Zertab schreef:1400 kc zou ik de dag niet mee redden. Ik zat op 1400, en daar werd ik ontzettend moe en lusteloos van. Dus met diëtiste toen gekeken hoe ik het naar 1600 kc kan trekken. Nu heb ik eigenlijk vrij weinig inzicht in wat ik eet, omdat de avonden altijd zo verkeerd gaan... Heb er wel een app voor. Maar eens opnieuw gaan bijhouden.
Ik kan je wel aanraden dit inderdaad te gaan doen, zodat je wellicht ook door gaat krijgen van welke voedingsmiddelen je lang verzadigd raakt en na welke voedingsmiddelen je juist sneller weer honger lijkt te hebben.
Is soms ook leuk om te zien dat iets met weinig kcal echt wel vullender kan zijn dan dezelfde hoeveelheid van iets met meer kcal - en daarbij even lekker of misschien wel lekkerder!
Zo heb ik laatst pompoenblokjes ontdekt, welke ik een beetje naar smaak kruid en vervolgens in de oven grill. Voor mij ter vervanging van aardappelen.
Om even aan te geven hoeveel dat kan schelen:
Ik had 278gr aan pompoenblokjes, dit was zijn 42kcal.
Had ik aardappelen gehad dan was dezelfde hoeveelheid 231kcal geweest.
Dus daar kun je dan mee gaan spelen qua producten 
Verder kan 1400 inderdaad erg weinig zijn, weet niet hoe actief je bent gedurende de dag? Maar idd ook met kcal kun je gewoon eens spelen.