Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 01:49

Cheetahfan schreef:
Sporten vanochtend ging ook niet zo denderend. Kan nooit zo goed 's ochtends sporten, werd zo slap en duizelig :(
O: 150 gram magere kwark met een banaan

Eerlijk? Ik zou omvallen als ik op zo'n ontbijt moest gaan sporten. Is echt weinig ;)

Vandaag schrijven we maar af wat betreft eten. Naar een kickboxgala geweest dus bij de Mac gegeten. Nu buikpijn :')

_Ilsee_

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 04:16

Jullie gaan echt als een malle!
Ik zie heel veel lekkere lijstjes, oooh en appel met kaneel daar verlang ik ook wel naar!
En producten met 0 calorieën, ik krijg daar ook gelijk twijfels bij. Maar ik heb er verder nog nooit van gehoord dus kan ook niet echt oordelen haha.

Ik kan sowieso niet zo goed op niet goed ontbijten. Ik eet sochtends ook best wel veel, maar eigenlijk heb ik daar nooit spijt van omdat ik het gewoon "nodig" heb. Misschien zit dat ook wel tussen mijn oren haha but still. Daarnaast kan ik sochtends ook nooit zo fanatiek sporten als savonds.

Ik ga nog steeds bar slecht. Ik eet veel te veel buiten mn calorieën en macro's. ik zit gemiddeld al snel op 2200cal per dag nu. Dat kan echt niet maar mijn motivatie is nu echt zo ontzettend ver weg.

Ik heb wel iets heel impulsiefs gedaan, ik ging bij mijzelf na wat ik graag zou willen bereiken, niet alleen op korte termijn maar ook lange termijn. Toen kwam ik tot de conclusie dat ik heel graag 1x een halve marathon wil uitlopen, en daarna ook een keer een hele.
Bij deze: Ik heb mijn ingeschreven voor een halve marathon!! 4 maart 2018. Dus zodra ik in augustus terug ben in Nederland, gaan we daar die hard voor trainen. Ik heb al wel meerdere hardloopwedstrijden gedaan, maar nooit meer dan 10K, thuis wel verder gelopen.
Dit is voor nu mijn stok achter de deur. Het loopt veel makkelijker met minder kilo's en een mooi nieuw hardloopsetje.

Oke dat moet mijn motivatie terug brengen, en ik hoop dat dat snel gebeurd.
In the mean time, vanavond een bbq met onbeperkt eten en drinken en de partysquad. Ik heb mijzelf beloofd dat ik 1 of max 2 radlers mag en verder aan de spa rood moet. Qua eten heb ik geen idee wat ze hebben. En maar veel dansen dan haha!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 08:32

Wauw Ilse, wat een goed doel +:)+

Ik sport 's ochtends ook minder lekker dan 's avonds, ik moet echt zorgen dat ik stevig ontbijt en genoeg drink van te voren, maar zelfs dan heb ik het zwaarder dan 's avonds. Maar toch vind ik het wel een lekker begin van mn weekend, dus probeer t wel te doen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 09:15

Ilse ambitieus doel! Merk zelf wel dat een echt doel goed werkt. Heb zelf eind mei een Ride & Run waar ik als renner aan mee doe. Dat is 5km. Best een eind als je bijna vanaf 0 moet beginnen. Maar met flinke stok achter de deur train ik nu wel.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 09:17

The cat, heb je alleen kilo's bijgehouden of ook cm? Zeker bij zo'n challenge waarbij je een relatief korte periode iets laat om te kijken of het resultaat heeft zou ik en wegen, en meten en foto's maken. Heb je veel meer manieren om te kijken of je vooruitgang hebt geboekt!
En wat navatu al zei, gewoon na je menstruatie nog een keer wegen. Wie weet wat er dan uit komt.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 09:24

Wat supergoed Ilse!

Gisteren de Wii-fit weer ontdekt :') Ik moet zeggen dat je met bepaalde oefeningen nog best veel beweegt daarbij, ik denk dat ik het er weer wat vaker bij ga pakken :j

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 09:40

Net als ik me erbij neerleg dat t gewicht even niet zo wil zakken, ben ik opeens weer een kg kwijt *\o/*

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 09:41

Wauw! Supergoed Laura!

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 09:42

Super Ilse! Dat kan idd echt als stok achter de deur werken. Ik ga me ook opgeven voor 40km wandelen met dam tot dam! :j

Rennen kan ik helaas absoluut niet met mijn knie..

Thuis oefeningen zijn echt prima hoor! Ik sluit bijv me benen trainen af met een hele sets voor de billen en geloof me t brand... zo heb je genoeg oefeningen ook voor de armen rug buik ect. En heb je geen gewichtjes 2 flessen met water gevuld voldoet ook prima! :D

Ik heb een heeeerlijke lijstje want het is zondag, blijf wel onder mijn kcaldoel.

Ochtend: ananas 100gram, rode druiven 100gram, frambozen 100gram met 2 pannenkoeken <3
Lunch: Italiaanse bol met carpaccio wat pesto en pijnboompitten
Avond: pasta met beetje roomkaas spinazie kip en wat kaas als topping mmm.
Tussendoor: wel nog plek voor 100kcal, heb et nu alvast ingevuld maar met ruim genomen porties dus wss daal ik nog in kcal en kom k op meer dan 100kcal over, dan mag k van mezelf iets lekkers bij de bios vanavond *\%/*

EDIT: Super Laura!! Knap hoor _/-\o_

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 09:55

Oehhh dat is zeker een lekker lijstje jaimy!

Mijn lijstje wordt zoiets:
O: 2 volk boterhammen met rosbief
T: aardbeien
L: salade met tomaat, kipreepjes, kikkererwten en halfvolle slasaus
T: smart bar
A: witlof ovenschotel

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 10:14

Lekker bezig Ilse en Laura!

De weegschaal was ook lieg voor mij! Na weken schommelen/hetzelfde blijven, nu -1,1 kg :D

Totaal in 3 maanden is nu -2kg.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 10:33

linoleum schreef:
The cat, heb je alleen kilo's bijgehouden of ook cm? Zeker bij zo'n challenge waarbij je een relatief korte periode iets laat om te kijken of het resultaat heeft zou ik en wegen, en meten en foto's maken. Heb je veel meer manieren om te kijken of je vooruitgang hebt geboekt!
En wat navatu al zei, gewoon na je menstruatie nog een keer wegen. Wie weet wat er dan uit komt.

Nee, het was de weegschaal van de coaches die in eerste instantie ook de no sugar challange in gang hadden gezet. Dat is zo'n weegschaal die zogezegd ook je vetmassa en spieren enzo 'meet'. Sec had hier al eens aangegeven dat die eigenlijk niet zo betrouwbaar zijn, en daar ga ik nu helemaal in mee :') ik ben echt wel vet kwijt, ik pas ondertussen zelfs in een kledingmaatje kleiner, men buik is minder. Maar dat ding beweert dat ik alleen maar spieren kwijt ben, terwijl dat volgens mij echt helemaal niet is. Maar nu hadden de coaches gisteren wel iets van 'ja je bent geen vet kwijt, je moet echt letten blablabla'. Terwijl ik echt zo goed mogelijk mee gedaan heb (buiten dat ene bananentaartje dan van men oma :Y) ). Maar dat is gewoon een beetje een 'domper op men feestvreugde' zeg maar dan. Dus gisteren had ik zoiets van fiets it, ik ga gewoon lekker een friet halen en een ijsje eten :') Vandaag wel een beetje terug de goede kant op met men lijstje ^^

O: granenpannenkoek met kwark en banaan
L: Salade denk ik
T: wheyshake voor na de crossfit
A: volkoren brood met pindakaas

S: 1 - 1,5u crossfit (zelf wodjes verzinnen, open gymn vandaag)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 10:56

Goed bezig Ilse, Laura en Eske! :D *\o/*

Kimmie: Jaa, daar staan echt wel leuke dingen op. :j Hadden wij vroeger ook.

The Cat: -O- wat stom zeg! Raar ook, als je zelf wel verschil merkt...

Black Kelpie: ja was niet heel veel op zich, maar was ook van plan 50 minuutjes licht te trainen. Wat zou een beter ontbijt zijn?

Hier vanochtend weer geen verschil op de weegschaal. Sta nu op -1,5 in 3 maanden. :x Af en toe vind ik het zo stom! Om me heen vallen mensen met veel meer/ongezond eten wel gewoon af... Ik sport min 4/5 keer per week en eet echt netjes voor mijn gevoel. Hoe kan dat dan, vraag ik me af. >;) Oke, ik heb geen overgewicht, maar hoopte toch rond de 70 kilo uit te komen (en een stuk sneller dan dat het nu gaat :+ ).
Lijstje vandaag:
O: 200 gram skyr met wat rood fruit en 2 el bessen en noten granola van de AH
T: appel
L: 1 afbakspelt broodje met een gebakken ei+eiwit, wat tomaten en een plak ham
T: 2 rijstwafels met pindakaas
A: Een van mijn favo's: springrolls :9 Denk dus zo'n 4 rijstvellen met als vulling kip, paprika, tauge, wortel, komkommer, avocado en sojasaus.
T: 100 gram magere kwark en een kwart galiameloen. Misschien nog een smartbarcrunchy als ik echt nog veel trek heb

B: noppes, ben bij mijn ouders en moet een researchvoorstel schrijven. :Y)
D: Thee, water, 1 cappuccino

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 11:09

Ik ook de weegschaal stiekem voor woensdag gezien! Nu in een maand -3,9 *\o/*

Meeste is vocht dus zal nu langzamer gaan, benieuwd of me vetpercentage en cm gezakt zijn!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 11:28

Goed bezig iedereen die is afgevallen! Ook bij mij is er weer wat af.

Cheetahfan, door blijven doen en foto's maken/meten. Mogelijk zie je dan wel verschil.

Zo naar het bos om met de hond te wandelen. Daarna gaan 2 paarden naar achterburen gebracht worden. Ik rijdend op 1, want zadel moet toch mee. En daarna eens kijken of mijn eigen monster nog een beetje wil. Geen indrukwekkende afstanden, maar alles bij elkaar wel lekker bezig.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 11:37

Jaimy en linoleum: Wat goed! :D
En lekker actief vandaag linoleum, is het wel een beetje goed weer? Hier regent het. :(

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 11:40

Ik zie nu vooral heel veel verschil bij mn buik sinds ik buikspier oefeningen doe, zo fijn *\o/* alleen jammer dat de schade van mn zwangerschappen nu ook extra duidelijk is. Doordat mn buik vrij dik was zag je niet echt los vel, nu wel. En mn buik is scheef, volgens mij hebben ze me na mn 2e keizersnede niet zo netjes dichtgemaakt :o

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 11:55

Wauw, wat is iedereen goed bezig! En veel afgevallen ook, super! Gisteren had ik vooral qua eten veel comfort-food.. Was hele dag aan het hollen en vliegen plus 30 minuten crosstrainer en een uur wandelen, was t helemaal poepie-zat, dus avondeten was lasagne van de aldi (kant en klaar, hoe slecht, maar erg lekker) en een toetje wat ik eigenlijk nooit neem, lemon cheesecake. Heerlijk, maar niet erg gezond.. en had vrijdag ook al broodje subway op.. dus vandaag weer even in het gareel, maar wel nog een lekker toetje (2 in 1 pak, waar ik heel trots op ben, want normaal gaan ze alle twee gewoon op) Morgen na poos weer wegen.. heb ik een begingewicht, ben heel benieuwd.. Allemaal hele fijne zondag, ondanks het vieze weer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:10

Wat balen The_Cat!

Ga je de no sugar nu wel aanhouden dan???

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:37

Goed dat je een doel hebt gesteld Ilse! Hopelijk helpt het om je motivatie terug te vinden.
Balen the_cat..
& voor de rest iedereen die is afgevallen goed bezig !!

Mijn lijstje van gisteren:
O: 150 gram magere kwark met kaneel en kokos
L: 1 croissant & 1 appelflap (wel verdeeld over de middag)
A: frikandel met frietjes en best wel wat mayonaise en als toetje 1 bolletje chocolade brownie ijs
T: 1 wit paaseitje en 1 pure

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 14:44

Lijstje van vandaag slaat nergens op, we krijgen mensen te eten en hadden een beetje moeite om iets goeds te bedenken wat ze zouden lusten.

O: 12 poffertjes (100 gram)
L: twee witte bolletjes met spianata romana
T: handje chips, handje pistachenootjes, glaasje rode wijn
A: tomatensoep, bruschetta van ciabatta met cherrytomaatjes, bistecca alla gorgonzola (biefstuk met tagliatelle, saus van gorgonzola en mascarpone), venkel en een glas rode wijn. Als toetje aardbeienslof.

Morgen maar weer ertegenaan.
Ik ben ietsje aangekomen, maar het stoort me niet echt eigenlijk. Merk dat ik mijn gewicht prima vind tussen de 54 en de 56 kilo. Zit nu op 55,3.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 14:48

Wat fijn Maanlicht, dat je dat zo ervaart!!!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 15:11

Janine1990 schreef:
Wat balen The_Cat!

Ga je de no sugar nu wel aanhouden dan???

Wel de maand is nu om en ik ga er wel dingen van meenemen, maar echt No nog sugar zal het niet worden, eerder low sugar denk ik. Maar ik neem er zeker dingen van mee, want ik merk wel effect op men lichaam :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 17:24

Slecht vandaag... iets met bezoek bij oma :')

O: Zelfgebakken brood, 2 plakken, 1 met pindakaas+boter en 1 met 30+kaas + boter
L: 1 speltbolletje met boter en plak kipfilet, 1 wit bolletje met boter en gebakken ei
T: Stroopwafel en stukje red velvet taart (zo klein mogelijk stuk genomen)
A: Stuk verse worst, gebakken aardappels, gemengde groente (wortel/broccoli en nog wat), appelmoes, schaaltje vla
T: Appel

Drinken: water en thee

Rond de 2000-2100 kcal :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 17:31

Ik heb een ontzettend rare dag vandaag. Vanmorgen heel vroeg eruit om m'n ouders op te halen van Schiphol, dus toen niet ontbeten en zo laat gegeten dat ik geen zin meer had in lunch. Nu heb ik op zich wel weer trek maar ik eet vanavond pasta van de Italiaan dus ik denk dat het maar beter is als ik de kcal even laat voor wat ze zijn :=

O: 200g Skyr honing met schuddebuikjes (270)
L/T: 5 rijstwafels (150)
A: Tagliatelle di parma met verse parmaham en flink wat stokbrood met boter (heb hem gegokt op 1.031 maar durf het niet met zekerheid te zeggen)

Totaal: 1451 dus straks nog maar even een handje borrelnootjes erbij :Y)