Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Brainfail schreef:Mss echt heel gemeen maar ik zie ik zo vaak mensen waarvan ik denk, die zouden zich toch gewoon niet voor mogen planten.(gewoon verplichte castratie
)
Spoiler:
sorry ik ben echt slecht daar kan en wil ik helaas niks aan doen maar daarom hou ik ook 9 van de 10 keer mijn mening voor me
en zou ik me ook niet voort moeten planten
Brainfail schreef:Mss echt heel gemeen maar ik zie ik zo vaak mensen waarvan ik denk, die zouden zich toch gewoon niet voor mogen planten.(gewoon verplichte castratie
)
Spoiler:
sorry ik ben echt slecht daar kan en wil ik helaas niks aan doen maar daarom hou ik ook 9 van de 10 keer mijn mening voor me
en zou ik me ook niet voort moeten planten
Cayenne schreef:Van de week liep er bij de Albert Heijn een meisje van een jaar of 16 met een zwangere buik.
Ouder kon ze echt niet zijn! En dan liep ze ook nog eens achter een buggy dus grote kans dat het al de tweede is.
Ik verwonder me ook altijd over de meiden in 4 handen op 1 buik
Sizzle schreef:Cayenne schreef:Van de week liep er bij de Albert Heijn een meisje van een jaar of 16 met een zwangere buik.
Ouder kon ze echt niet zijn! En dan liep ze ook nog eens achter een buggy dus grote kans dat het al de tweede is.
Ik verwonder me ook altijd over de meiden in 4 handen op 1 buik
Toen ik 25 was en een paard ging kopen vroeg iemand zich op stal af hoe ik er gekomen was aangezien er geen bus rijdt en ik was toch immers nog veel te jong voor een rijbewijs![]()
Leeftijd schatten is niet altijd verstandig.
xLes schreef:Wendy schreef:Ik zit denk ik aan de hele andere kant van het spectrum wat betreft het ter wereld laten komen van gehandicapte kinderen.
Ik vind het afbreken van een zwangerschap vanwege een bepaalde kans dat een kind wellicht gehandicapt is namelijk totaal niet ethisch. Ik kan daar echt heel boos over worden en vind dat echt een egoïstische daad waarvan ik letterlijk kan kotsen.
Daarom heb ik ook moeite met het meer en meer testen uitvoeren, veel ouders willen blijkbaar tegenwoordig alleen nog maar een kind als het voldoet aan hun eisen.
En ik kijk ook anders aan tegen de levenskwaliteit van mensen met een handicap, vanwege mijn ervaring in de gehandicaptenzorg. En nu weet ik ook dat deze zorg in Nederland ongeveer van het hoogste niveau ter wereld is, maar toch.
Ik denk zelfs dat de levenskwaliteit van iemand met een matige verstandelijke beperking vaak hoger is dan die van iemand met een licht verstandelijke beperking.
Als je niet bereid bent om een kind met een handicap geboren te laten worden, dan moet je je ernstig afvragen of je dan wel daadwerkelijk een kinderwens hebt.
Dit spreek ik natuurlijk nooit zo uit, want hé, ik heb geen kinderen, dus ik heb er geen verstand van.
Het spijt me vreselijk en het is absoluut niet persoonlijk bedoeld maar ik kots net van deze gedachtegang. Je werkt misschien met gehandicapten maar je weet niet wat ze voelen. Zou je van kunnen schrikken.
Ik ben zelf beperkt, aangeboren afwijking. Wist mijn moeder niet want dan had ik er niet geweest. Dat had beter geweest. Oh, wat heb ik vroeger mijn ouders vervloekt en soms zelfs gehaat dat ze me tot leven veroordeeld hebben. En ik kan dan nog redelijk meedraaien (met een waslijst beperkingen, dagelijkse pijn en een abonnement bij de HA en apotheek), wil niet weten hoe het is voor mensen met zware problemen. Je word niet als volwaardig mens aanzien in de maatschappij, want je kost handenvol geld en brengt te weinig op. Werkgevers wilken niet het risico nemen dus werk vinden is pokkemoeilijk, maar tja die rekeningen moeten toch betaald he. Ik heb een geweldige verloofde van een zeldzame soort maar die moet me regelmatig financieel bijspringen en met lede ogen toekijken als ik wéér eens ziek op de bank lig, komt ook per direct het hele huishouden op hem, waarover ik me vaak schuldig voel.
Nee, willens en wetens een gehandicapt kind laten kunnen vind ik het toppunt van egoïsme - dan denk je alleen aan jezelf en niet aan het kind.
Ik zal het nooit tegen bekenden uitspreken maar ik walg hiervan.
Ragdollcat schreef:Ik ben het zo eens met jou, xLes.
Ook ik walg ervan......het is echt niet leuk en makkelijk voor de mensen die een handicap heeft en alsof het zo fantastisch is om verzorgd en begeleid te moeten worden voor je hele leven in de woonvorm voor gehandicapten. En ik walg er ook van dat er op de FB continu foto's en filmpjes voorbij komen van hoe leuk, schattig en fantastisch het is om een kindje te hebben die het syndroom van down heeft. Het lijkt of het zelfs gepromoot wordt.........en dat is waar ik van walg. Het is ook niet leuk en makkelijk, want ze hebben veel zorg nodig en nogal wat gezondheidsproblemen. Ken ook ouders die een kind heeft met deze syndroom en dat is echt niet makkelijk en ze hebben er heel veel zorgen over, van hoe moet dat als ze er zelf niet meer zijn.
Ik had een collega op een andere afdeling en die heeft een doofblinde kind.......nou die zit al van heel jongs af aan al in een tehuis en kwam het enkel in de weekenden thuis.....nou leuk fantastisch hoor.
Het heeft eigenlijk nooit echt thuis bij de ouders gewoond van heel jongs af aan (vanaf 4 jarige leeftijd).
Steeph schreef:Maar als je dat zegt ben je imo geen tegenstander, meer neutraal of "pro choice"
Dammie schreef:@fleurtjeh, de statement in dat plaatje dat zwangere vrouwen minder rechten zouden hebben bij een abortus dan een dood lichaam gaat niet helemaal op.
- organen worden in Nederland uitgenomen bij een juridisch gezien levend persoon.
- er is geen toestemming van die persoon nodig volgens de nieuwe wetgeving.
Het klopt wel, dat als je dood bent, je onder erfrecht valt en je beter beschermt wordt tegen lijkenroof.
Maar op zich zou het beperken van de autonomie van zwangere vrouwen prima passen in de huidige wetgeving.
Cayenne schreef:Ik verbaas me vooral over aanstaande ouders die er voor kiezen om geen NIPT test te laten doen omdat ze bij een kasplantjes-ziekte de zwangerschap toch niet willen laten afbreken. 'We zien wel hoe het loopt'.
Ik kan daar echt niet bij.