Ik ben zoals ik al bedacht had naar Planken Wambuis geweest. Nat viel me mee maar heb vooral de grote paden gepakt. Niet voor niks. Want meteen een mooie zwarte specht gezien, een blauwe kiekendief en een hele grote keiler ( mannetjes zwijn) wel heel nat geregend. Maar dieren zien is altijd leuk en maakt heel veel goed. De keiler staat trouwens op de laatste foto maar dan moet je wel echt weten waar want hij stond best een eind van het pad af. Gelukkig neem ik altijd mijn verrekijker mee.
Ja wild zien blijft mooi. Kwamen alleen 2 dames met een groepje jonge kinderen aan. Maakten heel veel herrie. Ik denk, ze zien me toch met die kijker daar staan dus ik zeg willen jullie een zwijn zien? Maar de hint werd niet begrepen, ik denk dan maan je je kinderen toch tot stilte maar nee ze lieten de kinderen zelfs de bult af lopen het veld op waar het wild soms loopt . Gelukkig liep het zwijn behoorlijk verder weg. Maar dan nog, het is ook een stukje opvoeding en je loopt ook gewoon niet van de paden af. Dat is les 1 als je de natuur in gaat imo, naast dat je je een beetje rustig houdt voor de dieren.
Lugea
Geplaatst: 04-01-24 18:26
Faringo: Wat leuk dat je samen met een vriendin het Floris V pad gaat wandelen. Het klinkt wel als een mooie route.
SusanH: Mooie foto’s! Wat gaaf dat je wild hebt gezien. Ik zag gisteren wel verse sporen van wild zwijn en op een bepaald punt dacht ik ze ook te ruiken, maar heb ze niet gezien. Vind het daar een enorm mooie omgeving. Fijn dat het qua natheid bij jou meeviel. Vervelend van die kinderen. Dat snap je soms echt niet…
pien_2010: Mooie foto’s. Jammer dat het erg nat was, maar gelukkig heb je genoten.
Ik moest even langs de dierenarts met een van de honden, dus toen zijn we daarna maar even over de Edese Heide gaan struinen. Dat blijft ook erg mooi en helemaal fijn dat een groot deel losloopgebied is. Konden ze even lekker hun gang gaan.
Wat een mooi huis zie ik op je foto's Pien. Lekker Lugea. Wat tof dat je wild zag Susan.
Ik ben vanmiddag weer met de honden naar het park geweest met mijn vriendin en haar honden. De honden vonden het heerlijk om even de benen te strekken, wij hebben het rondje braaf afgelopen om vervolgens neer te ploffen voor koffie bij een koffietentje. Ik merk dat er meer mensen om me heen zijn die niet vooruit te branden en te motiveren zijn.
Lugea ook weer mooi. Susan eens met natuur opvoeding Goof leuk dat je het huis mooi vindt. Eerder met een ander huis en de gehuchtjes maakte je ook zo'n opmerking en daarbij typisch Frans en wat nostalgisch en dat heb ik altijd onthouden omdat het zo klopt. Ik geniet daar ook zo van. Dit huis blijkt van Nederlanders te zijn dus ook nog even mijn eigen taal gesproken. Ook leuk.
Ah, goed onthouden. Ja, ik ben in mijn jeugd altijd met mijn ouders naar Frankrijk op vakantie gegaan, veel oude dorpjes en gehuchtjes en mooie plekjes bezocht, dus het spreekt me altijd aan. Iets herkenbaars ofzo, idyllisch, vakantiegevoel, buitenland, gewoon knus.
noordje
Geplaatst: 04-01-24 21:15
Leuke foto's Pien, jammer van de nattigheid.
SusanH, ook leuke foto's, gaaf dat je een zwijn hebt gespot. En dat gekrijs en gegil snap ik ook nooit
Lekker voor de hondjes Lugea, lekker los.
Bij Goof ook lekker de benen gestrekt. Lekker hoor, neerploffen ergens voor een bakkie
Hoe was/is het met de spierpijn Jojoleinee?
Wij hebben ook weer een klein rondje gedaan, was een beetje te koud voor langer, - 17 Maar het licht was wel mooi.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 04-01-24 21:19
Lugea ja daar kun je ook heerlijk lopen. Vindt het alleen zo jammer dat het losloopgebied zoveel kleiner is nu. Het was echt zeker de helft groter, zo niet meer. Het stuk op de hei waar ze nog los mogen is best klein nu.
Noordje lijkt wel een kerstkaart bij jou.
Fijn dat jullie dat gegil ook niet snappen. Ik denk soms dat ik dan een zeikerd ben dat ik me daar aan stoor
Mooi licht Noordje. Het was op het nieuws hoe koud het is in het Noorden met name in Zweden, min 43.
Goof
Geplaatst: 04-01-24 21:27
SusanH schreef:
Fijn dat jullie dat gegil ook niet snappen. Ik denk soms dat ik dan een zeikerd ben dat ik me daar aan stoor
Oh, ik zie die opmerking nu pas. Zoooo irritant! Maar asociaal ook. Ik kwam gisteren een groep tegen, volwassenen met een grote groep kleine kinderen, die van de paden af dwars door het bos aan het rennen en doen waren. Eigenlijk wil ik dan echt hele lelijke dingen zeggen, maar ik heb het in kunnen houden. Maar ga dan in een stadspark lopen, ga daar lekker gillen, maar laat mij en mijn bos en mijn reeën met rust.
gaucho
Geplaatst: 04-01-24 21:31
Wat prachtig Noordje je ziet echt aan de foto's hoe koud het is.
Het was hier vanavond zowaar droog dus ik ben maar een rondje door de wijk gaan wandelen ipv naar de sportschool. Toch nog lekker 7 km gewandeld.
Weinig te zien in het donker, maar wel even dit mooie Apeldoornse 'kunstwerk' op de foto gezet.
pien_2010
Geplaatst: 04-01-24 21:44
Aparte foto Gaucho.
Citaat:
Maar ga dan in een stadspark lopen, ga daar lekker gillen, maar laat mij en mijn bos en mijn reeën met rust.
Goof jij hoort thuis waar ik woon. Loop je altijd alleen.
Ik zou niets liever willen! Ik wil het bos best delen hoor, met andere natuur- en rustgenieters. Mensen die niet storen, die de hond aan de lijn houden, hardlopers die genieten op de vroege ochtend. Maar niet met stadsaso's en allerhande hobby- en sportclubjes die al-tijd herrie maken.
Ok, klaagmodus uit. Ik geef de schuld aan mijn rothumeur.
Lugea
Geplaatst: 04-01-24 23:15
Wat een prachtige omgeving, noordje. Jeetje, -17, dan zou ik warm bij de kachel blijven.
Fijn dat je toch nog lekker een rondje hebt kunnen wandelen, gaucho!
Ik ga morgen samen met een vriendin wandelen in het Loetbos. Ik ben erg benieuwd, ben er nog nooit geweest.