@mandy, ja het moet vanzelf over gaan, maar dat kan maanden gaan duren. Vrijdag nog even naar de fysio, kan nooit kwaad. Verder ga ik lekker doen wat kan en dan zien we wel.
gaucho
Geplaatst: 04-08-21 09:26
Oh balen Faringo Goed om ff te sparren met een fysio over wat je wel en niet kan doen.
Bootsiebob
Geplaatst: 04-08-21 09:30
Noordje, al je foto's wow!! Die gletsjer, zooooo mooi. Eeuwig zonde dat ze zo verdwijnen. In Zwitserland worden sommige ingepakt in speciaal wit textiel en dat beschermt ze een beetje tegen de hitte. Maar vanwege de kosten, kunnen ze dit maar op een klein deel doen en dan nog is het symtoombestrijding in plaats van de oorzaak aanpakken.
Er moeten zelfs kanalen gegraven worden omdat er zoveel nieuwe gletsjermeren onstaan door het smelten. Ik vind het zo'n voorrecht dat onze generatie ze in elk geval nog meemaakt, prachtige natuurfenomenen.
Een mooie klim hebben jullie gemaakt, wat een uitzichten.
Pien, beter wakker worden kan haast niet, zo gezellig gezelschap zo ongeveer in de tuin
Sterkte met de pijn Faringo. En je wandeling wordt wel weer leuk. Je gaat het toch missen. Ik ken het probleem wel van vaak hetzelfde rondje. Maar dan probeer ik me op vogels of andere dieren te focussen en te bedenken dat voor ik het weet we weer in een ander seizoen zitten en het er weer heel anders uitziet/ruikt/aanvoelt.
Mocht je eens willen proberen om melk, kaas en koekjes te laten staan, dan zijn paleo recepten erg handig en ook lekker. En de juiste omega 3 innemen kan ook helpen. Boh, zo'n slijmbeursontsteking doet echt zeer
Ja het is balen en inderdaad qua oefeningen enzo heb ik meer vertrouwen in de fysio dan de huisarts. Want ja leuk dat ik alles mag doen, maar zoals het nu voelt kan ik echt heel weinig...tanden poetsen doet al zeer . Maar zoals mijn moeder altijd zei...voor je een jongetje bent is het wel weer over. Kaas, melk en koekjes eet ik al weinig tot niet. Alleen bij ontbijt bakje kwark.
Nou het is echt zonde hoe de klimaatverandering op dit moment zo snel gaat...en ja we doen dat als mensheid zelf. Maar het zou eeuwig zonde zijn als die unieke en mooie plekken uiteindelijk helemaal verdwijnen.
Hetzelfde rondje is soms echt wel wat saai, zelf qua dieren haha. Hoewel ik natuurlijk een enkele keer het geluk had om bevers te zien. Maar anderzijds, als ik op kantoor zou werken had ik niet eens tijd om een rondje te lopen dus mag niet klagen.
Dankzij topogps, wat ik had gedownload voor paardrijden, heb ik nu allerlei wandelroutes ontdekt (na downloaden extra optie). Vanochtend 5km in Hoorn gewandeld en dingen gezien waarvan ik niet wist dat ze er waren.
gaucho
Geplaatst: 04-08-21 14:35
Ik heb dat met Komoot
Verder hier geen wandelen vandaag, tijdens lunch wat in de tuin gedaan en vanavond sportschool. Hopelijk morgen weer maar zie dat de weersvoorspelling hier ook niet best is.
pien_2010
Geplaatst: 04-08-21 14:36
Mooi Arabesk Mandyy heeft het drooggehouden Dide wat nat en slecht.
Hier vanochtend rondje Magnac laval want ik had tijd over voor de yoga les
Bootsiebob
Geplaatst: 04-08-21 15:15
Mooi historisch interessante plek Pien Wat leuk Arabesk Ehm Dide, laat dat maar daar a.u.b. Wow wat is alles toch hoog gegroeid Mandyy. Ik wilde me opgeven om komend weekend mee te helpen in de natuurgebieden de rommel van de overstromingen op te ruimen, zit alles dat voor mij bereikbaar is al vol... Maar ja, fijn dat er zoveel vrijwilligers zijn
Goof
Geplaatst: 04-08-21 15:35
Noordje, wow, ik moet daar echt een keer heen. Denk dat ik dan op slag verliefd ben op het land. Maar Pien, dat ben ik bij jouw foto's ook op Frankrijk, al die oude(re) dorpen en huizen. Zo typisch Frans. Ik houd ervan.
Dideh, wat een kakweer. Mandy, mooie foto hoor.
Ik heb vandaag een kort rondje bos gedaan, 45 minuten ofzo, maar wel een rondje Veluwe van 33 km gefietst vanmorgen. Toen scheen de zon nog, dus het was heerlijk en we hebben zwijnen en reeën gezien onderweg.
Sorry, geen wandelfoto, maar wel een heerlijkbuitendezonschijnteindelijknatuurfoto
Mooie foto's van iedereen. Pien,wat een aparte huizen.
Hier ook wat gewandeld. Eerst landgoed Windesheim. Bij Zwolle. Mooi stukje natuur. Maar wel achterstallig onderhoud. Drassige stukken, veel brandnetels,en een korte broek. Daarna nog even bij de IJssel gekeken.
En op de terugweg nog even gewandeld bij de landgoederen de Colckhof,en den Aelderinck.
Mandyy
Geplaatst: 04-08-21 15:56
Arabesk wat is topogps? Staan daar wandelroutes in die je kan volgen?
Gaucho wat is Komoot?
Pien mooi! Lekker gewandeld?
Bootsiebob wat fijn dat er zo veel aanmeldingen zijn!
Goof je ziet veel zwijnen en reetjes! Je foto's zien er heerlijk uit!
Lizard mooie foto's! Combinatie drassige stukken, brandnetels en een korte broek is niet fijn.
pien_2010
Geplaatst: 04-08-21 15:58
Goof lekker fietsen en Lizard wat een mooie foto's!!
gaucho
Geplaatst: 04-08-21 16:06
Mandyy
Komoot is een app, waarin je wandelroutes kan zoeken, zelf kan plannen en bijvoorbeeld ook GPS bestanden kan inladen en je eigen wandeling kan loggen. Ik vind 'm erg handig, gebruik m zowel in NL als op vakantie.
Vandaag hadden we een reisdag naar Klosterneuberg, in de buurt van Wenen. Om de benen te strekken kort rondje gedaan de heuvel op (en af). Hier hebben ze helaas geen bergen maar die komen we later nog wel tegen Eerst een stuk door de wijk maar later een leuk paadje gevonden. In het veld zaten ontzettend veel sprinkhanen, heel leuk om te vangen (niet eten)
In TopoGPS kun je ook routes inladen (gpx) en zelf opnemen. Dat laatste doe ik nooit, route inladen wel:
Noordje, prachtig die uitzichten Pien heeft gezellige buren En lizard vond weer leuke bruggetjes en heeft nu jeuk (?)
Ik liep in de pauze een rondje landgoed, collega aan de telefoon. Beetje samen mijmeren over toekomstige projecten op ‘t werk terwijl ik door de kruidentuin slenterde, niet slecht
moonsparkle
Geplaatst: 04-08-21 20:52
Ik gebruik ook komoot maar laatst gebruikte ik de app en zag ik door borden dat ik een mountainbike route aan het lopen was
pien_2010
Geplaatst: 04-08-21 21:29
Pfffff 20,5 km is voor mij echt te ver. Knap hoor Hilary!
Jojoleinee ik blijf het zo leuk vinden, die foto's met de poezen. Gezellig ziet het eruit. Veel plezier in het mooie Oostenrijk.
Heerlijk gefietst goof, tof dat je zoveel wild ziet. Ben best een beetje jaloers!
Lizard mooie foto's. Herkenbaar, brandnetels, bramen en teken zijn voor mij redenen om toch maar voor de lange broek te kiezen. Dat houten vogeltje, leuk. Zulke kleine dingen vrolijken me altijd op onderweg
Dank jullie voor de tips van die apps. Lijkt me erg handig. Ik heb Dynamic Watch, maar nog niet gebruikt. Daarmee zou ik mijn horloge als gps kunnen gebruiken
germie
Geplaatst: 05-08-21 09:51
Ik gebruik geen apps met wandelen. Veelal zoek ik even op google waar wat leuks te wandelen valt. Ik heb het boek 'de mooiste fotolocaties noord-Nederland', maar dat is een miskoop geweest. 45 euro en je hebt er weinig aan. Geen natuurgebied wat ik niet ken. Dus die kan ik niet aanraden Ook voor fototips heb je er niets aan.
Hoe staat het nu met heide in bloei? Ik zag gisteren met duiken dat de eerste plantjes beginnen te bloeien. Maar wanneer staat heide dan volop in bloei?
Ik gebruik Strava met wandelen. Leuk om te zien hoe ver ik heb gelopen en foto’s toe te voegen. Een keer in de zoveel tijd blader ik dan even terug door m’n wandelfotos op Strava.