kg een veilige grens om zonder problemen op een paard te stappen waar ik met mijn lengte ook op pas.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 13:23

Op de manege waar ik niet de laatste keer maar die keer daarvoor heb gereden hebben ze alleen nog maar grote paarden. Maar ik zou dan wel eerst een privéles nemen omdat ik de eerst volgende week niet meer kan lopen wegens spierpijn.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:23

Ik heb ook met boven de 90kg gereden, zoals nu ook.
Scheelt wel dat ik lang ben.

Natuurlijk stap ik niet op elk paard. M'n verzorgpaard is groot en breed. Voor de manege zou ik ook max 90 aanhouden.

Vaak is het 85 of 90 kg op maneges

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 22:30

kosseh schreef:
Ik heb ook met boven de 90kg gereden, zoals nu ook.
Scheelt wel dat ik lang ben.

Natuurlijk stap ik niet op elk paard. M'n verzorgpaard is groot en breed. Voor de manege zou ik ook max 90 aanhouden.

Vaak is het 85 of 90 kg op maneges

Zelfde geld voor mij.

Morgen brengt een vriendin haar paard voor een paar maanden. Daar kan ik prima op rijden, dat is een enorm breed en groot paard. Mijn eigen gefokte kwpn spriet wil ik voor het rijden gewoon zoveel mogelijk vanaf hebben. Ik hoop dat het rijden mij ook iets gaat helpen met afvallen. Rij nu 2 jaar niet meer door enorm veel pech met mijn paarden en mis het enorm. Ben benieuwd of ik ook daadwerkelijk zal afvallen an het rijden, gok van niet maar zpu leuk meegenomen zijn.

Ik ben nog steeds blij dat ik niet meer zwaarder ben geworden!! Helaas sinds een paar weken(vlak voor de sushi date) wel echt last van mijn buik en vaak enorm misselijk na het eten, porties maak ik steeds kleiner en verdeel ik. Ik val niets af natuurlijk maar vervelend is het wel want ik durf minder goed weg van huis. Bang dat ik ergens moet spugen of dat ik na een hap zeg sorry ik trek het niet meer.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 22:50

Paardrijden doe ik niet zo gek veel dus kan er weinig nuttigs over zeggen.

Vandaag een heerlijke dag gehad, zowel qua buitenlucht als qua borrels als qua genieten. <3

Als ik het kan inschatten zit ik nog enigszins binnen kcal bereik maar ik durf er geen handtekening onder te zetten. Maar het was het waard.
Toch km of 5 gefietst en ongeveer tien gewandeld .
Afbeelding

Gisteren ook leuk gehad en ik heb gaucho gemeet! :))

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 07:56

Wat leuk Roosch! Ik hoop dat het gezellig was!

Ik wil ook weer gaan paardrijden maar eerst afvallen. Voordat ik op een paard stap wil ik onder de 90 kilo zijn.

Gisteren een bruiloft gehad van 10 tot 6 van een hele goede vriend, dus het eten was wat minder.
Vanavond staan er frietjes op het menu dus vandaag overdag ga ik gewoon weer netjes opletten.

Bedankt nog voor de tips over beweging. Ik neem al altijd de trap, fietsen doe ik eigenlijk nooit omdat het helaas te ver weg is om naar mijn werk te fietsen en wekelijkse boodschappen past niet op de fiets.
Wandelen is echt niet mijn ding helaas.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 08:52

Oeh paardrijden zou ik ook weer eens willen maar voor nu vind ik mezelf nog te zwaar en heb toch geen paard tot m’n beschikking dus ga nog even zo verder. Denk dat ik bij 85-90 kg weer eens rond ga kijken.

Hier gisteren weer iets eraf tot een nieuw minimum. Vrees helaas dat dat van korte duur is savonds ook uit eten geweest dus denk dat ik vandaag maar dagje weegschaal over sla.
Overdag wel netjes gegeten en veel gefietst en gewandeld. Vandaag ook maar weer netjes pasje op de plaats qua eten.

Gisteren ook eerste gli bijeenkomst gehad. Dit wordt gedaan vanuit een apotheek. De begeleidster vertelde over aanvullende diensten die ze kunnen bieden zoals diëtist, orthomoleculair therapeut ed. Vertelde ook over een DNA test waarbij ze kijken hoe het zit met genen rondom voeding en organen die helpen bij spijsvertering. Dus kijken of je onbewust niet toch gevoelig bent voor bepaalde voedingsstoffen ed. Adh daarvan kan je dan koolhydraat arm gaan leven of juist gluten uit je dieet schrappen. Maar dan gericht op je eigen lichaam Ipv zomaar blind te doen.
Omdat ik toevallig vorige week bij mijn tante in Zwitserland ben geweest, die heel veel was afgevallen nadat ze ook zoiets gedaan had en bleek dat ze niet tegen gluten kon heb ik al gezien dat zoiets wel tot goede resultaten kan leiden. Ik ga er toch eens over nadenken dit te doen.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 09:08

Nooit verkeerd daar beeld van te krijgen! Zelf kan je ook eens testen wat het tijdelijk schrappen van iets voor invloed heeft op je lichaam. Gevoeligheid voor gluten, lactose en suikers zijn veel voorkomend. Je zou eens 4 weten je gluten zoveel mogelijk kunnen beperken, dan eens 4 weken lactose en eens 4 weken vrij van toegevoegde suikers bijvoorbeeld :)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 10:00

Dat klinkt wel interessant Moi22. Vooral ook omdat je bij je tante zulke goede resultaten hebt gezien.

Ik heb vorig jaar een keer paardgereden toen ik iets onder de 90 kg woog, op een flink forse KWPN. Had niet het idee dat ze veel moeite met mijn gewicht had.

Het eten gaat dit weekend ook niet geweldig, maar wel veel beweging want fiets en wandel erg veel. Morgen maar weer netjes gaan eten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 10:06

Gister heerlijk uit eten geweest. Gegrilde zalm met gegrilde groente en patatjes.
Wel het toetje overgeslagen maar ik zat gewoon helemaal vol.
En alles gaat ruim zitten...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 11:01

De weegschaal viel me niets tegen. 300 gram boven m'n lowest van vorige week. Die was ineens een uitschieter toen dus waar die vandaan kwam.. :')

Ik zit nu rond de 5,5 kg in ongeveer 7 weken. Mag daar zeker niet ontevreden over zijn maar toch hoop je altijd op meer. Ik merk dat het gewoon fijn gaat dat ik ook eens een weekendje iets meer de teugels mag laten vieren, uit eten, borrel.. en daarna met frisse moed weer verder. :j

Moi, ik ben benieuwd wat daaruit komt! Al snap ik niet helemaal wat een intolerantie met gewicht aankomen of afvallen te maken heeft. Voor zover ik weet is het gewoon een kwestie van minder kcal eten dan dat je verbruikt. Maar ik ben dan ook geen bioloog maar zit in de communicatie. :')

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 11:13

Over de vraag wel of niet paardrijden, ik heb besloten wel te rijden. Ik ben voor de rest rondom stal dan ook veel actiever in mijn doen en laten dan dat ik niet rij, maar hier ook een stevige KWPNer die het kan hebben.

Hier is inmiddels de eerste definitieve kilo eraf! Yes. Dat voelt goed. *\o/*

Moet wel zeggen dat ik naast portie controle ook mega veel water drink op een dag, dus geen idee of het vet is of vocht, maar zit nu al een aantal dagen op de 94 kilo. :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 11:14

purny schreef:
Gister heerlijk uit eten geweest. Gegrilde zalm met gegrilde groente en patatjes.
Wel het toetje overgeslagen maar ik zat gewoon helemaal vol.
En alles gaat ruim zitten...

Toch lekker uit eten geweest en niet eens slecht gegeten, dat klinkt als een top combi! :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 11:15

Gefeliciteerd! Dat er nog vele kilo's mogen volgen!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 11:29

Gefeliciteerd wiwabalia!
Ik moet morgen naar de diëtist toe, ben heel benieuwd.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 11:54

Gefeliciteerd @Wiwabalia! Op naar de volgende.

Fijn @Roosch, dat je merkt dat je soms ook wel de teugels een klein beetje kunt laten vieren. Als je daarna weer de controle terug kan pakken is dat natuurlijk helemaal prima :)

Hier gisteren een halve (trail) marathon gelopen. Flink hard werken door mul zand en het was ook nog best wel warm. Veel gedronken en veel koolhydraten gegeten, zal dus wel wat vocht vasthouden. Vanochtend iets boven m'n comfortabele range, maar zal morgen wel weer iets gedaald zijn.. vandaag in ieder geval weer netjes aan het eten :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:03

Moi, hoe heet die test? Volgens mij ben jij wel echt goed bezig!

Sharani, ik heb in het weekend ook altijd veel meer moeite, ach, zolang je het maar weer oppakt toch?

Wat goed Purny! Succes morgen!

Roosch, dat is toch hele netjes zeg. Ook fijn dat je merkt dat je het soms wat meer los kunt laten.

Netjes Wiwabalia!

Knap hoor MusLi! Ik ga na 100 meter lopen hardlopen al dood dus :')