3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 11:21

@Safiera; Bijhouden in een app (Myfitnesspal of Food, die laatste gebruik ik sinds kort), scheelt rekenwerk. Je kunt daar ook je gewenste percentages invoeren :j En dan is het alleen nog maar een kwestie van producten scannen (wel goed kijken of de voedingswaarden overeenkomen met het gevonden product, anders even zelf invullen), afwegen en de hoeveelheid invoeren :) Ik kan dat echt aanraden!
Heb het eten afwegen etc. een tijdje niet gedaan, maar dat is niet echt een optie voor mij. Dan eet ik toch al snel boven mijn kcaldoel, ondanks ik denk dat het wel meevalt. Ik zal dit dus proberen te blijven toepassen in het dagelijks leven, zodat ik een gezonde basis heb.
Met vakanties etc. zal ik het wel loslaten, maar dan weet ik ook dat ik daarna thuis weer kan terugvallen op de basis.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 10:37

Gisteren me netjes aan mn schema gehouden, ik kan het wel! Begin steeds meer de balans te vinden tussen lekker eten en genieten, en gezond en mager eten. Ik had altijd de neiging om feestdagen weken te laten duren (want het is toch bijna pasen/kerst/etc) en na bijv een vakantie te roepen "ahhh dat kan nog wel, toch hele vakantie al slecht gegeten, dit kan er ook nog wel bij"

Vandaag is dit het plan:
O: Griekse yoghurt met frambozen en havermout
L: salade met kipreepje, tomaat, kikkererwten en beetje vinaigrette, kom tomatenbouillon
T: banaan
A: patatjes uit de actifry met hellmans light, biefstuk en gebakken champignons (kijk er nu al naar uit :9 )
T: als ik nog trek heb paar plakjes kipfilet met een augurkje erin

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 11:13

Ohhh jouw avondeten klinkt echt yum Laura!

Hier mijn slordige lijstje van gisteren:
O/L: 2 gebakken eieren met 3 plakjes spek
T: latte
A: stukje zalm met verse pasta, wat pesto, courgette, tomaat, en knoflook. Recept van HelloFresh, helaas de groentes aan laten branden dus was niet zo lekker.
T: bak zoute popcorn en ice tea green in de bios
T: 1 kroket
Die kroket had niet gehoeven en was echt super zonde. Baal er nog steeds van.

Planning vandaag:
O/L: ? Gok dat ik iets van een broodje neem in de stad
A: Kippendijfilet net gepofte paprika, citroen, Mexicaans kruidenmix, witte langraanrijst, verse bladpeterselie, feta, en amandelschaafsel.
T: heel wat alcohol
Vanavond op stap, dus overdag rustig aan. Die kcal drink ik er vannacht wel bij.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 11:20

Oehh jammer van die aangebrande groenten, want t klinkt wel heerlijk!

En snap dat je baalt van die kroket, maar hij zit er nu in, dus niet te lang bij stilstaan hoor :(:)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 11:25

Balen van de kroket, maar was ie wel lekker? ;) idd niet te lang bij stilstaan. Een kroket maakt je niet dik

Mijn planning voor vandaag:

O: havermout met eiwitpoeder en blauwe bessen
T: eiwitreep, alpro caramel ijskoffie
L: twee groentenwraps met quorn en hummus
T: halve avocado en snoeptomaatjes
A: geen idee, eet bij schoonouders
T: alpro go on met ananas

Kcal zonder avondeten: 1303
Beweging: 17,5 minuten hardlopen

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 11:35

Het was wel echt de lekkerste kroket die ik ooit gehad heb, dus dat maakt veel goed haha.

Net lijstje Dilan!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 11:36

__Sannne schreef:
Het was wel echt de lekkerste kroket die ik ooit gehad heb, dus dat maakt veel goed haha.

Net lijstje Dilan!

Mooi :j dan ist niet zonde toch ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 11:37

Ik eet echt ongezonde oliebol... maar werk heel veel (=veel lopen). Haal elke dag zonder moeite de 10.000 stappen. :=

Dus weer 1 kilo kwijt hierzo... zit nu op precies -9 kilo sinds begin dit jaar. :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 11:40

Ik merk echt wel dat ik op kantoor ben gaan werken. Eet wel minder dan eerst, maar kom alsnog aan. Voornamelijk ook doordat ik in het weekend wél uitschieters heb. :n

Voorheen kwam ik ermee weg door t fysieke werk, nu kom ik juist aan. Maarja, de aanhouder wint. Hopelijk krijg ik ook in t weekend meer discipline

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 18:23

MarlindeRooz: knap! 9 kilo! Ben ik jaloers op.
Het halen van de 10 000 stappen vind ik zelf ook makkelijk. Enkel de laatste tijd nogal wat bureauwerk moeten doen en dan zit ik rond de 8000 stappen.
Dilan93: het soort werk dat je doet heeft echt wel invloed op je beweging. Ik kan er van meespreken.

Ik ben iedere maand 1kilo verloren. Nu 65,3. Al 4 kg kwijt sinds januari. Ben ik best blij mee. Je begint het te zien aan mijn kleren. Zo een fijn gevoel!

O: 4 crackers met I love chocolate en glas fruitsap (+/- 400 kcal)
M: salade met kip, wrap en babaganoush (400 kcal)
A: zelfgemaakte chili con carne met 2 wraps (700 kcal)

Ik ben aan mijn doel van 1500 kcal voor deze dag.

Deze avond nog een stukje fruit of yoghurt.

Nu 8000 stappen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 18:42

Laibadji, dat voelt echt goed ja! Goed bezig dus.

Marlinderooz, dat is flink wat dat je kwijt bent! Wel handig als je erg actief bent natuurlijk, dan heb je wat meer marge.

Lijstje van vandaag:
O: ‘tortilla’ met courgette, champignon, kerstomaten, spinazie, ui, parmezaan.
L: salade met kerstomaatjes, paprika en wat citroensap. Bulletproofkoffie
T: kopje koffie met stukje chocolade
A: soep met brood en kaas. Kom notenmix, pompoen en pijnboompitten, lijnzaad, frambozen.

B: wandeling

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:24

Stille meelezer kruipt onder haar steen vandaan.
Ik loop tegen een probleem op en vroeg mij af hoe jullie hier mee omgaan. Ik heb de laatste tijd erg veel etentjes (lees 2 keer per week). Hoe gaan jullie hier mee om?
Afgelopen vrijdag uit eten geweest en dan wordt er een ‘vast’ menu (voor-, hoofd- en nagerecht voorgeschoteld). Ik ben niet een persoon die dan maar de helft opeet zodat de andere helft moet worden weggegooid. Ik vind dit erg asociaal. Keerzijde is, is dat er in zo’n complete maaltijd al snel 2000 kcal zitten. Bizar veel. (Toetje laten staan is een optie, maar dan houdt je 1500+ kcal)
Ik heb lang niet altijd de mogelijkheid om het etentje over te slaan, ze komen hoe dan ook. Maar extreem compensatiegedrag voelt bij mij ook niet goed. Bij niks doen maken die etentjes alle inspanningen van de rest van de week ‘kapot’. Hebben jullie hier tips voor? (De etentjes zijn tijdelijk tot circa juli, dus nog een lange tijd. Te lang om er niks mee te doen)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:37

Jemig, hoe kom je aan zoveel etentjes? := maar meestal zal dit niet een vastgesteld menu zijn, toch? Zo niet, kies ik als voorgerecht meestal een soepje en als hoofdgerecht mager vlees of vis met groenten. Vaak krijg je patat er apart bij, ik zeg dan vaak dat ik die er niet bij hoef, of bij een groter gezelschap eet de rest dat wel op. Ook kan je vragen of ze sausjes apart serveren.

Hoewel ik het met je eens ben dat het netjes is om je bord leeg te eten, ben ik geen kliko :o dus als ik belachelijk grote porties krijg, laat ik toch wat staan als ik vol zit.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:56

Laura82 schreef:
Jemig, hoe kom je aan zoveel etentjes? := maar meestal zal dit niet een vastgesteld menu zijn, toch? Zo niet, kies ik als voorgerecht meestal een soepje en als hoofdgerecht mager vlees of vis met groenten. Vaak krijg je patat er apart bij, ik zeg dan vaak dat ik die er niet bij hoef, of bij een groter gezelschap eet de rest dat wel op. Ook kan je vragen of ze sausjes apart serveren.

Hoewel ik het met je eens ben dat het netjes is om je bord leeg te eten, ben ik geen kliko :o dus als ik belachelijk grote porties krijg, laat ik toch wat staan als ik vol zit.

Losse bijgerechten (brood, aardappels) zoveel mogelijk laten staan.

En daarnaast gedurende de dag al andere keuzes maken. Meer magere ontbijt/lunch/tussendoortjes. Even wat extra beweging door sporten of uurtje wandelen.

En vooral wel genieten! Niet iets kiezen wat je niet lekker vindt, simpelweg omdat het de ‘betere’ keuze is. Want dan ga je het nooit volhouden.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 06:53

Bedankt voor alle tips, daar heb ik wat aan!
Menu’s zijn inderdaad niet vastgesteld dus ga van de week met de etentjes eens kijken hoe ik ze zo goed mogelijk kan toepassen :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 07:06

Zoveel etentjes zou ik echt heel lastig vinden :o

Pff, ik zit officieel in een dip. Voel me dik, opgeblazen en waardeloos. En ja, ergens diep van binnen zegt mijn verstand dat dat bullsh*t is en ik me niet zo aan moet stellen. Maar helaas brult mijn gevoel er harder overheen.
Afijn, klaagmodus uit en volhouden. En er vanuit gaan dat de resultaten wel komen.

Mijn planning qua lijstje:
O: havermout, eiwitpoeder, amandeldrink en blauwe bessen
T: eiwitreep
L: twee groentenwraps met hummus en quorn plakjes
T: een groentenwrap met pindakaas, eventueel wat snoepgroenten
A: zoete aardappel spaghetti, wokgroenten en tofu gemarineerd in sojsaus
T: alpro go on met aardbeien

Kcal: 1555
Beweging: kort rondje hardlopen, vanmiddag bij droog weer nog even paardrijden :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 07:54

Vervelend Dilan! Hopelijk voel je je snel weer beter.

Ik was vanmorgen om kwart voor 5 al wakker, dus heb ontbeten net, voelde een beetje raar omdat ik dat normaal nooit doe, maar anders trek ik het niet tot half 1.

O: volle yoghurt met bosbessen, zelfgemaakte granola en kleine stukjes extra pure chocolade
T: appel
L: twee desem boterhammen met een klein beetje roomboter en ossenworst
T: twee maiswafels met jonge kaas, eventueel een roggecracker met gerookte kipfilet
A: Koreaanse biefstukwraps, twee glazen malbec
T: een toetje, geen idee wat (ik eet bij een date)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 08:12

Komt goed Dilan, idd even doorheen :(:)

Hier ook een wat mindere week gehad, maar nu weer hard er tegenaan! Volgend weekend speciaalbierfestival dus wilde deze week alvast een beetje balansen (ook vanwege afgelopen week), dus mijn lijstjes gaan iets magerder zijn dan normaal.
Vannacht ook echt rot geslapen dus loop echt als een zombie rond atm :))

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 09:44

@WillBokkers; Lastig hoor, zoveel etentjes en graag op willen letten. Inderdaad de rest van de dag ook gewoon op je eten letten, laag in kcal te houden en tijdens je etentjes ook gewoon te kiezen voor de gezondere keuze (wel die je lekker vind). Inderdaad zo min mogelijk side-dishes is ook aan te raden. Verder eet ik 9/10 keer eerst mijn groenten op, zo heb ik het gezondste al binnen :Y) En sausjes/dressing ernaast vragen wil ook nog wel eens helpen, zo kun je dat nog enigzins doseren. Dit zijn namelijk ook vaak verradelijke kcal-bommen.

@Dilan93; I feel you. :(:) Komt goed, gewoon lekker door blijven gaan.

@Maanlicht; Pfoe dat is vroeg. Waarom zo vroeg, voor werk?

@IMANDRA; Succes! Ik ga deze week ook iets lager in kcal zitten, heb het gevoel dat ik vasthang in gewicht en dat frustreert.. :+

12:30 - magere kwark mango, lijnzaad, pompoenpitten, protein mix
14:00 - handje ongezouten/ongebrande noten
16:00 - twee rijstwafels, eentje met kipfilet en eentje met cervelaat
19:00 - een salade van; ijsbergsla, vegetarische kipstukjes, edamadame boontjes en twee eieren met een beetje tzatziki eroverheen
20:00 - magere yoghurt met eiwitpoeder

B: In de pauze een wandelingetje en na werk een sessie krachttraining.

Ik heb deze week echt heel veel zin in chocolade en koekjes, word er gewoon grumpy van. :=
En ik droom er zelfs over..

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 09:55

Safiera, ik gebruik idd ook de app My fitness pal. Ik ben eerlijk gezegd ook echt wel te lui om alles handmatig uit te rekenen :')

Heerlijk lijstje Laura!

Wat jammer dat je de groente had laten aanbranden Sanne, wat het geheel klinkt idd wel heel lekker :9
Balen van die kroket, maar aangezien die heel lekker was, gewoon genieten!

MarlindeRooz, supergoed! Dat is ook al wel echt veel zeg, wauw!

Ikzelf haal meestal de 10.000 stappen wel. Op een of andere manier loop ik op stal altijd heel veel, zelfs als ik niet eens zo veel doe :')

Dilan, rot dat je qua leefstijl aan je nieuwe manier van werken moet wennen. Ik snap wel dat dat lastig is. Vervelend dat je in een dipje zit! Het komt wel weer goed, even weer er doorheen gaan :(:)

Laibadji, goed bezig! Ik snap dat dat goed voelt :j

Willbokkers, heb je altijd zo veel etentjes, of is het maar voor een periode? Als het maar voor een periode is, zou ik de rest van de dag een beetje opletten, en verder lekker genieten. Als het altijd is, zou ik alleen voor een hoofdgerecht gaan, en als de rest een dessert neemt, zelf een kop koffie of thee.
Ik snap wel dat het heel lastig is!

Imandra, veel succes!

Gisteren met vrienden afgesproken, en daar niet zo gezond gegeten. Dat had ik wel zien aankomen, dus vantevoren wel wat opgelet. Deze week hoop ik dat ik er weer iets beter tegenaan kan dan eerst, ik heb iets meer gegeten dat de bedoeling was :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:23

Imandra, succes!

Dreamy, net lijstje hoor :j

Kimmie, wel goed dat je er van tevoren rekening mee gehouden hebt :)

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:33

Kimmie25501 schreef:
Safiera, ik gebruik idd ook de app My fitness pal. Ik ben eerlijk gezegd ook echt wel te lui om alles handmatig uit te rekenen :')

Heerlijk lijstje Laura!

Wat jammer dat je de groente had laten aanbranden Sanne, wat het geheel klinkt idd wel heel lekker :9
Balen van die kroket, maar aangezien die heel lekker was, gewoon genieten!

MarlindeRooz, supergoed! Dat is ook al wel echt veel zeg, wauw!

Ikzelf haal meestal de 10.000 stappen wel. Op een of andere manier loop ik op stal altijd heel veel, zelfs als ik niet eens zo veel doe :')

Dilan, rot dat je qua leefstijl aan je nieuwe manier van werken moet wennen. Ik snap wel dat dat lastig is. Vervelend dat je in een dipje zit! Het komt wel weer goed, even weer er doorheen gaan :(:)

Laibadji, goed bezig! Ik snap dat dat goed voelt :j

Willbokkers, heb je altijd zo veel etentjes, of is het maar voor een periode? Als het maar voor een periode is, zou ik de rest van de dag een beetje opletten, en verder lekker genieten. Als het altijd is, zou ik alleen voor een hoofdgerecht gaan, en als de rest een dessert neemt, zelf een kop koffie of thee.
Ik snap wel dat het heel lastig is!

Imandra, veel succes!

Gisteren met vrienden afgesproken, en daar niet zo gezond gegeten. Dat had ik wel zien aankomen, dus vantevoren wel wat opgelet. Deze week hoop ik dat ik er weer iets beter tegenaan kan dan eerst, ik heb iets meer gegeten dat de bedoeling was :')

Het is (gelukkig maar) voor een periode. Maar wel die periode duurt nog wel 2,5 maand :’) dus iets lang om helemaal niks te doen.

Hoeveel kcal zouden jullie overdag nemen? Ik heb bv laatste keer ruim 600 kcal voor lunch genomen (veel groente en eiwit) en dan verder niks meer. Avondeten was dan zeker 1500 kcal dus dan kom ik voor mijn doen redelijk netjes uit als ik die dag sport (ik ben 1.85 m). Alleen voelt het dan alsof ik heel heftig aan het compenseren ben. Soort eetstoornis gevoel. Ik weet dat ik gewoon voldoende binnen krijg, maar het gevoel van zo’n eetschema zit dan niet lekker.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:00

Ik zou die 600kcal verdelen over 2 maaltijden, zodat je niet echt een gat hebt en dat gevoel wellicht ook niet hebt :) Een bak magere 0% kwark van 500gr van Optimel is bijvoorbeeld maar 255kcal (Mango-smaak dan), die zou je als een maaltijd kunnen nemen.
En dan later bijv. wat rijstwafels (de goedkoopste van AH zijn 27kcal per stuk) met licht beleg (kipfilet oid) naar keuze.
Kom je misschien ook nog wel uit onder die 600kcal maar heb je niet het gevoel dat je minder eet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:28

*komt binnenvallen*
Dat is wel heel persoonlijk. Ik vind het bv fijner om maar twee keer per dag te eten maar dan echt een grote maaltijd, dat vind ik makkelijker vol te houden dan vijf kleine maaltijden. Van een maaltijd van 300 kcal zit ik over het algemeen niet langer dan een uurtje vol, terwijl ik op een goede maaltijd gewoon een halve dag kan teren.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:51

Emmaa_ schreef:
*komt binnenvallen*
Dat is wel heel persoonlijk. Ik vind het bv fijner om maar twee keer per dag te eten maar dan echt een grote maaltijd, dat vind ik makkelijker vol te houden dan vijf kleine maaltijden. Van een maaltijd van 300 kcal zit ik over het algemeen niet langer dan een uurtje vol, terwijl ik op een goede maaltijd gewoon een halve dag kan teren.

Dat snap ik, maar ze had met die ene maaltijd geen lekker gevoel erbij; terwijl het qua kcal prima was.
Dus vandaar mijn voorstel om dit voortaan op dagen van etentjes eens dit te proberen :)