[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy517

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 13:15

Weer even afwezig geweest en meerdere pagina's moeten bijlezen :=
Welkom Mijnfjord!
Iedereen is goed bezig hier zie ik ! *\o/* hoe gaat het met de mensen met de AB-kuur/ziekenhuisbezoeken?

Ik ben de laatste dagen wel iets aangekomen, en gister ook mee uit eten genomen. Het was wel heerlijk! Lekkere biefstukspies met gestoomde groenten op :9
Vandaag weer goed op mijn eten letten :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 13:39

Goed bezig meiden, ik ben zwaar gefrustreerd aan het winkelen, alles zit te krap en lelijk, ik koop alleen het hoognodige en ga weer flink verder met afvallen.. Aaargh

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 13:57

Ai das echt balen Denice, hopelijk kan je snel weer in je oude kleding :j

Ik ben juist aan het winkelen in mijn eigen kast
Dingen van 5 jaar geleden
die nu echt weer <3 zitten
Jurkjes en truitjes maar vooral broeken (met wijde pijpen)
hihihihi

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 13:59

Wendy1978 schreef:
Ai das echt balen Denice, hopelijk kan je snel weer in je oude kleding :j

Ik ben juist aan het winkelen in mijn eigen kast
Dingen van 5 jaar geleden
die nu echt weer <3 zitten
Jurkjes en truitjes maar vooral broeken (met wijde pijpen)
hihihihi

Herkenbaar! Pas ook weer bijna helemaal comfortabel in mijn oude broeken haha *\o/*
Zitten nog een klein beetje strak, maar groei er vanzelf wel weer in!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:12

Ik ben jaloers op jullie!! Ik loop hier echt megasacherijnig rond :=

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:14

Komt wel goed Denice! Misschien een extra motivatie dit? :)

Wat goed Wendy en Mandy! Mijn oude spijkerbroeken heb ik weggedaan, maat 26, denk niet dat ik dat nog moet willen haha. :=

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:14

Daarom koop ik ook nog geen nieuwe kleren, ik weet dat het dan nog niet naar wens is :)
Heb voorlopig genoeg met kleren uit m'n kast

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:56

Jaa ik heb bedacht wat ik vanavond ga eten! (altijd zo moeilijk.. :+ )

Ik ga lekker een pangasiusfilet bakken met provencaalse kruiden en daarbij maak ik een salade van Ijsbergsla, fijngesneden ui, fijngesneden groene appel (granny smith) en verkruimelde feta <3

Ik zit echt al heel de dag op m'n billen omdat school weer begint komende week en ik echt heul veel huiswerk heb (ik heb ook 4 hertentamens dus moet 9 tentamens maken dit blok := )
Misschien dat ik vanavond een stukje ga wandelen.. ik vind dat altijd zo saai alleen, wou dat ik een hondje had :( Naar stal rijden doe ik helaas ook niet even (toch al snel 35/40 minuten) en paardlief is al gereden vandaag dus het is ook niet echt noodzaak.. Zucht.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 15:13

Frummels schreef:
Jaa ik heb bedacht wat ik vanavond ga eten! (altijd zo moeilijk.. :+ )

Ik ga lekker een pangasiusfilet bakken met provencaalse kruiden en daarbij maak ik een salade van Ijsbergsla, fijngesneden ui, fijngesneden groene appel (granny smith) en verkruimelde feta <3

Ik zit echt al heel de dag op m'n billen omdat school weer begint komende week en ik echt heul veel huiswerk heb (ik heb ook 4 hertentamens dus moet 9 tentamens maken dit blok := )
Misschien dat ik vanavond een stukje ga wandelen.. ik vind dat altijd zo saai alleen, wou dat ik een hondje had :( Naar stal rijden doe ik helaas ook niet even (toch al snel 35/40 minuten) en paardlief is al gereden vandaag dus het is ook niet echt noodzaak.. Zucht.

Tóch naar stal, en een stuk wandelen met je paard? :D

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 15:59

Is er geen 'leenhond' in de buurt frum?

Ff vraagje
In een restaurant...
Wat bestellen jullie dan?

Is bv carpaccio als voorgerecht
en tournedos van de gril (zonder saus) als hoofgerecht slecht?
(Ik skip meestal voorgerecht, maar soms als bv. Lang duurt qua voor en hoofdgerecht wil ik toch ook iets te eten hebben, anders val ik om) :')

Of hebben jullie betere opties

Wellicht een salade vooraf
Of als hoofdgerecht met soep ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:01

Ik neem meestal soep als voorgerecht omdat ik mezelf ken en omdat ik weet dat ik mezelf anders volvreet aan een voorgerecht en brood en dan geen hoofdgerecht meer hoef :D

Dus een soepje, of iets anders lichts. Als ik al niet zo veel honger heb maar het duurt lang drink ik een wijntje en eet ik wat broodjes ofzo.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:44

Ik wil juist het brood vermijden

Maar eet je dan geen hoofdgerecht Emma?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:46

Ooh ja dat wel! Maar mijn ogen zijn altijd wat groter dan mijn maag :P Ik kan ook gerust een bord pasta als voorgerecht en een pizza als hoofdgerecht eten en dan nog een toetje :o

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:00

wendy: Ik denk dat carpaccio en vlees van de gril prima is, het is alletwee vrij mager.
Maar misschien kun je als voorgerecht een salade of soep nemen, dan heb je ook niet twee keer vlees (zo zwaar op je maag).
Ik bestel meestal vooraf salade of soep en als hoofdgerecht enkel vlees met groente bv een maiskolf of verse bladspinazie met knoflook bij de Argentijn :)
En ja soms laat ik me gaan en neem ik een portie frietjes, maar daar doelde je nu niet op geloof ik :D

Emma ik heb echt precies hetzelfde, ik kan ook rustig een bordje pasta op daarna nog een pizza (en de restanten van de rest aan tafel) en dan nog een toetje op :=
Alleen doe ik het niet meer :D

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:04

Ow dat kan ik idd ook
Maar dat wil ik niet meer
Neem bewust ook geen patat of aardappeltjes meer
Maar idd meer groente :))

Die salade of soep vooraf is +:)+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:25

Ga je vanavond uit eten?
En er is helaas geen hond die ik even kan lenen in de buurt :( Althans die zal er vast wel zijn, maar niet van mensen die ik ken haha. :D

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:36

frummels: ik mis hier ook een hond in huis, vond altijd heerlijk om te wandelen! nu kan ik ff niks met me teen maar zou ik zo lekker vinden! hier ook geen hond die ik kan lenen in de buurt!

hmmm carpaccio is zo lekker :9 eetsmakelijk straks!

vanavond hier ovenfrites, sla en stukje vlees!

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:58

Carpaccio hmm lekker! Maar een soepje is misschien wat 'gezonder'. :j

Frummels je mag Sandy wel lenen haha :))

Cass, klinkt erg lekker, eet smakelijk!

Hier staat de bbq aan :9 :9

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:02

Frummels, je woont een béétje uit de buurt, anders had ik hier wel een leuke hond waarmee we samen konden wandelen :D

Wij gaan morgen BBQ'en, maar we hebben mager en vleesvervangers gekocht, komt wel goed :)

We eten straks nasi, met veel groenten, kruiden, klein beetje biologische kip en gekookte ei, heerlijk! En niets uit een zakje :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:10

Naoom, kom je dr wel brengen dan? :P Of woon je dichtbij de delftse hout, dan is het het overwegen waard :') :+
Geniet van je BBQ!

Madeira, ja is niet echt in de buurt he, haha. Zou wel heel gezellig zijn! :D
Ook al BBQen! Dat heb ik nog niet gedaan dit jaar. Geniet ervan morgen!
Oh en ook nog nasi vandag, ik ben jaloers :=

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:13

KarwinW86, *\o/* jeeeh goed hoor! Hoeveel wil je in totaal afvallen?

Emmaa_, goed sporten helpt juist als je astma heb. Het heeft mijn zus goed geholpen om meer adem te krijgen om het zo maar te zeggen en sterkere longen te krijgen.

Arienette, misschien door al het sporten ben je meer spiermassa gaan kweken en daardoor wel veel vet afgevallen maar meer dat zie je op de weegschaal niet zo want spieren zijn zwaarder dan vet en als je dan inene weken lang niet gaat sporten en veel vet eten lijkt het mij dat je gewoon je spiermassa verliest waardoor je op de weegschaal nog lichter word. Maar uiteindelijk zal het aan je lijf wel te zien zijn dat je vetmassa meer word en je spieren minder, waardoor je misschien wel lichter word maar minder strak.

Wollie, goed zeg – 13,5 in totaal. Jeetje super hoor!! *\o/*

Denice, extra hard je best doen en misschien als je over 8 weken weer gaat shoppen alles als gegoten zit!

Frummels, misschien een berichtje op marktplaats zetten dat je een hond zoekt om lekker mee te wandelen?? Ik denk dat heel veel mensen daar blij mee zouden zijn. Mijn vriend werkt offshore en is 2 weken weg en 2 weken thuis. In de 2 weken dat hij weg is heb ik soms dagen dat ik geen hele lange stukken met me honden kan wandelen omdat ik er simpel weg geen tijd voor heb en ik heb nu een meisie van 14 gevonden die het heerlijk vind om met me honden te wandelen en die geef ik daar ook een zakcentje voor. :D

Madeira_, dat avond eten klinkt goed en gezond!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:23

Hier een voorbeeld van me nieuwe manier van eten.

O: Shake met wortel/fruit/groene groentes/lijnzaad/maca poeder en soms een schepje van me biologische eiwitshake er bij en water.
T: 2 gluten vrije crackers met mozzarela/tomaat of een glas volle melk of een schaaltje volle biologische yoghurt.
M: 2 (spelt of zuurdesium) broodjes met gekookt of gebakken ei of een magere vlees rosbief ofzo. (geen ham vanwege de vele hormomen)
T: avocado of een salade met veta,tomaat,uitje,noten(ongebrand), allemaal verse producten.
A: een vette vis (zalm of makreel) met veel groentes. of rijst met groentes en kip of maccaroni (alles vers gemaakt en vers gekocht).

En de hele dag door drink ik een pak barleduc bronwater op van 2L. en drink max 2 kopjes thee biologische kruidenthee.

Dit is me nieuwe manier van eten en leven. Ik doe het pas sinds dinsdag en het is dus afwachten hoe ik me uiteindelijk ga voelen en of ik duidelijk verschil en verbetering voel.

Qua beweging mag ik 3 tot 4 keer in de week insanity doen of hardlopen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:29

Dame, nette eetpatroon vind ik het :)!

Ik had vanmorgen magere yoghurt met een beetje light siroop op + 2 (dunne) plakjes ontbijtkoek met een dun laagje halvarine, ik lees overal dat in ontbijtkoek veel suiker zit.. dus moet toch maar even wat anders bedenken. Volgende x een cracker? Maar ik had vanmorgen om half 9 gegeten en om half 1 gingen we lunchen, en had helemaal geen honger tot die tijd :D terwijl ik dat wel met gewoon brood heb.. vanmiddag 2 bruine bolletjes gehad met vleesvervanger (soort kipfilet) en vanmiddag een appel en nu nasi, maar moet zeggen dat ik me hier echt goed bij voel. :D Vanavond wil ik nog een stukje mango eten :)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:33

Ik zou wel oppassen dat je niet te weinig eet Madeira, dat bevordert het afvallen ook niet he.

Want ontbijt koek als ontbijt en 2 broodjes in 2 stukjes fruit en avond eten klinkt in mijn oren veeeeels te weinig. Wat krijg je zo binnen, 1100 kcal zoiets? uit me hoofd...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:34

Ik heb ook astma en sporten helpt heel goed zeker icm met mijn medicijnen! In het begin vond ik het wel moeilijk, je lichaam is nog lang niet moe maar je krijgt gewoon geen adem meer.. Maar dat gaat nu echt super :) Is overigens pas naar boven gekomen toen ik stopte met topsport.

Dame: helemaal geen gek idee inderdaad! Ik zal eens kijken :D
Vind het een net eetpatroon, ben heel benieuwd hoe je je gaat voelen!

Madeira: ik at ook altijd veel ontbijtkoek, tot ik hoorde wat er in zat haha. Misschien inderdaad vervangen door crackers of een boterham. :)
Ik heb ook om 9.00 ontbeten en had pas om 13.30 een klein beetje trek, maar eigenlijk ook nog niet echt. Heb toch maar wat naar binnen geduwd haha.
Fijn dat je je goed voelt, dat is ook heel erg belangrijk!
Geniet van je nasi en je mango. (Ik ben echt gek op mango <3 mijn konijntje heette zelfs Mango haha)