Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:40

Negerzoen schreef:
En zijn er eventuele tijdelijke huis-tuin-en-keuken objecten die ik als gewichtjes kan gebruiken om mee te starten?
Ik gebruik, bij gebrek aan gewichtjes, waterflesjes. Werkt voor tijdelijk prima. Voor sommige oefeningen zwaar genoeg, voor anderen zou ik iets meer gewicht kunnen hebben.

Succes met level 2 alvast Wendy_chewie. Ik kijk er naar uit om straks andere oefeningen te kunnen gaan doen.

guccio: met die pijn in je scheenbeen zou ik wel uitkijken. Dit kan echt een chronische blessure worden.

Ik weet niet hoe jullie het ervaren, maar ik heb het gevoel dat die 2 minuten warming up te kort zijn voor mijn lijf. Ik kom er pas lekker in na een minuut of 10. Doet er iemand een eigen warming up met wat meer oefeningen, en zo ja, welke oefeningen?

Verder nog een vraagje: mijn kuiten branden af in de combi van jumping jags en rope. Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat daar verbetering in komt? Heb sinds donderdag spierpijn in mijn kuiten (vooral in mijn rechterkuit)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:01

Ik heb het qua eten wel lastig. Oma was op visite, heeft ze een hele zak marsen voor me mee genomen :') nu liggen ze me de hele tijd aan te staren. Dan hebben we ook nog een schaaltje chocolade eitjes staan en op m'n werk een schaal gevulde koek. Ik eb tot nu toe 1 eitje op en een gevulde koek maar ik doe echt m'n best. Ik ben er zo een die na 1 koek denkt 'dan kan die mars er ook nog wel achteraan'

Akecheta

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:03

Dan wordt het je niet makkelijk gemaakt Marit. Wel goed van je dat je je beheerst hebt met een gevulde koek en 1 eitje +:)+

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:06

Marit, knap hoor!!

Ik heb nu ook zo'n trek in eten/om te eten. Heb een appel en een plak ontbijtkoek op maar die chocoladeeitjes in de la roepen ook echt naar mij :(

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:34

Ik heb het topic door gekeken & meld me ook hier :Y)

De afgelopen 2,5 maand woon ik in Bulgarije voor mijn minor, waar ik nog 6 weken zal blijven.
Het leven op de campus is wat minder gezond dan in mijn eigen huisje en beweging is er al helemaal niet meer bij :+
Na springbreak ben ik samen met 3 vriendinnen de sportschool dagelijks gaan terroriseren waar we samen dagelijks 30/45 minuten cardio doen om vervolgens krachttraining op te pakken. Tot nu toe hebben we steeds oefeningen van internet geplukt, waarvan onder andere een paar van Jillian. Echter vind ik dat wat te ongestructureerd en lijkt de Shred me een leuke uitdaging!
Vanaf morgen gaan we dus beginnen, maar wat inside information en tips van ervaringsdeskundigen is nooit weg!

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:40

Gooya schreef:
Succes met level 2 alvast Wendy_chewie. Ik kijk er naar uit om straks andere oefeningen te kunnen gaan doen.

Ik weet niet hoe jullie het ervaren, maar ik heb het gevoel dat die 2 minuten warming up te kort zijn voor mijn lijf. Ik kom er pas lekker in na een minuut of 10. Doet er iemand een eigen warming up met wat meer oefeningen, en zo ja, welke oefeningen?

Verder nog een vraagje: mijn kuiten branden af in de combi van jumping jags en rope. Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat daar verbetering in komt? Heb sinds donderdag spierpijn in mijn kuiten (vooral in mijn rechterkuit)

Die die het meest branden, count the most toch? :) Ik heb zelf geen last van spierpijn, dus kan je er niet mee helpen.
Bedankt voor de succeswensen alvast :)

Marit, heel herkenbaar :) Altijd als ik denk: en nu is het klaar met snoepgoed, verjaart er wel iemand op mijn werk met mandjes met chocolaatjes en dergelijk als gevolg...

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:46

Afbeelding
Afbeelding
Enkele herkenbare motivationals :)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:13

Leuk, die motivatie plaatjes :)

Ik ben de laatste tijd vooral in de meelees-modus geweest. Na Shred ben ik begonnen aan Body Revolution, een programma van twaalf weken en als ik de berichten op internet mag geloven worden hier goede resultaten mee behaald. Wat ik erg fijn vind is dat er veel variatie in zit. Niet tien dagen met één filmpje, maar de verschillende workouts wisselen elkaar iedere dag af. Week 1 bijvoorbeeld gaat als volgt:
Workout 1, workout 2, cardio 1, workout 1, workout 2, cardio 1, rustdag.

Ben nu aan week 2 bezig en moet zeggen dat de workouts in het begin redelijk makkelijk te volgen zijn, maar dit schijnt in de loop van het programma wel te veranderen. ~~}>

Zijn hier meer dames met Body Revolution bezig?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:16

Body revolution is toch twee workouts per dag? Je moet elke dag 1 krachtfilmpje en 1 cardio filmpje doen.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:21

Dat is alleen week 1 optioneel als je de kickstart wil doen, daarna ga je naar 1 workout per dag. Ik heb in de eerste week maar drie keer de cardio er achteraan geplakt.
Laatst bijgewerkt door Ocean_Child op 25-03-13 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:21

Ben bijna klaar met Level 1. Het gaat echt al zo veel makkelijker dan op dag 1!
Het enige waar ik een hekel aan heb zijn de jumpingjacks! Stomme oefening haha

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:22

Body revolution.... Klinkt goed! Ik ben benieuwd! Maar 2x per dag ga ik niet redden als het zo is!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:28

Het is maar een half uurtje per dag ;)

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 02:10

Mag ik me hier ook weer melden? Ik ben vorige maand enthousiast begonnen met shredden, heerlijk maar vermoeiend vond ik dat. Was begonnen met gewichtjes (waterflesjes) van 1kg, maar na de 5e dag kreeg ik last van mijn knieën. Toen dag 6 en 7 ook doorgegaan met het idee dat het misschien weer over zou gaan als ik vol zou houden. Helaas was dit niet het geval en kreeg ik op mijn kop van en goede vriendin die tevens fysio is. Ik had mijn knie behoorlijk overbelast en moest rust houden tot het weer over was.

Inmiddels is alles weer in orde met mijn knie. Ik lees van meerderen hier dat dit een zwak punt is en nu vraag ik me af wat jullie denken. Zal ik weer beginnen en dan kijken of ik het gewoon iedere dag vol houd of toch om de paar dagen een rustdag inlassen. Zou dat 'kwaad' kunnen voor het gewenste effect? Ik moet natuurlijk ook zorgen dat ik mezelf niet weer blesseer... -O-

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:09

Sjoos schreef:
Het enige waar ik een hekel aan heb zijn de jumpingjacks! Stomme oefening haha

Verschrikkelijk zijn die he! Helaas krijg je die in level 2 weer terug...

Gisteren 's ochtends level 1 gedaan om het af te leren, en 's avonds voor het eerst level 2. Ik was naderhand echt kapot. Waar het moeilijkste gedeelte van level 1 in het begin lag (met die pushups en oefeningen daartussen), vond ik dat het moeilijkste gedeelte bij level 2 meer op het midden/ eind ligt en vooral gericht op cardio ipv strength. Maar wel hele leuke oefeningen, makkelijker dan level 1 vond ik. Nu hopen dat mijn conditie snel omhoog gaat: ik heb alle oefeningen op niveau Nathalie kunnen doen (terwijl ik bij level 1 nog afentoe niveau Anita deed), maar ik hoop dat het snel makkelijker wordt. Dit was wel écht shredden :D

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:14

Ik ga zo aan dag 10 beginnen level 1, dan vanmiddag ff de stad in om polsbandages voor de planks in level 2 morgen. Kijk er nu al tegenop ;)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:16

*meelezer valt weer binnen*

Voor de mensen die last hebben van hun pols met de planks, is het geen idee om de planks op je ellebogen te doen dan? Om blessures te voorkomen?

Afbeelding
Zo bedoel ik

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:41

Dat was niet zo'n goed idee. Bij de abbs ging het plafond draaien. Toch doorgegaan maar toen ik overeind wou komen ging ik bijna neer. Nu nog niet over met draaien. Maar eens kijken of ik hem vanavond kan doen.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:43

Jij had toch iets met je evenwichtsorgaan en een afspraak bij de dokter?
Is die al geweest? Klinkt niet goed zo, zou als ik jou was echt even een pauze inlassen!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:44

wat een leuk topic! ik hoorde hier laatst al meer over , ik ga het vanavond eens op mijn gemak doorlezen en er denk ik ook eens mee beginnen!

heb je gelijk gewichten nodig, of kan ik voorlopig zoals ik hier boven las ook even aan de slag met flesjes?

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:51

Potverdrie... :( WAT BAAL IK!!! Vrijdag heb ik gewinkeld en kreeg ik een beetje last van mijn rug, maar voor mijn gevoel gewoon omdat ik verkeerd gelopen had. Savonds nog wel de workout (dag2) gedaan, maar verdomme wat deed mijn rug zaterdagmorgen zeer. Toevallig kon ik zaterdag niet sporten dus dat kwam goed uit. Mijn rug deed nog wel zeer gisteren maar ik dacht ik ga toch proberen (dag3)... PFFF het is gewoon niet te doen, het word weer net zo erg als voor de feestdagen, waarschijnlijk gewoon weer spit in mijn rug...
Net nu ik weer lekker om gang ben gekomen...

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:51

Ik doe het zelfs zonder iets in mijn handen. O:)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:53

zijn er hier ook al voor en na fotos geplaatst? werkt het echt goed, in combinatie met op je eten letten dus.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:56

Op pagina 412 heeft iemand voor en na foto's geplaatst.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:58

miramare schreef:
Potverdrie... :( WAT BAAL IK!!! Vrijdag heb ik gewinkeld en kreeg ik een beetje last van mijn rug, maar voor mijn gevoel gewoon omdat ik verkeerd gelopen had. Savonds nog wel de workout (dag2) gedaan, maar verdomme wat deed mijn rug zaterdagmorgen zeer. Toevallig kon ik zaterdag niet sporten dus dat kwam goed uit. Mijn rug deed nog wel zeer gisteren maar ik dacht ik ga toch proberen (dag3)... PFFF het is gewoon niet te doen, het word weer net zo erg als voor de feestdagen, waarschijnlijk gewoon weer spit in mijn rug...
Net nu ik weer lekker om gang ben gekomen...

heel veel wandelen, zeker als het in je onderrug zit. dat is nl net zo effectief als oefeningen van een fysio (dit weekend gelezen) :j
en rustig aan doen, zeker geen planks enzo willen doen :(:)