Het snellere loopje voelde wel zwaar, maar dat kwam denk ik door de 2 krav maga lessen van de avonden ervoor, daar moesten we vanuit squats trappen geven en deden we veel oefeningen met een hoge hartslag.

Sinds de bootcamp ook wel goed spierpijn overal. Dit weekend rustig aan gedaan, moest werken op de groep, dus kon toch weinig doen. Morgen wil ik 7 of 10 kilometer lopen, even kijken hoe de spierpijn dan is.
Wel heel leuk, samen met iemand van stal heb ik me voor twee dagen ingeschreven voor de Koning van Spanje Trail in Gulpen. Op zaterdag 11 mei 11 kilometer en zondag 12 mei 10 kilometer. Ik vond het erg verleidelijk om me voor de 18 kilometer op zondag op te geven, maar ik heb me braaf ingehouden. Het zal pittig zijn met de hoogtemeters en 2 dagen achter elkaar, 2 weken erna wil ik mijn eerste halve trailmarathon lopen, dus beter niet te hard gaan vlak ervoor (vind ik moeilijk

Meer mensen die meedoen aan de Koning van Spanje trail?
suusje26, ik hoop dat het gister goed ging! En volgens mij was de grond vooral erg nat en zacht gister.

Wel een ontzettend heftig ongeluk van je collega's nichtje, ik kan me goed voorstellen dat dat erin hakt.
Tiggs, wat fijn dat je weer aan het opbouwen bent

MuSLi, tof zeg, die Hyrox die je gaat lopen/doen. Leuk ook die training die je deelt, geeft mij ook inspiratie om bootcampelementen te combineren met rennen. Afgelopen vrijdag moesten wij een heuvelop burpees doen en dan tussen elke burpee een kikkersprong. Heerlijk en vreselijk tegelijkertijd.

ieris, mooie afstand! Ik had zelf laatst trailschoenen aan terwijl de grond deels bevroren was, dat loopt inderdaad niet heel erg lekker, dan zijn wegschoenen prettiger.
germie, je bent gegaan, super goed! Ik denk ook dat het gevoel van verslaving pas later komt en niet in een fase dat je nog aan het opbouwen bent. Daarnaast hangt het ook gewoon van je mentale toestand af. In het begin had ik ook vooral weerstand en een fijn gevoel erna, dan ging ik me daaraan vasthouden. Nu ben ik wel beland bij het gevoel dat ik onrustig word als ik 2/3 dagen achter elkaar niet sport, dat begon nadat ik terugkwam van mijn fietsreis. De eerste dag van thuiskomst besloot ik rustig aan te doen, maar daar werd ik zo onrustig van dat ik toch maar een stuk ging hardlopen. Mijn hele lichaam was ingesteld op dagelijks intensief bewegen.

Ninus, oh bah, zo weinig slaap zou ik ook wel voelen.
Supervixen, toffe schoenen! En prachtige foto's, wat hou ik toch van de veluwezoom

Marije_jiplover, balen! Hopelijk voel je je snel weer goed genoeg om te sporten!
ieris, goed gelopen! Mooi dat je rustig bent begonnen en halverwege sneller. Het was ook wel echt vies en guur weer gister, dus ik kan me voorstellen dat je dan makkelijk afkoelt.
judenjul, wat goed! Mooie tijd ook met die omstandigheden. Wel ontzettend naar dat je na de finnish nog zolang moest wachten terwijl je zeiknat was.