Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 18:12

Vandaag 2 km gelopen. Voelde de 5 van zondag nog wel en vond het best pittig, maar m'n tijd viel mee. Blij dat ik toch gegaan ben in ieder geval!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 18:49

Tiggs schreef:
Vandaag 2 km gelopen. Voelde de 5 van zondag nog wel en vond het best pittig, maar m'n tijd viel mee. Blij dat ik toch gegaan ben in ieder geval!

Mooi. Je hebt tenminste iets gedaan, zo moet je maar denken. Op een gegeven moment gaat 3km heel gemakkelijk, en dan lukt 5 zonder spierpijn.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 19:30

germie schreef:
Tiggs schreef:

Mooi. Je hebt tenminste iets gedaan, zo moet je maar denken. Op een gegeven moment gaat 3km heel gemakkelijk, en dan lukt 5 zonder spierpijn.

Ja precies. Ik heb erg weinig gedaan de afgelopen twee maanden, dus het is wel logisch dat het niet vanzelf gaat :+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 20:05

Tiggs schreef:
Ja precies. Ik heb erg weinig gedaan de afgelopen twee maanden, dus het is wel logisch dat het niet vanzelf gaat :+

Maar nu doe je het wel weer :j het komt vaak ook wel snel weer terug. Althans, dat gevoel heb ik vaak.

Ik heb vandaag een workout gedaan, tussen het werken door. Workout met 500m runs en tussendoor wat bodyweight oefeningen. Als basis voor Hyrox ook wel weer een fijne training :)

Afbeelding

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 20:07

Lies-sparkle, wat fijn dat het weer goed met je gaat! Ook wel fijn om te weten dat je verder niks ernstigs onder de leden hebt.
Goed bezig samen met je vriendin gelopen!

Tiggs, fijn dat het bij jou ook weer beter gaat!
Kilometers komen vanzelf!

Suusje, denk dat je trainer gewoon erg bezorgd is, en bang is dat er wat met je gebeurt.
Maar gelukkig kun je dat zelf het beste inschatten, als ik zie over wat voor terrein wij soms lopen, denk ik ook dat het geen probleem is, je benen zijn wel wat scheve ondergronden gewend!
Ik heb er zin in zaterdag!

Musli, zo dat is een flinke workout! Goed bezig!

Vandaag nog even lekker gelopen in het bos, wel met de weg schoenen aan, dat loopt net wat fijner op de harde paden.
Loopje ging fijn, 14km gemaakt.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 20:27

Half uurtje, dus dat valt wel mee @ieris ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 21:51

Hier net 6km gedaan in 47 minuten. Ik had ietsjes spierpijn voor die tijd in een hamstring, maar dat viel met lopen heel erg mee. Net nog even gerekt, is toch wel stijf, maar dat was het al voor het lopen.

Ik had alleen voor het lopen zo geen zin, ik voelde me moe, maar ben wel gegaan. En ben er nu ook blij om. Maar het gevoel van verslaving aan hardlopen of sporten zoals sommigen wel eens beschrijven, dat heb ik absoluut niet. Lui zijn is zeg maar makkelijker. Maar ik voel me na het sporten altijd wel fijn, en daarom ga ik, voor het gevoel daarna.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 22:28

Leuke afwisseling MuSLi!

Goed bezig Tiggs! En jij ook Germie.

Fijn dat je bloedwaarden in orden zijn lies_sparkle.

Het is goed je bewust te zijn van de omstandigheden als je offroad gaat lopen, maar je weet zelf inderdaad best wat verstandig is op basis van wat je gewend bent. Hier is het overigens alweer redelijk dooi.

Heb zojuist nog een heel klein rondje 5km gelopen na het werk. Mijn algehele status was niet zo best volgens Garmin, dat komt vooral door de slechte slaapkwaliteit, ik lag pas rond 23 na een volle dag en de wekker ging om 4:30, reken maar uit := :D
Morgen staat paardrijden op het programma en bootcamp en zaterdag de RFR Drents Friese Wold. We lopen de 23km, zin in!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 11:51

Haha, nee SV geen trailrunner, helemaal geen hardloper wat dat betreft. Ex topvoetballer die nu personal training geeft. Hij weet van mijn doel, de marathon, en hij vind dus vooral dat de onvoorspelbaarheid van de ondergrond "problemen" kan geven. Zelf zag ik ook niet echt problemen, behalve dat ik niet weet welke schoenen ik aan zou moeten trekken :Y)

Ik ga dus gewoon lekker met Iris op pad zaterdag. En zie wel hoe het gaat. Ben weer helemaal verkouden, (lang leve het onderwijs), dus ga toch voor het uitlopen en "fijn" lopen dan een zo snel mogelijke tijd neer te zetten.

Hier was het spekglad vanmorgen. Gisterenavond is er een nichtje van een collega omgekomen door de gladheid, dus was nogal wat commotie hier op het werk... We hebben namelijk leerlingen die een aardig stukje moeten fietsen over wegen waar niet allemaal even goed gestrooid word.

Lekker bezig Germin, ik heb ook geen verslaving aan hardlopen. Dat fijne gevoel na het sporten ken ik, dat is ook de reden dat ik ga.

Zag laatst nog ergens een mooie motivatie vandaan komen. Iets in de richting van, maak met jezelf de afspraak dat je iets 2 minuten gaat doen, dan volgt de rest vanzelf. Ook met opruimen o.i.d. Vaak is het ook even die drempel over gaan en ga je daarna toch wel goed verder.

Leuk dat je weer een Hyrox gaat doen Musli, wanneer zijn ze weer?

Wij hadden deze week conditieweek, die heb ik ook wel even gevoeld. Veel burpees, roeien, en veel herhalingen van alle kracht oefeningen als de thruster, deadlift, puss press, etc...

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 11:53

Volgende week zaterdag @Suusje. En die daarop in april :)

Goed bezig met je conditieweek. Toch even anders dan focus op kracht he?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 15:16

Veel plezier morgen suusje, waarom zou je ook een snelle tijd willen neerzetten bij een trailrun? Gaat toch om genieten van de route? Tenminste, ik vind tijd zelf nooit zo belangrijk :+
Wat heftig van dat ongeval! Het was ook echt zo glad, ik durfde vanmorgen niet met de fiets naar het werk, ben maar met de auto gegaan.
Ik snap dat het daardoor even heftig was op je werk.

Ik heb die verslaving wel hoor, als ik twee of drie dagen niet gelopen heb, word ik echt onrustig.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 15:38

Musli, ik doe het je niet na hoor!
Wat is een Hyrox?

Suusje, klinkt als een sportieve week.
Nou het is wat hé met de gladheid, wat erg voor je collega.

Ninus, veel plezier morgen, en geniet er van!

SV, herkenbaar! Hier ook wel verslaafd hoor! Ik mis het ook echt enorm als ik echt niet kan, door blessure bijvoorbeeld.
Maar gelukkig gaat het nu goed, ik geniet ook veel van trailen, maar ook van een vlotte tijd lopen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 17:27

ieris schreef:
Musli, ik doe het je niet na hoor!
Wat is een Hyrox?

Suusje, klinkt als een sportieve week.
Nou het is wat hé met de gladheid, wat erg voor je collega.

Ninus, veel plezier morgen, en geniet er van!

SV, herkenbaar! Hier ook wel verslaafd hoor! Ik mis het ook echt enorm als ik echt niet kan, door blessure bijvoorbeeld.
Maar gelukkig gaat het nu goed, ik geniet ook veel van trailen, maar ook van een vlotte tijd lopen.

Hyrox is een sportevenement/wedstrijd die bestaat uit 8km hardlopen met tussendoor krachtelementen.. je begint met een kilometer hardlopen, na elke kilometer hardlopen doe je een (kracht)oefening.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 19:47

Een paar gloednieuwe hoka's (gaviota 5) op marktplaats gescoord voor maar 50 euro. Meteen op gelopen en ze zijn goedgekeurd.
Tien km met 8x100m sprint aan het eind.

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 20:33

Mooie schoenen! Die van mij staan er ook nog op.
Veel plezier iedereen die morgen gaat lopen!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 21:14

Is Hyrox een Crossfit event?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 22:03

Tiggs schreef:
Is Hyrox een Crossfit event?

CrossFit heeft wat meer uitgesproken oefeningen, maar het heeft er zeker wel iets van weg. Deze oefeningen zijn alleen wat meer standaard: lunges, burpees, wallballs, roeien, ski-erg... In principe kan iedereen dit, zonder specifieke techniek training :)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 00:28

Het klinkt wel leuk MuSLi maar ik denk dat ik er nog wel even voor met oefenen. Ik kan precies 0 keer opdrukken dus zo’n burpee :+

Is het iets nieuws dit? Nieuwe trend zegmaar? Klinkt wel heel goed voor je, beetje als bootcamp?

Leuke deal SV! Zijn lekkere schoenen :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 08:46

Succes en veel plezier iedereen die gaat lopen vandaag!
Van de week 2 dagen ziek op bed gelegen, dus ik ben nog wat voorzichtig met weer trainen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 10:19

lies_sparkle schreef:
Het klinkt wel leuk MuSLi maar ik denk dat ik er nog wel even voor met oefenen. Ik kan precies 0 keer opdrukken dus zo’n burpee :+

Is het iets nieuws dit? Nieuwe trend zegmaar? Klinkt wel heel goed voor je, beetje als bootcamp?

Leuke deal SV! Zijn lekkere schoenen :D

Het is een aantal jaren opkomend inderdaad. Volgens mij was de eerste in 2021 in NL. Het komt uit Duitsland en vindt langzaam zijn weg door de rest van de wereld. Er zijn ondertussen ook een NL kampioenschap, EK en WK. Dus het is best wel groots al...

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 16:54

Klinkt leuk Musli! Knap dat je al die kracht oefeningen kan.
Ik heb laatst een setje weerstandsbanden gekocht, en kan nu een workout van 8 minuten, de eerste kaar had ik echt mega spierpijn! Vooral die wallsit is echt moeilijk.

Baalen Marijke jip lover dat je ziek was, beterschap ermee!

SV mooie schoenen! Wat een geluk, een mooi koopje zo, en helemaal top dat ze lekker lopen!
Klinkt als een geslaagd loopje!

Wij zijn vandaag naar de Otterlo trail geweest, de organisatie was echt top!
Zeer goede bewijzering, en ruim voldoende verzorgingsposten onderweg.
Mooi landschap, zonder al te veel hoogte.
We zijn rustig aan begonnen, halverwege ben ik iets sneller gaan lopen.
Bij ongeveer 19km kreeg ik geen gevoel meer in mijn vingers, ondanks de handschoenen.
Het was net geen 25km, iets na mij kwam Suusje binnen, die even wat afgesneden had ;)
We kregen een gelletje en heerlijke koek bij het startnummer.
Na de finish had ik het zo koud, even bijgekomen met een kopje thee en de koek was echt heerlijk!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 16:58

Klinkt goed Iris! Ik zag al dat je lekker snel was en Suusje ook, dat hebben wij vandaag niet gered :D

SV mooie deal, die schoenen!

Beterschap Marije :(:)

Ik heb heerlijk gelopen, lekker rustig aan en over een paar plekken flink over het ijs moeten glibberen :D We hadden gisteravond een vrij pittige bootcamp-sessie en daar had vooral mijn wederhelft wat last van. We hadden zoals altijd alle tijd, dus lekker genoten :j

Ik ben wel echt verslaafd aan het lopen en mis het net als SV als ik door omstandigheden 3 dagen niet kan lopen, ik word onrustig. Gelukkig ben ik altijd actief met de paarden aan huis en de hond, maar toch haalt dat het niet bij lopen. Meestal lukt het wel om er tijd voor vrij te maken gelukkig :D Ik vind overigens de krachttraining en bootcamp ook erg leuk om te doen, maar de events zoals Hyrox laat ik aan me voorbij gaan. Mijn zusje doet ze in Engeland en is wel heel enthousiast en is dan ook een pak fitter dan ik :D Maar ik ben blijkbaar niet zo van het afzien :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 15:28

Vanmorgen 21km getraild vanaf Laag-Soeren. Hele leuke nieuwe paadjes ontdekt en ook bekende paden gelopen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 18:05

Gave foto's weer supervixen!
Vandaag de kwart marathon van Egmond gelopen. Loop was gaaf, op het strand schuin wind mee. Vier pittige klimmetjes in de duinen. Wel zeiknat geregend.
Na de finish moesten we nog een heel stukje lopen naar de omkleed tent. Echt heel koud gekregen bij het wachten voor de kleding uitgifte.
Volgend jaar gaan we voor het spaghetti arrangement bij hotel Zuiderduin!
Afbeelding

Afbeelding

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 18:17

judenjul schreef:
Gave foto's weer supervixen!
Vandaag de kwart marathon van Egmond gelopen. Loop was gaaf, op het strand schuin wind mee. Vier pittige klimmetjes in de duinen. Wel zeiknat geregend.
Na de finish moesten we nog een heel stukje lopen naar de omkleed tent. Echt heel koud gekregen bij het wachten voor de kleding uitgifte.
Volgend jaar gaan we voor het spaghetti arrangement bij hotel Zuiderduin!
[ [url=m/ROwTkY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hK9zu3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zelfde ervaring!
Prima loopje. Ijskoud terwijl ik verregend op de kleding uitgifte aan het wachten was haha