[Info] Tattoo's 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 00:27

Im heb uiteindelijk een huistransplantatie moeten ondergaan vanwege de kleur rood .[/quote]

WoW. Dat is inderdaad pittig. Weten ze door welke stof in de inkt de reactie kwam?[/quote]

Bij het zetten was genezing geen probleem. Bij mij kwam het probleem bij het weghalen. Bij het weglaseren ging het geuwelijk fout. Toen kwam de kleur vrij. Gevolg was zware reactie. Huidarts zei blijven laseren en voor ik het wist zat ik bij plastisch chirurg wond ging niet meer dicht en was inmiddels behoorlijk aangetast door laseren.
Ik heb al eens foto en verhaal gepost. Was niet echt lekker. Ik denk ook dat ze nu andere stoffen in inkt hebben. Tattoo was echt al 30 jaar oud.. ik heb echter nooit geen kleur meer durfen nemen.

njiloj

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 01:09

Dat snap ik inderdaad!
Er is inderdaad een hoop veranderd wat betreft ingrediënten van inkt en de keuring daarvan. Er zijn maar weinig inkten die goedgekeurd zijn in Nederland, en deze eisen zijn erg hoog. De kans op een allergische reactie is dan ook erg klein. (Gelukkig)

Als tattooeerder hoor je vaak verhalen van klanten over allergische reacties, maar meestal is de huid gewoon flink geïrriteerd van het zetten, of (af en toe) slechte nazorg.

Ik heb al eens een klant gehad die 2 dagen later lekker in de jacuzzi ging zitten en een dag later belde dat zn tattoo rood was en opgezet. -O-
Tja.
Ik zorg dat mijn klanten een goed nazorg formulier meekrijgen, ik leg het uit en geef Mn telefoonnummer mee zodat ze altijd kunnen bellen voor vragen of tips.
Meer kan ik niet doen.

IrisW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 00:45

borstnoot schreef:
Hey! Ik heb een tijdje meegelezen met dit topic en ga nu toch zelf een vraag stellen. Ik ben al even na aan het denken over een tattoo maar ik wil eigenlijk meteen een iets grotere, nog een leuke: ik wil hem waarschijnlijk op m'n ribben. Eigenlijk zoals in de foto maar dan met ietsje meer schaduw, niet veel.
Mocht het nog niet duidelijk zijn: ik ben een tattoo virgin. Denken jullie dat het problemen oplevert of zeggen jullie: gewoon doen! Oh en als jullie tips hebben voor artists (liefst via insta) dan hoor ik dat graag! Geld of locatie ''speelt geen rol'', je hebt zo'n ding toch voor je leven.
[ [url=m/cxQ02F.jpg]Afbeelding[/url] ]
Edit: hoe kan die foto kleiner? :+

Hanne van Blackbear tattoo en Jenny Olivia
Beide zetten ze prachtige bloemen! Ik heb zelf een tattoo van Hanne (2 olifantjes met bladeren) op dezelfde plek op mijn ribben en ben onwijs blij ermee. Heel mooie, nette shop en toffe down to earth artists. Ik was geen virgin meer, maar het was wel pas mijn 2e tattoo. Mijn 1e was een kleintje op mijn enkel van een kwartier. Die van mijn ribben duurde 1.5 uur, maar het viel me goed mee! Af en toe was het even op mijn tanden bijten, maar de momenten dat ik echt dacht van aaaaargh, toen stopte ze alweer. Haar tattoo ritme was heel prettig iig haha.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:27

Wou nog even een foto tonen van hoe dik en groot de korsten waren tijdens het genezen van mijn man zijn tattoo. Ik heb nog nooit zulke grote en dikke korsten gezien := Dit is ongeveer 30cm groot. Zijn er hier meer mensen die het ooit zo heftig gehad hebben?

Intussen ziet het er trouwens weer prachtig uit en is alles verveld :D Het is een oerang oetang uit de boeken van Terry Pratchett en het wordt een hele Pratchett sleeve op zijn onderbeen.

Afbeelding

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:48

Pff wat ik zie is dat het wel erg droog is. Maar nee zelf nooit gehad en ik heb enorme tattoo’s die gehele rug en volledige arm bedekken.
Wel black and grey dat weer wel.
Gelukkig dat alles goed is genezen

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:33

Hij was niet zo lang hiervoor ingesmeerd hoor, daar was het niet van. Smeren gebeurt heel regelmatig :j

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:07

Volgens mij is dat wel normaal hoor.
Kleur gaat dieper.
De echte zwarte plekken die ik erin heb waren ook dikkere korsten en kleur is nog een tikje erger.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 15:06

Yasmine schreef:
Wou nog even een foto tonen van hoe dik en groot de korsten waren tijdens het genezen van mijn man zijn tattoo. Ik heb nog nooit zulke grote en dikke korsten gezien := Dit is ongeveer 30cm groot. Zijn er hier meer mensen die het ooit zo heftig gehad hebben?

Intussen ziet het er trouwens weer prachtig uit en is alles verveld :D Het is een oerang oetang uit de boeken van Terry Pratchett en het wordt een hele Pratchett sleeve op zijn onderbeen.

Dit is inderdaad normaal hoor. Ik heb nu een tattoo of 20, en ik heb er een stuk of 4 gehad waar ook zulke korsten vanaf kwamen.
Ligt ook erg aan huidtype, gezondheid en de hand van de tattooeerder.
En idd, kleur is altijd erger dan black en grey.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:30

cinniz123 schreef:
Volgens mij is dat wel normaal hoor.
Kleur gaat dieper.
De echte zwarte plekken die ik erin heb waren ook dikkere korsten en kleur is nog een tikje erger.

Ou hier echt geen last van gehad en heb toch echt wel behoorlijke zwarte vlakken.

Afbeelding

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:35

We weten nu dat het normaal is :j We hebben allebei ook al veel tattoos maar alleen zwart, dus dit was wel even wat anders. :P

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:44

Yasmine schreef:
We weten nu dat het normaal is :j We hebben allebei ook al veel tattoos maar alleen zwart, dus dit was wel even wat anders. :P

Ja dat is dan wel weer goed dat het hier gedeeld iwordt.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:53

Nog 2 weken... :D Kijk er naar uit en zie er tegenop tegelijk.
Ook heb ik de dag nadien een springclinic gepland, dat wordt nog een dingetje denk ik :+
Als ik mijn rijbroek over mijn been krijg ben ik ver genoeg denk ik :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 12:04

Spannend! Ik nog 4 weken en 6 dagen :D Ik tel niet af hoor.. :roll:
18 april krijg ik mijn ontwerp, ben zo benieuwd!

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 12:33

Ik mag volgende week woensdag . Wel heb ik sinds maamdag een peesontsteking aan mijn hamstring... Ik hoop dat dat geen belemmering gaat zijn voor een goed herstel van zowel de tattoo als de blessure..

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 12:41

Ik tel ook absoluut niet af... :+
Ik krijg mijn ontwerp de dag zelf...dan kan ik er nog veranderingen op laten aanbrengen.

Keat: komt de tattoo op de plaats van je blessure dan? Anders lijkt mij niet dat het probleem is...

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 12:53

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 13:30

Ben jaloers op alle aftellers :')
Maar ik moet echt even sparen.
Charisma ik had het ook hoor,je kijkt er naar uit omdat je eindelijk aan de beurt ben maar de lange zit en hoe het uiteindelijk wordt is wel weer een ding.
Weet nog goed dat ik na mn eerste deel vd sleeve heel blij was maar tegelijker tijd had ik ook zoiets van als ik maar geen spijt krijg _O-

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:55

Hier ook nog exact 4 weken <3

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 15:59

Ik vandaag ook nog 2 weken tot ik aan de beurt ben! Kan echt niet wachten haha.
Moet vandaag het ontwerp op de mail krijgen van Joe dus hoop dat het snel komt, ben zo benieuwd :D

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:23

Ja, dat spijt dingetje blijft me ook wel wat achtervolgen...maar van al de rest heb ik ook nooit spijt gekregen...en oud en lelijk worden we toch allemaal, dus dan maakt die inkt ook niks meer uit :+

November: wij mogen samen :')

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:32

Hej hej!
Ik lees al geruime tijd mee, met veel plezier :j
ik heb 1 plaatje, op mijn onderrug. Niet moeders mooiste helaas, maar ik was destijds blijkbaar nog niet zo kritisch :=
Wil er sowieso nog 2 en de eerste op de zijkant van mijn onderarm. Waarschijnlijk een infinity met woord, bloem en symbolen, met kleur! Vrij gedetailleerd dus.
Ik wil er best een eindje voor rijden, maar niet naar de andere kant van NL ;) Iemand tips en ervaringen hier in zuid-west NL? Wie raden jullie aan?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:48

Gave plaat heeft hij laten zetten Yasmine! Ik heb twee met bijna alleen maar kleur, ik had er ook flinke korsten op zitten. Lekker smeren en soepel houden en dan vallen ze er vanzelf af en is de tattoo weer knap :D

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 18:27

@Charisma samen op de pijnbank :P

Ik heb mijn ontwerp net binnen gekregen! Erg mooie tekening maar heb nog wel een paar puntjes, hij is een stukje te laag ingetekend bijvoorbeeld dus de plaatsing is niet helemaal goed, dus die mail ik nog even terug. Voel me alleen zo'n zeurkous :Y)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 22:06

Gezellig :D

En je bent geen zeur, 't moet toch op jou lijf, dus jij moet er tevree mee zijn!

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 08:59

Woei ik nog maar 1 maand en 9 dagen te gaan tot ik mn tattoo ga laten uitbreiden, komt nu echt dichtbij, zo'n zin in! Ben wel heel benieuwd naar het ontwerp