Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 11:09

Ik ben sowieso geen grote ontbijter, twee boterhammen krijg ik echt niet weg in de ochtend. :=
Havermout gaat goed, eet ik ook geen enorme bak van, maar het vult wel en geeft genoeg energie. Maar dan heb ik inderdaad het probleem dat lopen echt heel naar voelt, of ik moet heel langzaam lopen.
Interessant dat je het wel kan trainen, ik ga er eens wat over opzoeken!

Met fietsreizen deed ik vaak 2 keer ontbijten, eerst licht (banaan, yoghurtje of rijstepap oid), dan 1-3 uur fietsen en dan zwaarder ontbijten. Maar ik merk met hardlopen dat ik gewoon meer energie nodig heb na 3 kwartier rennen, dan voldoet een banaantje niet.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 11:17

Goof schreef:
Kan jij direct na je ontbijt lopen? Ik moet het echt laten zakken, ik krijg er anders buikpijn van.
Jij trouwens ook nog sterkte.

Dank je. Ja ik kan meteen gaan lopen na mijn ontbijt.
Niet na het avondeten, maar dit heb ik dus ook nooit getraind.
Ultarunners die honderden kms lopen, werken bij een vp soms ook flink wat eten naar binnen en kunnen dan meteen weer door. Ik zag toen een docu over een ultrarunner die de fkt op een trail van iets van 4000km wilde verbeteren en die at bijvoorbeeld pizza's en liep daarna vrolijk verder.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 11:54

Suliko schreef:
Germie, ik loop zelf eigenlijk nooit de tempo suggesties van Garmin, maar gewoon op gevoel. Ik zou er helemaal geïrriteerd van raken als mijn horloge de hele tijd zit te bliepen omdat ik onder of boven het tempo val. :') Waarom het niet gewoon bij een afstandsdoel houden en lopen zoals het prettig voelt?

Ik vind die suggesties dus wel fijn. Want het daagt je ook wat meer uit. Soms is een suggestie erg zwaar en zou ik er nooit aan beginnen als de suggestie niet komt, en dan blijkt het prima te doen te zijn.

Ik wijk er echter ook wel geregeld van af hoor, mijn trainingen worden vaak wat langer dan de suggesties. En ik loop bij 'basis' altijd sneller dan wat Garmin aangeeft (dat is gewoon zo langzaam dat ik omval zeg maar ;) ) Hoe veel langer hangt echt af van hoe ik me voel.

Vandaag geeft Garmin slechts 32 minuten 'basis' aan met slechts 9.30min/km. Hier is het tempo sowieso te langzaam, daar ga ik gewoon altijd overheen. Als het zo gaat als dinsdag, dan is 32 echt al afzien en dan zal ik lopen met 8.20 min/km, want ik liep dinsdag echt 20 minuten te puffen bij 7.52 min/km en die 8.20 haalde ik met inlopen wat redelijk ging.
En dan bekijk ik tijdens de training hoe ik me voel. Stel het gaat vanavond lekker, dan kan het zijn dat ik 2.5km van huis loop. Dan kom ik dus uit op 5km en dat is dus meer dan 32 minuten. Als het dan op de terugweg erg lekker gaat, dan kan ik ergens er nog een lus van 1km bij aan plakken en kom dan uit op 6km. Wat ik ook wel eens doe is gewoon als het heel fijn voelt die 32minuten van huis lopen en dan pas omkeren. Ik versnel ook wel eens die laatste km en toen ik laatst 11km gedaan had kon ik die laatste km zelfs in 7min/km lopen (daarom snap ik niet dat ik dinsdag aan het puffen was met slechts 7.52min/km en dat ook maar voor 20 minuten op dat tempo).

Dus ik gebruik de suggesties als leidraad, maar niet als absolute must. Maar als het iets is wat zwaar zal zijn, dan probeer ik het wel vol te houden, dus dan is het ook een goede motivatie.
Dus ik ben wel blij met die suggesties, anders zou ik nooit gaan sprinten zeg maar en had ik mezelf ook niet tot 90 minuten aan 1 stuk hardsjokken gedwongen, dat klonk echt nog veel te ver weg, maar het bleek gewoon te gaan.
Maar ik heb ook wel eens de suggestie niet aangezet omdat het me helemaal niets leek (te zwaar voor hoe ik me voelde). :+ Je kunt de suggesties immers ook niet doen en gewoon gaan hardlopen en dan houdt Garmin alles wel bij.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 11:59

Misschien een klein bakje Brinta als ontbijt? Dat doe ik altijd met havermelk. En inderdaad 2 keer ontbijten!

Ik heb me overigens opgegeven voor mijn eerste marathon ooit. Na 14 jaar moest het er toch maar een keertje van komen. Ik ga 15 juni de Slachte in Friesland lopen :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 12:03

Wat een uitdaging lies_sparkle!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 12:08

Ik ontbijt sowieso normaal gezien niet voor 11.00 uur, mijn werkdag start meestal rond 6.30 vertrek thuis, met uitschieters naar zoals vandaag om 5.05 al in de auto, dus wekker om 4.30.
Ik begin de dag met een cappuccino en ga dan dus of aan het werk, of sporten, oid en ontbijt komt later pas.
Een uur fanatiek krachttraining gaat op deze manier prima en tot nog toe het opbouwschema van hardlopen ook, maar ik ben vooralsnog maximaal 3 kwartier tot een uurtje onderweg geweest, met matige inspanning (nog veel wandel minuten ertussen).

En dat gaat bij mij prima, dan heb ik echt niet direct enorme trek als ik terug ben.

Maar ook dat heb ik getraind, ik kon vroeger de deur niet uit zonder ontbijt, maar omdat ik soms zo vroeg start, was dat best lastig, kwam in de knel met lunchtijd en avondeten omdat mijn ritme zo asynchroon loopt met dat van mijn man en had daardoor eigenlijk een maaltijd extra nodig voor mijn gevoel, maar die calorieën had ik eigenlijk helemaal niet echt nodig.

Op deze manier werkt het voor mij, maar nog niet echt ervaring met duursport zonder ontbijt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 12:56

Mooie uitdaging lies_sparkle! Genoeg tijd in ieder geval nog om te trainen.

Ik heb eigenlijk nooit spierpijn als ik een 21 tot 30km duurloop doe, maar vandaag flinke spierpijn in mijn bovenbenen. Misschien toch door de kou op mijn benen, gecombineerd met lopen op asfalt.

Marije_jiplover in principe kun je een rustige training tot anderhalf uur prima zonder ontbijt doen. Je loopt dan toch op je opgebouwde glycogeen voorraad. Maar pittige intervallen, of een drempeltraining.. dan is het eigenlijk beter om eerst iets te eten van tevoren.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 14:24

Lies-sparkle, wat leuk zeg! Mooie uitdaging inderdaad, loop je alweer 14 jaar hard, lekker bezig!
Wil je de marathon nog in een bepaalde tijd lopen? Of gewoon de afstand halen?
Hopelijk dat het tegen die tijd niet al te warm is.
Ik doe 14 april mee met een marathon, komt toch sneller dichterbij dan ik dacht!

Suliko,ja onbijt vind ik ook nog wel eens lastig, het ligt er natuurlijk ook aan wat je gaat doen, voor een rustige duurloop kun je makkelijker wat meer eten, dan een pittige wedstrijd of stevige interval training.
Ik denk dat het belangrijkste is dat je gevarieerd eet, en matig bent met dierlijke producten.
We hebben van de week een mooie ducu op Netflix gezien, daarbij werd een studie gedaan op identieke tweelingen, de een kreeg een plantaardig dieet, de ander een gezond dieet met dierlijke producten.
Na 8 weken zag je echt verschillen, mooi om te zien!
En ik heb ook weer veel inspiratie opgedaan om gevarieerder plantaardiger te eten.

Afbeelding

Marije jip lover, zo jij hebt wel heel vroege dagen erbij zitten!
Dan snap ik dat je dan nog niets wil eten.
Als ik werk zet ik de wekker op 6 uur, en dan kan ik ook niet ontbijten, pas om kwart voor 10, tijdens de eerste pauze eet ik 2 boterhammen.
Thuis onbijt ik soms wel, soms niet voor het trainen. Maar niet te zwaar, en ik wacht dan meestal wel een uurtje voor het gezakt is.
Vanochtend heb ik tempe stukjes gebakken, en op een broodje met pittige hummes gedaan, een uurtje later gaan lopen, en dat ging prima!

SV, baalen van je spierpijn in je benen, wel herkenbaar op de weg wedstrijden heb ik ook vaker spierpijn na afloop, loop toch het liefste in het bos.

Vandaag een klein rondje gemaakt, met 4x interval van 4 minuten, ging lekker, met een fijn zonnetje erbij!

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 17:45

Er komen weer mooie loopjes voorbij!
Ooit met de rijvereniging naar Otterlo geweest. Prachtige omgeving.

Goof sterkte! :knuffel:

Ontbijt was ik nooit goed in. Vorig jaar begeleiding gehad van een personal trainer, zijn advies was voedingstoffen te combineren. Dus koolhydraten, eiwitten en een beetje vetten in iedere maaltijd. Sindsdien Ontbijt ik meestal met 250 gram Skyr en granola erdoor.
Op een pannenkoek met suiker loop ik ook lekker!

Vandaag een rustige loop van 8km, heerlijk in het zonnetje!

Dinsdag heb ik een uitgebreide medische sportkeuring. Ben benieuwd wat eruit komt. Ik loop altijd hoog in de hartslag. Denk dat het komt doordat ik als kind heel vaak bronchitis had. Ik bouw ook maar heel langzaam conditie op.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 18:57

Ik ben benieuwd wat ze met die keuring doen en of er echt wat uit komt.
Hoe je conditie is weet je zelf eigenlijk wel. Maar of ze dan een verklaring hebben voor een hoge hartslag?

Ik ontbijt ook vaak niet, gewoon geen trek 's morgens. En ik kan ook prima wachten tot de lunch en dan wel sporten (duiken of paardrijden). Hardlopen doe ik eigenlijk alleen 's avonds, en dan wacht ik een uurtje na het avondeten.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 19:28

Ik loop meestal nuchter als ik 's ochtends loop. Als ik eind van de ochtend een langere loop heb dan eet ik twee boterhammen met kaas tenminste 1,5 uur voor de start.

Leuk, de Slachte! Wij slaan over, ook al kriebelt het wel als Fries, maar het over de weg lopen hebben we wat afgezworen en de route is voor ons ook niet heel bijzonder meer. Leuk om naar toe te trainen.

Zou best kunnen dat je daardoor last hebt SV, ik was ook wat stijf na de wintermarathon, anders dan anders :j

Keuring is heel interessant en geeft mooie inzichten. Ik wist wel dat ik bovengemiddeld fit ben voor mijn leeftijd, maar welke waarden daarbij horen wist ik niet. Bovendien had ik een leuk gesprek met de sportarts en geeft hij nog steeds wel eens trainingstips als we daarom vragen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 22:17

Hier net gelopen en voelde mijn avondmaaltijd toch wel wat. En het was al 1.5 uur geleden. Maar nu 5km gedaan, het ging niet zo fijn als de week er voor, maar oh wat ging het een stuk beter dan dinsdag. Ik kon nu gewoon zonder na te denken 8.10 tot 8.15 min/km halen. En dan liep ik gewoon relaxed zonder te puffen en te kreunen.

Wel vond ik het KOUD. Ik had een loopshirt aan en daarover een dikke hoodie. En mijn normale trainingsbroek, handschoenen en een hardloopmutsje. Het duurde dus echt 2 km voordat mijn handen warm werden en 2.5km voordat mijn bovenbenen warm werden. Maar toen kon de muts af en konden de handschoenen uit. Ook kon ik na 3km de rits van de hoodie wat los doen. Het zweet ging me toen ook over mijn voorhoofd lopen. Maar dat is bij mij wel een dingetje hoor. Welke kleding bij deze temperaturen?
Ik ben gewoon meer dan koud als ik vertrek met zo 'weinig' kleding, en het duurt best lang voor ik iets warm word. Maar als ik dan warm word, dan is het ook meteen zweten geblazen.
Alleen die laatste km naar huis wandelen die ik altijd meeneem is dan weer echt koud.
Dinsdag had ik te veel kleding aan, nu was het denk ik redelijk, of toch nog iets te veel. Maar het is dus wel lastig zo met vriestemperaturen.

Ik heb alleen ervaringen met duikkeuringen, haha.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 23:17

Een hoodie :oo
Ik heb gisteren gelopen in een hemdje met spaghettimouwtjes en eroverheen een hardloopshirt met lange mouwen. Ik heb er 1 die wat dikker en echt voor de winter is. Die draag ik alleen als het vriest, zoals gisteren dus. In alle eerlijkheid had ik het voor het mooie zelfs net iets te warm gisteren.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 07:35

Een hoodie zou ik nooit in lopen. Te dik, gaat schuren, een irritante capuchon en bloedje heet. Maar goed, jouw tempo is niet zo hoog, dus dan heb je het niet snel warm.

Ik zou laagjes aanraden voor jou. Een goed hardloophemdje, daarover een (thermo)hardloopshirt met lange mouwen, daarover een hardloopshirt met korte mouwen en dan eventueel een (dun) jasje. Het jasje kun je dan uitdoen en omknopen als je het warm krijgt.
Ik liep van de week met -4 met een hemdje, shirt met lange mouwen en een dun jasje. Geen handschoenen of muts, daar heb ik een bloedhekel aan. Soms in het begin een buff om mijn nek, maar die gaat na 2km meestal af.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 08:40

lies_sparkle, ik ontbijt al met havermout, dat vind ik lekkerder dan brinta en heeft min of meer dezelfde voedingswaarden. Maar ook als ik een klein bakje havermout eet, voel ik dat enorm als ik direct ga lopen. En onder de 10 kilometer kom ik nog weg met lichte maaltijden als een banaan of wat yoghurt, maar als ik meer dan een uur loop krijg ik echt heel erg honger. Onderweg iets eten kan ook, maar ik zou het wel fijn vinden als ik een wat stevigere bodem kan leggen.
En wauw, wat ontzettend tof dat je voor een marathon gaat! Wat is tot nu toe je verste afstand die je gelopen hebt?

Marije_jiplover, thanks voor je antwoord. Ik ontbijt ook meestal pas rond 11 uur, thuis of ik neem het mee naar studie. En vooralsnog ging dat prima, tot ik meer duursport ging doen. :') Al heb ik nu ook regelmatig een bootcamp om 09:00 s'ochtends en met de kou, 20 min erheen fietsen, dan een uur sporten buiten waarbij je tussendoor soms afkoelt, erna het koude meer in om te dippen :brr: en dan weer terugfietsen, ging ook niet zo goed zonder ontbijt. :+ Maar dan ontbijt ik een uur van tevoren.

Supervixen, balen van de spierpijn, hopelijk is het vandaag minder en niet erger!

ieris, ik ben al 8 jaar vegetariër! En 90% plantaardig. Ei, geitenkaas en chocola vind ik te fijn en lekker. :') Maar verder doe ik het daar heel goed op. Als puber had ik de ziekte van lyme (eerst mis gediagnosticeerd met fibromyalgie), toen ben ik begonnen aan plantaardig en zoveel mogelijk suikervrij eten en ik merkte toen echt een afname van klachten voor ik überhaupt een behandeling startte en dat mijn lichaam makkelijker herstelde (als ik naar een feestje ging, lag ik erna een week op bed zeg maar). Tegenwoordig ben ik minder strict en dat gaat nog steeds goed, in de basis eet ik heel gevarieerd en vers, maar kan ik ook wel snacken en soms wat meer zuivel eten. Al merk ik het wel als ik te veel zuivel eet.
En lekker, tempeh op een broodje! Al zou ik dat wel heftig vinden als ontbijt. Gister was prachtig weer hé? Met dat zonnetje!

judenjul, ook interessant! Op zich voldoet mijn ontbijt met havermout daar wel aan, als ik later ontbijt is het ook wel eens een uitgebreid broodje met ei, geitenkaas of hummus oid en groente. Beide bevatten koolhydraten, eiwitten en vetten.
Fijn dat je ook genoten hebt van het zonnetje. Kan me voorstellen dat je benieuwd bent naar de medische sportkeuring, lijkt me heel interessant! Ben benieuwd wat ze zeggen over je hoge hartslag.

germie, een dikke katoenen hoodie geeft ook niet echt warmte en houd vooral vocht vast, waardoor je erna enorm afkoelt. Ik zou inderdaad wat SV zegt doen. Als onderlaag kan je voor een merino longsleeve of hemd gaan, dat draag ik zelf standaard met de bootcamp in de kou en ook vaak met lopen. Bij een hemd dan nog een sport longsleeve (dus niet van katoen, katoen werkt gewoon niet met sporten, ook niet als je langzaam gaat). Je zou voor de eerste kilometers een dun jasje aan kunnen doen die ook winddicht is, zodat je meer warmte vasthoud en die kan je dan inderdaad uitdoen en omknopen.

Gister 7 kilometer gelopen, ging heerlijk ondanks wat gladde stukken. Het was fantastisch weer zo met het zonnetje! Maar ik had me dus wel te warm aangekleed met een wat dikkere legging, merino longsleeve en dan nog een sport longsleeve erover. Gelukkig kon die laatste uit.
Een buff vind ik ook snel te warm worden, net als een muts. Ik draag wel een dunne wollen hoofdband over mijn oren, dat is perfect tegen de ergste kou. Verder hele dunne handschoenen, die ik meestal na 2 kilometer uitdoe.

Er ligt hier nu een mooie laag sneeuw, zo meteen bootcamp en dus ook dippen in het meer. Vorige week was het water 4 graden, dat staat zo goed als gelijk aan een ijsbad (3 graden). Ik kijk vooral erg op tegen het water inlopen, waarbij je best een stukje over het strand moet lopen en erna er uit en met koude en trage spieren weer aankleden. :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 09:41

Ik heb niet al die kleding. Maar werk wel met laagjes. Een sporthemd, dan een tshirt, dan een hardloopshirt en dan heb ik nog iets nodig. Ik heb nog wel een fietsjack van 28 jaar oud, misschien dat dat nog werkt. Ik heb nu een hardloopshirt met lange mouwen en een hardloopjasje volgens de verkoper voor in de winter als echte hardloopkleding, maar is me te dun. Zodra het weer 2-3 graden is, dan gaat het weer overigens. En dat jasje is een XL, groter hebben ze niet, maar zit eigenlijk aan de strakke kant, ik kan niet nog een laag er onder doen. En omdat het met dat jasje met alleen wat er onder warm genoeg zou zijn dus meegenomen. Qua broek dus een lichte trainingsbroek die we kregen voor het wk. Ik heb nog geen mooie hardloopbroek met zakken gevonden. Ik wil mijn sleutels ergens fatsoenlijk in kwijt kunnen en niet zo'n broek met van die minizakjes. Ik heb nog genoeg schaatsbroeken, maar die hebben geen zakken. Een thermobroek onder die trainingsbroek zit niet fijn. Ook al geprobeerd. Dan werkt hardlopen in een winterwandelbroek nog beter. Ik heb zo'n dun hardloopmutsje, die kan onderweg zo af. Die hou ik er wel in. En ik heb fietshandschoenen aan, dus ook vrij dun. Die gaan na een paar km dus ook uit. Dus die hou ik er ook in.
En misschien heb ik het gewoon snel koud. Ik zal sowieso vanaf nu proberen harder gaan lopen. Dan maar korter, maar het tempo moet omhoog, dat is wel duidelijk. Vandaag geeft Garmin rust aan, misschien toch even proberen op hoger tempo te lopen. En dan maar kort ofzo.
Met hardlopen begin ik meestal op 400 m van mijn huis zodat ik ook nog een coolingdown wandeling daarna overhou. Ik loop nooit hard door de bebouwde kom. Behalve als ik haast heb en een bus ofzo moet halen. :P

Volgende week is het weer dooi, dus dan is het te koud hebben ook weer over.

Even dippen in koud water kan ik overigens prima. Dat doe ik ook wel eens. En dan heb ik het daarna niet koud. En ik duik ook met dit weer gewoon en dat gaat ook prima.
Misschien ben ik wel geen hardloper ofzo, haha. Maar mijn pezen hebben het wel nodig om sterker te worden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 09:50

Germie, zou je niet eens willen investeren in wat fijne hardloopkleding? Daar heb je veel meer aan.
Vwb sleutels; je hebt er maar 1 nodig onderweg, ofwel je huissleutel ofwel je autosleutel als je elders loopt. Die passen altijd in iedere zak. Sterker nog, je huissleutel kun je ook heel handig in je schoenveters knopen zonder dat je daar last van hebt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 10:02

Goof schreef:
Germie, zou je niet eens willen investeren in wat fijne hardloopkleding? Daar heb je veel meer aan.
Vwb sleutels; je hebt er maar 1 nodig onderweg, ofwel je huissleutel ofwel je autosleutel als je elders loopt. Die passen altijd in iedere zak. Sterker nog, je huissleutel kun je ook heel handig in je schoenveters knopen zonder dat je daar last van hebt.

Ik heb dus zo'n winterhardloopjasje gekocht onlangs. En een shirt met lange mouwen heb ik al. Dit zou genoeg moeten zijn, maar is voor mij bij echte vrieskou in het donker te weinig. Het is dus niet dat ik niets heb. Dit zou warm genoeg zijn, maar is het dus tot 0 graden wel, daaronder niet.

Maar ik heb in het verleden ook te vaak wat gekocht wat niet werkte. Niet specifiek voor hardlopen, maar wel voor fietsen, duiken, enz. En dat wil ik dus voorkomen. Van die sleeves over een hardloopjasje is misschien nog wat, maar ik zou dat graag eerst testen. Dat ze niet afzakken e.d. Je kunt in zo'n hardloopwinkel wel schoenen testen, zouden ze dat ook doen met kleding? Dat je gewoon 10 minuten heen en weer kunt rennen om te kijken of het echt wel lekker zit? Want online durf ik geen sportkleding te kopen.

Sleutels aan de veters al eens gehad, maar ik heb 2 sleutels aan 1 ring en dat rammelt. Dan werkt het bij mij beter om ze om m'n middel te knopen met een veter. Dan rammelen ze nog wel, maar niet meer op een voet. Maar ik heb liever gewoon een zak, haha. De trainingsbroek die ik nu draag is eigenlijk een prima kledingstuk om mee hard te lopen, daar heb ik eigenlijk geen last van, behalve gisteren wat te koud. Maar deze heeft dus wel fijne zakken. En dat die niet strak om de benen zit voel ik met hardlopen niet. Alleen met regen plakt het wat.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 10:03

Ik heb voor mijn spullen een Koala Clip. Voor als ik in een joggingbroek loop in plaats van shorts met telefoon pocket in de liner. Ik loop niet echt lekker met belt en ook niet echt met telefoon in zo'n ding om mijn arm. Toen kwam ik deze tegen en met een sale er bij wilde ik hem wel uitproberen. Het is een pouch met ritssluiting en een soort zachte haak met magneet om hem goed vast te maken. Ik hang hem aan mijn bh, tussen mijn schouderbladen. Als je er op let dan voel je hem wel zitten, maar hij beweegt niet en zit me ook niet in de weg. En als ik naar bijvoorbeeld een festival ga dan kan ik hem ook aan de binnenkant van mijn broek hangen om mijn spulletjes veilig te houden...

Afbeelding

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 10:04

jullie gaan hard, zowel met lopen als met posten! grote bijleespost incoming:

Supervixen, Ninus, Suliko, prachtige foto’s! stoppen jullie tussendoor voor een mooi shot, of doe je dat tijdens het hardlopen? idem met foto’s van jullie zelf. Edit: Supervixen heeft al antwoord gegeven :D

Tiggs, dat klinkt als een goed voornemen en zo te lezen is het ook gelukt. vervelend van dat gevoel in je buik. kan het wellicht eisprong gerelateerd zijn? en hoe gaat het nu met lopen?

Ninus, haha, een schoenendroger klinkt echt ideaal. die van mij waren na die natte wintermarathon ook 3 dagen nat, dus dan komt zo iets wel goed uit!

MuSLi, zo’n work out met lopen en oefeningen klinkt wel pittig maar aan de andere kant ook wel een laagdrempelige work out met bekende oefeningen zonder gekke attributen. heb je dit zelf bedacht of is dit een bekend concept? ik had er nog nooit van gehoord.

Supervixen, wat een prachtige schoenen, wauw!! die kleur <3 balen van het slechte nieuws, heel veel sterkte.

judenjul, mooie tijd voor een 10km over strand en door de duinen.

suusje26, mooie medaille. dat je longen zeggen, mwuah, maar je hoofd en lichaam willen nog wel, herken ik ook wel. ik ga dan iets langzamer om weer op adem te komen en dan weer door.

goof, wat vervelend dat je je mentaal niet lekker voelt. wel fijn dat je met het hardlopen je gedachtes wat kan verzetten en dat je teamleider, zoals ik het lees, ook aan je denkt en met je meedenkt.

ik kom weer eventjes inchecken na een tijdje afwezig. ik heb even een dipje met hardlopen. vorige week na mijn 5km race weer begonnen, maar toch erg last van m’n schenen. besloten een weekje rust te nemen, dus afgelopen dinsdag weer gaan lopen met de nike run club met een schema van 5 naar 10km. ging best aardig, al had ik wel het idee dat het wat onder mijn niveau was. toen wou ik donderdag weer lopen (gisteren), maar werd ik woensdag ziek helaas. dus nu even uitzieken en dan gauw weer beginnen, want over 2 weken is alweer loop 2/3 van de gouden leeuw (om meteen jouw vraag te beantwoorden MuSLi). ik ben heel blij dat die run gepland staat, want anders ben ik op dit soort momenten nogal geneigd om er met de pet naar te gooien. en dat zou zonde zijn omdat ik net de smaak te pakken heb, maar nog niet helemaal die “verslaving” heb zoals (volgens mij) de meesten hier. dus dan is zo’n evenement een goede stok achter de deur voor mij.

hoe lang gaan je hardloopschoenen mee, tsja, ik ga denk ik rond de 800km eens kijken voor nieuwe, omdat ik toch wel wat overpronatie (oftewel, x-benen :D ) heb. die nike alpha fly zien er wel bijzonder uit.

door jullie enthousiasme over trail runs begint dat bij mij ook te kriebelen. het schijnt ook beter te zijn voor je gewrichten etc ipv al dat asfalt, en gezien ik toch snel last heb van m’n schenen trekt het me wel. ik heb dan ook het geluk dat er een “bos(je)” is vlakbij, alhoewel het daar wel echt altijd zeik nat is. maar wellicht daar toch eens een rondje door de modder wagen.

en vanaf nu ga ik weer gezellig mee lezen en posten!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 10:05

Ik heb ook weinig kleding aan, paar laagjes die ik makkelijk uit kan trekken, ik begin ook al snel met strippen :D

Een goede broek heeft inderdaad genoeg ruimte voor een sleutel en je telefoon, er is tegenwoordig zoveel keuze en het hoeft niet heel duur te zijn.

Vanochtend ben ik goedgekeurd door de fysio, er kwamen geen naalden aan te pas dit keer en het traject is nu klaar *\o/*

Mijn waarden zijn echter nog niet om naar huis te schrijven, slechte slaapkwaliteit en HRV is ongebalanceerd. Valt een beetje tegen, want ik voel me verder prima. Toch maar even rustig aan, als het zo wat verbeterd dan doe ik misschien een heel klein rondje, het lijkt namelijk een mooie dag te worden :j

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 10:07

Oh dat lijkt me dan weer helemaal niks IMAY := Ik heb ook geen belt of iets om mijn arm, vind ik vreselijk. Mijn telefoon gaat op mijn bovenbeen en sleutel hoef ik hier nooit mee :D

Langere afstanden (25+) heb ik altijd mijn rugzak mee, dan zijn spullen sowieso geen probleem.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 10:08

Ninus schreef:
Oh dat lijkt me dan weer helemaal niks IMAY := Ik heb ook geen belt of iets om mijn arm, vind ik vreselijk. Mijn telefoon gaat op mijn bovenbeen en sleutel hoef ik hier nooit mee :D

Langere afstanden (25+) heb ik altijd mijn rugzak mee, dan zijn spullen sowieso geen probleem.

Ja, als ik in mijn shorts loop dan heb ik ook mijn telefoon op mijn been want die heeft een liner met geschikte zak, maar ik hou niet echt van tights en in de zak van mijn joggingbroek zwaait het irritant heen en weer

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 10:18

Germie, kleding testen heeft toch helemaal geen zin? Dan sta je in een winkel waar het 20 graden is op een loopbandje waar het windstil is.
En wat bedoel je met sleeves over je jasje? Wat moet dat doen dan?
En het ene shirt met lange mouwen is het andere niet. Er zit veel verschil in, je kan ook een wat dikkere kopen voor de winter.
Ik zou echt wat fijne kleding kopen als ik jou was.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 10:41

Goof schreef:
Germie, kleding testen heeft toch helemaal geen zin? Dan sta je in een winkel waar het 20 graden is op een loopbandje waar het windstil is.
En wat bedoel je met sleeves over je jasje? Wat moet dat doen dan?
En het ene shirt met lange mouwen is het andere niet. Er zit veel verschil in, je kan ook een wat dikkere kopen voor de winter.
Ik zou echt wat fijne kleding kopen als ik jou was.

Helemaal mee eens, daar heb je enorm veel plezier van.
Fusion tights bijvoorbeeld, hebben hele fijne grote zakken.
De tight die ik laatst bij de takko heb gekocht is ook heel fijn. Grote zakken, zit warm en was maar 25 euro.