[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BelleTessa

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:27

Ik kom even met een vraag binnen vallen hoor :)
Ik wil heel graag mijn haar ongeveer zoals dit hebben:
https://www.google.nl/search?q=grey+blo ... 6sN9gsM%3A
Het probleem is alleen dat mijn haar veel warmte pigmenten in zich heeft. Elke keer als we de bovenkant donkerder maken, valt het altijd te warm uit. Heeft iemand hier een tip voor?
Gebruik al zilvershampoo en na het verven een zilverspoeling.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:30

Een goede kapsalon moet dat met een correcte toner wel assig kunnen krijgen.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:37

Zal eens kijken. Kapster is m'n vriendin, ben altijd tevreden maar geloof dat zij ook niet 123 wist om het assiger te krijgen.
Ik hou totaal niet van die warmte in m'n haar, in bepaald licht heeft iets oranje.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:30

Is je eigen haarkleur lichter of donkerder dan dat lichtblond? Want ik was goudblond (ook met veel warm pigment) en wou ook zo'n lichte askleur, en om dat te bereiken hebben ze het dus volledig moeten ontkleuren. Ik denk dat gewoon een toner daar niet sterk genoeg voor is.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:03

Donkerder. Op de voorste pluk bijna bovenaan is het een klein stukje iets warmer, dus tussen de aanzet en het lichte in, zo is m'n eigen kleur. Het is nu zelfs warmer dan m'n eigen kleur..

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:13

Hmmm, ik moet binnenkort ook nodig weer naar de kapper om het bij te laten knippen en te laten kleuren, maar ik ben er heel terughoudend in omdat mijn vorige kappersafspraak(bij Kinki Eindhoven) een behoorlijk groot fiasco was.

Kan iemand mij een fijne kapper aanraden? Het kleuren is mij belangrijker dan het knippen!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:36

BelleTessa schreef:
Donkerder. Op de voorste pluk bijna bovenaan is het een klein stukje iets warmer, dus tussen de aanzet en het lichte in, zo is m'n eigen kleur. Het is nu zelfs warmer dan m'n eigen kleur..

Als je het echt zo licht als in de foto wil hebben, dan ga je vrees ik moeten ontkleuren. Mijn haar was ook donderder/goudblond, en ze hebben 5u lang moeten ontkleuren om zo'n licht asblond te bekomen.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 19:13

Hmm, zou jammer zijn.
Het is na het verven wel heel licht, dus dat lukt wel. Twijfel meer over de aanzet die elke keer te warm uitpakt.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 00:35

Dames van bokt ik heb jullie nodig !
Aangezien ik een toverbal ben en gek ben op haar in elke denkbare kleur ben ik wederom op het punt aan gekomen dat ik mn haar zat ben

Ik ben nu zwart en ik had er een gekleurde pluk in. Helaas heb ik die laatst verpest en te donkere verf gebruikt waardoor ie niet meer te zien is.

Nu is in mijn gedachten het idee gaan broeden dat ik rood wil! Donker rood wel te verstaan.
Wat is nu wijsheid?!
Ik wil inprinciepe gewoon richting de kapper voor het rood maar zou ik zelf mijn zwart uit mn haar kunnen krijgen en zo ja hoe en wat zonder het helemaal naar de getver te helpen

Mijn oog viel laatst op de color remover van de kkruitvat.
De revieuws over dit product zijn nogal verdeelt en ik zou ook niet durven zeggen hoe schadelijk dit is.
Mijn plan was om dit in mn zwarte haar te smeren en na de kleur verwijdering richting kapper te vertrekken voor een verf beurt een dag of 2 later

Tips zijn welkom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 00:36

Zo'n color remover kan zeker wel helpen, maar ik denk dat het wel goed is om in je achterhoofd te houden dat je wss erg veel verschillende lagen onder je haar hebt zitten, en dat het dus heel goed kan dat er een hele rare kleur onder vandaan komt..

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 00:47

Ja dat weet ik wel zeker :')

Maar opzich is er met donker rood wel prima over verwassen blauw te verven denk ik?

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 01:45

Lijkt me dat je dan erg richting paars zult gaan...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 09:41

Zwart is wel een erg heftige en donkere kleur, ik vrees dat je dat er met color remover met geen mogelijkheid uit krijgt... Zeker als je het meermaals hebt geverfd, en er dus ook meerdere lagen zwarte verf over je haar heen zitten.

Ik zou als ik jou was naar de kapper gaan voor zulke dingen, want zwart uit je haar krijgen is echt ontzettend moeilijk.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:30

Ik zou persoonlijk dan toch eerst de color remover proberen. Zwart uit je haar bleken is vele malen schadelijker dan die color remover.

Als je de tijd hebt en het niet erg vind om een paar dagen met een gekke/onvoorspelbare kleur te lopen zou ik het als volgt doen.
.
Dag 1: Color remover (let op: echt 10 minuten spoelen zoals op de verpakking staat, gebruik een wekkertje want 10 min spoelen is veel langer dan je denkt)
Dag 2: Als het nog steeds vrij donker is nogmaals een x Color remover gebruiken.

Dan minimaal 5 dagen wachten en elke dag wassen met head&shoulders en je haar in een (lekker ruikend) masker leggen. Op dag 7 zou ik pas naar de kapper gaan om te laten verven.

Ik heb het idee dat zolang die geur nog in je haar hangt de remover toch nog actief is. Resultaat van je nieuwe verfbeurt kan dan ineens pikzwart uitvallen.

Destijds heb ik het op deze manier helemaal weten te ontkleuren en mijn haar is er niet van beschadigd geraakt. Het was donkerbruin/zwart met koper in de punten. Heb daarna alleen niet meer geverfd, heb het bij mijn eigen kleur gehouden. Mijn eigen kleur is donker blond. :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:42

Ik ben van blond naar bruin gegaan. Afbeelding
Afbeelding

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:37

Ik ga t gewoon doen binnenkort! Zal fotos maken!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:26

Staat je goed yenni. Veel warmer.

Jwl wat ga je doen? Ontkleuren of verven?

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:34

De color remover proberen en daarna proberen naar donker rood / paars te gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:39

jwl schreef:
De color remover proberen en daarna proberen naar donker rood / paars te gaan

Makkelijk!

Ik heb eergisteren de donkerste colorremover gebruikt (1 uur erin laten zitten) en ging zo van donkerrood naar ginger _O- Nu net 4.7 erin gedaan en ziet er prima uit <3 Color remover is echt vrijwel niet schadelijk, dit is de tweede keer dat ik hem heb gebruikt maar beide keren geen enkele schade aan mijn haar. Je moet het natuurlijk niet te vaak doen maar ik zou me er niet al te veel zorgen over maken!

Wel een hele belangrijke tip, als je verft vlak na het ontkleuren de verf er maximaal de helft van de inwerktijd erin laten. Anders wordt het weer mooi zwart :Y) Je haar zuigt het dan echt op namelijk.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:55

Ik hoop dat ik even mag binnendringen hier. :D
Lees al een tijdje mee en wow, gave kapsels komen hier voorbij zeg!

Ik wil heel graag een keer een metamorfose en dan vooral qua kleur.
Heb zo´n saaie lelijke kleur. -O-
Helemaal verven wil ik niet, heb een vrij moeilijke hoofdhuid en door wat lichamelijk issues ook sneller last van haaruitval.
Dus ik wilde graag twee kleuren highlights.

Ik vroeg me af: de vorige keer vroeg ik highlights en kreeg ik hele kleine plukjes bovenop, maar ik zou graag echte highlights willen, dus grote plukken, beetje opvallend door het hele haar.
Heet dat nog highlights of heet dat anders?

En wat zijn een beetje prijzen waar je aan moet denken bij zoiets?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. :)

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:56

Balayage vind ik persoonlijk erg mooi
Als je t zo schrijft tenminste :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:17

Hallo!

Ik vraag me af wat voor haar producten jullie gebruiken. Zelf heb ik het nu tot ongeveer m'n schouders, veel krul/slag en best pluizig. Soms zit het niet in model omdat het erg pluist en dan een beetje omhoog komt. Vooral na het wassen zit het niet leuk. Ik heb zelf shampoo van andrelon en haar producten ook van andrelon. Daarnaast borstelen jullie je haar veel? Wordt het daar ook pluizig van?

Afbeelding

Ik heb het ongeveer zo! Alleen zij heeft het mooier in model. Na het wassen zijn bij mij de krullen weg en het is soms wat pluiziger, alleen het idee is het zelfde en zou ik dit graag meer willen. :)

Soms zit het ook zoals bij deze vrouw. Maar dit vind ik dan weer niet leuk en er onverzorgd.

Afbeelding

Of zoals dit, maar dan wat korter. Vind het ook niet erg mooi.

Afbeelding

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:38

Ik heb ook erg pluizig haar. Voornamelijk na het wassen. Ik fohn her na het wassen anders is het net touw. De dag erna is het dan erg pluizig. Pas de dag daarna zit het redelijk. Elke avond voor het slapen gaan kam im het door. Dan is mijn haar minder touwerig en ziet het er verzorgder uit. Wat anders te doen tegen die pluis geen idee. Ik ben aldoor aan het zoeken naar producten maar nof geen top product gevonden

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:42

Vandaag me haar gedaan met de color remover. Ik had een tijdje terug me haar geverft naar rood. Maar dat was bijna zwart met weinig rood. Niet zoals ik wilde dus.
Vandaag de color remover er overheen gedaan. Was de bedoeling het daarna te verfen naar een betere rood tint. Maar vins het wel een mooie kleur geworden.
Op de foto is het allemaal wat over belicht. Zal morgen even betere foto in daglicht maken. Ben iig tevreden over het product.
Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:53

Dat is mooi egaal geworden zeg. Dat zie je niet vaak.