[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niekj_Jente

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:54

Ik ben ook aan het sparen voor een dier met hoorns, ik wil een stier laten zetten aangezien ik van sterrenbeeld stier ben. Nu even heel goed sparen

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 22:12

Namira542 schreef:
Ik kon dit soort ontwerpen (van dieren met hoorns) de laatste tijd steeds vaker tegen en vind het wel grappig. Hoe komen jullie op het idee om zo'n soort tattoo te laten zetten?
Het is niks voor mij, zou er geen willen hebben denk ik, maar ja wie weet in de toekomst haha.

Ik ben meerdere keren in Zuid-Afrika geweest en wilde een aandenken aan mijn reizen. De koedoe heb ik daar veel gezien en vind ik een prachtig dier. Dus vandaar!

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 23:01

Okee dankje! Ja klinkt misschien een beetje gek, een dier met hoorns. Maar wist het even niet anders te verwoorden.. :D :D

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:45

Supertoffe ontwerpen komen er weer voorbij hier!! Die koedoe vind ik af!

Ik vind het vosje ook mooi zo, al zou ik het overige ook meer diepte laten verwerken, nu past het nog niet echt bij mekaar zeg maar :)

Hier nog 2 maanden wachten, begint nu echt korter te komen, al sinds augustus vorig jaar aan het wachten! Erg benieuwd naar het ontwerp vooral. Zie wel op tegen de pijn, maar goed, de andere keren heb ik het ook volgehouden. En zonder pijn geen mooie tattoo natuurlijk :)
Ik zit ook alweer met een nieuw idee, zou graag een wildlife-sleeve willen, maar dan met allemaal dieren die je niet alle dagen ziet. Ik wil er bv. een konijnuiltje in, een spookdiertje, een hyena, een woestijnvosje, ... en zo verderbouwen. Ga het idee voorleggen als ik op men afspraak mag in juni. Wel precies manlief nog op de hoogte brengen :+

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:50

Haha.. herkenbaar!
Ik kom dan ook na mijn sessie thuis.. mooi hè? Ja ik heb maar gelijk opdracht gegeven voor nog een ontwerp, ja.. ik heb de afspraak ook al staan. _O-
Eerste keer dacht hij help.. maar geloof dat hij nu wel weet hoe het gaat. Er zit toch flink wat tijd tussen de 1 en de andere.. niet dat binnen een maand mijn lijf vol staat

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:33

Gave ontwerpen! Hele mooi die KOEDOE!
Vosje heel leuk en ik zou ook niet verder gaan met inkleuren alleen nog afmaken zoals anderen dat ook aangeven.

Ik mag in mei weer voor tekenafspraak. De bedoeling is dan dat ik na de zomer voor twee sleeves verbonden door borstkas ga . Het is een uitbreiding van mijn rug die ik zeven jaar geleden heb laten doen. Er zit dus nogal wat tijd tussen. Mijn doel is full body te gaan en ik wil dat het allemaal door dezelfde tattoo artiest gedaan wordt. Eerst de sleeves en boven de borsten maar doen en dan zien we wel weer verder.
Mijn billen en borsten en keel zullen niet worden gedaan. Alles zal in Aziatische stijl gedaan worden wat te maken heeft met onze roots.
Omdat ik wel wil dat alle afbeeldingen betekenis hebben heeft er veel tijd tussen mijn rug en nu dan mijn armen gezeten. Heel spannend weer allemaal.

Ik hoop dat jullie je tattoo's blijven delen echt leuk om te zien!

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:35

Wat gaaf Willl65! Dat is wel een beetje mijn droom, maar mijn huidige strijdplan is gewoon om losse tattoos te nemen tot er een sleeve staat. Alleen ben ik een student, dus dat gaat heeeeeel langzaam. :D

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:41

Helene: hihihi, ja heeft ie genoeg tijd om te wennen aan het idee, en ik om te sparen!
Willie: mooie plannen heb je, wel een hele opdracht! Vind full body echt heel mooi, maar dat ga ik thuis nooit verkocht krijgen :+

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:36

Hiraeth: Zo kom je er ook toch? ;-)
Ik ben nu 51 (wat het nieuwe 41 is hahahaha) en heb al even kunnen sparen .

Charisma: Als je het echt wil, dan moet het thuis te verkopen zijn.
En anders gewoon steeds een stukje ;0

Overigens is en word het bij mij alleen black and Grey.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:03

Iemand tips tegen het ongelooflijk jeuken van een genezende tattoo?

Ik heb hier met mijn eerste 4 tattoos eigenlijk nooit last van gehad, maar nu met die laatste heb ik zo'n razende jeuk dat ik er gek van word.

Ze geneest ook niet heel mooi, heb ik de indruk. Ik heb nummers 4 en 5 tegelijk laten zetten en nummer 4 is eigenlijk al niet meer voelbaar, er zitten geen korstjes of losse huid aan en jeukt niet, nummer 5 jeukt ongelooflijk, is nog heel erg voelbaar en daar komen ook hele stukken huid los, die heel dik aanvoelen.

Ik vermoed dat het verschil tussen de 2 is dat nummer 4 gewoon zwart-wit is en maar enkel bestaat uit lijnen, en nummer 5 is een met watercolor, dus veel heviger "geschaduwd" om die kleuren erop te krijgen. Kan dat dus de reden zijn?

En wat doe ik aan de jeuk?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 14:42

Ik heb ook ontzettend veel ideeën en inspiratie _O-

En wat betreft jeuk..... niet aan komen :D

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 14:59

Ik doe mijn uiterste best, maar 't is zo verdomd moeilijk, ik krab zo graag korstjes af :')

Maar ik ben er nog niet aangeweest, ik ben als de dood dat ze lelijk zou worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:05

De enige manier waarop ik met de jeuk omga is door niet te vaak te smeren maar ook niet te weinig. Klinkt heel stom maar 3 keer per dag een heel dun laagje Bepanthen zorgt bij mij meestal wel dat de jeuk minimaal blijft, omdat ik de huid soepel houd. Dat is weer niet hetzelfde als er een dikke lading vette meuk op smeren elk uur, dat is ook niet bevorderlijk voor de genezing.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:20

Mmm, dan toch misschien maar wat minder gaan smeren.
Niet dat ik nu elk halfuur een dikke laag smeerde, maar 4-5x per dag is toch geen uitzondering.
Hopelijk helpt dat dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:21

Juist het "laten drogen aan de lucht" is een heel belangrijk deel van het helingsproces, net als bij bijvoorbeeld schaafwondjes. Die gaan ook niet weg als je er constant een pleister overheen houdt, net zoals een tattoo langzamer heelt wanneer je hem bedekt houdt met een dikke laag vettigheid.

Moet wel zeggen dat het advies bij iedereen anders is hoor. Ik heb nooit langer dan 2 uur folie om mijn lichaam heen gehad en daarna ook nooit vaker dan 3 keer per dag gesmeerd. Zijn allemaal snel en mooi genezen, zonder al te veel jeuk.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:24

Advies verschilt inderdaad heel erg, dat heb ik ook al gemerkt.
De folie haal ik er standaard na een uur af, smeren deed ik dus wel vaak, maar ook nooit een dikke laag, gewoon even dun erover zodat het soepel bleef. Zal dan nu ook de komende dagen mijn sok maar uitlaten, dat de lucht er goed aan kan. Gelukkig krijgen we de komende dagen goed weer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:30

Ik denk dat 4/5 keer per dag een dun laagje niet echt het probleem zal zijn hoor. Zo veel is dat niet, en zo lang je hem pas weer insmeert als hij begint te trekken is er niks mis mee. Zal wel gewoon een jeukerige plek zijn :D

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:33

Helaas wel dan :p Vind het toch wel raar, want heb aan de andere voet op exact dezelfde plek ook een, en daar nooit last van gehad.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:38

mij hielp koud water erop doen. Washandje koud water en en dan er tegen houden.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:11

Die koedoe (wat een leuk woord :') ) is erg gaaf inderdaad!!

Ik heb mijn afspraak ook gemaakt, op 11 juli, de laatste dag van onze huwelijksreis in Canada, ga ik naar een shop in Montreal. Ik zag hun werk op Facebook en ze zijn gekozen tot beste tattoo shop in Canada in 2014 dus het zit vast wel goed :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:09

Oehh verleidelijk.. ik ga in de zomer ook naar Canada.

Ik heb wel gevraagd of ze redelijk dicht bij het plaatje van de koedoe kunnen blijven, hoop dat ze dat ook gedaan hebben. Of misschien wordt hij wel mooier dan het plaatje :P

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 00:47

Ik heb eindelijk een shop gevonden voor een werk op mijn been. Tussen juli en september ga ik ingepland worden bij oneness in Tilburg bij madeleine.
Is wel een uurtje rijden voor mij maar heb t ervoor over.

Mocht ze niet genoeg plekken hebben word ik volgende ronde na sept ingepland!

Ginger1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 08:45

meisje_ schreef:
Ik heb eindelijk een shop gevonden voor een werk op mijn been. Tussen juli en september ga ik ingepland worden bij oneness in Tilburg bij madeleine.
Is wel een uurtje rijden voor mij maar heb t ervoor over.

Mocht ze niet genoeg plekken hebben word ik volgende ronde na sept ingepland!

Bij Madeleine Hoogkamer? Die is zoo goed en aparte stijl, wil ooit nog een tattoo van haar van een vrouw.

Ze zit nu ook elke donderdag bij Desperado.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 09:33

Bij madeleine hoogkamer idd!
Vind haar werk ook zo goed en strak!

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 11:42

Ohhhh haar werk is zo mooi!
Ooit ooit ooit..