Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:11

Smallheal schreef:
Cayenne schreef:
Ik verbaas me vooral over aanstaande ouders die er voor kiezen om geen NIPT test te laten doen omdat ze bij een kasplantjes-ziekte de zwangerschap toch niet willen laten afbreken. 'We zien wel hoe het loopt'.
Ik kan daar echt niet bij.

Maar dat komt oom omdat de nipt test niet heel betrouwbaar is; een kans van 1 op 5000 dat je baby ... heeft...

Ik denk dat je in de war bent met de combinatietest, die geeft kansen aan. De NIPT test geeft gewoon aan of een kind een afwijking heeft. Enige is dat ze beperkt zijn in de ziektes die ze opsporen (Edwards, patau en ziekte van down, daarnaast kunnen ze nevenbevindingen doen, maar daarmee kun je dus geen specifieke ziekte oid opsporen, alleen zien of er toevallig in het onderzoek nog een afwijking gevonden wordt op een chromosoom).
De NIPTtest betaal je zelf deels voor (150 euro) en je gegevens worden anoniem gebruikt voor onderzoeksdoeleinden, dat maakt het voor sommige ouders onaantrekkelijk. Dan is er nog wel de combinatietest, maar die is dus idd zoals je zegt in kansen en dus redelijk wazig.

Fleurtjeuh, ik was wel even stil van jou plaatje vanochtend, ik vind de tekst erg sterk! Voor mij zou abortus een balans moeten zijn tussen "niet te laagdrempelig" (als in, ik gebruik geen voorbehoedsmiddelen en ga een abortuskliniek wel gebruiken als het foute boel is), en "laagdrempelig genoeg" (als in, als ik een keer per ongeluk zwanger wordt kan ik er zonder al teveel gedoe binnen lopen)

Ik schoot in de lach van jou opmerking Sizzle over leeftijden schatten. Ik kan dat dus ook echt niet.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:37

ja leeftijdenschatten kunnen de meesten niet hoor.. Ik word altijd 10 jaar te jong geschat (16 ipv 26).

Of mensen een test willen doen bij hun ongeboren kind moeten ze zelf weten. Natuurlijk zie ik graag dat sommige ziektes de wereld uit geholpen worden, maar dat mag best wel wat subtieler dan bij week x aborteren wat mij betreft.

Persoonlijk: Een kind lijkt me niks maar een kind waar wat aan mankeert is écht een nachtmerrie voor mij. Horror.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 13:04

Cayenne schreef:
Ik verbaas me vooral over aanstaande ouders die er voor kiezen om geen NIPT test te laten doen omdat ze bij een kasplantjes-ziekte de zwangerschap toch niet willen laten afbreken. 'We zien wel hoe het loopt'.
Ik kan daar echt niet bij.

NIPT test op drie verschillende sydromen.
Downsydroom - waar van dus tot licht tot heel ernstig kan zijn.
En nog twee waarvan het kind of tijdens zwangerschap of direkt na geboorte sterft.

Brainfail

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 13:28

Dat zou ook echt een van mijn ergste nachtmerries zijn als je een speciaaltje krijgt.. Dan is het echt bye bye leven :evaw: .

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 16:54

Mijn eierstokken zijn zojuist verschrompeld.
Eerst een stel kinderen in de voortuin. Ik heb geen kinderen >;)
Nu schreeuwen alsof er een speenvarken word geslacht. Jezus man :evaw:

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 16:55

Emmer water naar buiten :j

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:01

Ik zit op de begane grond, is zo zwaar :')

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:12

Tuinslang?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:05

Traiectum schreef:
Tuinslang?

Supersoaker!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:09

Waterballonnen

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:48

Allemaal goede ideeën! }>

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:52

Sanet schreef:
Traiectum schreef:
Tuinslang?

Supersoaker!

Dan komen ze dadelijk terug met hun eigen Supersoakers :')

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:57

Schuur_ schreef:
Dan komen ze dadelijk terug met hun eigen Supersoakers :')

Je moet hem wel op de hardste straal zetten. En richten op een oog ofzo :Y)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 18:25

Reden #78 waarom ik mijn vriend ongeschikt vind voor kinderen: vandaag had de kat buiten de bak geplast. (Toevalligerwijs was ik de eerste die daarachter kwam, mijn vriend heeft een soort Oost-Indisch oog voor dat soort zaken.) Ik had het opgeruimd, alleen de bak nog niet schoongemaakt aangezien ik eerst de vloer schoon wilde hebben, dus ik wilde dat even droog laten worden voor ik met de bak begon. (Merk op dat het eigenlijk aan mijn vriend was om de bak te verschonen maar hij vergeet het nog wel eens :roll: )
Komt ie ineens kokhalzend de studie in: een van de katten had naast de bak gepoept. Of ik het even wilde opruimen. Tenzij ik het niet wilde hoor want dan deed hij het wel. >;) Ja ik heb altijd super veel zin om kattenpoep op te ruimen :')

Kijk, nu moet je goed begrijpen dat ik geen problemen heb met het opruimen van een ongelukje van de katten. Waar ik wel problemen mee heb is zijn overdreven reacties erop en het feit dat het eigenlijk altijd aan mij is om het op te ruimen :roll: Nu is dat een probleem dat met katten nog wel te overzien is maar met meerdere poepluiers per dag ziet deze meid het dus écht niet zitten om elke keer dat er wat loos is op te komen draven. En misschien is mijn reukorgaan beschadigd ofzo maar ik vind kattenpoep dus echt minder stinken dan mensenpoep.

Baby's krijgen zou zoveel aantrekkelijker zijn als ze instinctief al weten hoe ze het toilet moeten gebruiken :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 18:29

Normale kattenpoep ruikt soms net nadat het eruit gewerkt is ff erg maar dan zakt de stank ook hard, giardia- of stresspoep is echt erg, daarbij heb je het gevoel dat je neusharen wegbranden alleen al door de lucht die eraf komt. %) :r

Mannen kunnen overigens ook zo overdreven reageren op poepluiers, getuige de filmpjes die ik weleens heb gezien op facebook en youtube. _O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 18:31

_O-

Ja, dat klopt wel. Maar goed ik laat het liever niet in de vloer trekken. En gelukkig heb ik laatst in een verhuisdoos een kluwen plastic wegwerphandschoenen gevonden dus die kwamen mooi van pas *\o/*

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:11

Als m'n moeder wist dat m'n vader bijna thuiskwam, wachtte ze met mij verschonen. En dan moest ze 'toevallig' nog even snel naar de winkel :')

Dierenpoep opruimen doe ik zonder klagen (geen leuk klusje, maar als het moet dan moet het), maar het idee van mensenpoep :n ik kan al over m'n nek gaan van de lucht in een openbaar toilet :r

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:32

Onze buren van 2 huizen verderop hebben een baby en gooien de luiers rechtstreeks in de grijze bak.
Die staat lekker te meuren :r We ruiken hem al van een afstand.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:38

Ohh gadverdamme Cayenne! :r
Daar doet de halve wereldbevolking toch nog een extra zakje omheen, of ben ik nou gek? >;)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:15

En die luiers kunnen/moeten toch vaak bij de gemeente apart worden gedumpt? Of is dat alleen in de gemeente waar mijn kind-hebbende vriendinnen wonen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:25

Ik geloof dat dat bij ons ook in de gewone zak moet? Maar die knoop je dan alsnog dicht als je hem aan de straat zet en dat mag je iig niet voor 19u op de avond voor de ophaaldag (België). Ik heb nog nooit poepluiers geroken...

Toch niet in de straat. Wel op mijn stage en werk in ziekenhuis en ouderenzorg. Maar die zijn eh... Paar maatjes groter :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:53

Ja maar ziekenhuizen/zorginstellingen hebben ook wel speciale afvalbakken daarvoor toch?
Doet me tevens denken aan het extreem spannende boek "Lieve mama" van Esther Verhoef, waarin de blauw met gele medische afvalcontainers een hoofdrol hebben := Gaat allen het lezen, het is spannend en leest makkelijk weg :j

Traiectum, ja ik dus ook :o Het zusje van een bekende van mij kwam ik laatst tegen op een concert, en we hadden het over vanalles en nog wat (je staat daar dan toch te wachten tot het optreden begint), begon zij over haar stage. Ze wordt ouderenverzorger, en ze was super vrolijk aan het vertellen dat ze een client had die soms boos op haar was (ze wist zelf niet waarom) en dan expres ging poepen in de douche ofzo. De mensheid heeft meer van dat soort mensen nodig, volgens mij staat zij dat met een brede glimlach op te ruimen := Nou ja zij liever dan ik

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:11

Ik heb de kattenversie van een peuterpuber in huis, geloof me, als je na een dag rothumeurChloë nog steeds kinderen wil ben je glansrijk geslaagd voor de test.
Geef Chloë op zo'n dag haar zin niet en ze slaat mijn andere kat de hersens in, wil Chloë niet naar binnen en til je haar dan hangt ze spartelend en "meh-meh-meh"roepend in je armen als een dwarse peuter die geen koekie krijgt, laat je haar dan niet los dan gaat ze bijten en krabben. _O-
Haar standaard blik is al arrogant maar op een slechte dag is het een soort van >;) gecombineerd met _-:(, |o, :x en -:(-.
Waag het op zo'n dag ook niet om haar te aaien want als je haar signalen negeert dan hangt ze dus in je arm en stevig ook. %)
Als ze een beetje een goed humeur heeft is het overigens een heerlijk dier, maar er zit een behoorlijk karakter op.

Ik heb overigens meer dan genoeg kind aan haar, ik ben dus gezakt voor de test. :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:12

Wacht maar tot je de ware tegenkomt. _O-
En meer van dat soort ongein.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:22

Oh ik had laatst nog iemand die dat tegen mij zei. "Over een paar jaar wil je ze wel" en "Als je straks een vriend hebt". Het was iemand die ik normaal gesproken erg aardig vind, beetje jammer. Maar hij heeft zelf dit jaar een baby gekregen, dus misschien heeft het daarmee te maken. En een vriendin van hem was ook van mening veranderd en had begin 30 een baby gekregen. En ik klonk net als haar voordat ze een kind wilde..