Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 13:10

bigone schreef:
Ik zeg niet dat de bn ers complotdenker zijn, soms wel , vaak ook niet. Wat betreft doutzen , ze geeft aan niet gevaccineerd te willen worden en dat is haar recht. Echter, daarna komt de boodschap dat ze uitgesloten word van de maatschappij en dat is gewoon dikke onzin. Ze moet wat meer moeite doen maar zo brengt ze het niet. En bijna de hele Nederlandse scène geeft natuurlijk hartjes en ohhh wat goed van je. Voor mij valt dat onder geslijm en niet dat men het er mee eens is. Joh al die bn ers kunnen banketstaaf wat ze willen, sommigen maken zichzelf onsterfelijk belachelijk.

Doutzen heeft volkomen gelijk.
En niks geen geslijm,ze heeft heel veel volgers en dus ook veel invloed op mensen.
Gelukkig zijn er bn ers die zich uitspreken tegen de belachelijke regels.
Daar zijn heel veel mensen het mee eens,dus onsterfelijk belachelijk maken ze hunzelf niet.
Misschien in jou ogen maar miljoenen mensen zijn het met haar eens.

MarlindeRooz

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 13:13

Miljoenen ja? Misschien wereldwijd maar in Nederland niet hoor. Dat zou 1 op de 15 volwassenen betekenen. Nou ik ken veel mensen maar niet zoveel complotdenkers.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 13:14

MarlindeRooz schreef:
Miljoenen ja? Misschien wereldwijd maar in Nederland niet hoor. Dat zou 1 op de 15 volwassenen betekenen. Nou ik ken veel mensen maar niet zoveel complotdenkers.

Er zijn meer landen dan nederland. ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 13:17

Omdat je het zo specifiek over BN-ers had. ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 13:19

loriene schreef:
MarlindeRooz schreef:

En de hele wereld kent onze BN’ers? :=
Doutzen haar gezicht misschien.
Maar Tim Douwsma houdt in Duitsland of België al wel op hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 13:19

334.000 likes op dr post.. Jaaa echt miljoenen :+
Maar je hebt wel vaker moeite met een nulletje meer of minder, maar net hoe het jou uitkomt toch loriene?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 13:39

loriene schreef:
MarlindeRooz schreef:

Jazeker, Eric Clapton bvb, kreeg problemen na vaccinatie , hersteld en met groot misbaar aankondigen dat hij nooit op zal treden in gelegenheden waar een CoronaCheck word gedaan.
Heeft net een nieuw album gepresenteerd en raad eens? Gewoon opgetreden deze week in een theater waar gewoon toegang was maar alleen gevaccineerd.
Voor zover principes.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 13:44

"Een eventueel vals coronabewijs kan niet worden ingetrokken. Dat zegt GGD GHOR tegen persbureau ANP nadat maandagavond bekend was geworden dat een aantal GGD-medewerkers op non-actief is gesteld vanwege mogelijke fraude met vaccinatiebewijzen.

Een vals bewijs kan niet worden ingetrokken omdat de QR-code opgeslagen wordt op het apparaat waarmee het is aangemaakt, en niet in een centraal systeem van de overheid.

Dat het probleem niet wordt aangepakt, heeft volgens het ministerie te maken met de werking van de app. "Nederland heeft gekozen voor hoge privacystandaarden. Dat betekent dat je bij het aanmaken van de QR-code maar één keer contact maakt de database van de GGD. We kunnen daarna niet terugkijken of de QR-code intrekken", zegt een woordvoerder."

https://nos.nl/artikel/2398657-ook-frau ... acheck-app

Voor mensen die bang zijn dat de informatie van de QR-code dus verder gaat dan je eigen telefoon (in handen van de overheid/opgeslagen op een cloud etc.), dat gaat het dus niet. Dat zorgt zelfs voor problemen aangezien dus valse bewijzen niet verwijderd kunnen worden en "het groene vinkje" ook niet tijdelijk op non-actief gezet kan worden als een gevaccineerde positief is getest op corona.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 13:46

Dat zorgt er ook voor dat iemand die positief is gewoon kan vliegen. Als je eenmaal een code hebt blijft die geldig. Zelfs als je dus aantoonbaar besmet bent….

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 13:48

996981 schreef:
Dat zorgt er ook voor dat iemand die positief is gewoon kan vliegen. Als je eenmaal een code hebt blijft die geldig. Zelfs als je dus aantoonbaar besmet bent….

Dat kan je voor de QR code ook al. In quarantine gaan blijft eigen verantwoordelijkheid aldus de regering.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 13:52

996981 schreef:

Bij vaccinatie wel, dan is je code een jaar geldig, maar dat was eerder al aangegeven in https://www.nu.nl/tech/6151318/besmette ... ouden.html. Bij een test is de code sowieso maar 24 uur geldig.

Ding is dat de scanapp niet online hoeft te zijn en de gegevens dus niet tegen een database gecheckt worden, alle gegevens (initialen, geboortedag en -maand, geldigheid code, etc) staan in de QR-code zelf. Is privacytechnisch een stuk beter (database die openbaar toegankelijk moet zijn om alle verzoeken van de apps af te handelen is hackgevoelig) en ook qua beheer een stuk prettiger. Nadeel is wel dat je codes inderdaad niet in kan trekken in dat geval.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 20:22

loriene schreef:
bigone schreef:
Ik zeg niet dat de bn ers complotdenker zijn, soms wel , vaak ook niet. Wat betreft doutzen , ze geeft aan niet gevaccineerd te willen worden en dat is haar recht. Echter, daarna komt de boodschap dat ze uitgesloten word van de maatschappij en dat is gewoon dikke onzin. Ze moet wat meer moeite doen maar zo brengt ze het niet. En bijna de hele Nederlandse scène geeft natuurlijk hartjes en ohhh wat goed van je. Voor mij valt dat onder geslijm en niet dat men het er mee eens is. Joh al die bn ers kunnen banketstaaf wat ze willen, sommigen maken zichzelf onsterfelijk belachelijk.

En niks geen geslijm,ze heeft heel veel volgers en dus ook veel invloed op mensen.
Daar zijn heel veel mensen het mee eens,dus onsterfelijk belachelijk maken ze hunzelf niet.

Respect voor Doutzen en de rest die voor zijn of haar mening uit durft te komen.
Weg met deze regels die niets met gezondheid te maken hebben

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 20:46

_Mir schreef:
loriene schreef:

Respect voor Doutzen en de rest die voor zijn of haar mening uit durft te komen.
Weg met deze regels die niets met gezondheid te maken hebben

Hoezo hebben ze niets met gezondheid te maken?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 21:39

Vraag liever waar ze volgens Mir, loriene e.a. dan wél mee te maken hebben, want dat is het bekende rookgordijn dat steeds gecreëerd wordt, want: 'waar rook is ...' Lekker vaag van alles suggereren maar concreet worden ho maar.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 22:12

Ik sta echt niet achter alle maatregelen die de overheid heeft toegepast (of pas veel te laat... Mondkapjes...)
Maar dit is toch een prima manier om dingen weer open te gooien zonder teveel risico?

Kan iemand me uitleggen waar het struikje discriminatie op gezondheid dan zit? Dat is toch wel iets dat ik veel voorbij zie komen.
Iedereen is welkom bij een evenement e.d., of als je een qr code hebt óf met gewoon even een testje als je de prik niet wilt, prima toch?

Ik vind zo'n post van Doutzen nogal dramatisch. Prima als je geen prik wilt, maar ga nu niet zielig lopen doen dat je wordt buiten gesloten want dat is gewoon niet waar.

Zoe_rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 22:34

Askja schreef:
Vraag liever waar ze volgens Mir, loriene e.a. dan wél mee te maken hebben, want dat is het bekende rookgordijn dat steeds gecreëerd wordt, want: 'waar rook is ...' Lekker vaag van alles suggereren maar concreet worden ho maar.

Waar het wel mee te maken heeft: the Great reset, stapje voor stapje een uiteindelijk totale controle staat. Maar daar willen jullie hier niks van horen.

In Duitsland is het op veel plekken trouwens al 2G om ergens binnen te kunnen komen: gevaccineerd of genezen. Getest is dan niet meer genoeg. Is het voor die mensen ook niet waar dat ze buiten gesloten worden? Als je je niet wil of kan laten vaccineren om wat voor reden dan ook en ook nog niet ziek bent geweest heb je dus geen keus.
Aangezien Duitsland steeds een paar stappen voor loopt op NL, zou het me niet verbazen dat het ook hier uiteindelijk die kant op gaat.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 22:36

Ilse_123 schreef:
Ik sta echt niet achter alle maatregelen die de overheid heeft toegepast (of pas veel te laat... Mondkapjes...)
Maar dit is toch een prima manier om dingen weer open te gooien zonder teveel risico?

Kan iemand me uitleggen waar het struikje discriminatie op gezondheid dan zit? Dat is toch wel iets dat ik veel voorbij zie komen.
Iedereen is welkom bij een evenement e.d., of als je een qr code hebt óf met gewoon even een testje als je de prik niet wilt, prima toch?

Ik vind zo'n post van Doutzen nogal dramatisch. Prima als je geen prik wilt, maar ga nu niet zielig lopen doen dat je wordt buiten gesloten want dat is gewoon niet waar.

Ze vinden het discriminatie omdat ze niet binnen mogen als ze geen vaccin willen en geen test willen doen.

@Askja: waarschijnlijk iets vaags als "ze willen ons controleren/volgen/dictatuur" (met welke reden??) of "ze willen geld vangen" (dat dit hele 'grapje' de overheid klauwen met geld kóst ipv oplevert, plus dat politici veel meer zouden verdienen in het bedrijfsleven tov de politiek dus de politiek geld-wise niet gunstig is, plus de nodige imagoschade voor de politici zelf gezien de beslissingen die ze moeten maken en knopen die ze moeten doorhakken, vergeten ze met gemak maar even...)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 22:57

Zoe_rainbow schreef:
Askja schreef:

Waar het wel mee te maken heeft: the Great reset, stapje voor stapje een uiteindelijk totale controle staat. Maar daar willen jullie hier niks van horen.

In Duitsland is het op veel plekken trouwens al 2G om ergens binnen te kunnen komen: gevaccineerd of genezen. Getest is dan niet meer genoeg. Is het voor die mensen ook niet waar dat ze buiten gesloten worden? Als je je niet wil of kan laten vaccineren om wat voor reden dan ook en ook nog niet ziek bent geweest heb je dus geen keus.
Aangezien Duitsland steeds een paar stappen voor loopt op NL, zou het me niet verbazen dat het ook hier uiteindelijk die kant op gaat.

En die totale controle houdt precies in ?
En jullie weten dat, omdat ?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 22:59

De ironie, ik had de post boven mij niet gezien :')

Totale controle, wat houdt dat precies in? Wat schieten ze er mee op?

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 23:50

Zoe_rainbow schreef:

Ik heb hier juist specifiek vorige keer naar gevraagd. Ik wil juist graag horen waarom "ze" totale controle willen. Wat is het doel daarvan, wat bereiken ze daarmee.
Een antwoord heb ik daar tot nogtoe niet op gekregen of gevonden.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 00:31

Hoewel ik het absoluut eens ben dat totale macht misschien wat ver gezocht is, vind ik het zorgelijk dat het deel van de post over 2G dan weer totaal genegeerd wordt door alle mensen die 'geen problemen zien'. Het op die manier buitensluiten zou toch niet gaan gebeuren? En Duitsland is niet bepaald een onbeduidend ontwikkelingsland.

Verder moet ik stiekem wel lachen om mensen die altijd vragen, wat zou dan de reden moeten zijn, of het doel.
Kijk even in je geschiedenisboek..de meesten gekken in de historie die veel voor elkaar kregen hadden ofwel als reden macht/geld of ze hadden een reden die veel aan waanzin grensde en voor de normale mens niet echt uit te leggen.
De verwachting dat achter alles een goede reden zit en mensen dingen altijd doen om een uitlegbare, redelijke reden/doel is wel heel primitief. :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 07:24

Sunnda schreef:
Hoewel ik het absoluut eens ben dat totale macht misschien wat ver gezocht is, vind ik het zorgelijk dat het deel van de post over 2G dan weer totaal genegeerd wordt door alle mensen die 'geen problemen zien'. Het op die manier buitensluiten zou toch niet gaan gebeuren? En Duitsland is niet bepaald een onbeduidend ontwikkelingsland.

Voor zover ik weet is 2G alleen van toepassing in niet-essentiële situaties. Een niet-gevaccineerde kan in Duitsland dus nog steeds gewoon eten kopen, naar de dokter, de gemeente of naar school, al zul je op een aantal plaatsen een negatief testbewijs moeten overleggen.
Er wordt dus niemand 'buitengesloten'.

Vergeet niet dat het merendeel van de niet-gevaccineerden hun vaccin niet heeft geweigerd vanwege een medische indicatie. Zij kunnen ook nu nog steeds gewoon hun prik gaan halen en (na de wachttijd) weer overal naar binnen.
Voor de kleine groep die echt niet gevaccineerd kan worden, is het vooral te hopen dat de vaccinatiegraad snel verder stijgt (in Duitsland blijft die nog behoorlijk achter), zodat hopelijk ook de maatregelen zoals 2G afgeschaald kunnen worden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 07:38

Zoe_rainbow schreef:

Ik heb me daar een paar keer op ingelezen... dus ik weet niet wie 'jullie' hier zijn, maar ik hier heb daar wel van gehoord :j
De Great Reset is overigens niet helemaal hetzelfde als de totale controle staat, dus je moet dan wel even goed bedenken welke het nu is? Of is het het allemaal tegelijk?

Daarbij, wat is er precies mis met The Great Reset? Want zo heel erg is dat toch niet?

Citaat:
gevaccineerd of genezen. Getest is dan niet meer genoeg. Is het voor die mensen ook niet waar dat ze buiten gesloten worden? Als je je niet wil of kan laten vaccineren om wat voor reden dan ook en ook nog niet ziek bent geweest heb je dus geen keus.

Degene met de grote monden zijn over het algemeen niet de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden, maar die om echt idiote redenen gewoon niet willen met hun woke privelige gezeur.... dus dat is dan jammer voor ze maar helaas....

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 07:56

Ik ben geen voorstander van de 2G regeling.Ik ben trouwens ook niet eens dat we Duitsland maar achter aan lopen. We hebben duidelijk een ander beleid gehad, hadden we in sommige gevallen van Covid-19, maar net als Duitsland gedaan (strenger).
Ik vind testen heel erg belangrijk ook bij de gevaccineerde. Ik zie dat nu mensen niet testen die gevaccineerd zijn, maar wel klachten hebben. Ik vind dit zorgelijk. Ik vind testen super belangrijk omdat het daadwerkelijk aangeeft hoe het staat met het virus. Ook als het wel meevalt. Gisteren zelf ook weer getest omdat ik klachten gelukkig geen covid-19. Wel ben ik gevaccineerd.
Overigens ben ik het wel eens dat we steeds meer een controle staat krijgen, maar dit is niet alleen de oorzaak van de overheid en is al ver voor Covid-19 gaande en we doen er allemaal aan mee. We laten allemaal data achter. Om dat nu erbij te betrekken vind ik niet relevant.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 08:10

Zoe_rainbow schreef:
Askja schreef:

En wat is die great reset dan? Ik heb dat hier vaak gevraagd maar krijg nooit antwoord.
En moet zelf onderzoek doen dus dat heb ik gedaan.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Grote_Reset

Hier staat wel een uitleg maar dat vind ik niet echt problematisch en het is ook verre van een totale controle staat.
Welvaart en inkomen verdelen over de hele wereld lijkt me wenselijk. En meer rekening houden met ecologische problemen ook. Zo duurzaam mogelijk leven staat ook op de agenda.
Ik ben voor, dus kom maar door met die grote reset.