Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Sheran

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:30

Je zou er toch bijna van gaan voetballen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:35

En dat is hun goed recht.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:36

nynke55 schreef:
Ik denk dat de druk die je voelt vooral uit jezelf komt. Iedereen wil tenslotte graag het idee hebben dat men het juiste doet. Kom je dan ergens waar veel mensen het niet met je eens zijn, voelt dat als druk.

Eens :j. Sowieso is het voor mensen lastig om 'tegen de stroming' in te gaan, psychologisch gezien willen we graag bij de groep horen en dus hetzelfde doen als die groep.

@Nikass: ik laat de waarheid discussie voor nu even zitten, gezien we daar toch niet uit gaan komen. Maar ik ben wel even benieuwd hoor, waarom moeten deze voetballers wél de verantwoordelijkheid naar anderen nemen (en het vaccin nemen) en mensen binnen Nederland niet? Want hier in NL zijn er ook verschillende varianten al aanwezig? Ik ben all-for de vrijheid hebben om zelf te kiezen hoor, maar ben benieuwd naar je gedachte hierachter.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:41

6 is de de halve ploeg zowat :wow:
Is inderdaad hun goed recht om het niet te doen.
Geen idee hoe het hier bij onze ploeg is eigenlijk. Denk dat iedereen zich laat vaccineren.
Er zijn ook best al wat topsporters die de prik in een ander land gehaald hebben.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:42

Dat over de halve wereld trekken voor sport is op zich al belachelijk.
Zou niet eens zo raar zijn daar wel regels aan te hangen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:53

purny schreef:

Uiteraard. Maar je mag er wel consequenties aan verbinden.

Imandra: waar zeg ik dat anderen geen verantwoordelijkheid hoeven nemen?
Ik ben van mening dat bepaalde beroepen bepaalde eisen met zich meebrengen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:08

Nikass schreef:
purny schreef:

Imandra: waar zeg ik dat anderen geen verantwoordelijkheid hoeven nemen?
Ik ben van mening dat bepaalde beroepen bepaalde eisen met zich meebrengen.

Ik ben wel heel benieuwd waarom je dat vindt? Die voetballers kunnen zich gewoon laten testen toch? Waarom verplichten tot een vaccin?

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:12

Ik heb mijn afspraak ook staan. Via telefoon uiteindelijk, anders moesten we heel ver gaan reizen. Nu maar 20 minuutjes en over 2 weken. Ik kon ook gelijk een afspraak maken voor mijn man dus we mogen gelijktijdig. Heel fijn!
Er was ook geen wachttijd aan de telefoon dus erg goed geregeld!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:21

Nikass schreef:
purny schreef:

Wanneer je ergens consequenties aan gaat verbinden word het een verplichting.
Waarom kan men gewoon niet accepteren dat sommige mensen geen vaccin willen...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:30

Tja ik heb nu ook zo'n idee van: we zitten midden in een pandemie. Misschien niet zo heel raar als je op dit moment even niet niet-gevaccineerd de wereld over wordt geholpen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:01

1981 Pfizer of Moderna :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:09

Wanneer krijgen AZ weigeraars eigenlijk die nieuwe oproep? Want nu kan ik zeker nog langer gaan wachten terwijl je gewoon kans had op een bewezen goed vaccin.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:10

purny schreef:
Nikass schreef:

consequenties ergen aanhangen maakt iets nog geen verplichting.

wel sturing in een bepaalde richting, dat wel.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:26

sureido schreef:
Wanneer krijgen AZ weigeraars eigenlijk die nieuwe oproep? Want nu kan ik zeker nog langer gaan wachten terwijl je gewoon kans had op een bewezen goed vaccin.

Ze deden eerst 2 jaartallen per dag. Misschien nu eentje omdat deze groep er tussen komt?
Of het ligt toch aan de leveringsproblemen van Janssen dat ze er nu maar 1 doen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:20

Ik zag vanochtend dat 1976 ook Jansen krijgt. Denk dat ze een beetje kijken naar grootte van de leeftijdsgroep en wat ze verwachten aan Jansen beschikbaar te hebben. Wellicht ook afhankelijk van hoe fanatiek mensen zijn met afspraken maken of ze er nog een of twee jaren aan toevoegen of niet. Het is echt een hele grote groep die afgelopen week uitgenodigd is dus wellicht lopen de afspraak opties een beetje vol.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:35

Pandora2 schreef:
Geen idee hoe het hier bij onze ploeg is eigenlijk. Denk dat iedereen zich laat vaccineren.
Er zijn ook best al wat topsporters die de prik in een ander land gehaald hebben.

Nou niet echt zowat de halve ploeg. Het elftal bestaat uit 26 spelers(normaal 23) daar komen nog een hele stafleden bij.(trainers, fysio's, team arts, verzorging etc.) Dus 6 is niet de halve ploeg.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:46

purny schreef:
Nikass schreef:

Dat kan ik zeker wel, maar er zijn wat mij betreft ook grenzen aan. Als ik longpatiënt ben en ik kom in een gezondheidscrisis in het ziekenhuis terecht, dan zou ik er niet blij van worden behandeld te worden door iemand die het niet nodig achtte zich in te laten enten. Het risico op corona is voor mij dan groter en als ik longpatiënt ben is het krijgen van corona waarschijnlijk fataal.
Je kunt je testen tot je een ons weegt, maar dat is toch echt niet hetzelfde.
Als de bakker zich niet laat inenten moet hij dat lekker zelf weten. Ik ben niet afhankelijk van de bakker, maar als patiënt in een crisissituatie is dat anders.

Het is maar hoe je de verplichting opvat. De voetballers die zich niet laten enten verhogen daarmee het risico op corona binnen een contactsport over de landsgrenzen. Dus de voetballer die dat risico misschien niet wil lopen omdat hij al met een ICD loopt DIE moet dan blijkbaar de consequentie maar nemen en niet meegaan naar het EK? Dat is voor mij de omgekeerde wereld.

Waarom vindt (volgens mij heel) bokt het wel normaal dat je pup verplicht een rabiës enting moet hebben als je hem uit het buitenland haalt?

Edit: ik vind het ook terecht als kdv's kinderen weigeren die bepaalde inentingen niet hebben gehad.
Nog steeds de vrijheid van de ouders om hun kind niet te vaccineren, maar de consequentie is dat je dan misschien niet overal meer terecht kunt.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 01-06-21 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:50

Nee, ik vind het niet normaal dat die verplichting er niet is. Bijv. in jouw geval als risicopatient, en in mijn geval ook. Ik vind bijv. dat zorgpersoneel daar zeker een verantwoordelijkheid in heeft. Wij patienten hebben (nog) geen keuze, de zorgverlener wel. Bovendien vind ik het bij je werk horen om anderen te beschermen.

Maar we hebben ook nog zoiets als een wet en daarin wordt ook aangegeven dat het geen verplichting is. Ik ben het daar niet mee eens, maar zolang die maas in de wet er is, zijn mensen ook vrij om er gebruik van te maken. Hoe jammer ik dat ook vind......

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:53

Ik ben blij dat de zogenoemde weigeraars toch nog een ander vaccin aangeboden krijgen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:54

Ik begrijp je bericht niet helemaal Oscar, maar volgens mij zijn wij het eens?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:16

We zijn het eens :j

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:41

AZ is een bewezen goed vaccin.

Met een kleine kans op een nare bijwerking - en wellicht is covid-19 net niet alleen een ziekte die longen en darmen aantast, maar ook de aderwand en/of het mechanisme van de bloedstolling.

Ik ben van bouwjaar 1960 en met AZ geënt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:45

CharleyT schreef:
Pandora2 schreef:

Nou niet echt zowat de halve ploeg. Het elftal bestaat uit 26 spelers(normaal 23) daar komen nog een hele stafleden bij.(trainers, fysio's, team arts, verzorging etc.) Dus 6 is niet de halve ploeg.

Ik bedoelde de ploeg die op het veld zou staan :D
Maar inderdaad, je hebt ook nog de entourage uiteraard.
Ben niet zo thuis in voetbal, meer een fietser :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:46

Janneke2 schreef:
AZ is een bewezen goed vaccin.

Met een kleine kans op een nare bijwerking - en wellicht is covid-19 net niet alleen een ziekte die longen en darmen aantast, maar ook de aderwand en/of het mechanisme van de bloedstolling.

Ik ben van bouwjaar 1960 en met AZ geënt.

Dit plus dat ook Pfizer kleine kansen heeft op bijwerkingen. Er wordt nu een beetje gedaan alsof AZ en niet voldoende bescherming biedt en het ook nog eens een risicovol vaccin is, wat gewoon enorm overtrokken is. Het is juist extra onderzocht en veilig bevonden. En er wordt gedaan alsof Pfizer hét vaccin is met de meest optimale bescherming en geen kans op nare bijwerkingen.

Uiteindelijk zie ik het liefst zoveel mogelijk mensen gevaccineerd worden en maakt het mij niet zoveel uit waarmee. Ik wil gewoon zo snel mogelijk terug naar normaal.

Ik moet gelukkig wel zeggen dat in heel mij familie en vriendenkring er geen gedoe is over wel of niet vaccineren en een bepaald vaccin niet willen. Iedereen staat er nuchter in en iedereen wil ook gewoon weer lekker alles op gaan pakken en gaan genieten van het leven, terug naar normaal. En daar begint het in mijn directe kring nu langzaam op te lijken ... heerlijk!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:51