Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik was op zoek naar de trainingschema's van Evy namelijk en dacht niet meer dat dit topic nog leefde. 

Moet ik mij nog even voorstellen overigens?

germie schreef:Waarom heb ik dan door goedkope sneakers lastgehad van een hielspoorontsteking? Dat was niet gebeurd als ik die schoenen niet gekocht had. Ik heb niets veranderd aan belasting of training, maar liep en loop gewoon 5-6 km per dag en toen dus op die rotschoenen. Dan ontstaat beetje pijn, ach, trekt weer weg, totdat het opeens niet meer weggaat en dan helpt niets meer. Ik loop nu alleen op blote voeten, wolky, wandelsandalen van Teva of Brooks voor hardlopen, of Meindl voor zware wandelingen. Merkloze rommel komt er niet meer in. Een paar leuke goedkope sneakers hebben me dus 12 behandelingen shockwave gekost zonder resultaat. En zie maar weer eens van zo'n vervelend issue af te komen. Volgens de fysio is de ontsteking weg, dus ik doe m'n ding weer volledig, maar het is nog wel gevoelig. Door van goedkope loopschoenen over te gaan naar Brooks kon ik ondanks de hielspoor wel blijven hardlopen (daar waar wandelen wel pijn deed, deed hardlopen het niet en met een hielspoor wordt alles wat pijn doet afgeraden, en de rest mag gewoon. Meestal is het een hardloopblessure, maar in mijn geval dus niet).
MISTRAL94 schreef:germie schreef:Waarom heb ik dan door goedkope sneakers lastgehad van een hielspoorontsteking? Dat was niet gebeurd als ik die schoenen niet gekocht had. Ik heb niets veranderd aan belasting of training, maar liep en loop gewoon 5-6 km per dag en toen dus op die rotschoenen. Dan ontstaat beetje pijn, ach, trekt weer weg, totdat het opeens niet meer weggaat en dan helpt niets meer. Het had dus voor 100% zekerheid niets te maken met hardlopen of fout trainen. Ik loop nu alleen op blote voeten, wolky, wandelsandalen van Teva of Brooks voor hardlopen, of Meindl voor zware wandelingen. Merkloze rommel komt er niet meer in. Een paar leuke goedkope sneakers hebben me dus 12 behandelingen shockwave gekost zonder resultaat. En zie maar weer eens van zo'n vervelend issue af te komen. Volgens de fysio is de ontsteking weg, dus ik doe m'n ding weer volledig, maar het is nog wel gevoelig. Door van goedkope loopschoenen over te gaan naar Brooks kon ik ondanks de hielspoor wel blijven hardlopen (daar waar wandelen wel pijn deed, deed hardlopen het niet en met een hielspoor wordt alles wat pijn doet afgeraden, en de rest mag gewoon. Meestal is het een hardloopblessure, maar in mijn geval dus niet).
Dat is gissen dat zul je namelijk nooit weten. Bovendien is hielspoor ook een over of verkeerde belasting

. 
Djilna schreef:En als je meer op voorvoetlanding loopt maakt het niet uit of je neutraal of antipronerende schoenen hebt want je mist dan dat hele moment in de beweging dat je enkel wat naar binnen zou komen
Ik kan inmiddels bijna 5km op voorvoetlanding. Loopt echt best fijn als je eenmaal went.
Als ik op de hak ga proberen te landen, ga ik heel apart lopen.
. Van de 'Leontien' serie, erg leuk. En omdat t zo goedkoop is maakt het me niet veel uit als t na een paar maanden stuk is.
Ik hoop om wat regelmatiger te kunnen trainen want de er zit vaak een week of zelfs 2 tussen en dan heeft het niet veel zin natuurlijk
. Maar het gros van de lopers zijn gewoon recreanten en ik ben van het kaliber 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg'.