Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pareltjes schreef:Belgen smeken de Nederlanders in grensgebied en Breda Tilburg de restaurants en kroegen dicht te gooien. Ze verwachten dat Belgen daar massaal naar toe trekken omdat hier alles dicht is.
Tilburg en Breda zijn zo goed als het episch centrum van het virus in NL.
Nederland doe iets, Belgie houdt uw volk binnen.
Het is 2020 iedereen heeft toegang tot internet. Kan van huis uit zien hoe en wat. Hoe is het toch mogelijk dat er zo grootschalig wordt geblunderd?
Inmiddels onstaan hier pop-up frietkotten en pop-up privé bars. Het zuipen moet door gaan en verwende madammen weten niet meer hoe ze een warme maaltijd moeten bereiden. Een zei: oei moet ik nu thuis gaan koken? Help!!!
Belgen besluiten inmiddels dat het hebben van een regering toch wel handig is. Een Corona-regering...
Iris82 schreef:Iinge_ schreef:Ik kom hier ook even binnen vallen. Moet mijn vanantie helaas gaan cancellen. Zou in frankrijk gaan skiien maar helaas gaan alle pistes dicht. Ergens ben ik wel blij dat de keuze (vooral voor de vrienden die mee gingen) voor ons is gemaakt. Wel jammer van die paar 100 euro die weggegooid is. Morgen maar even bellen en hopen dat we toch nog iets terug mogen krijgen.
Hoop t voor je. Als de annuleringsverzekering niets dekt kun je ook nog proberen bij de organisatie waar je de reis geboekt hebt.
Justme_Lisaa schreef:Voor als je naar je verzekering wil kijken, kijk dan eens hier https://www.independer.nl/reisverzekeri ... rona-virus . Ben er dus gister achter gekomen dat mijn verzekering (ANWB), thank God, wel uitbetaald bij annulering
Suzanne F. schreef:Ik vind het ook eigenlijk sneu voor de winkels die vandaag open zijn. Ik denk dat er niemand komt. Maar zolang ze niet verplicht moeten sluiten zullen ze open blijven. Maar met personeel erin en dan doordraaien kost ook veel geld. En dan komt er waarschijnlijk geen hond.
Loretta schreef:Als Nederland ook niet snel haar beleid wijzigt dan rest de Belgen blijkbaar niets anders dan de grenzen maar te sluiten.
8nnemiek schreef:Zo, ik ben net terug van een filmopdracht, een jubileum feestje vlak tegen de grens van Gangelt![]()
Best apart; geen handen schudden uiteraard, dus alle mensen deden aan elleboogboksen enzoEn bij het buffet moest iedereen handschoenen aan, al kan ik me niet voorstellen dat dat werkt
![]()
Zo’n 200 mensen hadden afgezegd, waardoor het een groep van minder dan 100 personen was, dus mocht doorgaan.
Ik had zo’n feestje zelf liever verplaatst als het aan mij had gelegen, zeker omdat er toch vrij veel Duitsers aanwezig waren.
SusanH schreef:Wbt testen. Ik zat me af te vragen hoe dat voor zorgmedewerkers zit die niet in ziekenhuizen werken. Ik werk met mensen met een verstandelijke beperking. Daar zitten ook mensen tussen met een kwetsbare gezondheid. Ik zou me dus wel willen laten testen omdat ik me heel verantwoordelijk voel voor de cliënten. Wie zou ik dan het best kunnen bellen? Werkgever? Eigen huisarts? GGD? Of heeft het bij voorbaat al geen zin? Voor mij verandert er niks, ik moet thuis uitzieken. Maar voor mijn collega's en de cliënten is het wel belangrijk om te weten of ik corona heb of niet.
SusanH schreef:Wbt testen. Ik zat me af te vragen hoe dat voor zorgmedewerkers zit die niet in ziekenhuizen werken. Ik werk met mensen met een verstandelijke beperking. Daar zitten ook mensen tussen met een kwetsbare gezondheid. Ik zou me dus wel willen laten testen omdat ik me heel verantwoordelijk voel voor de cliënten. Wie zou ik dan het best kunnen bellen? Werkgever? Eigen huisarts? GGD? Of heeft het bij voorbaat al geen zin? Voor mij verandert er niks, ik moet thuis uitzieken. Maar voor mijn collega's en de cliënten is het wel belangrijk om te weten of ik corona heb of niet.