3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 20:58

Zertab schreef:
Ik heb al een eetlijstje van de diëtiste (met inderdaad koolhydraten minderen en meer eiwitten). En overdag gaat dat prima... de avonden begin ik alleen te snaaien.

Dan zou ik kijken of je s avonds niet gewoon ruimte kan maken voor meer kcal (dus smiddags iets minder eten bijv). Doe ik ook!

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:24

Dat heb ik inderdaad ook Linoleum, als ik het niet invul wordt een cheatday wel heel veel kcal.. En ik kan veel eten, dus ook een cheatday moet enigszins begrensd worden. :+
Weet iemand nog een (avond)maaltijd onder de 500 kcal? Ik doe nu vaak vlees met een dubbele portie groente maar heb voor morgen totaal geen inspiratie. Misschien iets vaan een vega burger met boontjes ofzo maar dat is ook zo saai.

edit: dubbele portie groente, geen dubbele portie vlees
Laatst bijgewerkt door Vera96 op 02-05-19 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamy

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:25

Afbeelding
Mijn avondmaal was lekker en onder de 500kcal :)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:31

Ik ga hem onthouden! :D Maar heb nu al 4 dagen kip op dus voor morgen misschien niet zo haha. Waarom koop jij die saus?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:37

IMANDRA schreef:
Zertab schreef:
Ik heb al een eetlijstje van de diëtiste (met inderdaad koolhydraten minderen en meer eiwitten). En overdag gaat dat prima... de avonden begin ik alleen te snaaien.

Dan zou ik kijken of je s avonds niet gewoon ruimte kan maken voor meer kcal (dus smiddags iets minder eten bijv). Doe ik ook!

Bedankt voor de tip! :) Heb alleen het idee dat ik in de middag tekort kom. Ik eet twee volkoren boterhammen met kaas (30+) en schijfjes komkommer en een gekookt eitje. Later eet ik een appel en weer wat later een banaan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 22:00

Zertab schreef:
IMANDRA schreef:

Bedankt voor de tip! :) Heb alleen het idee dat ik in de middag tekort kom. Ik eet twee volkoren boterhammen met kaas (30+) en schijfjes komkommer en een gekookt eitje. Later eet ik een appel en weer wat later een banaan.

Was maar een voorbeeld he :)) Je kan ook tussendoortjes of ontbijt schrappen of minderen!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 22:03

Ik ben geen voorstander van eetmomenten schrappen. Ik heb met de dietiste besproken dat ik om 18:30/19:00 fruit mag of kwark, net waar ik zin in heb. En dan om 21:00/21:30 fruit of kwark. Ik heb heel veel behoefte aan structuur, dus hopelijk helpt dit. Nu is het vakantie, dus sowieso een heel ander ritme. Ga er maandag mee beginnen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 06:48

Mijn tip voor de avond is om met jezelf een eindtijd af te spreken en daarna is het eten klaar :=
Vaak werkt het bij mij wel. Goed, ik doe ook Intermited Fasting en mijn eetmoment is van 12.00 tot 20.00 :)
En geen snaai spul kopen! Chips en koek enz moet ik echt laten liggen in de winkel anders heb ik thuis een probleem. Bij iemand anders thuis wel moeilijker natuurlijk. En ik kan ook 'snaaien' van de gezonde dingen die ik heb liggen := Maargoed, eindtijd helpt soms wel en geen snacks kopen ook :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 08:25

Bedankt voor de tip! Ik ga nu eerst die van de diëtiste uitproberen. Ik woon nog thuis, dus ik heb geen invloed op wat mijn moeder qua ongezond eten koopt. Kan het huishouden moeilijk verbieden geen lekkere dingen meer te eten, alleen maar omdat ik het niet wil eten :P

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 08:47

Wat voor mij heel goed werkt tegen ´s avonds snacken:
1 Ik ga naar stal, daar heb ik toch geen tijd om iets te eten.
2 Ik pak 1 keer iets, daarna ga ik lekker geinstaleerd met een dekentje op de bank zitten. Daarna heb ik soms nog wel zin in iets, maar zit ik zo lekker dat ik geen zin meer heb om op te staan :')

Gisteren heerlijk uit lunchen geweest bij een chique restaurant, echt heerlijk gegeten en volgens mij nog best goed uitgekomen qua kcal. Wel een beetje geschat, want het is natuurlijk lastig om alles precies te bekijken.

O: havermoutpap. (289)
L: eerste gerecht: langoustine met sepia inktvis, radijs, waterkers en sudachi.
tweede gerecht: heilbot met bloemkool, noisette de beurre, cashew noten en royal belgian kaviaar.
derde gerecht: kalfszwezerik met verse witte asperges en pijnboompitten.
vierde gerecht: lam met asperge (en nog veel meer, maar dat ben ik een beetje vergeten).
vijfde gerecht: een heel lekker toetje met chocolade en karamel.
(1744)
T: een Fries dumke. (42)
B: 12.000 stappen, 20 minuten rugoefeningen en 60 minuten fietsen.
Totaal kcal: 2075.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 09:38

Kimmie, heb jij niet meer avond gegeten dan? Alsnog idd prima kwa kcal! Weet niet wat hoeveel kcal je ongeveer wil eten?
Mijn lijstje van gister is:
O: Havermout met aardbeien, eiwitpoeder en amandelmelk (266)
T: Zelfgemaakt havermoutkoekje (69)
L: 4 crackers met philadelphia light en komkommer (240)
T: Skyrr met een peer (190)
A: Kipfilet in ketjap met bloemkool (390)
T: 20 gram gewelde abrikozen (50) & 2 crackers met kipfilet (116)

Met een totaal van 1400. Wil even een beetje besparen, morgen vrijgezellenfeestje en vind de gedachte van de hoeveelheid kcal die ik daar wss ga wegwerken toch best spannend :+ Wil me wel gaan inhouden, maar de hele dag door drank, ongezonde snacks en pasta als avondeten zullen niet goed doen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 10:08

Haha nee. We waren om 16 uur klaar met de lunch en ik had daarna zeker geen honger meer haha

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 10:31

Wauw, die lunch, Kimmie :9

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 10:58

Ik zou dan rond 8 uur weer rustig honger krijgen denk ik haha.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 11:06

@ Kimmie; Inderdaad, klinkt echt als een heerlijke lunch! :9 :D

@ Vera; veel plezier morgen en probeer vooral te genieten van hetgeen wat je dan gaat nemen :D Spannend is het misschien wel en misschien is het ook wel leuk om met je mindset te gaan spelen. Zo weet ik ook dat ik achteraf na het eten van bijv. sushi altijd zoiets heb van "was toch niet zo lekker als ik vooraf in mijn hoofd had" en kies daarom niet zo snel meer voor sushi door te denken aan dat gevoel. Ook als ik wel iets lekkers voorbij zie komen, het mezelf niet onthouden maar gewoon een kleine portie ervan nemen en daar extra van genieten. :j

Verder qua eten en tijden is het voor iedereen persoonlijk. Als ik echt (nog) trek heb buiten mijn "tijdsvenster" om dan mag ik gewoon wat vullends eten, ook als ik daarmee over mijn kcaldoel heen ga. Wel kies ik dan voor iets voedzaams waar mijn lichaam ook nog wel wat aan kan hebben, zoals kwark met noten oid in plaats van snoep/koek/chips.

12:30 - magere kwark naturel met pompoenpitten, protein muesli en gebroken lijnzaad
13:30 - ongebrande en ongezouten notenmix
14:30 - twee dikke meergranen rijstwafels, een met kipfilet en een met cervelaat
16:00 - komkommer en tomaatjes met hummus en een gekookt ei.
18:00 - slamix met kipfilet en tzatziki
20:00 - waarschijnlijk nog kwark met iets van de notenmix en een scheutje pure hagelslag :9

B: pauzewandeling en nog een thuistraining, heb de auto vandaag niet :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 11:19

Mijn lijstje voor vandaag:

O: havermout, eiwitpoeder, amandeldrink en bessen
T: 3 dadels
L: twee groentenwraps met hummus en quorn
T: eiwitreep
A: courgetthi, bloemkoolrijst en vegan balletjes mer een beetje ketchup
T: alpro go on en aardbei

Helaas wel weer een halve kilo zwaarder, terwijl ik deze week juist strenger ben op mn eten... hoop dat t vocht is. Heb gigantisch veel spierpijn ook van mn nieuwe trainingsschema en voel me opgeblazen :=

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 12:13

1400 kc zou ik de dag niet mee redden. Ik zat op 1400, en daar werd ik ontzettend moe en lusteloos van. Dus met diëtiste toen gekeken hoe ik het naar 1600 kc kan trekken. Nu heb ik eigenlijk vrij weinig inzicht in wat ik eet, omdat de avonden altijd zo verkeerd gaan... Heb er wel een app voor. Maar eens opnieuw gaan bijhouden.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 13:17

Zertab schreef:
1400 kc zou ik de dag niet mee redden. Ik zat op 1400, en daar werd ik ontzettend moe en lusteloos van. Dus met diëtiste toen gekeken hoe ik het naar 1600 kc kan trekken. Nu heb ik eigenlijk vrij weinig inzicht in wat ik eet, omdat de avonden altijd zo verkeerd gaan... Heb er wel een app voor. Maar eens opnieuw gaan bijhouden.

Ik kan je wel aanraden dit inderdaad te gaan doen, zodat je wellicht ook door gaat krijgen van welke voedingsmiddelen je lang verzadigd raakt en na welke voedingsmiddelen je juist sneller weer honger lijkt te hebben.
Is soms ook leuk om te zien dat iets met weinig kcal echt wel vullender kan zijn dan dezelfde hoeveelheid van iets met meer kcal - en daarbij even lekker of misschien wel lekkerder!
Zo heb ik laatst pompoenblokjes ontdekt, welke ik een beetje naar smaak kruid en vervolgens in de oven grill. Voor mij ter vervanging van aardappelen.
Om even aan te geven hoeveel dat kan schelen:
Ik had 278gr aan pompoenblokjes, dit was zijn 42kcal.
Had ik aardappelen gehad dan was dezelfde hoeveelheid 231kcal geweest.

Dus daar kun je dan mee gaan spelen qua producten :D
Verder kan 1400 inderdaad erg weinig zijn, weet niet hoe actief je bent gedurende de dag? Maar idd ook met kcal kun je gewoon eens spelen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 13:21

Qua aardappelen eet ik er maar eentje per avondmaaltijd, dus valt nog mee. En niet zo heel actief, bezig met scriptie dus veel zitten helaas.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 14:15

Zertab schreef:
Qua aardappelen eet ik er maar eentje per avondmaaltijd, dus valt nog mee. En niet zo heel actief, bezig met scriptie dus veel zitten helaas.

Maar je geeft aan dat je in de avonden snaaibuien hebt toch? Dus waarom dan je avondmaaltijd niet wat voller maken met de juiste producten (meer groenten, meer aardappel/vervangend product) zodat je daarna minder snaaibuien hebt...?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 14:16

Dreamy schreef:
Zertab schreef:

Maar je geeft aan dat je in de avonden snaaibuien hebt toch? Dus waarom dan je avondmaaltijd niet wat voller maken met de juiste producten (meer groenten, meer aardappel/vervangend product) zodat je daarna minder snaaibuien hebt...?

Dat zou ik inderdaad ook eens kunnen proberen! :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 14:44

Ik lees nog steeds mee hoor dames, maar ik vind het heel moeilijk om steeds een hele bijleespost te maken naast werk en de dagelijkse bezigheden!

Dreamy: Je ziet er echt super uit! :)

Dilan: Lekker lijstje heb je!

Zertab: Goede tip van Dreamy om eens te proberen :j

Hier blijf ik een beetje hangen op 76,8 kg, maar ik zie wel steeds meer verschil, ondanks er in kg niets af gaat. Ben nu al heel tevreden eigenlijk en ik probeer dit vooral vast te houden.

Gisteren mezelf als beloning een mooie nieuwe tattoo cadeau gedaan <3

En een lijstje vandaag:

T/L: twee bruine tosti's met kaas
T: protein muffin met citroen smaak
T: cappuccino en 2 nectarines
A: volkoren pasta met kipfilet, courgette, cherrytomaatjes en een beetje geraspte kaas. Sla van komkommer en tomaat erbij
T: skyr honing
T: glas rode wijn, 4 toastjes met gerookte zalm, snackgroenten (borrelen bij mijn moeder, ze is jarig)

Totaal: 1720 kcal

B: flinke strandwandeling

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 15:08

Oeh, zelf gemaakt die proteïn muffin? Heb je een recept?
Ik bleef ook heel lang hangen rond dat getal, gewoon lekker door blijven gaan en anders uiteindelijk een beetje spelen met macro's en/of kcal.
Inmiddels ben ik steeds dichter bij de 70kcal aan het komen :):)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 15:15

Ik heb deze gebruikt :) https://www.a-kitchen-addiction.com/pea ... n-muffins/

Wat goed dat je dat er nog af hebt gekregen! Ik denk dat dat voor mij niet zo heel erg weggelegd is. Vind dat ik nu al redelijk strak/droog aan het worden ben. Een kg of 2 a 3 lukt misschien nog wel als ik echt mijn best doe, maar daarna moet ik er echt teveel voor laten en dat wil ik niet :D
Zie ook echt enorm verschil in mijn benen en rug. Bij personal body plan moet je elke 4 weken een foto maken van de voor- zij- en achterkant en je omtrek invullen, en dan kun je dat naast elkaar zetten. Dat had ik dus deze week gedaan en toen was ik best wel verbaasd omdat ik het zelf niet zo doorhad, dat het zoveel verschil was. Dat is wel altijd goede motivatie vind ik!

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 15:54

Wat leuk al die goede resultaten! Maakt het volhouden ook wel makkelijker vind ik. Hebben jullie je macros eigenlijk laten uitrekenen of hoe hebben jullie die bepaald?

Mijn lijstje voor vandaag is

O: havermout met aardbeien, amandelmelk, en wheypoeder (282_
T: Zelfgemaakt havermoutkoekje (68)
L: 4 crackers met kipfilet en een peer (300)
T: Vrij snel na lunch al, toen kwam de eetaanval :') havermoutreep (106) en smart bar (158)
T: Een hap van een Trek proteïne bar geproefd, heb het even geschat op 30 kcal
A: 1 kom kippensoep, en havermout met pure chocola, frambozen, wheypoeder en amandelmelk.

Totaal van 1400, maar geen idee of ik vanavond misschien nog wat ga eten.

Raar avondeten, maar hier had ik even zin in :D