[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jwl

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:34

Afbeelding

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:34

En dan vanaf zwart zwart met rood er onder !
Ik vergeet een voor foto :')

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:03

Hallo allemaal!

Ik vroeg me af of het mogelijk is op lowlights in combinatie met highlights te zetten. Of wordt dat te veel van het goede? Ik heb zelf bruin/donkerblond haar.
bedankt!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:54

Femke_Nikita, dit kan prima hoor. Ik heb ook donkerblond haar en ik heb mijn haar jaren (lees: zeker 8jr) peper/zout laten verven dmv lowlights en highlights door elkaar. Geeft een heel natuurlijk vol effect.

Wel door een goede kapper laten doen die het met folies doet, om en om, en hele dunne plukjes pakt. Anders krijg je dit:

Afbeelding

Maar het kan wel heel mooi/natuurlijk zijn. Bij mij was het altijd ongeveer zo:

Afbeelding

Als je je haar elke zoveel tijd laat highlighten wordt het steeds lichter en dat wilde ik niet. Dus ik liet het altijd zo doen. :D

MeliaforeverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:14

Ik vind dit ook zo'n mooie kleur. Waarschijnlijk ga ik wel mijn haar in deze kleur verven.
Afbeelding

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:55

Ik kwam op facebook net een meisje tegen met rood haar en dit is een foto met de producten die zij gebruikt (ze kreeg die vraag nogal veel denk :P )

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

En ja ze gebruikt dus echt paardenshampoo :+
Ohja als je op de foto naar links of rechts gaat zie je een foto van haar haarkleur!

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 17:07

Ik heb zojuist een kappersafspraak bij een nieuwe kapper geboekt. Mijn vorige kappersafspraak was een ware ramp dus ik ben echt enorm nerveus. :+

Vraag me af of ik het wel goed heb gedaan met het maken van mijn afspraak aan de telefoon. Heb gezegd dat ik misschien wel twee kleuren wilde, de eerste kleur mijn algehele kleur en de tweede kleur iets van de richting van highlights, maar heb gezegd dat ik nog niet helemaal zeker weet ik of dat uiteindelijk ook wil, dus nu heeft ze me wel ingepland met tijd voor highlights. En het fixen van mijn uitgroei. Alleen ik weet nog niet zeker of ik evt iets met highlights wil, of dat ik een algehele andere haarkleur wil. Dus nu ben ik bang dat als ik daar aankom en toch een algehele andere haarkleur zou willen, dat dan niet zou kunnen oid? Nu zit ik in een dilemma of ik nu terug moet bellen of niet. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 17:45

Meestal zijn ze daar wel flexibel in hoor :) Als ze tijd hebben om je haar te verven en er zelfs nog highlights in te doen dan zullen ze ook wel tijd hebben om er een ander kleurtje in te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:01

Aarrgh ik heb zo iets frustrerends! Een aantal dagen geleden plaatste ik hier een bericht over producten. Vanwege pluizig krullend haar.

Ik wordt op dit moment zo gek van mijn haar. Het is net boven mijn schouders, het krult en valt vaak omhoog en ik vind het een beetje slordig. Onverzorgd. Maar op bepaalde dagen zit het goed. Ik ben een maand geleden naar de kapper geweest, dus het is nog wel kort geleden. Ik heb een kapper alweer een berichtje gestuurd of ze mij vnvnd kon knippen. Maar ik twijfel zo. Ik wil het eigenlijk ook niet kort, maar wel verzorgd.
Mijn collega zegt dat ik het in lagen moet laten knippen, maar ben bang dat het alleen maar wilder en korter wordt.

Ik plaats liever geen foto openbaar, maar voor iemand met echt veel kappers ervaring wil ik wel pb doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:03

Ik heb geen kappers ervaring maar ik heb wel al mijn hele leven enorm pluizig haar, dus als je wat tips wilt kan ik die prima even geven :)

Lagen gaan niet helpen met de pluizigheid, bij mij wordt het er alleen maar erger van. Wat je kan doen is de boel vettig houden gedurende de dag, in de onderkanten/puntjes serum smeren of iets anders dat de boel onder controle houdt.
Verder zo veel mogelijk op 1 lengte laten knippen en wat je vooral heel erg moet vermijden is snijden. Toen ik nog lang haar had sneden ze de voorkant van mijn haar altijd schuin af omdat dat mooier stond. Ging het enorm van pluizen en zag er niet uit.

Zijn de puntjes dood? Dan gaat het namelijk nog veel meer pluizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:31

Ja ben ook bang dat lagen alleen maar erger wordt. Heb jij foto's van je pluizige haar? Wat voor producten gebruik je? Ik heb nu andrelon, maar ook niet heel tevreden over. Het is het net niet zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:40

Pfoe, ik heb mijn haar ondertussen alweer een flinke tijd onder controle dus foto's van toen het echt nog heel erg was heb ik niet meer denk ik.

Als het zo pluist zou ik niet voor Andrelon gaan maar voor een goede, verzorgende shampoo en conditioner. Andrelon maakt meer kapot dan je lief is, mijn haar gaat er juist enorm extra van pluizen := Goede verzorgende shampoo voor de bovenkant en een conditioner voor in de puntjes, dat kan al heel veel uitmaken met hoe het pluist. Niet al te veel hitte gebruiken, dus stijltangen en fohns zo veel mogelijk vermijden. En een goed serum om de krullen wat beter onder controle te krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:42

Ohh dat wist ik niet van andrelon! Waar voor serums en shampoo's gebruik jij dan?

Op de foto in je profiel heb je echt een leuk kapsel! Ik heb ongeveer de zelfde lengte, maar dan met krul.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:46

Mijn haar is ondertussen weer wat langer en bruin, ik heb een klein ongelukje gehad met het overgaan naar blond (kleintje maar :') ) en daardoor heb ik het zo kort moeten knippen.

Ik gebruik op dit moment Brilliant Brunette van John Frieda, zowel de conditioner als de shampoo. Ik zweer er echt bij. Als mijn haar wat meer verzorging nodig lijkt te hebben pak ik de 3 minute miracle van Aussie of een herstellende conditioner van L'anza. Qua serum wissel ik een beetje. Op dit moment gebruik ik even helemaal niets omdat mijn haar beter zit als ik er niks in doe, maar ik heb Biosilk staan (wat echt olie is) en een serum op cremebasis van de kapper om het wat handelbaarder te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:55

Maar dat stond je echt goed! :D

Ik ga ook maar eventjes rond kijken naar goede producten.
Ik heb een hele goede site gevonden. http://www.haarshop.nl/blog/2015-04-wat ... udige-tips
Die eerste over dat te heet douchen klopt wel, ik douch best wel heet. En ik slaap altijd gewoon met los haar. Misschien kan ik deze tips eerst eens gebruiken voordat ik naar de kapper stap!
Het weer is nu natuurlijk ook niet super..

En ik denk dat ik gewoon moet accepteren dat ik veel krullend pluizig haar heb. Ik ben ook vaak heel erg gefrustreerd als m'n haar niet zit, dan ga ik het borstelen, doe ik er schuim in, ga ik er met m'n handen door heen. Misschien dat dat ook niet mee werkt? Ik las laatst op een site dat als je een bad hair day hebt, dat de beste oplossing is om er gewoon schijt aan te hebben!

Wat ik mij ook altijd afvraag, met nat haar gaan slapen is erg slecht. Maar hoe doe je dat dan? Als je de hele dag druk bent en je moet in de avond paardrijden? Dan douche ik mij altijd voor ik ga slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:58

Ik denk dat het wel meevalt hoor, door sowieso al over te stappen naar goede producten kan je haar al een stuk minder pluizig worden. Toen ik nog Andrelon gebruikte was mijn haar ook regelmatig een strobaal, nu zit het gewoon netjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 20:09

Meliaforever schreef:
Ik vind dit ook zo'n mooie kleur. Waarschijnlijk ga ik wel mijn haar in deze kleur verven.
[ [url=m/yOaxXn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Erg mooie kleur, maar ik denk eigenlijk dat je in de eerste week al uitgroei krijgt. Dat is erg zonde

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:00

Over pluishaar.. ik gebruik sinds een paar weken keratine shampoo/conditioner van L'oreal Professionel, Deze variant. En ik moet toegeven.. mijn haar is een stuk zachter en minder pluizig! Ik heb eerder altijd drogistmerken gebruikt, maar net wat er in de aanbieding was, maar nergens echt heel blij mee geweest (hoewel Aussie aardig in de buurt kwam).

Ik heb lang, witblond gehighlight haar dus die extra verzorging is ook wel nodig.. :) De zilvershampoo van L'oreal Professionel is overigens ook erg fijn.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:27

Ik ben mijn haar weer eens beu. Ik heb donkerbruin, bijna zwart haar en dat al bijna 21 jaar. Heb het een keer bordeaux/paars gehad maar dit na 6 weken weer bruin laten verven.
Nu wil ik wel weer wat nieuws maar alles wat ik vind zijn plaatjes met meiden met gekruld haar. Heb al geprobeerd te zoeken op straight hair maar zonder veel succes.
Nu heb ik ook een lob met super recht haar, moeilijk om daar op te zoeken.
Iemand een idee hoe ik het beste kan zoeken?
Ik wil wel kleuren, ben simpel bruin tus terug verven is niet heel moeilijk maar wil geen blond. Daar komt te veel bleek bij kijken, dit wil ik niet

Iemand een idee? Ik heb helaas geen foto van mijn huidig kapsel maar die kan eventueel wel gemaakt worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 13:15

Tenshi schreef:
Over pluishaar.. ik gebruik sinds een paar weken keratine shampoo/conditioner van L'oreal Professionel, Deze variant. En ik moet toegeven.. mijn haar is een stuk zachter en minder pluizig! Ik heb eerder altijd drogistmerken gebruikt, maar net wat er in de aanbieding was, maar nergens echt heel blij mee geweest (hoewel Aussie aardig in de buurt kwam).

Ik heb lang, witblond gehighlight haar dus die extra verzorging is ook wel nodig.. :) De zilvershampoo van L'oreal Professionel is overigens ook erg fijn.

Toevallig! Ik heb die shampoo net besteld bij mijn kapper! Slapen met je haar vast maakt ook niet echt een verschil. Misschien komt het wel door de lengte dat m'n haar nergens naar zit. Het verpest in ieder geval wel je goede humeur zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 13:47

_mexx_lady_ schreef:
Ik ben mijn haar weer eens beu. Ik heb donkerbruin, bijna zwart haar en dat al bijna 21 jaar. Heb het een keer bordeaux/paars gehad maar dit na 6 weken weer bruin laten verven.
Nu wil ik wel weer wat nieuws maar alles wat ik vind zijn plaatjes met meiden met gekruld haar. Heb al geprobeerd te zoeken op straight hair maar zonder veel succes.
Nu heb ik ook een lob met super recht haar, moeilijk om daar op te zoeken.
Iemand een idee hoe ik het beste kan zoeken?
Ik wil wel kleuren, ben simpel bruin tus terug verven is niet heel moeilijk maar wil geen blond. Daar komt te veel bleek bij kijken, dit wil ik niet

Iemand een idee? Ik heb helaas geen foto van mijn huidig kapsel maar die kan eventueel wel gemaakt worden

https://nl.pinterest.com/search/pins/?q ... ob%7Ctyped

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 13:49

Zijn highlights geen optie Saar?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 14:01

Ik heb gisteren een Olaplexbehandeling laten doen omdat mijn haar 2 weken geleden helemaal ontkleurd is en daardoor best droog was. Wauw, wat een wonderproduct <3 Mijn haar is weer helemaal zacht en gezond en helemaal zoals het vroeger was voor het ontkleuren!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:10

Ik zat ook te denken aan highlights maar welke kleur dan? Vind zwart heel mooi maar ik weet niet of je dat wel ziet op mijn haar.

En bedankt Emma! Nog nooit gehoord van sleek hair maar maakt het zoeken wel een stuk makkelijker zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:21

Sleek hair is gewoon een andere term voor stijl haar! In het Nederlands is dat sluik ofzo.