[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:30

@Nynkefleur: ik zou een Mirena proberen, met wat geluk heb je geen menstruatie meer...

@sunshine: die paracetamols zijn idd al uitgewerkt tegen dat je naar de HA moet...
Niet direct een pijnstiller, maar in geval van krampen kan Buscopan wel verschil maken.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:31

Moest het zo innemen omdat dat een " spiegel " zou opbouwen. Vandaar..
Over een half uur is het zover. Ik zit echt te trillen als een rietje hier op mijn stoel, voel me net zo'n kneus nu ;(

Adem in, adem uit .... bedankt Jes

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:24

Sunshine, hoop dat het goed is gegaan.

Marieke jij je echo al gehad?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:27

Van die spiegel is mij ook wel eens gezegd, ja. Hopelijke viel het mee, Sunshine

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:37

Ik ben weer thuis !!
Degene die hem verwijderd heeft is arts in opleiding, maar heeft wel jaren op gynaecologie gewerkt en heeft veel spiralen gezet en verwijderd... EN het was een vrouw dus fijn.

Hoe dan ook, ze begreep mijn angst en heeft me heel goed gerustgesteld, vertelde precies wat ze ging doen etc.
Toen die vervelende eendenbek er eindelijk in zat zei ze dat de touwtjes heel goed zichtbaar waren, dus dat was fijn :j
Ze zei " hoest maar eens ! ", maar kwam niet direct eruit, nadien mocht ik nog een keer flink zuchten en eruit was hij.

Het voelde als een soort korte stevige menstruatiekramp, maar niet meer dan dat.
Wat een makkie ten opzichte van verwijderen *\o/*

Ik ben opgelucht en blij! Morgen de Yasmin pil ophalen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:24

Fijn Sunshine! :)

Ik lees het hier vaak, het is dus pure nieuwsgierigheid: velen hebben een probleem met de eendenbek. Waarom eigenlijk? Die doet geen pijn, iig bij mij niet. :)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:34

Bij mij wel. Komt doordat ik mijn bekkenbodemspieren te erg aanspan door de spanning.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:53

Bij mij doet die dus ook pijn, een prikkend gevoel dat dan mijn spieren aanzet om mesntruatiepijn te krijgen. Niet zo fijn.

Palmers, wat naar van de anesthesist joh, dat was echt zijn plaats niet. Hoe is het nog gelopen?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:14

Oké, vervelend inderdaad als ontspannen lastig is en de eendebek pijn doet. :(:)
Nou helpt het hier dat mijn gyn met wegwerp plastic eendenbekken werkt. Dus die koude klap komt niet, waardoor de ontspanning (bij mij dan) blijft.

@Aria: er is bloed afgenomen en, ervan uit gaande dat dat goed is, word ik gebeld een week voor de operatie. Kan tot 3 maanden duren, hoewel mijn gyn wel dacht dat het eerder zou zijn.
En die zak hooi vergeet ik maar gewoon. :+

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:33

Waarom moeten ze precies bloed afnemen, als ik vragen mag? Ik wil zelf ook graag een sterilisatie, al ben ik daar met mijn 25 nog te jong voor om een dokter te overtuigen.
Haha ja, die hork mag inderdaad vergeten worden :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:50

Is een standaard bloedtest die ze hier voor iedere operatie doen. Om te kijken of de patiënt een normale gezondheid heeft. Extreme noodoperaties uitgezonderd.
Wat ze precies onderzoeken weet ik niet, maar ik kan me zo voorstellen dat als ik bv veel te weinig rode bloedlichaampjes heb ze me niet of op een andere manier die operatie in laten gaan.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:52

Oh op die manier! Ik dacht dat ze misschien iets specifieks moesten onderzoeken/bekijken om de operatie te laten doorgaan. Gelukkig is het dat maar!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:59

Nee hoor, gyn heeft groen licht gegeven en daar kan ook de hork niets aan veranderen.

De enige reden die er zou zijn om de operatie niet door te laten gaan is als de bloedtest uitwijst dat het onverantwoord zou zijn.
Maar dan moet ik hele foute waardes hebben en daar ga ik gewoon niet van uit.

25 is inderdaad, voor veel artsen, te jong. Mijn vorige gyn vond me eigenlijk ook te jong, maar die deed wel meer rare dingen, daarom ben ik ook bij hem weg.
De huidige gyn rekent erop dat ik, met bijna 37 jaar, wel weet wat ik wil.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:08

Je moet de juiste gyn weten te vinden inderdaad :j wel fijn dat je nu eindelijk ‘mag’. Blijf het vreemd vinden dat je oud genoeg moet zijn om dit te mogen aanvragen. Maar fijn dat het gewoon door zal gaan voor je!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:35

Bizar dat je dat niet zelf mag beslissen!! Neem aan dat ieder voor zich wel weet wat hij wel en niet wil.

Uhm gisteren las ik iets en daar schrok ik van.
Wanneer je in de week voor het verwijderen van de spiraal geslachtsgemeenschap hebt gehad is het mogelijk dat je nog zwanger kunt worden.

Ik lees dit op meerdere websites maar de assistente of arts hebben hier niks over gezegd -O-

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:54

sperma kan 3 tot 5 dagen overleven in de eileiders... Dus in het geval van een koperspiraal kan het zeker en vast. Want je hebt je normale cyclus en dus eicelrijping.
In het geval van een hormoonspiraal zou ik denken dat de kans relatief klein is. Je gaat in theorie pas eicelrijping hebben nadat de spiraal verwijderd is.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:54

Ik had meteen weer een regelmatige cyclus. Dus twee weken na verwijderen Mirena een eisprong.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:01

petitparis schreef:
sperma kan 3 tot 5 dagen overleven in de eileiders... Dus in het geval van een koperspiraal kan het zeker en vast. Want je hebt je normale cyclus en dus eicelrijping.
In het geval van een hormoonspiraal zou ik denken dat de kans relatief klein is. Je gaat in theorie pas eicelrijping hebben nadat de spiraal verwijderd is.

Oh oh dit wilde ik dus niet horen, ik had de koperspiraal !! ;(

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:08

Oh daar is mij ook niets over verteld, het risico op zwangerschap als je enkele dagen voor het verwijderen van een koperspiraal seks hebt gehad. Ik wou gewoon dat vervloekte ding er zo snel mogelijk uit :') Maar nu ik eraan terug denk had ik 3, of misschien zelfs 2 dagen voor het verwijderen nog geslachtsgemeenschap.
Maar als er hierbij echt een hoog risico is op zwangerschap, dan lijkt mij dat de assistente die je aan de telefoon hebt waarbij je de afspraak maakt dit wel vermeld?! Zij horen voorlichting te geven over het voorbereiden op dergelijke afspraken.

Overigens hebben jullie het over overleven in de eileiders, het koper van de spiraal maakt de zaadcellen ook inactief. Het is niet alleen een middel tegen innestelen van een eitje, maar ook een middel tegen de zaadcellen. Dus heel veel zorgen zou ik mij niet maken sunshine. :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:12

Niet teveel zorgen, Sunshine. Het klopt dat koper de zaadcellen ook inactief maakt.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:13

Jes schreef:
Sunshine, hoop dat het goed is gegaan.

Marieke jij je echo al gehad?

Ik heb de echo gehad, volgens de gynacoloog ben ik niet zwanger en is me spiraaltje er uit

Maar nog steeds niet ongesteld en vrijdag komt me nieuwe spiraal (alhoewel ik nu toch wel heel erg begin te twijfelen) maar ik slik topiramaat en dan zin alle anti conceptie middelen onveilig behalve condoomgebruik prikpil en spiraal

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:22

Iris82 schreef:
Ik had meteen weer een regelmatige cyclus. Dus twee weken na verwijderen Mirena een eisprong.

Maar 2 weken later zijn de zaadcellen wel dood.

in het kort: de kans op zwangerschap is erg klein ook al heb je 2-3 dagen voor het verwijderen nog betrekking ongeacht welk type spiraal. Maar theoretisch gezien kan het, net zoals dat er babys geboren worden waarbij het spiraaltje operatief moet verwijderd worden...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:24

petitparis schreef:
Maar 2 weken later zijn de zaadcellen wel dood.

Eens, het was ook niet om de theorie te bevestigen. Meer gewoon een ervaring.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:50

Zit dus niks anders op dan afwachten nu ! ;( bedankt voor de reacties !

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:30

Ik had 4 dagen geleden ongesteld moeten worden, zwangerschap test is negatien maar ik krijg een nieuw spiraaltje vandaag om 2 uur kan ik alsmog zwanger zijn of moet ik gewoon rustig dat spiraalte laten zetten?