Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:13

BussyMissy, leuke interval.

En je kunt daar 7, 15, 21.1 en een hele doen. De hele is 2 ronden de halve. Ik ken die hele run niet, dus geen idee wat ik moet verwachten, maar het leek me wel weer een mooie stok achter de deur. Ik heb lang overwogen om 15km te doen, maar ik vind langere afstanden als race altijd wel fijn (en train het liefst kort). Dus ik deze nu puur gedaan om zo weer eens een lange training te gaan maken. Zal wel spierpijn opleveren, maar ik ben de dag erna toch vrij.
De prijs van de 7km vind ik nog wel ok, maar de 15 en 21 eigenlijk te duur, daar ben ik heel eerlijk in. Er staat echter wel bij dat er na de finish voorzien wordt van eten en drinken en dat er daarvoor foodtrucks zijn. Dus dan verwacht ik wel iets meer dan een banaan.

Ik heb last van een bilspier na de training van donderdag, daar baal ik wel iets van. Donderdag voelde ik het met de training wel wat, maar kon wel gewoon de training afmaken. Nu voel ik hem echter nog. En dat is natuurlijk wat minder. Maar goed, zal wel weer overgaan zeg ik dan maar.

en goof, een hartslag van 189. Ik kom echt zelden boven de 160 uit, hoewel laatst mijn garmin 204 geregistreerd heeft, maar dat kan gewoon echt niet. Vorige week met die 10km race had ik max 159. Normaal begint mijn zone 5 bij 160, maar nu na die 204 van 2.5 week terug is mijn zone 5 zo ver opgeschoven dat ik er nooit meer in zal komen ;) Misschien maar weer handmatig terugzetten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:37

Ik zag hem ook voorbijkomen die Drenthe trail, had hem ook overwogen. De 42km dan, maar er stond niks over op de site en nu gaan we al richting België de dag erna dus dat werd ook niks meer. Ik vond het alleen zo raar dat hij op een maandag is.

Lekkere intervallen goof! Hoeveel tijd herstel zat er tussen de 6 minuten?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:28

Supervixen schreef:
Lekkere intervallen goof! Hoeveel tijd herstel zat er tussen de 6 minuten?

2 minuten, maar dat had van mij net een minuutje langer gemogen. Mijn hartslag zakte wel mee, maar mijn ademhaling bleef wat hoog, daarom ging die 3e ook wat moeizamer. Maar goed, ze gingen me uiteindelijk toch prima af.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:29

Even snel tussendoor over de Drenthe Trail. Ik heb vorig jaar de eerste editie gelopen, de 21 km.
Natte voeten gegarandeerd inderdaad maar wel een leuke trail. Was ook een mooie medaille. Wilde ‘m je nog tippen Germie, maar las dat je je al opgegeven had.
Vorig jaar was ie ook op 29 december. Ik dacht in eerste instantie dat het een typefout was toen ik las dat ie dit jaar weer op de 29e was. :=

Vorig jaar kreeg je een muntje om een warme hap bij een van de stands te halen maar de wachtrijen waren megalang dus zijn wij toen naar huis gegaan en hebben we de muntjes weggegeven.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:14

Klinkt als een bijzondere ervaring WenK, fijn ook dat je de mensen daar hebt kunnen helpen met kinderkleding, mooi initiatief.

Krijg je dan zo'n tens apparaat mee naar huis Goof? Of moet je meerdere keren per week langs de pijnpoli daarvoor? Ben benieuwd of je er baat bij hebt.

Mm.. voor de foodtrucks bij die Drenthe trail moet je veel geduld hebben dus. Of heel snel of heel laat binnenkomen wanneer het gros van de mensen er niet is ;) Kan hiervoor dus mooi in je voordeel werken Germie als je niet zo heel snel loopt.

Nilda

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:13

Graag haar ik hier ook aan. Recent gestart met start to run. Had het zwaar verwacht maar pak het gelukkig snel op. Super fijn opbouwschema richting 30 minuten achter elkaar rennen