Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Primavera

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:08

Balen Area! Heb je geen tijd om even langs een winkel te gaan vandaag voor een gezonde snack?
Trouwens die 30 day challenges zijn echt onzin. Ga gewoon lekker sporten joh :P Gewoon iets doen wat je leuk vindt om te doen. Je zult de oefeningen in het begin echt wel voelen hoor, maar dat is niet omdat je zo hard gewerkt hebt, dat is omdat je spieren die oefening niet gewend zijn.

De squat bvb (die zag ik toevallig voorbij komen) is wel een hele goede oefening. Maar niet als je die elke dag moet uitvoeren, zonder grote progressie, en zeker niet als je na die 30 dagen ermee stopt.

Ik zeg altijd tegen klanten: ''je moet iets zoeken wat bij je past, wat je leuk vindt om te doen en wat je vol kunt houden''. Anders dan heeft het allemaal niet zoveel zin gehad :+

Mijn Lijstje voor vandaag:
O; brinta met whey, pindakaas en een peer
T; rijstwafels met kipfilet
L; Vezelrijke macaroni met sperziebonen en kipfilet
T; rijstwafels met kipfilet
A; zoeteaardappel-puree met sperziebonen en kipfilet
T; magere kwark met pindakaas en een peer

Beweging: 1,5 uur krachttraining, 1 uur totalbodyworkout (groepsles die ik moet geven) en ik wil nog even oefenen voor mijn les en een 45 min spinnen, maar dat weet ik nog niet zeker :Y)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 11:13

Oeps haha balen Area51!

Hoe maak je, je lunch klaar Flups? Gewoon macaroni koken, sperziebonen koken, kipfilet (bakken, grillen...?) en dan bij elkaar?

Mijn lijstje voor vandaag:
O: crackers en appel
T: kwark
L: kwark
T: banaan met pindakaas
A: 2 pitabroodjes met shoarma en een beetje knoflooksaus
B: paardrijden

Zit nu op 1508 calorieën :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:17

Flups schreef:
Trouwens die 30 day challenges zijn echt onzin. Ga gewoon lekker sporten joh :P Gewoon iets doen wat je leuk vindt om te doen. Je zult de oefeningen in het begin echt wel voelen hoor, maar dat is niet omdat je zo hard gewerkt hebt, dat is omdat je spieren die oefening niet gewend zijn.

De squat bvb (die zag ik toevallig voorbij komen) is wel een hele goede oefening. Maar niet als je die elke dag moet uitvoeren, zonder grote progressie, en zeker niet als je na die 30 dagen ermee stopt.

Ik zeg altijd tegen klanten: ''je moet iets zoeken wat bij je past, wat je leuk vindt om te doen en wat je vol kunt houden''. Anders dan heeft het allemaal niet zoveel zin gehad :+

Ik wilde het niet alweer zeggen maar dankjewel dat jij het voor me deed :') Helemaal mee eens dus!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:20

Duurt geen eeuwigheden meer voor we een nieuw topic moeten starten. Misschien een idee om eerste post vol met informatie en fabels vs. Facts te zetten? Kan makkelijk daar naar verwezen worden voor belangrijkste punten.

Spaarstand
30 Day challenges
Cardio vs kracht
Wat basis info over mfp en bmr
Macro's

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:21

Haha ja ik dacht het ook al := 30 day challenges zijn niet bijzonder effectief.

Blugh, ik heb vanochtend echt een supergroot ontbijt gehad terwijl ik 's ochtends normaal bijna niks eet en nu zit ik vol en voel ik me echt heel erg beroerd :+ Ik mag nu vandaag ook nog maar vrij weinig eten dus geen idee waarom ik dit zo gedaan heb hahaha. Nou ja, lijstje voor vandaag dus:

O: 2 stroopwafels (?! :+ ), 2 geroosterde volkoren boterhammen met 80gr geprakte avocado met peper en zout (1 boterham) en 1 boterham met zongedroogde tomaat pesto
L: fruyo perzik
A: risotto met champignons en kip

B: anderhalf uurtje sportschool, ik geloof niet dat er een les is die ik wil doen dus dan 3 kwartier kracht en 3 kwartier cardio

Ik eet vast nog wel een tussendoortje vanavond, maar ik moet even kijken wat en wanneer.

Edit: goed idee linoleum :j

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:26

linoleum schreef:
Duurt geen eeuwigheden meer voor we een nieuw topic moeten starten. Misschien een idee om eerste post vol met informatie en fabels vs. Facts te zetten? Kan makkelijk daar naar verwezen worden voor belangrijkste punten.

Spaarstand
30 Day challenges
Cardio vs kracht
Macro's

Dit vind ik een heel goed idee!
Ik lees de laatste tijd vooral mee, maar het valt mij ook op dat er zo vaak dezelfde vragen langs komen.
En dan kan je mensen verwijzen naar de OP zonder het telkens opnieuw uit te moeten leggen.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:27

Goed idee Linoleum!

Mijn lijstje:
O: 2 speltboterhammen, 1 met avocado en 1 met ham
L: bakje yoghurt met gebroken lijnzaad
D: roergebakken gehakt met prei, courgette, ui, knoflook en het laatste mini restje zalm van gister.

T: moet ik nog even bekijken overdag. Waarschijnlijk ben ik in deze week vd maand niet sterk genoeg en zal het een stukje chocola worden...

B: sowieso 3 kwartier paardrijden en het bijbehorende stalwerk.
En ik ga bij het zwembad om de hoek even informeren wat daar mogelijk is qua zwemmen(woon hier nog niet zo lang..)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:29

sharonn ik doe dat altijd op voorhand voorbereiden. Net als vandaag ga ik mijn eten klaarmaken voor de komende 2/3 dagen. Dat doe ik dan in bakjes en zet ik in de koelkast. Het enige wat ik 's ochtends hoef te doen is de bakjes uit de koelkast te halen en dan heb ik de hele dag te eten :)

Alleen mijn ontbijt en laatste tussendoortje maak ik ter plekke omdat dat niet lekker is als ik het het op voorhand maak.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 11:33

Flups schreef:
sharonn ik doe dat altijd op voorhand voorbereiden. Net als vandaag ga ik mijn eten klaarmaken voor de komende 2/3 dagen. Dat doe ik dan in bakjes en zet ik in de koelkast. Het enige wat ik 's ochtends hoef te doen is de bakjes uit de koelkast te halen en dan heb ik de hele dag te eten :)

Alleen mijn ontbijt en laatste tussendoortje maak ik ter plekke omdat dat niet lekker is als ik het het op voorhand maak.

Ik bedoel meer hoe je het bereid :)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:37

Oh sorry :+ Ja dan doe ik inderdaad gewoon alles apart koken (macaroni en sperziebonen) en de kipfilet bakken in olijfolie. Dat laat ik allemaal afkoelen en verdeel ik over bakjes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:05

linoleum schreef:

Spaarstand
30 Day challenges
Cardio vs kracht
Macro's

Goed idee, dan hoeven we deze informatie niet nog 30.000x te herhalen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:26

En van de meeste onderwerpen is vast wel al wat te vinden in het topic. Als er dan nieuwe mensen zich melden, even OP laten lezen.

Ik ben ook vandaag aan voorbereiden wat ik komende 3 dagen op werk ga eten. Heb morgen late dienst 12.00-20.00, donderdag en vrijdag vroeg 7.00-14.00. Eitjes gekookt, boodschappen gedaan, bedacht wat ik wanneer ga eten. Avond van te voren alles even klaar maken voor dag erna. Scheelt een boel nadenken en improviseren op de dag zelf hoop ik. Eens kijken hoe me dat bevalt, als het bevalt blijf ik het zo doen. Op vrije dag voorbereiden voor werkdagen erna.

En vanochtend weer havermout gehad, erg lekker! Sojamelk vanille met havermout en koken. Zal met mijn vroege diensten eens overnight oats proberen, scheelt in de ochtend weer. Desnoods nog even in magnetron.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:33

Ik vind het wel knap dat een aantal van jullie al voor een aantal dagen eten kan klaar maken... Ik moet dat echt op de dag zelf doen, anders heb ik er spontaan geen zin meer in.
Net als voor een week boodschappen doen, ik weet echt niet waar ik over 2 dagen zin in heb qua eten..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:26

Kayleigh_ schreef:
linoleum schreef:

Spaarstand
30 Day challenges
Cardio vs kracht
Macro's

Goed idee, dan hoeven we deze informatie niet nog 30.000x te herhalen.

Goed idee! wellicht lijstjes van eten toevoegen wat je kan eten als je te weinig vet/eiwit/koolhydraten hebt? Die zijn al eerder gemaakt dus moeten wel terug te vinden zijn !

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:00

ijssnuiver schreef:
Ik vind het wel knap dat een aantal van jullie al voor een aantal dagen eten kan klaar maken... Ik moet dat echt op de dag zelf doen, anders heb ik er spontaan geen zin meer in.
Net als voor een week boodschappen doen, ik weet echt niet waar ik over 2 dagen zin in heb qua eten..

Dat heb ik ook hoor!
Voel me ook te verplicht om dat ene te eten wat ik in huis gehaald heb, dus heb ik er dan ineens geen zin meer in, omdat het "moet".

Ik voel me gelukkig weer een stuk beter!
Gisteravond was wel vreemd, ik had pasta pesto gemaakt, maar mijn vriend en ik hadden zo'n honger 2 uur daarna dat we van Domino's Cinnastix en een pizza caprese hebben besteld. Moet ook ongesteld worden, dat zal er vast mee te maken hebben.

Vandaag:
O: 1 broodje met cervelaat.
L: bruine boterham tonijnsalade en bruine boterham met Gelderse gekookte worst en een glas karnemelk.
T: mini chupa chup, drie mandarijnen en een bastogne koekje.
A: Geen idee, we eten bij mijn ouders.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:05

Ik moet ook ongesteld worden, en had daardoor gisteravond ook even een vreetbui :') Gelukkig had ik niet zoveel in huis haha.

Lijstje van vandaag;
L: Halve ceasar maaltijdsalade van de AH - de aardappels
T: 4 mandarijntjes
T: whey shake
A: blikje tonijn, sugo saus, 50gr volkoren spelt spaghetti en een plakje 30+ kaas
T: 225gr Skyr + questbar

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:07

We zijn wel solidair met z'n allen :') , als het goed is word ik deze week ongesteld(afgelopen zondag laatste pil)..

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:26

Haha ik als enige sowieso niet, gebruik de prikpil en dan ben je voorgoed af van die ellende :))

Ik heb altijd last van vreetbuien na het zwemmen. Gister zo'n 30 baantjes getrokken. Als je dan bezig bent gaat het wel lekker, maar zodra je uit het zwembad komt voel je je ineens enorm moe en trek als een paard :') Heb gister dus een heel pakje van die crackers met kaas poeder (naam kwijt) opgegeten.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:29

Hier spiraaltje en ook geen menstruatie, wil niet meer zonder.

Lijstje van vandaag:
O: havermout met sojamelk vanille
T: appelplaat koek
L: 2 crackers met huttenkase, 1 cracker met kaas
T: banaan
A: zalm met salade van sla, pijnboompitten en kaassnippers, glas optimel
B: fitness 1,5 uur
T: smart bar

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:30

Huh, kaaspoeder? :')

Ik slik de pil meestal zo'n 3 maanden door, merk er sowieso niet veel van als ik dan wel ongesteld ben :P Gelukkig maar want had er altijd onwijs veel last van en ging dan inderdaad veel meer eten!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:35

Kaaspoeder klink wel vaag ja :') net zulk poeder dat zegmaar op een snack a jack soms zit. Maar dan op crackertjes. Ze zitten in een geel pakje. Kan alleen niet op de naam komen grrr :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:36

Tuc?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:37

Ja! :D :D :D

Haha nu weer ontopic :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:38

linoleum schreef:
Hier spiraaltje en ook geen menstruatie, wil niet meer zonder.

Lijstje van vandaag:
O: havermout met sojamelk vanille
T: appelplaat koek
L: 2 crackers met huttenkase, 1 cracker met kaas
T: banaan
A: zalm met salade van sla, pijnboompitten en kaassnippers, glas optimel
B: fitness 1,5 uur
T: smart bar

Ik ook hetzelfde :'D. Heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:56

hier even een paar daagjes niet gepost. Deze daagjes ook niet echt bewust opgelet op het eten }> zaterdag friet en wijn, en zondag 2 stukjes vlaai gehad met cola. Toch was er vanmorgen weer 0,4 af!

Lijstje van gisteren:
O: 200 gram magere yoghurt met 2 banaan en 1 lepeltje gebroken lijnzaad
L: 2 tarwe boterhammen met sandwich spread
A: 1 slavink, 1 gekookte aardappel, sperziebonen met uitjes en beetje picalilly saus en glaasje ranja
B: 45 minuten spinning

Lijstje van vandaag:
O: 2 tarwe boterhammen met licht gezouten runderrookvlees
L: 2 tarwe boterhammen met sandwich spread
T: 1 kiwi
A: weet ik nog niet precies maar zal wel aardappelen vlees en groenten zijn.