[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Matheno

Berichten: 7976
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 15:35

Shetloveerrr schreef:
c_alsemgeest schreef:
Ligt aan het merk...

Maar waarom wil je natuurlijk?
Veel natuurlijke producten zoals etherische oliën e.d. kunnen net zo irriteren op de huid als syntetische.
Dus ligt er een beetje aan waarom je natuurlijk wil...
Voordat men kan aangeven of iets goed is.

nouja het hoeft niet perse echt natuurlijk te zijn maar dat het in ieder geval iets goeds doet ipv alleen maar slecht zoals de eerste de beste kruidvat huismerk skincare vol met parfum etc


Dan zou ik eerder kijken naar Paula's Choice. Bewezen goed spul.

Shetloveerrr
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 15:41

Matheno schreef:
Shetloveerrr schreef:
nouja het hoeft niet perse echt natuurlijk te zijn maar dat het in ieder geval iets goeds doet ipv alleen maar slecht zoals de eerste de beste kruidvat huismerk skincare vol met parfum etc


Dan zou ik eerder kijken naar Paula's Choice. Bewezen goed spul.

dat is me te duur, vandaar dat ik op De Tuinen kwam aangezien dat heel betaalbaar is

MyWishMax

Berichten: 25614
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 16:31

Er zijn betere merken in die prijscategorie, vind ik. The inkey list, the ordinary enzovoorts

Pluisje1998
Berichten: 1237
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 16:48

Shetloveerrr schreef:
iemand ervaring met skincare van 'de tuinen'? is het zo natuurlijk als het lijkt?


Over natuurlijk weet ik niet zozeer, niet in verdiept. Maar ik gebruik al jaren de aloe vera dagcreme van de Tuinen.

Ik vind het fijn spul, lekker licht en trekt goed in, huid reageert er ook niet negatief op, wat de voornaamste reden is om hem te gebruiken. Ik krijg heel snel break outs van dagcreme's.

Daarnaast is er makkelijk aan te komen, wat nog een reden is waarom ik hem gebruik, kan het gewoon in de winkel halen ipv bestellen.

c_alsemgeest

Berichten: 20871
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:38

Ik zou ook gaan voor Paula's choice of glow recipe.
Wil je voor minder: Inkey list of the ordinary.

De meeste zaken van de tuinen zijn "natuurlijk" maar helemaal niet zo goed of bijzonder geformuleerd. Kunnen irriteren (door de etherische oliën er vaak in) of doen niks meer dan een creme van the ordinary voor 3 euro.

Inkey list als je meer kant en klaar wil, ordinary als je zelf wat meer weet en niet erg vind om samen te stellen.

De meeste drugstore cremes etc waar ik de tuinen ook onder reken :P
Zijn niet bijster goed geformuleerd, dus dan doet het vaak niet veel, irriteerd, of triggered break outs.

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:43

Cerave ben ik erg fan van, niet duur en zeer prettig in gebruik

Pluisje1998
Berichten: 1237
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 22:01

donnar schreef:
Cerave ben ik erg fan van, niet duur en zeer prettig in gebruik


Deze is idd geweldig! En ze hebben hem tegenwoordig bij de Etos. Ik had hem voor ik die van de Tuinen kocht, maar ik was het uit het buitenland bestellen beu. Ga er nu dan ook weer naar overstappen als dit potje op is

Shetloveerrr
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-06-16

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 22:37

bedankt, ik ga eens naar de inkey list kijken!
en ik wil castor olie kopen voor mijn wimpers en wenkbrauwen en haar, nu heb ik deze bij de action gezien voor maar 2,50 die claimt 100% natural te zijn. kan dat wat kwaad? en zou het minder goed werken dan andere merken?

Iris82

Berichten: 39874
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 07:53

Is er toevallig iemand die Making Mauves of That's Taupe van CP heeft, mag (licht) gebruikt zijn en deze wil ruilen tegen een nog ongeopende That's CocoaNuts?

F_Orumster

Berichten: 15343
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:08

Shetloveerrr schreef:
bedankt, ik ga eens naar de inkey list kijken!
en ik wil castor olie kopen voor mijn wimpers en wenkbrauwen en haar, nu heb ik deze bij de action gezien voor maar 2,50 die claimt 100% natural te zijn. kan dat wat kwaad? en zou het minder goed werken dan andere merken?

Castor olie is een grote vette bende op je haar. The ordinary heeft ook haar serum. Wil je groei bevorderen? Ik gebruik minoxidil maar dat is vanwege een lichte vorm van AA en gaat nu enorm beter, je kijkt niet meer zo op mijn hoofdhuid.

Ik durf de goedkoopste wimperemulsies niet omdat er toch wel verhalen rond gingen van een soort lijn donkere huid op het ooglid of zelfs iets in het oog. Het zijn wel mijn ogen dus ik wil daar voorzichtig mee zijn. Heb mega goede ervaring met revitalash die ik in de blackfriday's koop. Mijn wimpers zijn voller, mooier en vooral heel veel langer. Recentelijk overgestapt op een Duits merk. Smeert minder fijn maar er is geen afname geweest.

Shetloveerrr
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:47

F_Orumster schreef:
Shetloveerrr schreef:
bedankt, ik ga eens naar de inkey list kijken!
en ik wil castor olie kopen voor mijn wimpers en wenkbrauwen en haar, nu heb ik deze bij de action gezien voor maar 2,50 die claimt 100% natural te zijn. kan dat wat kwaad? en zou het minder goed werken dan andere merken?

Castor olie is een grote vette bende op je haar. The ordinary heeft ook haar serum. Wil je groei bevorderen? Ik gebruik minoxidil maar dat is vanwege een lichte vorm van AA en gaat nu enorm beter, je kijkt niet meer zo op mijn hoofdhuid.

Ik durf de goedkoopste wimperemulsies niet omdat er toch wel verhalen rond gingen van een soort lijn donkere huid op het ooglid of zelfs iets in het oog. Het zijn wel mijn ogen dus ik wil daar voorzichtig mee zijn. Heb mega goede ervaring met revitalash die ik in de blackfriday's koop. Mijn wimpers zijn voller, mooier en vooral heel veel langer. Recentelijk overgestapt op een Duits merk. Smeert minder fijn maar er is geen afname geweest.

Ik wil castor olie in mijn haar gebruiken als masker, heb daar veel over gelezen. Dus 's avonds er in masseren en volgende dag uitwassen. En vooral voor wenkbrauwgroei (veel goede ervaringen over gelezen) maar wimpers is ook mooi meegenomen. Maar zit er dan nog veel verschil tussen een castor olie van 5 euro en eentje van 30 euro?

Shetloveerrr
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-06-16

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 13:28

En iemand aanraders voor een betaalbare spf speciaal voor je gezicht?

Matheno

Berichten: 7976
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 13:31

Shetloveerrr schreef:
En iemand aanraders voor een betaalbare spf speciaal voor je gezicht?


Wat is betaalbaar?

Shetloveerrr
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 13:35

Matheno schreef:
Shetloveerrr schreef:
En iemand aanraders voor een betaalbare spf speciaal voor je gezicht?


Wat is betaalbaar?

Max 15 euro

Matheno

Berichten: 7976
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 13:36


Eapy

Berichten: 1753
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 14:46

Shetloveerrr schreef:
En iemand aanraders voor een betaalbare spf speciaal voor je gezicht?


Cerave heeft een hele fijne!

F_Orumster

Berichten: 15343
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 20:22

@shetlover, ik heb Castor olie maar twee keer in mn haar gesmeerd maar het is een enorme vette boel. Nen zegt zo'n zwem badmuts op te moeten doen zodat je kussen en je gezicht er niet onder komt, nouja ik was er snel klaar mee.

c_alsemgeest

Berichten: 20871
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:47

Even een shout out voor deze mascara :+

Ik heb al jaren wimper extensions... maar voor operatie (vrij lange waarbij ze mijn ogen gaan dichtplakken, en ze anders mogelijk mijn wimpers eraf jassen bij het verwijderen van de tape _O- )
Ben ik sinds vandaag wimperloos... had al veel goede recensies gezien van deze mascara, maar ik was echt verbaasd. Want je wimpers zijn altijd even een paar weken iets korter wanneer de extensions er net af zijn. (Na een hele wimperwissel cyclus is het bij mij weer een stuk langer, weet ik van de corona lockdown-wimperloze periode 2jr terug :') )

Dit is 1 laagje, op dus best korte wimpers:

Afbeelding

MAC stack mascara :wow:
Ik ben fan :+


*niet schrikken... foto viel.wat groot uit _O-

mirtedl

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:52

nice!!

Heb je speciaal voor de operatie je extensions laten verwijderen?
Mijn collega's van de anesthesie zijn altijd extra voorzichtig met de plakkers als iemand extensions heeft

c_alsemgeest

Berichten: 20871
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 23:22

Moest sowieso opvullen, en eens in de zoveel tijd zonder is ook niet echt slecht.
En ik wist niet hoe voorzichtig het zou gaan... dus ik dacht, zekerheid voor alles :+
Laat het altijd bij een vriendin doen, dus ze zitten er ook zo weer op wanneer ik weer mobiel ben :P

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 06:37

Helemaal geen extensions nodig zo! Goed mascaraatje! Succes met je operatie :)

Eapy

Berichten: 1753
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 16:26

Mooi! Wat heb je ook een mooie oogkleur zeg, wauw <3

c_alsemgeest

Berichten: 20871
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 20:11

Ja, er is ook een eeuwige discussie welke kleur mijn ogen zijn :+
Volgens mijn oogarts is het groen/grijs... maar je ziet er ook blauw in en geel. En dan die hele donkergrijze blauwige rand.
Ligt er echt aan wat voor kleding ik draag, welke kleur ze dan lijken. Maar overwegend zijn ze wel groenig.
Maar als mensen het vragen zeg ik meestal groen-grijs-blauw _O-




Estribo schreef:
Helemaal geen extensions nodig zo! Goed mascaraatje! Succes met je operatie :)

Nee klopt, mijn wimpers zijn nu ook nog vrij kort, na een week of 3 weer normale lengte, denk dat ik dan inderdaad best weg kom met deze mascara.

F_Orumster

Berichten: 15343
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 21:36

Ik vind ze niks niet kort hoor. Inderdaad heel mooie ogen. Vind je het lastig omdat je jezelf vooral met de lange wimpers kent? Heb je er ook een foto van trouwens :)

Je zou wimperserum kunnen proberen, mijn wimpers zijn er veel langer door geworden.

Iemand ervaring met Oxygeneo behandelingen?

c_alsemgeest

Berichten: 20871
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 22:34

De lengte komt bij mij ook wel zonder serum. Heb van mezelf vrij lange, maar blonde wimpers.
Maar ik vind mascara gewoon zo'n gedoe :')
Het is puur luiheid _O- want vind het niet eens veel mooier met de extensions. Heb altijd vrij korte.

Met:
Afbeelding