Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arabesk schreef:
Joman schreef:Lizz schreef:Toch vraag ik mij af waarom veel Europese landen dab wel kiezen voor het sluiten van de scholen. Terwijl bij enkele van hen nog niet dezelfde aantallen aan besmettingen en overledenen zijn.
Er zijn landen die de scholen dicht gooien tot de paasvakantie en dan nog de paasvakantie er aan vast. Dus die zijn dicht na de pasen of misschien wel tot 4 mei.
Sowieso is de vraag wat kinderen zijn. Er is pijnlijk duidelijk geworden dat kinderen van middelbare scholen wel degelijk een gevaar vormen en gevaar lopen.
Stral schreef:Iemand vroeg wat de regelgeving in België is naar horeca toe: restaurants en cafés zijn gesloten. Afhalen mag wel, veel restaurants schakelen dus over op afhaalmenu’s of bv pop-up frietzaken ofzo. Nergens mag men blijven zitten om te eten (bv bakkers met tafeltjes enzo). De zaken die verstandig zijn regelen het goed: 1 per 1 naar binnen gaan enzo. De bakker in het dorp hier heeft stickers op de vloer geplakt zodat mensen anderhalve meter afstand houden. En dan heb je andere zaken die vooral aan hun eigen verlies denken en minder nadenken ook natuurlijk. Ik ben benieuwd of dat afhalen dus mogelijk gaat blijven.
Ailill schreef:Hier in Spanje een groot drama, vanaf maandag gaat het hele land, sowieso voor 15 dagen op slot.
Heftig hoor.
Sizzle schreef:Een vriendin van mij is net als zelfstandige begonnen dus 0 reserve en mag dat beroep nu niet uitoefenen (direct mensen contact). Ze heeft dus gewoon geen inkomen meer.
elnienjo schreef:Testen zou volgens mij veel toe kunnen voegen. Een steekproef onder scholieren in Brabant bijv. Wellicht zitten daar ondertussen veel positieven tussen zonder symptomen, maar kunnen wel besmetten.
Iris82 schreef:Joman schreef:Je bericht is ook achterhaald denk ik; ze gaan minder testen ipv meer.
Ik dacht met name in Brabant omdat daar we in een andere fase zaten. Hier alleen nog de kwetsbare mensen en ouderen.
De rest van Nederland zou wel nog gewoon getest + contactonderzoek.
tiwi1969 schreef:Kenyada schreef:Is het verstandig om met mijn paard een buitenrit te gaan maken nu? Ik twijfel serieus.
In je eentje op met een stalgenoot op gepaste afstand is een buitenrit geen enkel probleem, lekker in de frisse lucht.
Jessix schreef:De testresultaten geven een heel vertekend beeld. Al zo vaak gehoord, oh hier zijn maar twee mensen ziek. Lijkt niet tot iedereen door te dringen dat het grootste deel van de dragers niet getest is.
Iinge_ schreef:Ik kom hier ook even binnen vallen. Moet mijn vanantie helaas gaan cancellen. Zou in frankrijk gaan skiien maar helaas gaan alle pistes dicht. Ergens ben ik wel blij dat de keuze (vooral voor de vrienden die mee gingen) voor ons is gemaakt. Wel jammer van die paar 100 euro die weggegooid is. Morgen maar even bellen en hopen dat we toch nog iets terug mogen krijgen.
kiki1976 schreef:Dat bericht is van 3 maart en weet niet of dat nu nog kloppend is. Mede omdat je hoort dat de eisen voor het testen strenger waren geworden.