Emmaa_ schreef:Het is een fabeltje dat je je lichaam op wat voor manier dan ook draaiende moet houden met voedsel: het menselijk lichaam is er echt heel erg op uitgerust om langere tijden niets te eten en daarna wel weer zonder dat het gelijk gaat flippen.
Máár, het heeft ook geen aangetoonde voordelen om lang te vasten. Ik ken iemand die twee dagen per week vast zodat hij 5 dagen per week 4000 extra calorieen kan verdelen over zijn dagen, en dat vind ik an sich heel slim gedacht. Er wordt wel eens geroepen (en hij claimt het heilig) dat je scherper wordt en beter kan nadenken als je lang vast, omdat je lichaam in een soort "ik moet fit zijn om te kunnen jagen" modus gaat, maar volgens mij is daar geen wetenschappelijke onderbouwing voor.
Vasten is dus echt afhankelijk van of je het kan en of je er zin in hebt. Ik sla mijn ontbijt bijvoorbeeld over (wat ook "vasten" is) zodat ik meer kan eten tijdens de lunch en het avondeten. Het enige verschil dat ik soms merk is dat ik zo'n 'ik-heb-nog-niet-gegeten' putlucht uit mijn mond krijg.
Mwah 2 dagen kan nog maar meerdere dagen heel weinig of niks dan ga je volgens mij al risico lopen,