Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 14:30

pien_2010 schreef:
secricible schreef:

Dat mag jij veel vinden, maar dat is het niet. In Frankrijk was het verlies in het begin 40%, normaal met vaccineren is 10% verlies normaal.
Je verliest altijd door luchtbellen die eruit gehaald moeten worden, een 6e dosering die er niet uitgehaald heeft kunnen worden, enz. 5% verlies is gewoon echt heel weinig en nog lager willen gaan is ook niet realistisch.

Shadow, die grafiek is mooier dan die van de NOS inderdaad!

Mag ik daarvan een bron? Want dat heb ik nergens langs zien komen hier.

de bronnen verschillen tussen de 30 en de 40%. Zowel de NOS als de Trouw hebben daar over bericht eind December toen Frankrijk (en andere landen ook trouwens) besloten om wel te starten in verpleeghuizen terwijl NL de strategie omgooide.
Alleen al in de distributie werd met bestellingen verzenden rekening gehouden met een verlies van 30%. Dus men stuurde 30% meer dan een instelling nodig had.
Ik zal nog even kijken of ik de linkjes er bij kan vinden.

EDIT: ik zoek nog even verder, maar lastig zoeken naar oude artikelen hierover. Hier artikel van de trouw waarin staat dat Frankrijk zelf al rekening hield met 30% verlies bij distributie
https://www.trouw.nl/buitenland/duitsla ... ~b806982e/

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 14:55

Bloodymary schreef:
Wel apart dat de meesten hier een minister als een spreekbuis zien... Waar ga je dan op stemmen, op degene die het mooist kan vertellen?

Je stemt op een partij en niet op een minister.
De minister wordt pas na het formeren van een kabinet gekozen.

Maar jij denkt dat de Jonge zelf het aantal gevaccineerden telt?
Of persoonlijk toeziet of de GGD wel betrouwbaar personeel in dienst heeft en niets lekt?
Dat hij persoonlijk de vaccins gaat halen en vervoeren naar de priklocaties? ;)
Wie had jij dan als minister willen zien?

De Jonge was trouwens in 1e instantie geen Minister, maar door het wegvallen van de toenmalige minister en zijn ervaring met de zorg doorgeschoven naar de ministerpost.
Ik ben geen CDA-stemmer, maar de Jonge heeft het als Wethouder in Rotterdam goed gedaan.
Ik was positief toen hij benoemd werd.
Hij valt mij nu ook tegen als Minister, maar of ik hem dat persoonlijk kan kwalijk nemen? Ik denk het niet. Het is een nieuwe situatie, medici en experts zijn het ook niet allemaal met elkaar eens.
Ik vind dat het hele kabinet hem behoorlijk laat verzuipen, waarschijnlijk om hun eigen hachje te redden, met het oog op de verkiezingen. Dat vind ik jammer.
Als maatschappij zijn wij meer gebaat bij eensgezindheid en elkaar steunen en helpen.

Ik vind jouw bijdragen aan dit topic een voorbeeld van wantrouwen en negativiteit.
Ik baal ook van de hele Corona-situatie; maar om alle fouten bij een minister neer te leggen en roepen dat hij ongeschikt is omdat hij maar onderwijzer is of iets dergelijks, waren jouw woorden, vind ik denigrerend.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:05

Electra63 schreef:

Maar de minister is vervolgens de uitvoerder, niet alleen maar een woordvoerder of voorlichter. Onze regering MAAKT beleid, helemaal zelf. Hoewel de Kamer ze aan kan spreken op hun verantwoordelijkheid worden ze geacht om zelf in staat te zijn goed beleid op te stellen en dat goed ten uitvoer te brengen.

Verder denk ik alleen: als we zo overtuigd zijn dat mensen op hoge posities dus blijkbaar toch geen invloed hebben... is het dan niet een mooie besparing om iedereen terug te zetten naar een modaal salaris? Blijkbaar maken ze het verschil dus niet tussen wat goed loopt en slecht, en wordt dat ook niet verwacht.
En als we dat een beetje breder invoeren dan alleen ministers, denk ik dat we een heleboel mensen in de bijstand daarvoor met rust kunnen laten!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:09

Shadow0 schreef:
Karl66 schreef:
Kritisch zijn is belangrijk. We doen het niet goed met vaccineren. Nederland zou met zijn geweldige infrastructuur en ontwikkelingsniveau veel beter moeten doen en dat is dus gewoon niet goed. Alleen komt dat niet door een minister

Eeeeeuh, jawel, daar komt het precies door!

Het onderliggende apparaat is steeds slecht in staat gesteld om zich voor te bereiden, kreeg weinig info, geen duidelijke strategie.... allemaal dingen die de minister anders aan kan pakken.

Kijk vooral ook terug: de GGD's die dingen beter op orde hadden rond de tests en BCO zijn op zeker moment overruled of teruggeroepen. Eigen voorbereiding werd niet op prijs gesteld, ook hier niet. En ik heb meerdere groepen horen vragen: verwacht je iets van ons bij de vaccinatie, zeg het dan aub zo snel mogelijk, dan bereiden we ons erop voor. En er kwam geen antwoord. Niet naar verpleeghuisartsen, niet naar huisartsen en niet naar de GGD's.

Ik had ergens gehoord dat instellingen aangaven dat ze geen voorschrift hadden om bepaalde beschermingsmiddelen te gebruiken, terwijl die wel voor handen waren.
Maar, omdat het niet in het protocol stond, gebruikten ze het niet ipv dat ze zelf na konden denken, maar ondertussen riepen ze wel 'de minister laat ons onbeschermd werken'

Ik kan geen bron vinden maar ik heb dat bijna letterlijk in een debat gehoord "ja als die middelen er zijn mogen ze die uiteraard gebruiken!"

Waar was ookalweer een mevrouw ingeent ipv getest, dat was een GGD straat toch?

Overigens vind ik het politieke systeem in zoverre wel geniaal dat een minister zou moeten aftreden als iemand onderin de schakel wat cijfers door elkaar husselt...
Als ik op mn werk een fout maak kan ik vertrekken en blijft mn baas lekker zitten :+

Ik denk dat een minister hoogover werkt.. Een directeur van een groot bedrijf werkt ook hoogover, maar krijgt wel rapportages of info van onderliggende managers / afdelingshoofden, die vervolgens info krijgen van de werkvloer. Als ergens in die informatielijn iets niet goed gaat, aan wie ligt het dan?
Dan moet een directeur bij iedere memo vragen "ja dat staaaat er nu wel, maar is dat ook zo?" dan kan ie net zo goed alles zelf doen :+

De bijstand opmerking snap ik niet..

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:11

@secricible @pien
Ik denk dat er toch wat verwarring is.
Wat in het artikel staat is dat er bij vaccinatie rekening gehouden wordt met een mogelijk verlies tot 30%. Niet dat er 30% verloren gegaan is en ook niet dat ze alvast 30% extra versturen.
https://www.rtl.fr/actu/bien-etre/coron ... 7800954564
Waar het kan misgaan is bij een breuk in de koudeketen (specifiek voor het Pfizer-vaccin een gevoelig punt) of wanneer een geplande vaccinatie niet kan doorgaan. Nu lijkt het er toch wel op dat iedereen zijn uiterste best doet om geen enkle vaccin te laten verlorengaan. Met als meest spectaculair geval in de VS waar een auto met een vaccinatieteam vastraakte in een file en waar ze ter plekke mensen gevaccineerd hebben om de vaccins te 'redden'.

Na een beetje een rammelende start (waar veel kritiek op kwam) lijkt het vaccineren in FR op dit moment goed op dreef te zijn met ongeveer 1.5 mio vaccins gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:12

Shadow0 schreef:
Electra63 schreef:

Maar de minister is vervolgens de uitvoerder, niet alleen maar een woordvoerder of voorlichter. Onze regering MAAKT beleid, helemaal zelf. Hoewel de Kamer ze aan kan spreken op hun verantwoordelijkheid worden ze geacht om zelf in staat te zijn goed beleid op te stellen en dat goed ten uitvoer te brengen.

Verder denk ik alleen: als we zo overtuigd zijn dat mensen op hoge posities dus blijkbaar toch geen invloed hebben... is het dan niet een mooie besparing om iedereen terug te zetten naar een modaal salaris? Blijkbaar maken ze het verschil dus niet tussen wat goed loopt en slecht, en wordt dat ook niet verwacht.
En als we dat een beetje breder invoeren dan alleen ministers, denk ik dat we een heleboel mensen in de bijstand daarvoor met rust kunnen laten!

Waarom moeten mensen inleveren voor de bijstand altijd. Ik denk de uren die een gemiddeld minister werkt per week aanzienlijk zijn en het loon hoort daarbij,mag ook wel met alle oliebol die je er bij krijgt. Waarom zou je voor dat aantal uren een modaal loon geven.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:28

secricible schreef:
ach, hier in Europa is het allemaal tussen de 1-3%.
...
En op dit moment zijn die vaccins echt nog een druppel op de gloeiende plaat. Zelfs voor Israël, waar meer dan 50% al 1 vaccinatie heeft gehad is er nog geen enkele ruimte om te verruimen. Dan is die 1-3% van Europa echt nog totaal irrelevant en is het zo ontzettend ridicuul met wat voor vergrootglas er gekeken wordt naar de minimale verschillen tussen landen.
Als dadelijk de miljoenen vaccins binnen gaan stromen aan alle kanten, dan wordt het interessant en dan is het zaak dat we allemaal zsm gas gaan geven en gaan prikken.
En tot die tijd is het allemaal niet heel veel meer dan een soort halve warming-up.

Correct.

Ik maak me echter wel zorgen over de voortgang.
Ik hóóp dat er voldoende gevaccineerd kan worden in het komende half jaar. Helaas heb ik er weinig vertrouwen in.
Februari gaat ook al niet veel worden en pas voor tweede kwartaal zijn grotere aantallen vaccins beloofd. Dan nog zijn die aantallen van geen kánt in lijn met wat tegen die tijd nodig is om in de herfst op 60% te zitten.

We hebben positieve berichten nodig, maar verwachtingen scheppen welke niet waar gemaakt gaan worden is een stuk erger dan geen goed nieuws.

Inmiddels gaat het hier in Spanje ook steeds meer een éthische dan medische crisis worden. Het is steeds minder te verantwoorden dat patienten met een lage herstelverwachting on de IC worden opgenomen. Ligt heel moeilijk hier.

Voor de zomer gaan we nog een ´leuk´ extra ethisch spanningsveld krijgen hier: Het toerisme is belangrijk en de UK gaat voorspoedig met vaccineren. Zien jullie het?
Logischerwijze te verwachten is: Per mei mogen Britten vrij reizen en zijn dan logischerwijze welkom hier. Dat terwijl de locals de gemeente niet uit mogen...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:34

Had pas ergens gezien waar dat ook zo was. Wel toeristen, die vonden het zo heerlijk rustig overal. Ja, omdat de plaatselijke bevolking er niet uit mocht. Bizar. Vakantie, de OS. Ik denk dat dat soort dingen best nog even kunnen wachten. Maar het is een lastig spanningsveld als je economie grotendeels draait op toerisme.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:40

Sclimpre schreef:
@secricible @pien
Ik denk dat er toch wat verwarring is.
Wat in het artikel staat is dat er bij vaccinatie rekening gehouden wordt met een mogelijk verlies tot 30%. Niet dat er 30% verloren gegaan is en ook niet dat ze alvast 30% extra versturen.
https://www.rtl.fr/actu/bien-etre/coron ... 7800954564
Waar het kan misgaan is bij een breuk in de koudeketen (specifiek voor het Pfizer-vaccin een gevoelig punt) of wanneer een geplande vaccinatie niet kan doorgaan. Nu lijkt het er toch wel op dat iedereen zijn uiterste best doet om geen enkle vaccin te laten verlorengaan. Met als meest spectaculair geval in de VS waar een auto met een vaccinatieteam vastraakte in een file en waar ze ter plekke mensen gevaccineerd hebben om de vaccins te 'redden'.

Na een beetje een rammelende start (waar veel kritiek op kwam) lijkt het vaccineren in FR op dit moment goed op dreef te zijn met ongeveer 1.5 mio vaccins gezet.

Dank je wel Sclimpre. Ik had me voorgenomen om het te laten gaan want anders zou ik jouw post gedaan hebben en ik bang was , weer voor anti Nederlands uitgemaakt te worden of te pro Frans (is maar hoe je het bekijkt). Frankrijk gaat goed op dit moment, maar de overheid heeft ongelooflijk op zijn fl.kker gehad van de burgemeesters en eigenlijk van wie dan ook, dat ze in het begin (eind december) te traag waren met de start.

Vandaag kreeg mijn man een brief van de organisatie die hier over gaat (assurance maladie) met wel als briefhoofd ministerie van volksgezondheid, dat hij als hij het vaccin nog niet had gehaald, een afspraak kan maken gezien zijn leeftijd. Ik ben hier erg opgelucht over, want ik maakte me wat zorgen over andere 75++ die geen internet haantje de voorste heeft als partner. (ben ikke hé ). Want buuf zijn moeder (85++) en zeer vitaal→ zijn allemaal van die krasse knarren hier, die had zich nog nergens opgegeven en haar zoon→ buuf dus, was daar ook helemaal niet mee bezig. Dus ik maakte me wat zorgen over de niet internet generatie, want ik had alles goed gevolgd en gelijk de 1ste dag voor mijn man via internet een afspraak gemaakt. Maar nu gaat dus gelukkig iedereen. Dus ik neem aan, dat er dan ook wel weer vaccins zullen zijn, want anders heeft zo'n brief geen zin, waarin staat dat men of zelf kan gaan plannen, of de uitnodiging om geprikt te worden kan verwachten.

Sclimpre

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:46

Iedereen zou zo een internethaantje moeten hebben ;)
Maar goed dat ze de niet-internet mensen ook opvolgen.
Prikken maar !

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:47

In Nederland krijgen alle thuiswonende 60-plussers een brief met gegevens hoe ze een afspraak kunnen maken (in 1 of andere krant gelezen, welke weet ik niet meer), maar er stond niet bij wanneer we die brief kunnen verwachten... |o

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:54

SusanH schreef:
Had pas ergens gezien waar dat ook zo was. Wel toeristen, die vonden het zo heerlijk rustig overal. Ja, omdat de plaatselijke bevolking er niet uit mocht. Bizar. Vakantie, de OS. Ik denk dat dat soort dingen best nog even kunnen wachten. Maar het is een lastig spanningsveld als je economie grotendeels draait op toerisme.

Economisch kan het niet wachten.
Krijgen we er nóg een socieaal spanningsveld bij.

Eens wat positief nieuws.
Door de Covid19 maatregels is er tussen januari vorig jaar en dit kaar een daling van meer dan 90% in daling van producten tegen griep en ´buikgriep´ om de twee meest bekende namen te noemen.
Ook een dergelijke afname in de omzet van anti-biotica in de apotheken.
Meer afstand, beter handen wassen; meer hygiënisch bewustzijn mag van mij blijven :)*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:58

Huertecilla schreef:
Door de Covid19 maatregels is er tussen januari vorig jaar en dit kaar een daling van meer dan 90% in daling van producten tegen griep en ´buikgriep´ om de twee meest bekende namen te noemen.
Meer afstand, beter handen wassen; meer hygiënisch bewustzijn mag van mij blijven

En nog wat positief nieuws, gisteren dit nagevraagd bij buurtbewoners of het hen ook zo opvalt dat we weer eens reeën zien (de vossen heb ik natuurlijk niet genoemd want dat moet dan weer gelijk dood), fazanten, patrijzen en ander wild. Oui oui (jaja) werd er driftig en enthousiast beaamd. Waarop ik de voorzichtige conclusie durfde te trekken dat er vele male minder is gejaagd vanwege de lock down en ik denk dat dit vooral de reden is hiervan. Die gedachte werd gedeeld.
Dus meer wild hier vanwege de restricties van de covid pandemie.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:03

Cer schreef:
Ik had ergens gehoord dat instellingen aangaven dat ze geen voorschrift hadden om bepaalde beschermingsmiddelen te gebruiken, terwijl die wel voor handen waren.
Maar, omdat het niet in het protocol stond, gebruikten ze het niet ipv dat ze zelf na konden denken, maar ondertussen riepen ze wel 'de minister laat ons onbeschermd werken'

Aan het begin van de coronacrisis werd er actief ontmoedigd, vanuit het ministerie, dat mensen extra materialen gebruikten. Bv Jos de Blok, die voor zijn Buurtzorg zelf een voorraad materialen had, kreeg een telefoontje dat het niet de bedoeling was dat hij dat ook zou gaan gebruiken.
Dat werd bovendien met misinformatie begeleid: er werd niet gezegd dat het een tijdelijke maatregel was vanwege een tekort aan beschermingsmiddelen, maar het werd gezegd dat er geen extra bescherming is, en dat het gebruik van extra materialen geen zin heeft en zelfs problemen kan geven. En dat men dat vooral ook niet moest aanmoedigen omdat dat maar 'verwarring' zou geven.

Dit bleek later op alle punten onjuist: de reden dat het gebruik werd ontraden was vanwege de schaarste, niet omdat het niet zou helpen... alleen er is nooit een officieel moment van verandering gekomen. En dus is er nu een enorm mistig middengebied waar bijna net zovaak gezegd wordt dat er 'geen belemmeringen' zijn om extra beschermingsmiddelen zijn (theoretisch waar) als 'dat het helemaal niet nodig is' want dat verhaal leeft nog steeds.

Dit is ook het venijnige van de hele crisis: er gaan op een bepaald moment allerlei interpretaties naast elkaar leven en de regering doet niets om die verwarring te stoppen. En als er dan iets is, dan is er altijd wel een interpretatie die goed uitkomt.

Je ziet dat ook met de woordspelletjes over corona indammen of door laten gaan. Rutte vond het zogenaamd 'puur semantisch' maar het verschil tussen een beleid gericht op het echt terugbrengen van corona of het door laten gaan ervan is echt anders. Maar welk standpunt ook, er ligt vrijwel altijd een quote klaar van een context waarin hij iets gezegd heeft. (Maar dus ook van het tegengestelde, en als je wilt kijken naar wat er echt gebeurt dan is het vooral zinnig om te kijken naar wat er verder gecommuniceerd wordt. Heeft men moeite gedaan om alle zorginstellingen op de hoogte te brengen van het nieuwe beleid rondom beschermingsmaterialen? Of laat men de mistigheid bestaan?)

Citaat:
Waar was ookalweer een mevrouw ingeent ipv getest, dat was een GGD straat toch?

Ja. Voor zover ik het begreep was de vrouw zelf in de veronderstelling (of de wens... je weet het niet) om gevaccineerd te worden, maar was het de bedoeling dat ze getest zou worden. Omdat de landelijke IT-systemen erg traag waren kon men zo gauw niet in het systeem vinden wat de afspraak was. Omdat de GGD de vrouw niet onnodig lang wilde laten wachten is ze toch geholpen. Ik lees dat als een goedbedoelende GGD en een falende IT, en verder een vrij menselijke fout, die bv niet helemaal van dezelfde orde is als een export-knop voor alle BSN's met bijbehorende data en die knop dan maanden in stand houden zelfs nadat er intern meerdere keren aan de bel is getrokken.

Citaat:
Overigens vind ik het politieke systeem in zoverre wel geniaal dat een minister zou moeten aftreden als iemand onderin de schakel wat cijfers door elkaar husselt...

En ook hier: dit was helemaal niet de situatie. Dit is van A tot Z slecht beleid, niet een individuele rekenfout. Dit ging namelijk om een beleid dat niet deugt, waardoor we nu 1 van de allertraagsten zijn in het vaccineren van mensen, en dat begon op te vallen. Dus De Jonge wilde goede sier maken met betere cijfers, voor zijn eigen politieke doel, en vroeg daarom om andere cijfers. Die (in een weekend, en zonder de normale mogelijkheden van controle en afstemming) snel gemaakt werden.

Dat hele proces van een slecht beleid, het dan beter doen lijken door gauw de cijfers iets op te poetsen en dat dan doen in een context waar de normale zorgvuldigheid niet gehaald kan worden... dat is zijn keuze en handelswijze (en ook die van Rutte uiteraard. Die managet ook uitsluitend beeldvorming, geen inhoud.)
Dat heeft NIKS met de individuele medewerker te maken die in de haastklus op zondag een foutje maakte.

Citaat:
Ik denk dat een minister hoogover werkt.. Een directeur van een groot bedrijf werkt ook hoogover, maar krijgt wel rapportages of info van onderliggende managers / afdelingshoofden, die vervolgens info krijgen van de werkvloer. Als ergens in die informatielijn iets niet goed gaat, aan wie ligt het dan?

Meestal aan de top, het is voor een groot deel mentaliteit en houding. Als je een open cultuur hebt, is je informatie vaak ook beter. Als je veel meer gericht bent op het niet naar buiten brengen van allerlei details die misschien tegen je gebruikt zouden kunnen worden (dus meer met beeldvorming dan met inhoud) dan is dat ook wat je aangeleverd krijgt.

Maar ook hierbij: als je er echt zo van overtuigd bent dat mensen in de top bijna niets kunnen veranderen aan de gang van zaken, niet verantwoordelijk zijn voor hoe dingen lopen... wat is dan hun functie wel?

Citaat:
Dan moet een directeur bij iedere memo vragen "ja dat staaaat er nu wel, maar is dat ook zo?" dan kan ie net zo goed alles zelf doen :+

De bijstand opmerking snap ik niet..

Mensen in de bijstand pesten en nog verder in armoede krijgen wordt meestal gedaan met excuus dat het anders te duur is. Maar als we mensen op hoge posities, die veel betaald krijgen terwijl je net verdedigt dat ze eigenlijk helemaal niet iets kunnen doen aan situaties die niet functioneren, nou gewoon een stuk minder betalen, kunnen we de mensen in de bijstand misschien gewoon met rust laten, omdat we daar het budget voor hebben. Scheelt weer wat Toeslagenaffaires enzo.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:08

pien_2010 schreef:
Huertecilla schreef:
Meer afstand, beter handen wassen; meer hygiënisch bewustzijn mag van mij blijven

En nog wat positief nieuws, gisteren dit nagevraagd bij buurtbewoners of het hen ook zo opvalt dat we weer eens reeën zien (de vossen heb ik natuurlijk niet genoemd want dat moet dan weer gelijk dood), fazanten, patrijzen en ander wild. Oui oui (jaja) werd er driftig en enthousiast beaamd. Waarop ik de voorzichtige conclusie durfde te trekken dat er vele male minder is gejaagd vanwege de lock down en ik denk dat dit vooral de reden is hiervan. Die gedachte werd gedeeld.
Dus meer wild hier vanwege de restricties van de covid pandemie.

En imo ook door minder mensen overal. Vorig jaar was dat met de zeeschildpad op het strand bij Fuengirola een goed voorbeeld. Dat is met massa-toerisme ondenkbaar. Helaas van korte duur ben ik bang.
In NL blijkbaar omgekeerd met campings en natuur doch dat is in feite hetzelfde alleen kunnen die mensen nu niet ´híer´heen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:10

Oh was dat echt een export knop joh? Ik dacht dat medewerks bij de gegevens konden en die zo konden doorsluizen?

Citaat:
bv niet helemaal van dezelfde orde is als een export-knop voor alle BSN's met bijbehorende data en die knop dan maanden in stand houden

Directeuren houden zich over het algemeen niet bezig met wat er op de vloer gebeurd.. wat doen ze dan wel? Andere dingen, kan je je best iets bij voorstellen denk :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:14

Huertecilla schreef:
En imo ook door minder mensen overal. Vorig jaar was dat met de zeeschildpad op het strand bij Fuengirola een goed voorbeeld. Dat is met massa-toerisme ondenkbaar. Helaas van korte duur ben ik bang.
In NL blijkbaar omgekeerd met campings en natuur doch dat is in feite hetzelfde alleen kunnen die mensen nu niet ´híer´heen.

Dat zal zeker voor Spanje gelden HC, maar hier kwam vrijwel niemand en dat is nog steeds zo := . Daar ligt het hier echt niet aan. Het wild is nog net zo schuw als altijd want zijn totaal geen mensen gewend. Zelfs de vogels zijn zo enorm schuw. En dat zijn ze al zolang wij hier wonen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:19

Cer schreef:
Oh was dat echt een export knop joh? Ik dacht dat medewerks bij de gegevens konden en die zo konden doorsluizen?

Citaat:
bv niet helemaal van dezelfde orde is als een export-knop voor alle BSN's met bijbehorende data en die knop dan maanden in stand houden

Directeuren houden zich over het algemeen niet bezig met wat er op de vloer gebeurd.. wat doen ze dan wel? Andere dingen, kan je je best iets bij voorstellen denk :j

Koffiedrinken toch? :))

Ik blijf het opvallend vinden dat iemand zonder prik-afspraak kon prikken. Een afspraak maken voor een test is toch anders dan voor een prik lijkt mij? Of lijken die systemen zo op elkaar?

Wel bijzonder.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:23

Winged schreef:
Ik blijf het opvallend vinden dat iemand zonder prik-afspraak kon prikken. Een afspraak maken voor een test is toch anders dan voor een prik lijkt mij? Of lijken die systemen zo op elkaar?

Wel bijzonder.

Ik ook. Ik ben benieuwd of met de afspraak maken je echt in het systeem komt te staan met naam, BSN en datum en tijd van afspraak, wat vervolgens zichtbaar is bij de prikkers.
Ik heb allemaal mondeling hoeven toezeggen dat ik overal ''nee'' had ingevuld in de gezondheidsverklaring. Mijn gezondheidsverklaring, werkgeversbrief en afsprakenbrief heb ik niet hoeven laten zien. Alleen mijn ID. Mijn ID nummer en BSN werd opgenoemd en ingetoetst in het systeem.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:24

Cer schreef:

Citaat:

Dat kan Shadow helaas niet weten.

Die schreeuwt alleen maar vanaf de zijkant hoe veel die directeuren en managers wel niet verdienen :D
En hoe zielig mensen zijn, die niet willen of kunnen werken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:26

Vayo schreef:
Winged schreef:

Wel bijzonder.

Ik ook. Ik ben benieuwd of met de afspraak maken je echt in het systeem komt te staan met naam, BSN en datum en tijd van afspraak, wat vervolgens zichtbaar is bij de prikkers.
Ik heb allemaal mondeling hoeven toezeggen dat ik overal ''nee'' had ingevuld in de gezondheidsverklaring. Mijn gezondheidsverklaring, werkgeversbrief en afsprakenbrief heb ik niet hoeven laten zien. Alleen mijn ID. Mijn ID nummer en BSN werd opgenoemd en ingetoetst in het systeem.

Hier in de gemeente is de priklocatie een andere locatie dan de teststraat.
En bij het testen, krijg je het adres van de teststraat door.
Dus kan je je toch niet vergissen, lijkt mij.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:28

Electra: Nu je het zegt, dat zijn hier ook 2 totaal verschillende locaties. :=
(ik probeer hier even een oordeel voor mij te houden)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:32

Daar waar het fout ging was toch wel dezelfde locatie? Of heb ik dat verkeerd onthouden?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:34

Ja volgens mij ook. Ook de locatie waar ik mijn vaccinatie gehad heb, zitten beide ook naast elkaar.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:50

Hier zou mijn priklocatie 50 km of 60 km zijn. De testocaties 20, 21 en 25 km. Beide priklocaties niet echt lekker bereikbaar ook. De priklocatie in de volgende provincie is iets dichterbij maar mag niet :+ of ze daar welbij elkaar zitten geen idee :+

Benieuwd of de 60 + nu voor de 60- medisch gaat uiteindelijk