Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stybba

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:35

Ik kan er ook niet vol verwondering naar kijken... Het idee inderdaad dat daar iets levends in groeit wat er ook weer uit moet als het groot genoeg is (lees: veel te groot). Ik moet er niet aan denken dat het mij ooit overkomt. Maar ik gruwel eigenlijk ook al van die paspoppen voor positiekleding :\

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:54

Mss echt heel gemeen maar ik zie ik zo vaak mensen waarvan ik denk, die zouden zich toch gewoon niet voor mogen planten. :x (gewoon verplichte castratie }:))

Spoiler:
sorry ik ben echt slecht daar kan en wil ik helaas niks aan doen maar daarom hou ik ook 9 van de 10 keer mijn mening voor me
en zou ik me ook niet voort moeten planten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 17:03

Brainfail schreef:
Mss echt heel gemeen maar ik zie ik zo vaak mensen waarvan ik denk, die zouden zich toch gewoon niet voor mogen planten. :x (gewoon verplichte castratie }:))

Spoiler:
sorry ik ben echt slecht daar kan en wil ik helaas niks aan doen maar daarom hou ik ook 9 van de 10 keer mijn mening voor me

Ik denk dat iedereen dat wel eens denkt. Op mijn werk kom ik veel van die mensen tegen die zich niet hadden moeten voortplanten.. E- mails met de layout van een dreigbrief, taalniveau van een kleuter.. Kunnen niet rekenen of normaal communiceren en die mensen moeten dan een hele zwik kinderen opvoeden :x Die arme kinders komen straks de grote mensenwereld in met een gigantische achterstand..

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 17:05

Ja meestal als ik die gedachte vertel krijg ik een heel verhaal over dat iedereen recht heeft op zoiets "moois" als kinderen. (recht hebben betekent niet gelijk dat je het ook moet doen :7 )

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 17:56

Het schijnt dat het gemiddelde IQ van de mensheid aan het dalen is omdat "domme" mensen gemiddeld meer en vaker kinderen krijgen dan "slimme" mensen.
Dus opzich begrijp ik je heel goed hoor Brainfail.
Ik vind niet dat je voor mensen mag beslissen of zij kinderen mogen ja of nee, maar ik vind wel dat er meer begeleiding moet zijn voor "domme" gezinnen. Alsook voorlichting over het gevolg van kinderen krijgen, zowel financieel, mentaal als lichamelijk.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:30

Ik vind het vooral bijzonder dat je voor het houden van een goudvis/cavia/hond meer cursussen moet volgen dan voor het opvoeden van een kindje. Al heb ik geen idee of dat voor iedereen helpt.

Zwangere buiken kunnen soms best mooi zijn en het gevoel van buitenaf als een kindje schopt is toch wel heel bijzonder. Ik heb veel meer moeite met zichbare strings, slechtzittende kleding of biertieten bij mannen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:12

Ik vind zwangere vrouwen ook niet per se mooi. Ook niet lelijk maar het doet me niks. Heb er wel een hekel aan als iemand mn hand pakt en erop drukt om aan die baby te voelen, dat hoeft van mij echt niet.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:14

Brainfail schreef:

Spoiler:

Ik denk dat zeer regelmatig :+
Ken gelukkig ook voorbeelden dat ik denk “gelukkig, er is nog hoop voor de mensheid”
Maar helaas minder vaak als “ :roll: grote goden, 1+1 is te lastig, maar hoe ze zich voort moeten planten is blijkbaar simpel genoeg”

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:17

Daarom ben ik ook echt van mening dat voorbehoedmiddelen gratis moeten zijn (hoe zit dat eigenlijk in China?).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:25

Cayenne schreef:
Van de week liep er bij de Albert Heijn een meisje van een jaar of 16 met een zwangere buik.
Ouder kon ze echt niet zijn! En dan liep ze ook nog eens achter een buggy dus grote kans dat het al de tweede is.
Ik verwonder me ook altijd over de meiden in 4 handen op 1 buik :=

Toen ik 25 was en een paard ging kopen vroeg iemand zich op stal af hoe ik er gekomen was aangezien er geen bus rijdt en ik was toch immers nog veel te jong voor een rijbewijs :')
Leeftijd schatten is niet altijd verstandig.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:48

Sizzle schreef:
Cayenne schreef:
Van de week liep er bij de Albert Heijn een meisje van een jaar of 16 met een zwangere buik.
Ouder kon ze echt niet zijn! En dan liep ze ook nog eens achter een buggy dus grote kans dat het al de tweede is.
Ik verwonder me ook altijd over de meiden in 4 handen op 1 buik :=

Toen ik 25 was en een paard ging kopen vroeg iemand zich op stal af hoe ik er gekomen was aangezien er geen bus rijdt en ik was toch immers nog veel te jong voor een rijbewijs :')
Leeftijd schatten is niet altijd verstandig.

Toen ik 14 was en toch drank geserveerd kon krijgen was ik het niet met je eens :')

Mar je hebt idd wel gelijk, leeftijd Schatten is stiekem best een kunst en je kunt er heel makkelijk heel erg naast zitten

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:53

Voor iedereen die moeite heeft met vliegen en zn oren.. Vraag aan het personeel even twee bekertjes met natte watten onderin. Ik ben ooit met een forse oorontsteking vanuit turkije terug naar huis gevlogen en heb ook vaak gedonder vanwege een nauwe gehoorgang. Door het water en het luchtdrukneutrale milieu in het bekertje heb je nergens last vast met stijgen en dalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:28

Zet je die bekertjes dan tegen je oren?
( goed te weten. Ik heb het ook weleens met eijden in de bergen en ook met vliegen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:08

Ff bijgelezen.

Vriend vond het erg dat zo'n jong kind dus zoveel pijn had en dat je dat idd niet kan uitleggen aan een echt ukje van nog geen jaar oud.
Maar dat nam niet weg dat het gekrijs bij het landen en stijgen blijkbaar door merg en been ging.
Normaal heb ik weinig last, dit keer was ik zowat potdoof. Gelukkig pijnloos.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:27

xLes schreef:
Wendy schreef:
Ik zit denk ik aan de hele andere kant van het spectrum wat betreft het ter wereld laten komen van gehandicapte kinderen.
Ik vind het afbreken van een zwangerschap vanwege een bepaalde kans dat een kind wellicht gehandicapt is namelijk totaal niet ethisch. Ik kan daar echt heel boos over worden en vind dat echt een egoïstische daad waarvan ik letterlijk kan kotsen.
Daarom heb ik ook moeite met het meer en meer testen uitvoeren, veel ouders willen blijkbaar tegenwoordig alleen nog maar een kind als het voldoet aan hun eisen.

En ik kijk ook anders aan tegen de levenskwaliteit van mensen met een handicap, vanwege mijn ervaring in de gehandicaptenzorg. En nu weet ik ook dat deze zorg in Nederland ongeveer van het hoogste niveau ter wereld is, maar toch.
Ik denk zelfs dat de levenskwaliteit van iemand met een matige verstandelijke beperking vaak hoger is dan die van iemand met een licht verstandelijke beperking.

Als je niet bereid bent om een kind met een handicap geboren te laten worden, dan moet je je ernstig afvragen of je dan wel daadwerkelijk een kinderwens hebt.
Dit spreek ik natuurlijk nooit zo uit, want hé, ik heb geen kinderen, dus ik heb er geen verstand van.

Het spijt me vreselijk en het is absoluut niet persoonlijk bedoeld maar ik kots net van deze gedachtegang. Je werkt misschien met gehandicapten maar je weet niet wat ze voelen. Zou je van kunnen schrikken.
Ik ben zelf beperkt, aangeboren afwijking. Wist mijn moeder niet want dan had ik er niet geweest. Dat had beter geweest. Oh, wat heb ik vroeger mijn ouders vervloekt en soms zelfs gehaat dat ze me tot leven veroordeeld hebben. En ik kan dan nog redelijk meedraaien (met een waslijst beperkingen, dagelijkse pijn en een abonnement bij de HA en apotheek), wil niet weten hoe het is voor mensen met zware problemen. Je word niet als volwaardig mens aanzien in de maatschappij, want je kost handenvol geld en brengt te weinig op. Werkgevers wilken niet het risico nemen dus werk vinden is pokkemoeilijk, maar tja die rekeningen moeten toch betaald he. Ik heb een geweldige verloofde van een zeldzame soort maar die moet me regelmatig financieel bijspringen en met lede ogen toekijken als ik wéér eens ziek op de bank lig, komt ook per direct het hele huishouden op hem, waarover ik me vaak schuldig voel.

Nee, willens en wetens een gehandicapt kind laten kunnen vind ik het toppunt van egoïsme - dan denk je alleen aan jezelf en niet aan het kind.
Ik zal het nooit tegen bekenden uitspreken maar ik walg hiervan.

Ik ben het zo eens met jou, xLes.

Ook ik walg ervan......het is echt niet leuk en makkelijk voor de mensen die een handicap heeft en alsof het zo fantastisch is om verzorgd en begeleid te moeten worden voor je hele leven in de woonvorm voor gehandicapten. En ik walg er ook van dat er op de FB continu foto's en filmpjes voorbij komen van hoe leuk, schattig en fantastisch het is om een kindje te hebben die het syndroom van down heeft. Het lijkt of het zelfs gepromoot wordt.........en dat is waar ik van walg. Het is ook niet leuk en makkelijk, want ze hebben veel zorg nodig en nogal wat gezondheidsproblemen. Ken ook ouders die een kind heeft met deze syndroom en dat is echt niet makkelijk en ze hebben er heel veel zorgen over, van hoe moet dat als ze er zelf niet meer zijn.

Ik had een collega op een andere afdeling en die heeft een doofblinde kind.......nou die zit al van heel jongs af aan al in een tehuis en kwam het enkel in de weekenden thuis.....nou leuk fantastisch hoor.
Het heeft eigenlijk nooit echt thuis bij de ouders gewoond van heel jongs af aan (vanaf 4 jarige leeftijd).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:32

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-06-18 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:52

Ragdollcat schreef:
Ik ben het zo eens met jou, xLes.

Ook ik walg ervan......het is echt niet leuk en makkelijk voor de mensen die een handicap heeft en alsof het zo fantastisch is om verzorgd en begeleid te moeten worden voor je hele leven in de woonvorm voor gehandicapten. En ik walg er ook van dat er op de FB continu foto's en filmpjes voorbij komen van hoe leuk, schattig en fantastisch het is om een kindje te hebben die het syndroom van down heeft. Het lijkt of het zelfs gepromoot wordt.........en dat is waar ik van walg. Het is ook niet leuk en makkelijk, want ze hebben veel zorg nodig en nogal wat gezondheidsproblemen. Ken ook ouders die een kind heeft met deze syndroom en dat is echt niet makkelijk en ze hebben er heel veel zorgen over, van hoe moet dat als ze er zelf niet meer zijn.

Ik had een collega op een andere afdeling en die heeft een doofblinde kind.......nou die zit al van heel jongs af aan al in een tehuis en kwam het enkel in de weekenden thuis.....nou leuk fantastisch hoor.
Het heeft eigenlijk nooit echt thuis bij de ouders gewoond van heel jongs af aan (vanaf 4 jarige leeftijd).

Ga je lekker? :roll:
Deze discussie was offtopic en men wil niet meer dat ik hier op in ga. Dus laat het onderwerp rusten.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 05:38

Ik hoop dat jullie engels goed genoeg is

Afbeelding

Edit: ik zie net de 2 reacties bovem mij. Hier reageer ik niet op, mijn reactie staat hier los van, ik kwam dit plaatje tegen op fb.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 07:53

Goeie uitleg :j tegenstanders van abortus zijn echt een speciaal type mensen... (Hoewel je op niveaus tegenstander kan zijn... Iemand die zegt "het is goed dat het bestaat maar zelf zou ik het niet kunnen", prima)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 07:54

Maar als je dat zegt ben je imo geen tegenstander, meer neutraal of "pro choice"

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 08:01

Steeph schreef:
Maar als je dat zegt ben je imo geen tegenstander, meer neutraal of "pro choice"

Ja maar soms noemen die mensen zichzelf toch tegenstander :)

Overigens heb ik eergister Idiocracy gezien. Staat op Netflix! Kan het iedereen aanraden. Al word je wel bang dat de eerste 5 minuten, waarbij je dan denkt "fiets misschien moet ik toch maar kinderen krijgen" :')

Iemand zei trouwens dat het gemiddelde IQ aan het dalen is? Heb je daar een bron van? Volgens mij wordt de mens juist slimmer (met universiteiten die uit hun voegen barsten en een dreigend tekort aan mensen in MBO beroepen)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 08:35

Ik verbaas me vooral over aanstaande ouders die er voor kiezen om geen NIPT test te laten doen omdat ze bij een kasplantjes-ziekte de zwangerschap toch niet willen laten afbreken. 'We zien wel hoe het loopt'.
Ik kan daar echt niet bij.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:10

@fleurtjeh, de statement in dat plaatje dat zwangere vrouwen minder rechten zouden hebben bij een abortus dan een dood lichaam gaat niet helemaal op.
- organen worden in Nederland uitgenomen bij een juridisch gezien levend persoon.
- er is geen toestemming van die persoon nodig volgens de nieuwe wetgeving.
Het klopt wel, dat als je dood bent, je onder erfrecht valt en je beter beschermt wordt tegen lijkenroof.
Maar op zich zou het beperken van de autonomie van zwangere vrouwen prima passen in de huidige wetgeving.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:29

Dammie schreef:
@fleurtjeh, de statement in dat plaatje dat zwangere vrouwen minder rechten zouden hebben bij een abortus dan een dood lichaam gaat niet helemaal op.
- organen worden in Nederland uitgenomen bij een juridisch gezien levend persoon.
- er is geen toestemming van die persoon nodig volgens de nieuwe wetgeving.
Het klopt wel, dat als je dood bent, je onder erfrecht valt en je beter beschermt wordt tegen lijkenroof.
Maar op zich zou het beperken van de autonomie van zwangere vrouwen prima passen in de huidige wetgeving.

Nee, volgens de nieuwe wetgeving geef je automatisch toestemming, maar je hebt altijd het recht die toestemming in te trekken.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:19

Cayenne schreef:
Ik verbaas me vooral over aanstaande ouders die er voor kiezen om geen NIPT test te laten doen omdat ze bij een kasplantjes-ziekte de zwangerschap toch niet willen laten afbreken. 'We zien wel hoe het loopt'.
Ik kan daar echt niet bij.

Maar dat komt oom omdat de nipt test niet heel betrouwbaar is; een kans van 1 op 5000 dat je baby ... heeft...