Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:34

Moi: kijk eens naar Plenny shakes, mij bevalt het prima voor de dagen dat ik snel wil ontbijten. Ze hebben ook maaltijd bars, maar die krijg je niet even snel weg. Mocht je Plenny shakes overwegen, bij de grotere AH verkopen ze de kant en klare versie, de Plenny drink. Die is wel heel veel duurder dan de shakes, maar dan kun je wel kijken hoe je het vind. Het is allemaal vegan en op basis van haver en dat vindt niet iedereen lekker.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:34

Ik ontbijt altijd met optimel vanille yoghurt met fruit uit de vriezer.
Vanmorgen gewogen en 7 ons eraf :D

Totaal nu al 2,2 kilo.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:54

@Gaucho, superfijne tip, ik ga eens kijken of dat voor mij werkt.

@Roosch, veel plezier met de borrel vandaag!

--------------

Voor de rest, wat gaat dit topic hard zeg! :D ik ga proberen wat sneller te reageren want grote bijleesposts ben ik niet zo goed in.

Hier vanmorgen ook weer naar mijn PT gegaan. Die zie ik 1x in de week en dan werken we met de TRX een programma af. Ik red het helaas maar 1x in de week om te gaan ( wat tijd en budget betreft ) maar vanaf volgende week krijg ik wat workouts mee voor thuis.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:11

Leuk met de PT. Was het niet flink zweten? %)

Hier vandaag een rustdag, wel net een lunchwandeling gemaakt met mijn man.
Nu weer achter de computer aan het werk.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:37

purny schreef:
Ik ontbijt altijd met optimel vanille yoghurt met fruit uit de vriezer.
Vanmorgen gewogen en 7 ons eraf :D

Totaal nu al 2,2 kilo.

Goed bezig Purny!

Amandavd

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:56

Wat goed Purny!! Dat moet een fijn gevoel zijn :D

@Musli, ik was er om 10 uur maar na 5 minuten stond ik al flink te zweten idd. :') heb je een beetje fijn kunnen wandelen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:33

Thnx! Ik merk ook al dat mijn broeken een stuk wijder zitten aan de bovenkant.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 21:36

Amandavd schreef:
Wat goed Purny!! Dat moet een fijn gevoel zijn :D

@Musli, ik was er om 10 uur maar na 5 minuten stond ik al flink te zweten idd. :') heb je een beetje fijn kunnen wandelen?

Wandelen was lekker. We waren alleen even de supermarkt in om wat te halen voor de lunch en kregen daarna wel echt een klap toen we weer buiten kwamen :') het eerste deel was dus lekkerder dan het tweede deel. Haha.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 06:48

Sharani schreef:
Moi: kijk eens naar Plenny shakes, mij bevalt het prima voor de dagen dat ik snel wil ontbijten. Ze hebben ook maaltijd bars, maar die krijg je niet even snel weg. Mocht je Plenny shakes overwegen, bij de grotere AH verkopen ze de kant en klare versie, de Plenny drink. Die is wel heel veel duurder dan de shakes, maar dan kun je wel kijken hoe je het vind. Het is allemaal vegan en op basis van haver en dat vindt niet iedereen lekker.

Ik ontbijt altijd met die pakjes! Wij bestellen ze altijd. Hebben ook repen en shakes voor onderweg of lunch ofzo. Vind het niet super lekker, maar wel weg te krijgen. Ik ontbijt altijd in de auto ivm tijd tekort :')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 07:31

Ik droomde vannacht dat ik me helemaal te buiten was gegaan aan een buffet. Zo fijn om wakker te worden en te beseffen dat het niet echt was :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 08:16

Ik snap wel dat je blij was dat dat een droom was haha :')

Wat doen jullie om dagelijks te bewegen? Ik heb een beetje een schijthekel aan wandelen dus dan blijft er naast 1x in de week sportschool en 2x een workout extra in de week nog 4 dagen over waarop ik eigenlijk te weinig beweeg.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 08:18

De borrel was lekker! :9

Beetje jammer dat ik vannacht echt wat bevangen ben geraakt van de warmte. Het blijft hier in huis zo hangen. Ben uiteindelijk kwart over 4 druipend van het zweet maar op de bank gaan liggen. Kwartier voor de wekker ging uiteindelijk nog in slaap gelazerd dus ik ben niet in goede doen. %)

Ben blij als het morgen wat minder warm wordt.

Amanda, ik doe 2 a 3 keer in de week een lesje (spinning, zumba) 1 a 2 keer in de week fitness en 1 a 2 keer per week zwemmen. Totaal 5 keer sporten maar het is maar net qua tijdstippen hoe het me uitkomt.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 08:19

Amandavd schreef:

Wat doen jullie om dagelijks te bewegen? Ik heb een beetje een schijthekel aan wandelen dus dan blijft er naast 1x in de week sportschool en 2x een workout extra in de week nog 4 dagen over waarop ik eigenlijk te weinig beweeg.

Werken :')
Heb een baan waarbij ik veel loop, sjouw en til.
En ik heb een loopband thuis.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 08:38

Even klein positief puntje hier!! Zondag brengt een vriendin haar paard bij mij *\%/*
Dat betekent dat er 1tje is waar ik op kan rijden. Het is voor een paar maanden zodat ze thuis de boel op orde kan brengen en daarna kan ze terug. Ik ben vaak vrij energie loos en het rijden kan je natuurlijk zo intensief maken als je zelf wilt. Hoop dat dit wat positieve gang van zaken brengt.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 08:46

Amandavd: Mijn dagelijkse beweging is de sportschool voor m'n werk, gaat net met de tijden.
Doe zo veel mogelijk op de fiets of lopend, zoals de supermarkt, vrienden, paard enzo.
Scheelt dat al m'n hobby's actief zijn, dus daarvan bijna elke dag al beweging.

Snipergroen, haha wel een lekker buffet in je droom? Dat zou wel top zijn, toch genoten maar niet de kcal.

Balen Roosch, net voor de wekker inslaap vallen is het ergste. Dan liever helemaal niet meer, heb ik altijd.

Las ook nog iets over ontbijten.
Ik ontbijt als ik terug kom van de sportschool op thuiswerk dagen.
Op kantoordagen ontbijt ik onderweg in het OV. Haal op m'n overstap station een broodje bij de AH.

Ben benieuwd hoe ik de komende 2 weekenden doorkom. Dit weekend een weekendje weg met vrienden. Volgend weekend feest weekend in het drop ivm F1. Worden waarschijnlijk niet de meest gezonde weekendjes, maar wel hele leuke :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:14

Amandavd schreef:

Ik heb een bos vlak bij mij dus ik wandel veel in het bos.
Maar je zou bijvoorbeeld ook mee kunnen doen met Nederland in beweging. Klinkt heel stom maar dat zijn best intensieve oefeningen

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:40

Ik doe ook veel op de fiets of lopend en heb pony’s bij huis. Verder wandel ik graag met de hond. Voor slecht weer heb ik een crosstrainer.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:49

Ik vind het ook heel lastig om door de weeks aan mijn stappen te komen. Ik heb een kantoorbaan en de mogelijkheden zijn daar beperkt. Ik zorg dat ik 's avonds naast trainen ook dan nog even cardio doe of in mijn huis en/of tuin aan het rommelen ben. Ik zorg dan vooral dat ik in het weekend flinke meters maak of op rustdagen nog een goede wandeling meepak :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:54

Snippergroen schreef:
Ik vind het ook heel lastig om door de weeks aan mijn stappen te komen. Ik heb een kantoorbaan en de mogelijkheden zijn daar beperkt. Ik zorg dat ik 's avonds naast trainen ook dan nog even cardio doe of in mijn huis en/of tuin aan het rommelen ben. Ik zorg dan vooral dat ik in het weekend flinke meters maak of op rustdagen nog een goede wandeling meepak :)

Lunchwandeling maken?

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:06

Snippergroen schreef:

Ik heb om die reden een bureau fiets kan je zo meenemen en is niets van te zien. Die dingen kosten niet eens de hele wereld.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:48

Dank voor de tip, ik ga er vanavond een halen via marktplaats voor een tientje. :))

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 12:17

Roosch schreef:
Dank voor de tip, ik ga er vanavond een halen via marktplaats voor een tientje. :))

Kijk, dat is snel handelen _/-\o_

Hier vanochtend klein plusje, maar had gisteren twee kleine stukjes taart vanwege verjaardag nog. Dus wel logisch. Nog steeds binnen m'n range :)

Ik heb er nu al 7.000 stappen op zitten voor vandaag. Die 10.000 halen we wel weer.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 13:27

Voor mij vandaag weer een dagje ziekenhuis met mijn dochter. We kwamen vlak voor lunchtijd in het ziekenhuis aan en hadden beide flink trek… . Foute combinatie meestal. Gelukkig zag dochter dat ze een saladebar hadden bij de AH to go. Maar doordat we beide flink trek hadden, de bakjes goed vol gestampt := . Dus vrees dat ik mijn calorieën doel niet haal vandaag. Vanavond sowieso maar een licht diner én het voordeel van deze lunch is dat ik voorlopig echt geen tussendoortje hoef.

Stappen halen is ook niet echt een probleem door het heen en weer lopen hier.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 14:26

Oohh heel herkenbaar hoor Sharani. Ik werk vandaag in Zwolle en dat is best een stukje rijden vanuit mijn huis. Dan haal ik bij een tankstation altijd zo'n heerlijk klef voorverpakt bolletje met kaas. Zo niet gezond, want zo vol met troep, maar ik kan daar zo van genieten. _O- Aangezien dit echt maar maximaal 1x per maand voor komt, gun ik mezelf dit dan wel hahaha.

Edit: ik zit hier dan vandaag op kantoor en daar is een nieuwe collega. Zij is buiten werk ook voedingsdeskundige en we hadden het over sport en voeding. Ze was daarin heel geïnteresseerd en vervolgens kreeg ik allerlei goed bedoelde adviezen waarvan ik dacht 'jahaa' :'). We waren het echt totaal niet met elkaar eens. Goede binnenkomer _O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 16:06

Oh, dat zal een gezellig gesprek geweest zijn als je het totaal niet met elkaar eens bent :')

Wat een schijtweer zeg!! Zo, dat is eruit -O- wel net nieuwe bokshandschoenen besteld *\%/*