[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lauraP

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 14:17

Callum, hopen dat je paard snel beter wordt.
Verder een hele hoop blessures, ik ben nu eindelijk herstellende gelukkig. Zo weer lekker de sportschool in.

In een van de vorige topics werd een site genoemd waarin allemaal 'gezonde' tussendoortjes onderzocht werden als liga en light producten etc. Er bleek natuurlijk dat deze producten helemaal niet zo gezond waren en dat er een hele hoop troep ingegooit werd. Ik ben de site helaas kwijt.
Wie weet welke site ik bedoel?

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 14:46

oei ben vandaag zo fout bezig geweest met de kids naar de hamburger tent geweest bij rosada
wel lekker kunnen shoppen

nu op zoek naar een nieuwe weegschaal want die van mij is overleden

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 15:01

Dan eet je morgen gewoon iets netter;) ik heb een medisana weegschaal, digitaal is ie. Fijne weegschaal:)

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 15:10

ga ik zo en zo doen, en zondag ook ,
en volgende week gaat het ook 3 dagen verkeerd denk ik zijn we op vakantie
maar daarna ga ik weer heerlijk sporten
de kids hebben nu nog 1 week vakantie en als hun naar school zijn heb ik weer genoeg tijd om alles er af te sporten

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 17:19

Nette ideaal lijstjes meiden! :) Doe gelijk weer wat inspiratie op hihi :D

Emma :(:) dikke knuf voor jou! Wat vervelend meis :(:)

Cassandra, mm schiet op zo :(:) vervelend! Beterschap :(:)

Arienette, ik had het inderdaad ook, totdat ik dus iets te veel at want ik ben nu 1 kg zwaarder :P.. Bij mij
duurt het altijd een paar dagen voordat mijn gewicht omhoog of omlaag schiet..

LauraP, ik heb geen idee welke site je bedoelt, sorry..

Dipstaartje, ik heb een gewone analoge weegschaal, maar weet niet eens waar ik ‘m heb gekocht ofzo haha..

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:48

Ik ga weer proberen mee te kletsen/lezen na een weekje vakantie Texel :)

Na 1 week is de schade 0kg erbij of eraf
Best netjes als je weet wat ik allemaal gegeten heb :')

Vanavond sluit ik de "vakantie" af met nog 1x cheaten

Had receptje gevonden en dat leek me zo lekker:
Tortillachips met Slankie smeerkaas peper
Smeerkaas over de chippies gieten, dan de oven in..
Lekkere warme chippies met gesmolten kaas :9

Dus dat ga ik nog even maken voor we weer strak in gareel gaan vanaf morgen :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:45

Zo, ik heb even 7 pagina's bijgelezen :=
Heb niet alles onthouden, sorry daarvoor, maar ik ben in ieder geval weer op de hoogte hihi.
Wat goed dat wandelen callum! de reden misschien iets minder maar zo krijg je wel beweging. Ik ga morgen ook maar een stuk wandelen met paardlief! (alleen ben ik dan weer zo een doos die er op de terugweg op klimt.. was hij maar minder braaf, dat bespaart me een hoop luiheid haha).

Ik ben net terug uit Antwerpen, wauw wat was het heerlijk weer, ik ben gewoon bruin geworden!
Heerlijk zonder jas gelopen en terrasjes gepakt.
Eten viel nog wel mee eigenlijk.
Donderdag:
O: geroosterde boterham met ham kaas en tomaat, mini broodje met la vache quirit, kopje koffie en verse jus.
L: fruit salade en een grote latte machiato.
T: schaaltje borrelhapjes met een wijntje.
A: Salade nicoise met wat brood erbij

Vandaag:
O: geroosterde boterham met ham kaas en tomaat, mini broodje met ham, kopje koffie en een glas melk.
T: Appel
L: met mamma twee broodjes gedeeld: noten vruchten broodje met kaas, kokosschaafsel, witte kool, sla en appel en nog een broodje met tomaat, kipfilet, komkommer, sla en madras emulsie allebei van de exki (which I love by the way <3 )
T: ijsthee en een banaan.
A: Vooraf mandje met brood en tapenade, daarna een pizza met salami, spinazie en ei.
(Mama is jarig! dus een stukje pecannotentaart toe).

Opzich valt het me nog mee, we hebben ontzettend veel gelopen dus ik denk dat de schade beperkt is gebleven :D Morgen maar even op de weegschaal.
Verder ontzettend veel gewinkeld en eindelijk weer nieuwe allstars! (lage witte) en nog een heleboel nieuwe kleding :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:49

Ik kom even uit de meelees-modus om iets te vragen.

Ik zag eerder in dit topic dat ham als broodbeleg vet genoemd werd, dat begreep ik al niet zo, want voor wat ik weet is ham juist erg mager broodbeleg, er zitten iig niet veel kcal in. Ik eet dan ook vaak ham, meestal achterham, soms yorkham of beenham. Maar nu las ik ook dat je dan beter rauwe ham kon kiezen. Omdat ik niet wist wat dat precies was heb ik het net gegoogled, maar toen zag ik in lijstjes staan dat rauwe ham juist minder mager is dan andere hamsoorten zoals achterham?

Dus nu ben ik wel benieuwd of iemand me uit kan leggen hoe dat nou eigenlijk zit dan?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:03

Ham is heel slecht verteerbaar, 1 plakje ham doet er meer dan anderhalve dag over voor het verteerd is in je maag. :) Varkensvlees wordt om onder andere deze reden vaak afgeraden als je op dieet bent.
Voor zover ik weet, en wat ik altijd geleerd en gehoord heb, is rauwe ham inderdaad magerder is, met minder vet omdat deze ham gedroogd wordt. :)
Rauwe ham bevat gemiddeld 110-126 kcal per 100 gram, beenham bv al 160kcal per 100 gram.
Rauwe ham bevat gemiddeld 3,8 gram vet per 100 gram en beenham 9,6(!) gram vet per 100 gram.

mijnfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:14

Hallo bokkers mag ik me ook aanmelden? Ik ben er nu helemaal klaar mee ik ga afvallen! Ik zag ode foto's van vorig jaar en ik ben wel 20kg aangekomen. Nu ben ik het zat, niks is meer leuk met winkelen pas ik niks en tijdens een verjaardag durf ik snack meer te pakken. Sorry voor dit iet wat gefrustreerde bericht.

mijnfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:17

Hallo bokkers mag ik me ook aanmelden? Ik ben er nu helemaal klaar mee ik ga afvallen! Ik zag ode foto's van vorig jaar en ik ben wel 20kg aangekomen. Nu ben ik het zat, niks is meer leuk met winkelen pas ik niks en tijdens een verjaardag durf ik snack meer te pakken. Sorry voor dit iet wat gefrustreerde bericht.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:18

Anderhalve dag in je maag? In je darmen neem ik aan? := Ik eet trouwens bijna elke dag ham (1 plakje schouderham) en val er ook gewoon mee af. Ik zou niet zo kijken naar zulke 'details', ik eet gewoon waar ik zin in heb :D

Fijn dat je dagen in Antwerpen zo geslaagd waren btw :j en lekker nog een kleurtje opgedaan en geslaagd met shoppen :j Top! :)

Wendy, klinkt goed :9 En fijn dat de schade zo beperkt is gebleven! :D

Dipstaartje, ik heb een weegschaal van de kijkshop. Werkt prima :D

LauraP, sorry ik weet niet welke site dat is :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:22

Ik ga zo weer alcohol nuttigen := Geloof dat dat niet helemaal de bedoeling is tijdens een dieet toch? Maar ik ga het er wel weer af dansen dus ik denk dat het wel goed zit :D

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:26

paulien dankjewel! :)

wendy: ik zou zeggen geniet er nog lekker van!

emma: geniet ervan! maar gedraag je :P

ik eet vaak casselerib, vind ik erg lekker :)

mijnfjord: welkom, heb je al een plan hoe je het gaat aanpakken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:29

Het ergste zijn altijd de broodjes döner na het uitgaan := Ik wil het nooit maar ik doe het toch altijd... Mijn maag is dan onder invloed zeg ik maar :+

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:31

hahahahah emma, achja als je er maar van geniet en een paar wilde dansjes hebt gedaan van tevoren! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:34

Ja de wilde dansjes zitten altijd wel goed met mij! En ik ga heuswaar heel gezond met de fiets naar de stad ipv dat ik de nachtbus pak, ook al is de bus gratis en is het een half uur fietsen, waardoor ik ook mijn inhaler weer mee moet zeulen! Ik ben trots op mezelf

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:37

Dais: ik eet zelf sowieso waar ik trek in heb, maar omdat er gevraagd werd of iemand er wat van weet.. Ik heb tijdens mijn topsportcarriere altijd geleerd geen varkensvlees te eten, we werden onder streng toezicht van een sport diëtist gesteld en die heeft varkensvlees en vooral ham altijd verboden. :) Nu eet ik het ook wel hoor, ik denk niet dat het kwaad kan.
Maar ik ben van mening dat niks kwaad kan als je het maar in een gepaste hoeveelheid eet. :)

Shoppen was inderdaad geslaagd, en ook nog een kleurtje, heerlijk :D

Haha Emma, dat is zo heerlijk! Gelukkig (?) ga ik nooit uit, scheelt me heuuul veel broodjes döner :=

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:39

emma: ik ben ook trots op jou! :D fijne avond!! ik duik lekker optijd me bedje in :P

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:39

Haha als ik dat zo hoor dan snap ik niet dat je het uberhaupt doet :P Maar ik drink echt nooit alcohol. Ik ben nu 25 jaar oud, maar de liters alcohol die ik in mijn leven heb gedronken kan ik nog altijd op 1 hand tellen. Ik vind er gewoon niks aan :+

Mijnfjord, welkom! Op 1 jaar tijd 20kg aangekomen? Dat is de moeite. Hoe ziet een 'normale' dag er voor jou uit? En hoe wil je het gaan veranderen zodat je af gaat vallen?

Frummels, was ook niet specifiek op jou die reactie, alleen de vraag of het daadwerkelijk in je maag of in je darmen verblijft :) . Wat was precies de reden dat je geen varkensvlees/ham mocht tijdens topsportcarriëre? Rundvlees of kip oid mocht wel?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:43

Dais: oh sorry dan las ik het verkeerd, zal de oververmoeidheid wel zijn :+
De reden dat we het niet mochten was dus omdat het belachelijk langzaam verteert en je er 'langzaam' van wordt. Je lichaam is bezig met het verteren van het vlees terwijl je de energie nodig hebt voor andere delen van je lichaam, dat is denk ik ook de reden dat het met een dieet (meestal) niet aangeraden wordt, je lichaam is zo druk met het verteren van het varkensvlees dat het andere taken uitstelt. :) Waar het daadwerkelijk verblijft tot het verteert is weet ik niet, ik schrok zo van het aantal dagen dat je lichaam deed over het verteren van een simpele tosti dat ik het tien jaar niet heb aangeraakt :+

edit; kip en rund en vis mocht wel, zeker kip! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:46

Haha ik ben echt een uitgaanspersoon. Ik drink niet eens (alle avonden :') ) heel veel, maar ik hou wel van een drankje en een dansje :j Gewoon gezellig met mn vrienden uit dansen gaan, heerlijk!

Nu ga ik maar eens richting het huisfeestje waar ik eerst verwacht word :+

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:47

Goh, interessant ja! Zo leer je nog eens wat :)

Emma, have fun! :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:51

Ja, achteraf vond ik het ook wel interessant, toentertijd dacht ik alleen maar: NEEE, ECHT?! := :r
Emma veel plezier!

ik zit moordvrouw te kijken en heb echt mega zweethandjes :')

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:15

Frummels, dankjewel voor je reactie!! Heb dan blijkbaar net het verkeerde online lijstje getroffen want die gaf dus juist aan dat er meer kcal in rauwe ham zaten dan in achterham en beenham zat er tussenin volgens dat lijstje dus. Op zich wel interessant dat dat blijkbaar zo lang duurt om te verteren, ben de laatste tijd wel regelmatig 'niet vooruit te branden' zal eens opletten of er een relatie zit tussen dat gevoel en het eten van de ham. Stel je voor dat ik zo 'lui' ben omdat mijn lijf het te druk heeft met mijn (naar ik dacht magere) eten verteren, dat zou ook wat zijn :')