Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 18:06

Majabeestje schreef:
Ik zie alleen maar dat je online een afspraak kan maken voor de vaccinatie.. Waar moet je heen bellen als je telefonisch een afspraak wil maken? (ben je eerder aan de beurt begreep ik)

Dat kan pas als je de brief hebt ontvangen, maar dat maakt geen verschil.
Mijn online gemaakte afspraak, die op een of andere manier niet is vastgelegd, was voor 9 juni. Toen ik belde om te vragen hoe het zat waarom ik geen bevestiging kreeg, kreeg ik wederom een optie voor 9 juni op dezelfde locatie aangeboden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 18:19

Majabeestje schreef:
DuoPenotti schreef:
staat in de brief die je krijgt

Je kan al eerder zelf een afspraak maken dan dat je de brief krijgt.

Weet ik. Maar de vraag was welk telefoonnummer.
Waarop mijn antwoord

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 18:35

Bedankt!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 18:38

Miran schreef:
Ik (geboren in 79) heb om 13 uur de afspraken gemaakt maar nog geen bevestigingsmail gezien en ik zie ze ook niet terug als ik inlog, kan ook gewoon nieuwe afspraak maken. Is dit normaal of is er iets niet goed gegaan?

Bij mij duurde het ruim drie uur voor ik de bevestigingsmail en -sms ontving.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:37

AmyII schreef:
Miran schreef:
Ik (geboren in 79) heb om 13 uur de afspraken gemaakt maar nog geen bevestigingsmail gezien en ik zie ze ook niet terug als ik inlog, kan ook gewoon nieuwe afspraak maken. Is dit normaal of is er iets niet goed gegaan?

Misschien denk ik in de verkeerde richting maar er schijnt een landelijke telefoniestoring te zijn. Mijn wi-fi doet het prut hoewel ik via 4G gewoon uit de voeten kan. Wellicht ligt het daaraan?

Ik dacht héél erg in de verkeerde richting begrijp ik nu ik het journaal kijk :')

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 20:46

Noeps schreef:
Miran schreef:

Bij mij duurde het ruim drie uur voor ik de bevestigingsmail en -sms ontving.

Ondertussen heb ik gebeld (het nummer uit de bevestigingsmail van mijn vriend gehaald) en ze waren inderdaad niet goed gegaan. Ik kon ze wel meteen telefonisch maken, zelfde dag en lokatie als eerder gezien. Ik mag 15 juni.

karelien

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:09

hier een man van 1980, maar als ik een afspraak wil maken, krijg ik de melding dat dat nog niet kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:11

karelien schreef:
hier een man van 1980, maar als ik een afspraak wil maken, krijg ik de melding dat dat nog niet kan?

Geschiedenis wissen of ff incognito proberen..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:11

Mij is het gelukt vanmiddag, ook bouwjaar 1980.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:27

karelien schreef:

Had ik eerst ook op mijn mobiel. Via ipad kon het weer wel.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:57

IMANDRA schreef:
Leg dan uit?

En ik zeg ook dat ik geen problemen zie met een beetje druk op een nette manier.

Even niet eerder kunnen reageren, maar hier wil ik graag even op in gaan. Jij hebt helemaal niet het recht om mij of anderen onder druk te zetten. En er bestaat geen 'nette manier' om iemand onder druk te zetten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 23:12

Mensen ervaren hun hele leven “ druk” , op allerlei verschillende manieren. En daarmee wil ik de druk om te vaccineren zeker niet goedpraten want dat kan niet. Iedereen is baas over wat met zijn lichaam gebeurt.
Maar wanneer ik met iemand praat, of hier of in real life en ik merk dat ze door alle onzin verhalen die er rondgaan met betrekking tot de Corona vaccins twijfelen dan zal ik daar zeker op in gaan en proberen een ander geluid te laten horen. En de mensen die uit volle overtuiging zeggen: Ik bedank ik hoef die rotzooi van de Jonge niet , daar is niet mee te praten.
Ergens deelde iemand de aantallen hersentrombose gevallen in twee weken door alle vaccins. Dan zoek ik dat even op want is belangrijk om te weten, blijkt het de aantallen mensen met een allergische reactie te zijn . Dan schrijf ik er wel even een berichtje onder met de juiste info.
Alleen al om te voorkomen dat mensen hier op afgaan en dus niet gaan vaccineren. Die persoon zit via fake info ook druk uit te oefenen om maar niet te vaccineren.
En heel eerlijk, ik heb het liever te doen met mensen die proberen om pro vaccinatie goed uit te leggen dan de groep die allerlei spookverhalen deelt .

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 23:16

Mijn afspraak staat ook, 15e de eerste.
Ik kom uit 87 en had geen problemen op mijn telefoon om een afspraak te maken.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 23:21

bigone schreef:
Mensen ervaren hun hele leven “ druk” , op allerlei verschillende manieren. En daarmee wil ik de druk om te vaccineren zeker niet goedpraten want dat kan niet. Iedereen is baas over wat met zijn lichaam gebeurt.
Maar wanneer ik met iemand praat, of hier of in real life en ik merk dat ze door alle onzin verhalen die er rondgaan met betrekking tot de Corona vaccins twijfelen dan zal ik daar zeker op in gaan en proberen een ander geluid te laten horen. En de mensen die uit volle overtuiging zeggen: Ik bedank ik hoef die rotzooi van de Jonge niet , daar is niet mee te praten.
Ergens deelde iemand de aantallen hersentrombose gevallen in twee weken door alle vaccins. Dan zoek ik dat even op want is belangrijk om te weten, blijkt het de aantallen mensen met een allergische reactie te zijn . Dan schrijf ik er wel even een berichtje onder met de juiste info.
Alleen al om te voorkomen dat mensen hier op afgaan en dus niet gaan vaccineren. Die persoon zit via fake info ook druk uit te oefenen om maar niet te vaccineren.
En heel eerlijk, ik heb het liever te doen met mensen die proberen om pro vaccinatie goed uit te leggen dan de groep die allerlei spookverhalen deelt .

Dit voelt ook als druk uitoefenen. Wat ik dus niet snap is dat pro-vaccers de niet-vaccers zo graag willen overhalen. Let it be. Laat het gaan. Hoe meer druk, des te meer ben ik overtuigd dat ik me NIET wil laten vaccineren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 23:48

Ik ben pro vaccinatie en ook al met AZ gevaccineerd. En nee, ik hoef de anti vaxxers niet over te halen, behalve, nogmaals, wanneer hun nee is gebaseerd op leugens die door bepaalde groeperingen word verspreid dan houd ik niet altijd mijn mond dicht.
De eerste slachtoffers zijn namelijk al gevallen, mensen die door allerlei spookverhalen geen vaccin namen, Corona hebben gekregen en helaas zijn overleden. Iedereen die op basis van leugens en vage geruchten een vaccin weigert en nadien komt te overlijden aan Corona is er eentje te veel.
En wat jongeren betreft, ik merk dat ze nogal graag denken dat hun immuunsysteem dit varkentje wel even gaat wassen. Er lopen inmiddels 70.000 mensen met long Covid beperkingen bij de fysio. Dus ja, ik hoop dat iedereen die de mogelijkheid heeft gaat vaccineren.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 31-05-21 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 23:48

Ik heb me laten vaccineren. Vooral omdat ik zo snel mogelijk van alle maatregelen af wil en ook om mijn cliënten te beschermen. Dat ik het nu hoogstwaarschijnlijk niet kan krijgen en mezelf er ook mee bescherm vind ik fijn, maar was niet de hoofdreden.

Ik hoop dat genoeg mensen zich laten vaccineren zodat de cijfers dusdanig omlaag gaan dat alle maatregelen eraf kunnen en we terug kunnen naar normaal. Dat is het enige wat ik jammer vind wanneer ik hoor dat mensen zich niet laten vaccineren. Puur egoïstisch eigenlijk.

Maar ik zou nooit op mensen inpraten of ze proberen te overtuigen. Ik vraag eigenlijk nooit aan iemand of hij/zij zich laat vaccineren, laat staan dat ik ook nog om een uitleg zou vragen als ze aangeven zich niet te laten vaccineren.

Zolang alle maatregelen eraf gaan en alles los wordt gelaten vanaf het moment dat iedereen zich heeft kunnen laten vaccineren vind ik het goed.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 23:51

Op het moment dat de maatregelen eraf gaan is Corona nog niet weg en mocht de Indiase variant hier ook de overhand krijgen dan vermoed ik dat er nog vaccinaties genoeg gehaald gaan worden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 23:56

Het grootste gedeelte in NL laat zich toch wel vaccineren? Ik hoop/denk dat het voor de huidige varianten genoeg is. Wat mij betreft is en blijft het altijd eigen keuze maar ik zou niet nog eens zo’n lockdown aan willen gaan voor mensen die niet gevaccineerd willen worden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 00:24

Agossie schreef:
Dit voelt ook als druk uitoefenen. Wat ik dus niet snap is dat pro-vaccers de niet-vaccers zo graag willen overhalen. Let it be. Laat het gaan. Hoe meer druk, des te meer ben ik overtuigd dat ik me NIET wil laten vaccineren.

Het is ook wel andersom, dat vooral de echte anti mensen overal verkondigen dat je doodgaat, je niet mag vliegen, dat je nu onvruchtbaar wordt enz.

Het is vaak niet van: hé heb jij je al laten vaccineren? Ik? Ja en jij?
Ik niet hoor, ik vind het maar niks vooral omdat je nog niet weet wat het op langere termijn met je doet. Einde gesprek.

Het gaat vaak van: Hé, heb jij je al laten vaccineren? Ik? Ja en jij?
Ohh dit had je niet moeten doen, dat is om ons eronder te krijgen en om de zwakkeren te elimineren.
Jij kan nu zorgen dat anderen ook problemen gaan krijgen door jouw enting lopen anderen gevaar.
En alleen door de angst die zij verspreid hebben.
Ik had je intelligenter ingeschat; dat je wel het grote plaatje zou zien.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:48

Ik denk dat de druk die je voelt vooral uit jezelf komt. Iedereen wil tenslotte graag het idee hebben dat men het juiste doet. Kom je dan ergens waar veel mensen het niet met je eens zijn, voelt dat als druk.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:49

Als je de underdog bent in een discussie kan dat druk opleveren
Ik begrijp dat heel goed want die situatie ken ik maar al te goed :D en soms als het me teveel energie ging kosten heb ik dan wel eens ontstipt.
Maar, en dan richt ik me ook even tot jou Agossie: ik vind dat iedereen zich vrij moet voelen om over een onderwerp te spreken, voor of tegen of neutraal, wat het ook is.
Tegenwoordig wordt een beetje pittig discussiëren vaak taboe en wil men graag dat er met fluwelen handschoentjes wordt gesproken.
Dat is imo niet de oplossing.
Ik ben het met Bigone eens dat druk nou eenmaal ervaren wordt in het leven, en probeer dan weerbaarder te worden of bij iemand een back up of uitlaatklep te vinden.

Uiteraard is het wel aan mensen om zich niet onnodig kwetsend of belerend te gedragen, en die balans vinden is soms ook een zoektocht.

En dan inhoudelijk over het onderwerp:
Als ik bondscoach was geweest van Oranje, had bij mij dus wèl de regel gegolden dat als je je niet wil laten vaccineren dat je dan niet mee kan gaan naar het EK.
Er is namelijk een verantwoordelijkheid naar anderen toe.
Iedereen is vrij in de keuze die hij/zij maakt. Maar keuzes hebben soms wel consequenties.

Imandra: ik ben het niet met jou eens dat er één waarheid bestaat.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 01-06-21 09:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:52

Dat heb ik eigenlijk helemaal niet zo ervaren. Misschien ligt het aan mijn omgeving (of aan mijzelf), maar ik ben nooit onder druk gezet om geen vaccin te laten zetten. Ik niet en ik ken ook niemand die het zo ervaren heeft.
Andersom wel, nl. dat mensen het niet durven te zeggen als ze zich niet willen laten vaccineren of zich er een beetje voor schamen en er omheen praten. En da's wel heel jammer en niet nodig ook. Er zijn ook mensen die zich er in verdiept hebben en helemaal geen wappie-argumenten hebben of wat dan ook en het echt niet willen. Dat mag. We leven in een vrij land.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:54

nynke55 schreef:
Ik denk dat de druk die je voelt vooral uit jezelf komt. Iedereen wil tenslotte graag het idee hebben dat men het juiste doet. Kom je dan ergens waar veel mensen het niet met je eens zijn, voelt dat als druk.

Klopt.
En als de mensen die je persé willen overtuigen ook nog eens heel dicht bij je staan, ervaar je dit als nog extra druk.

Hier in mijn omgeving is het wel of niet vaccineren eigenlijk geen issue en daar ben ik wel blij om.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:57

Nikass schreef:
A

Als ik bondscoach was geweest van Oranje, had bij mij dus wèl de regel gegolden dat als je je niet wil laten vaccineren dat je dan niet mee kan gaan naar het EK.
Iedereen is vrij in de keuze die hij/zij maakt. Maar keuzes hebben soms wel consequenties.

Willen er sommige voetballers bij jullie zich niet laten vaccineren ? :P

Hier was J&J voorzien voor de ploeg die naar het EK gaat. Bummer want staat opeens een leeftijdsgrens op dat vaccin. :+
Nu krijgen ze wat anders. 1 vaccin voor vertrek en 1 vlak erna.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:28

Pandora2 schreef:
Nikass schreef:
A

Willen er sommige voetballers bij jullie zich niet laten vaccineren ? :P

Hier was J&J voorzien voor de ploeg die naar het EK gaat. Bummer want staat opeens een leeftijdsgrens op dat vaccin. :+
Nu krijgen ze wat anders. 1 vaccin voor vertrek en 1 vlak erna.

Zes (geselecteerde) voetballers hebben zich niet laten vaccineren.