Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:07

purny schreef:
Bloodymary schreef:
Haha, lekker verwarrend allemaal. Maar om een lang verhaal kort te maken. Het gaat erg slecht met het vaccineren in NL in vergelijking met veel andere landen.

En het was zo mooi voorgesteld...

Daar heeft de Jonge idd een handje van.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:11

En dit is dan hoeveel er al geprikt zijn per 100 tov de totale bevolking

Afbeelding

Totaal :

Afbeelding

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:11

Ik denk nog steeds dat het een marathon is en geen sprint en ik denk dat het elkaar echt nauwelijks ontloopt nog. Als je kijkt naar de y-as

Bloodymary

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:13

Mag je denken Hugo. Ik geloof er niks van.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:14

Ik heb er ook weinig vertrouwen meer in. Gaat nog heel lang duren voor iedereen geprikt is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:15

Daarom zeg ik al een tijdje dat Hugo dingen uit handen moet geven. Hij zou de inentingsstrategie over moeten geven aan mensen die er wel verstand van hebben. Maar we gaan het zien volgende maand met de verkiezingen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:16

En maar blijven zeggen dat onze zorg zo goed is.... Het begint steeds meer op was te lijken.
Ic's te kort doordat ze weg zijn bezuinigd, personeel eruit gegooid dat we nu al lang te kort komen.
Kunnen niet eens tellen en weten niet eens wat we vaccineren per dag.
Maar de dikke nekken aan de top die doen het er wel goed van, dat wel. Dus gaat er niets veranderen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:17

purny schreef:
Daarom zeg ik al een tijdje dat Hugo dingen uit handen moet geven. Hij zou de inentingsstrategie over moeten geven aan mensen die er wel verstand van hebben. Maar we gaan het zien volgende maand met de verkiezingen

Voor hem is het tenminste geen verkiezingsstunt. Hij was gestopt met de taak als lijsttrekker

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:21

Onbegrijpelijk ook hoe een onderwijzer met verder weinig kennis-en ervaringsachtergrond minister van VWS is kunnen worden. Alsof dat geen belangrijke portefeuille is.

Net als met dat vaccinatieproces denk je toch, had van de zomer topmensen ingezet op het gebied van logistiek.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:26

Ach, als ik lees op social media hoeveel mensen ineens 'corona-expert' zijn geworden, verbaas ik me nergens meer over...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:31

Iedereen weet het beter, de Belgen smijten ons grafieken om de oren hoe slecht we het doen qua vaccinaties, het zal.
Het is overal ruk, maar zou wel graag zien dat er inderdaad haast word gemaakt, wanneer de vaccins binnenkomen nog de volgende dag in de arm. Dat lijkt mij de enigste manier om de besmettingen met welke variant dan ook te stoppen. Normaal functioneert ons landje prima maar in dit soort zaken zie je helaas negatief het beleid van afgelopen jaren terugkomen, overheid heeft heel veel zaken bij de lagere overheid neergelegd en de boel is nu zo versnipperd dat het te lang duurt door allerlei overleg over wie wat moet doen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:38

Heb je het over mij Bigone ??

Ik vind namelijk dat wij het net zo slecht doen

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:39

Er is ook nog wel een verschil tussen kritiek hebben of het beter weten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:42

Ok al die grafieken. Is het nu echt van belang welk land waar staat en waarom in de entingen? Ik heb het idee dat daarmee alleen maar negativiteit wordt opgewekt en irritatie. Er is steeds gezegd de snelheid is afhankelijk van de hoeveelheid entstoffen die geleverd worden. Voor elke dosis die er is is er al een afspraak gemaakt. Voegen al die lijstjes dan iets toe? Feit is er wordt geent zo snel als kan en zo snel als verantwoord is. Er is aardig zicht op wie geent is, wie de tweede prik al heeft gehad of gaat krijgen. Meer kun je er niet van maken. Enige dat telt is dat uiteindelijk iedereen die wil geent is.

En nu alles afraffelen in de hoop dat de maatregelen weg kunnen daarmee ben je er ook niet. Er komen nog steeds niet geente mensen het land in en uit dan. Dus lang leve de lol. Ga er maar van uit dat dat heel lang gaat duren als dat ooit nog terug komt. Dan kan het alleen maar meevallen.

Iedereen die er mee te maken heeft doet zijn bloedende best. Wordt ingehaald door andere inzichten, cijfers die opeens erg oplopen of afnemen, vaccins die niet geleverd worden of toch wel. Die wil dit, die wil dat. Die wil niks die wil alles.

En daar moeten dan een handjevol mensen de juiste keuzes maken, wat ze ook doen er zijn dan altijd mensen die het er niet mee eens zijn.

Alleen maar gaan kijken wat er allemaal fout gaat helpt dan niet, behalve dat negatieve energie niet helpt in jezelf geestelijk en lichamelijk gezond houden

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:43

Ann schreef:
Ach, als ik lees op social media hoeveel mensen ineens 'corona-expert' zijn geworden, verbaas ik me nergens meer over...

Op de socials is het al irritant, laat staan als zo iemand in de regering zit...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:47

@karuna: Het gaat er mij om dat er fout op fout word gemaakt. De verhalen waren zo mooi en uiteindelijk komt er niks van terecht.
En dat irriteert de kamer ook. De jonge komt nu verder in het nauw met de niet kloppende cijfers... hoezo heb je dan langer de tijd nodig gehad om een systeem op orde te krijgen terwijl dat nu niet zo is?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:49

Maar wat ik dus neerzet. Als er cijfers gegeven worden die later door gekke dingen niet kloppen. Of er worden opeens minder vaccins geleverd, moet je dan de boodschapper afslachten of denken er wordt gewerkt met wat er op dat moment is. Dat dat later heel anders is gebeurd nu eenmaal in crisis situaties en onbekende omstandigheden. Door alleen op de "fouten" te fixeren maak je je zelf negatief, chagerijnig en wapen je jezelf niet tegen wat nog komen gaat.

De Jonge is uiteindelijk de laatste schakel in het hele verhaal. En eigenlijk alleen de boodschapper. En zegt steeds het kan wijzigen, het kan anders worden als er minder geleverd wordt of de besmettingen toenemen, de man is geen helderziende allesweter maar een mens die ook maar afhankelijk is van zijn medewerkers en zijn deskundigen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:56

Hugo is de boodschapper , klopt maar hij zou beter even de boodschappen die hij van het ministerie krijgt bij zich kunnen houden want helaas , dag later is het weer anders.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:56

Wow, wat een negativiteit en wantrouwen in dit topic ineens.

Gommers heeft gisteren nog uitgelegd hoe het zit met de daling nu, maar de verwachting van de stijging door de Engelse variant.
De medici willen ook geen versoepelingen van maatregelen, maar de druk is enorm.
Al dagen hoor en lees je hoe slecht het is voor de jeugd dat de scholen gesloten zijn.
En de scholen gaan open.....

Ik vind het ook een zooitje met het vaccineren, maar alle ballen op Hugo vind ik niet terecht.
Zeker zo'n opmerking dat hij maar schoolmeester is, zie ik vooral op SM voorbij komen door tegenstanders van alle maatregelen.
De Jonge wordt geadviseerd door OMT en hoge ambtenaren. Welke minister van welke partij daar ook zit, zal met dezelfde problemen worden geconfronteerd.
Ik heb echt een hekel aan het CDA, maar wat hij voor zijn kiezen krijgt, vind ik niet altijd terecht.
Hij wordt gebruikt als kop van Jut, terwijl hij eigenlijk alleen maar de boodschapper is.
Ik vind dat de andere leden van het kabinet hem laten verzuipen.
Niemand wil zijn handen vuil maken, met het oog op de verkiezingen en blijven in de luwte.

Ik hoop snel dat er meer gevaccineerd wordt. Dat is de enige oplossing.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:02

bigone schreef:
Hugo is de boodschapper , klopt maar hij zou beter even de boodschappen die hij van het ministerie krijgt bij zich kunnen houden want helaas , dag later is het weer anders.

Als hij het voor zich houdt is het ook niet goed want het volk heeft "recht" op de informatie.

En ja soms worden beslissingen ingehaald door rap ontwikkelende omstandigheden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:04

Hij kan het pas naar buiten brengen als hij het zeker weet. Het volk heeft ook recht op informatie die de waarheid bevat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:06

Hugo is inderdaad de kop van jut, mijn bericht was niet om hem te bekritiseren. Hij doet zijn uiterste best maar wanneer hij niet goed geïnformeerd word, en dat gebeurt blijkbaar regelmatig, dan zou je toch verwachten dat hij zich wat minder “ flapuit “ gedraagt want hij krijgt het op z’n kop. En dan komen er verkiezingen aan en helaas , ze zeggen allemaal dat ze Corona niet politiseren maar onderhand doen ze dat wel. En flink en daar erger ik me kapot aan. Partijen die dit doen krijgen bij voorbaat mijn stem al niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:06

Hij is niet maar de boodschapper. En al was hij dat, dan zou hij de boodschap wel anders mogen brengen. Niet halleluja en dat er dan uiteindelijk weinig van terecht komt. Dat hij de enige is met zijn hoofd op het hakblok vind ik ook niet terecht trouwens. Begon al met dat testen en bron en contact onderzoek. Je kunt niet voor eeuwig met dat soort zaken weg blijven komen. Heeft niks merkt negativiteit te maken. Kritisch zijn wil niet zeggen dat je per definitie wantrouwend en negatief bent. Ik zie ook dat het complex is en mensen echt hun best doen. Neemt niet weg dat er den aantal zaken zijn die echt wel beter zouden kunnen.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:07

Electra63 schreef:

Gommers heeft gisteren nog uitgelegd hoe het zit met de daling nu, maar de verwachting van de stijging door de Engelse variant.
De medici willen ook geen versoepelingen van maatregelen, maar de druk is enorm.
Al dagen hoor en lees je hoe slecht het is voor de jeugd dat de scholen gesloten zijn.

Ik vind het ook een zooitje met het vaccineren, maar alle ballen op Hugo vind ik niet terecht.
Zeker zo'n opmerking dat hij maar schoolmeester is, zie ik vooral op SM voorbij komen door tegenstanders van alle maatregelen.
De Jonge wordt geadviseerd door OMT en hoge ambtenaren. Welke minister van welke partij daar ook zit, zal met dezelfde problemen worden geconfronteerd.
Ik heb echt een hekel aan het CDA, maar wat hij voor zijn kiezen krijgt, vind ik niet altijd terecht.
Hij wordt gebruikt als kop van Jut, terwijl hij eigenlijk alleen maar de boodschapper is.
Niemand wil zijn handen vuil maken, met het oog op de verkiezingen en blijven in de luwte.

_/-\o_

Niets aan toe te voegen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:09

Laurie schreef:
Electra63 schreef:

_/-\o_

Niets aan toe te voegen.

+ 1