Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 15:04

Nieuwe wegen ontdekken is altijd leuk!
Wij hebben vanmorgen een kort rondje gemaakt door de bossen en over de hei. Super mooi maar KOUD! :=

Was voor mij ook de eerste keer met klikpedalen. Gaat hartstikke goed maar was het even een keer vergeten.. toen lag ik in de bevroren prikkelbosjes _O- ik denk als iemand het had gezien dat het er echt hilarisch uitzag zo in slowmotion met je voeten nog in de pedalen naar de grond gaan.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:12

Oei, hopelijk niks aan over gehouden.

Koud was het zeker. Ik ben er dus ook niet uit geweest.(vanavond voor de paarden wel weer.)

Ik heb het ook al vaker gehad dat ik zo viel. Het ziet er wat stuntelig uit. Maar het overkomt iedereen die er mee begint. Mijn nieuwe fiets viel ik de eerste keer ook mee. Omdat de pedalen nog niet goed waren afgesteld en mijn voer er dus niet uit kon. Kwam er achter toen ik al omviel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 17:37

Queelens schreef:
Was voor mij ook de eerste keer met klikpedalen. Gaat hartstikke goed maar was het even een keer vergeten.. toen lag ik in de bevroren prikkelbosjes _O- ik denk als iemand het had gezien dat het er echt hilarisch uitzag zo in slowmotion met je voeten nog in de pedalen naar de grond gaan.

Ha, de klassieker :D Dat was je ontgroening, nu hoor je er officieel bij! Mooi buiten, he. Ik stond vanochtend ook om 8.00 uur op het land. Toen was het nog -6 graden, prachtig met al die rijp!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 07:26

Queelens schreef:
Was voor mij ook de eerste keer met klikpedalen. Gaat hartstikke goed maar was het even een keer vergeten.. toen lag ik in de bevroren prikkelbosjes

Een klassieker _O- , dat heeft iedereen wel eens gehad .

Ik vermaak me wel op de Tacx , heb vanavond weer een pittige interval
training .
Maar gisteren wel mijn intervaltraining hardlopen buiten kunnen doen .
En wat foto,s gemaakt onderweg .

verder is het op het moment in het donker van huis weg , en in
het donker weer thuis komen .
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 10:29

Queelens schreef:

Oh classic!!! Mijn eerste keer heb ik de parkeergarage niet eens uitgered of ik lag al :') . Ik ben echt uitermate getalenteerd….

Mijn gravelbike is van de week afgesteld door de bikefitter. Hopelijk wordt het binnenkort wat beter weer en kunnen we buiten gaan spelen. Ik heb ook de binnenfiets zelf af weten te stellen (soort copy/paste met mijn wegfiets) en de Tacx heb ik in elkaar. Ik ga dat van het weekend eens uitproberen denk ik als ik de weerberichten zo bekijk.

Weet iemand of er online leuke indoor trainingen zijn te vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 10:44

Lekker bezig, hoor!

En mooi buiten he, T2T! Ik stond die ochtend ook buiten. Prachtig met al die rijp. <3

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 11:03

maaikemuis schreef:
Weet iemand of er online leuke indoor trainingen zijn te vinden?

Heb je een smart trainer ?
Dan zou met Zwift kunnen werken .

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 11:15

Nee, ik heb een ontzettend analoge oude Tacx. Maar wel met heel veel liefde gekregen. En hij doet het perfect! Alleen moet ik zelf mijn trainingen bedenken.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 11:45

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 20:04

Voor de mensen hier alvast fijne feestdagen.

Ik heb vanmorgen een rondje gereden. Op Strava te zien. In de vorm van een kerstklokje.
Helaas niet helemaal af kunnen maken wat ik wilde.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:21

Knap hoor dat jullie nog doorfietsen! Ik pak het in het voorjaar ergens wel weer op de motivatie is echt weg met dit weer.

En inderdaad fijne feestdagen voor iedereen en op naar een mooi en prachtig fietsjaar!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 09:01

maaikemuis schreef:
Nee, ik heb een ontzettend analoge oude Tacx. Maar wel met heel veel liefde gekregen. En hij doet het perfect! Alleen moet ik zelf mijn trainingen bedenken.

Als het alleen om trainingen bedenken gaat ...misschien heb je hier wat aan ?
https://www.wielersportinfo.nl/fietsschema.htm

Ik weet dat er ook een soort app is met trainingen , maar kom er even niet
op hoe die heet .Wellicht schiet het me nog te binnen ,
Edit : In de App store te finden ; Fondo van de Knwu .

Verder iedereen hele fijne feestdagen <|- {:)

Afbeelding

Oh , ik heb trouwens een kerstboom in mijn Garmin horloge :D , en
het sneeuwt zelfs af en toe _O-

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 09:16

culaccino schreef:
Lekker bezig, hoor!

En mooi buiten he, T2T! Ik stond die ochtend ook buiten. Prachtig met al die rijp. <3

Zeker weten wat dat mooi , was dan ook blij het overdag te kunnen meemaken .

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 13:59

Thanks voor de suggesties Time2Tri en Imay, daar ga ik eens induiken.

Vanmorgen de Tacx eens uitgeprobeerd en de vermogenssensoren. Ik moet nog wat tweaken, de derailleur van de fiets loopt voor geen meter. En vermogensmeter geeft wel een aardig inzicht in hoe zwak mijn linkerbeen is. Als ik daar op focus word ik heel snel moe. Goede oefening dus! En dan weet ik van meer dan de helft nog niet wat alle getallen en procenten betekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 14:39

Is dat ook je kortere been, maaikemuis? En had je je gravelbike buiten al geprobeerd? Ik ben zo benieuwd hoe hij bevalt!

Werd al getipt over een mooi model via pb en mijn collega hersenspoelt me dagelijks met mooie advertenties van gravelbikes, dus ik ben allang gezwicht :') . Het liefst zou ik even wat verschillende modellen uitproberen bij een grotere zaak, maar dat gaat nu even niet. Komt wel!

Heel blij dat mijn stomme hardnekkige hoofdpijnaanvallen inmiddels redelijk onder controle zijn. Daar heb ik afgelopen jaar nog erg veel last van gehad en fietsen maakte het erger, maar bleek gelukkig niet de oorzaak. Ik heb geen concreet doel, maar mijn plan is om volgend jaar eindelijk weer veel mooie kilometers te maken! Hebben jullie nog goede voornemens? Hele fijne feestdagen en alvast een mooi en sportief nieuwjaar gewenst! :)) *\o/*

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 21:51

Wat een leuk topic! Delen jullie hier ervaringen uit en updates?

Doen jullie ook soms wat organiseren en/of met iemand uit de omgeving afspreken voor ritjes?

Ik zelf zit voornamelijk op de racefiets. Gister nog een top ritje gehad van 53km en vanmorgen op de rollers (saaii)

Misschien morgen op de mtb die ik mag lenen van broertjelief :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 08:17

Hoi Panama :wave:

Welkom in het topic :D

Vorig jaar hebben we idd een " Bokt fiets meeting " op de Veluwe
gehad .
En dat staat voor volgend jaar ook gepland :j

Dus klets maar gezellig mee , en foto van je fiets ?

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 12:08

Welkom Panama,

Zoals hierboven gezegd staat er wel weer een meeting op de planning.

Zelf ben ik ook voornamelijk op de weg te vinden. En af en toe fietsen hier mensen ook wel eens samen.
Dit wil ik met mooier weer ook zeker wel weer proberen. Ik kan niet meer met een mtb of racefiets rijden dus ben ik aan de ligfiets gebonden. Maar dat maakt het niet minder leuk of gezellig.

En binnen op de rollers kan ik niet met mijn fietsen. Ik fiets buiten gewoon lekker door.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 13:02

culaccino schreef:
Is dat ook je kortere been, maaikemuis? En had je je gravelbike buiten al geprobeerd? Ik ben zo benieuwd hoe hij bevalt!

Werd al getipt over een mooi model via pb en mijn collega hersenspoelt me dagelijks met mooie advertenties van gravelbikes, dus ik ben allang gezwicht :') . Het liefst zou ik even wat verschillende modellen uitproberen bij een grotere zaak, maar dat gaat nu even niet. Komt wel!

Heel blij dat mijn stomme hardnekkige hoofdpijnaanvallen inmiddels redelijk onder controle zijn. Daar heb ik afgelopen jaar nog erg veel last van gehad en fietsen maakte het erger, maar bleek gelukkig niet de oorzaak. Ik heb geen concreet doel, maar mijn plan is om volgend jaar eindelijk weer veel mooie kilometers te maken! Hebben jullie nog goede voornemens? Hele fijne feestdagen en alvast een mooi en sportief nieuwjaar gewenst! :)) *\o/*

Nee, het is mijn lange been dat zo zwak is. Ik ben gewoon niet zo heel handig gebouwd denk ik….

De gravelbike heeft nog geen kilometers kunnen maken. Die staat nu nog op zolder aangezien onze schuur nog een enorme lading klinkers herbergt. Eerst even die er uit gooien en dan de fiets er in!

En welkom Panama! Ik ben ook net nieuw in de groep, maar zeker van de partij wanneer er een meeting komt!

Voor het nieuwe jaar hoop ik als eerste dat ik gewoon eens een jaar zonder blessures door kom, dat zou al heel aardig zijn. En ik ga het alfabet verder af fietsen! En verder lijkt het me heel tof om een rondje Markermeer te fietsen, maar dan moet ik nog wel even trainen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 13:43

Fijne feestdagen nog allemaal!

Ik heb er gelukkig niets aan over gehouden Gothico. Donderdag 50km Veluwerit gemaakt met collega. Daar ben ik ook nog 2x te grond gegaan _O-
Jij weer een creatieve fietsrit gemaakt!

Cullacino ik ben echt benieuwd waarmee je thuis gaat komen! Wordt een graveljaartje 2022!

Welkom Panama!

Maaike aan de tacx. Denk wel een goede manier om bewust te trainen voor dit soort dingen. Wat is het alfabet fietsen? En hopelijk kan je gravel snel van de zolder af!

Ik heb voor het komende jaar het ludieke doel gesteld dat ik net zo veel km ga fietsen als dat ik aan mijn nieuwe gravelbike ga besteden (wel excl extra wielset en wat ik er nog bij ga kopen aan accessoires) Ook wel kilometervergoeding genoemd. :D
Dat doel is nog semi realistisch voor mij en als je een nieuwe fietst koopt moet je het ook wel gebruiken natuurlijk.
En het weerhoudt me er hopelijk van om de di2 groep te nemen… want potverdorie wat is dat elektrisch schakelen lekker zeg!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 14:54

Het alfabetfietsen is een eerbetoon aan mijn moeder. Die heeft in haar leven ook erg veel op de wielrenfiets gezeten. In de jaren 70 had Le Champion iets waarbij je het alfabet kon verzamelen in een stempelboekje. Wanneer je ergens was, dan ging je naar het postkantoor om een stempel te halen van die plaats. En zo kon je medailles verzamelen uiteindelijk.

Nu bestaan er geen postkantoren en stempelkaarten meer, maar hebben we de 2021-2022 variant uitgedacht:

Afbeelding

Wij verzamelen foto’s van de fietsen voor de plaatsnaamborden.

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 15:05

Wat een leuk idee maaikemuis! Moet je nog veel letters? Quatrebras is hier vlakbij :D

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 15:42

Ha! Voor Quatrebras zijn we speciaal afgereisd naar het mooie Friesland.

Ik moet nu nog de C, I, J, P, Y en Z. We zijn er bijna!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 15:44

Wat leuk!

Ik woon in Heiloo, meer mensen in de omgeving op de race hier?

Afbeelding

Ik ben niet mega actief hier op bokt maar zal tussen door lekker bij lezen en eens wat plaatsen :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 16:38

PanamaD schreef:
Wat leuk!

Ik woon in Heiloo, meer mensen in de omgeving op de race hier?

[ [url=m/X8AkG5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben niet mega actief hier op bokt maar zal tussen door lekker bij lezen en eens wat plaatsen :D

Ik woon in Heemskerk. Zowel op de racefiets als op de mountainbike te vinden. Momenteel wat te weinig :') :Y)