Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Boemklatsch schreef:Zijn er hier mensen lid van een atletiek vereniging / loopgroep?
Ik begin natuurlijk pas net maar zou me in een later stadium graag aansluiten bij een vereniging/loopgroep. Nu is hier bij de plaatselijke atletiek vereniging de mogelijkheid om een start to run cursus mee te doen en aansluitend in de stromen bij de vereniging dus ben benieuwd naar ervaringen.
Ik merk nl. aan mezelf dat ik wat 'overfanatiek' ben en heel veel wil. Ik heb voorheen actief paardgereden incl. wedstrijden en ik mis dat een beetje, op termijn bij een vereniging/loopgroep lijkt me dus een 'logische' stap.
Djilna schreef:Greetje dat dat voor jou geldt wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo werkt
Paardrijden matige inspanning Germie?Ik heb sinds ik begonnen ben met hardlopen 2x ietsje amper benoemenswaardige spierpijn gehad, de 1e les en laatst na 3km voorvoetlanding vd 5,5km ronde, in mijn kuiten.
Afgelopen weekend weer voor het eerst getraind met paard, 'maar' 22km, maar ik heb 2 dagen spierpijn gehad. In liezen, buikspieren, schuine buikspieren en rugspierenTja, beetje enthousiast paard... En dat terwijl ik toch al jaren paardrij en hardlopen niet
Voor mij is paardrijden/endurance duidelijk een combi met kracht, conditie en corestability en hardlopen hoofdzakelijk conditie. Daar is mijn beperking dat ik op een gegeven moment (heuvelop) buiten adem raak. Op het vlakke gaat het veel makkelijker.
Greetje63 schreef:He is natuurlijk altijd te proberen. Ik heb ervaring met en grijs trainen en zeer gevarieerd trainen met hardlopen. Dus ik heb het verschil ervaren. Ik zeg maar eerst echt de kans geven dan oordelen. Dus eerst een jaartje proberen zeer gevarieerd en onderbouwt te trainen alvorens je kan oordelen of het voor jouw ook werkt.
Niet dat het moet want als jij er voldoende uitdaging uit steeds hetzelfde rondje put is het prima maar dan weet je dus niet wat je mist op dat gebied..
germie schreef:Ik wilde hier toch nog even op inhaken, omdat ik het er aan de ene kant helemaal mee eens ben, maar aan de andere kant niet. Je hoeft niet lang te lopen om conditie op te bouwen en je hebt er ook bij veel andere dingen profijt van, maar echt een superconditie krijg je er niet van. Maar ik snap wat je bedoelt dat die combinatie een goede voorbereiding voor duiken is.Het is echter een methode om in 20-30 minuten toch een super conditie te krijgen.
Citaat:Ik wilde hier toch nog even op inhaken, omdat ik het er aan de ene kant helemaal mee eens ben, maar aan de andere kant niet. Je hoeft niet lang te lopen om conditie op te bouwen en je hebt er ook bij veel andere dingen profijt van, maar echt een superconditie krijg je er niet van. Maar ik snap wat je bedoelt dat die combinatie een goede voorbereiding voor duiken is.